F36 Gran Coupe
Eipä autoa pilaa renkaat eikä alusta (paitsi ehkä melun suhteen), eli ohjauskulmien säätöön mars. Tehtaalla ne on säädetty toleranssien sisään ja se ei takaa vielä ajo-ominaisuuksia. Kokemusta on 02/e30/e28/e90 ym. ja nykyautot on aina vaan tarkempia noiden kulmien suhteen.
Sinä se J1978 tässä olet periksiantamaton ja ihme bemariuskovainen. Annetaan olla ja luetaan loppuun bemarirukous. Aamen. Toivottavasti BMW Suomi lähettää sinulle lippalakin. Aamen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
On tehty jo. Ei isoa vaikutusta.prep kirjoitti:Eipä autoa pilaa renkaat eikä alusta (paitsi ehkä melun suhteen), eli ohjauskulmien säätöön mars. Tehtaalla ne on säädetty toleranssien sisään ja se ei takaa vielä ajo-ominaisuuksia. Kokemusta on 02/e30/e28/e90 ym. ja nykyautot on aina vaan tarkempia noiden kulmien suhteen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Omistajan kokemus: mulla menee kyllä ihan suoraan
BMW 318i E30-85, BMW 325i E30-87,BMW M3 E36-95,BMW 540i E39-97, BMW Z3M coupe-98,BMW 330d e46-03,BMW 520d e61-10,BMW 520d F11-11,BMW 520d F11-12,BMW 428i F36-14
Nykyinen F34 xdrive on omalla kohdallani ensimmäinen bemu joka menee suoraan kuin juna myös runflateillä. Aiemmissa orkkis renkaat ovat aiheuttaneet vikurointi, normikumeilla nekin ovat rauhoittuneet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Samoin mulla meni F30 ja nyt F34. Molemmat normaalein renkain. Koeajoin F34:n 18-tuuman run flateilla ja se oli mun eka kokemus bemarista, joka oli immuuni ainakin tuossa koossa uudehkoille ja kulumattomille run flat renkaille.
Toki se auto kannattaa vaihtaa, jos se ei millään konstilla muuten paremmaksi muutu. Mutta miksi pitää sitä harpaat irvessä valittaen aina sopivan pasikan tullen, että se on huono... Vähän sama kuin jotkut itkee, että ompa jaska ukko tai jaska muija. Jos näin on niin, siippa vaihtoon tai sitten elää itsekseen. Ei ole mikään pakko olla huonossa suhteessa. Ei ole myöskään mikään pakko ajaa bemulla, jos kokee sen huonoksi.
Toki se auto kannattaa vaihtaa, jos se ei millään konstilla muuten paremmaksi muutu. Mutta miksi pitää sitä harpaat irvessä valittaen aina sopivan pasikan tullen, että se on huono... Vähän sama kuin jotkut itkee, että ompa jaska ukko tai jaska muija. Jos näin on niin, siippa vaihtoon tai sitten elää itsekseen. Ei ole mikään pakko olla huonossa suhteessa. Ei ole myöskään mikään pakko ajaa bemulla, jos kokee sen huonoksi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Nyt on GC:lla hyvä tarjous kun neliveto ja navi lähes kaupan päälle en oo koskaan kyseisellä mallilla ajanut mutta onko auton ajettavuudessa mitään eroa F30:een, äänet, ajettavuus, urat, suorituskyky jne???
Kävin muutama päivä sitten koeajamassa 420i xDrive:n. Odotukset oli kohtuu korkealla ja olihan auto kieltämättä tyylikäs ja hyvä ajaa. Moottori tosin tehoton mutta sitä en olisi harkinnutkaan vaan vähän isompaa. Mutta suuri pettymys oli auton meluisuus. Auto oli 18" rf-renkailla ja mielestäni selvästi meluisampi kuin oma E92 m-sport alustalla ja 18" matalampiprofiilisissa rf-renkailla. Hylkyyn meni harkinta tämän vuoksi omalla kohdallani, liika on liikaa melussakin. Harmi sinänsä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Jos oikein olen ymmärtänyt niin GC ja GT olisi samalla pohjalevyllä ja liekö F30 myös joten tuskin ajotuntumassa mitään eroa F30:een olisi mutta koska en ole ajanut niin paha mennä sanomaan.
- GTA1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 275
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
- Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport
Suurin ero pohjalevyillä on GT;n 11cm pidempi akseliväli (292cm).
GC;n raideleveys on muutaman sentin leveämpi joka tanakoittaa menoa.
Muuten varmaan alustoissa enempi/vähempi hienosäätöä mallien välillä
GC;n ja muiden F3x mallien osalta siis akseliväli on sama 281cm(poislukien siis GT)
GC;n raideleveys on muutaman sentin leveämpi joka tanakoittaa menoa.
Muuten varmaan alustoissa enempi/vähempi hienosäätöä mallien välillä
GC;n ja muiden F3x mallien osalta siis akseliväli on sama 281cm(poislukien siis GT)
Ajoin peräkkäin GC:n ja sedanin, tässä järjestyksessä. Molemmissa oli M-Sport -alusta ja xDrive. Sedan tuntui jotenkin hauskemmalta ja ketterämmältä ajaa, vaikka siinä oli 20d ja GC:ssa 28i. Voi olla, että GC:n variable sport steering, joka on kauhea ainakin siihen tottumattomalle, pilasi paketin. Voi myös olla, että muutama sentti leveyttä ja vajaa 100 kiloa painoa vaikuttaa asiaan jollain tavoin. Toki jos tosissaan lähdettäisiin noilla ajamaan kilpaa, GC olisi varmasti parempi paketti, mutta normaaliin hauskanpitoon esikaupungin liepeillä olisin valinnut sedanin.GTA1 kirjoitti:Suurin ero pohjalevyillä on GT;n 11cm pidempi akseliväli (292cm).
GC;n raideleveys on muutaman sentin leveämpi joka tanakoittaa menoa.
Muuten varmaan alustoissa enempi/vähempi hienosäätöä mallien välillä
GC;n ja muiden F3x mallien osalta siis akseliväli on sama 281cm(poislukien siis GT)
Nuo moottorit ovat varsin erilaisia luonteeltaan: 20d:ssä on enemmän tehoa 3500 kierrokseen asti. Kyllä 28i:kin alkaa työntää miehekkäästi, kun kierrokset nostaa yli neljän tonnin (>200 hv).P. Laaja kirjoitti: Ajoin peräkkäin GC:n ja sedanin, tässä järjestyksessä. Molemmissa oli M-Sport -alusta ja xDrive. Sedan tuntui jotenkin hauskemmalta ja ketterämmältä ajaa, vaikka siinä oli 20d ja GC:ssa 28i. Voi olla, että GC:n variable sport steering, joka on kauhea ainakin siihen tottumattomalle, pilasi paketin. Voi myös olla, että muutama sentti leveyttä ja vajaa 100 kiloa painoa vaikuttaa asiaan jollain tavoin. Toki jos tosissaan lähdettäisiin noilla ajamaan kilpaa, GC olisi varmasti parempi paketti, mutta normaaliin hauskanpitoon esikaupungin liepeillä olisin valinnut sedanin.
Uskoisin kyllä, että muuttuvavälityksinen sport-ohjaus tuntuu käytännössä ketterämmältä. Ainakin kaupunkipyörityksessä se on välitykseltään nopeampi, mutta vaatinee hieman totuttautumista, jos on aiemmin ajellut vain tavallisella.
Korimalli vaikuttanee enemmän fiilikseen, kuin ajettavuuteen.
Viimeksi muokannut traveller, 25 Huhti 2015, 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En ole ajanut tuota 28i:tä mutta jos 20d on tehokkaampi 3500 rpm asti, niin mitä järkeä ostaa bensaa? En minä ainakaan kierrättäisi koko aikaa. Ja on minullakin ollut bensavehkeitä.traveller kirjoitti:Nuo moottorit ovat varsin erilaisia luonteeltaan: 320d:ssä on enemmän tehoa 3500 kierrokseen asti. Kyllä 328i:kin alkaa työntää miehekkäästi, kun kierrokset nostaa yli neljän tonnin (>200 hv).
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
päivittäisessä ajossa toi kiisseli on lyömätön, just siitä syystä että kierrokset haluaa pitää alle 2000rpm ja tehoa pukkaa kivasti - tokihan jos tykkää leikkiä niin bensa on kivempi.
LÄhinnä toi GC eroavaisuus vs F30 oli se joka kiinnosti mutta jos se painaa enemmän niin sittenhän se ei välttämättä ole parempi, hieno se on kuin sika pienenä
Pitänee ajaa niin sittenhän sen tietää...
LÄhinnä toi GC eroavaisuus vs F30 oli se joka kiinnosti mutta jos se painaa enemmän niin sittenhän se ei välttämättä ole parempi, hieno se on kuin sika pienenä
Pitänee ajaa niin sittenhän sen tietää...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
- Auto: F87 M2 LCI
- Paikkakunta: Turku
Käypä ajamassa 28i koneella. Vaikkei olisikaan 20d veroinen.salmol kirjoitti:En ole ajanut tuota 28i:tä mutta jos 20d on tehokkaampi 3500 rpm asti, niin mitä järkeä ostaa bensaa? En minä ainakaan kierrättäisi koko aikaa. Ja on minullakin ollut bensavehkeitä.traveller kirjoitti:Nuo moottorit ovat varsin erilaisia luonteeltaan: 320d:ssä on enemmän tehoa 3500 kierrokseen asti. Kyllä 328i:kin alkaa työntää miehekkäästi, kun kierrokset nostaa yli neljän tonnin (>200 hv).
Ajoin helmikuussa peräkkäin 320da xDriveä ja 428ia xDrivea.
En kyllä vertaisi noita moottoreita juurikaan keskenään.
Onhan 28i:ssä aivan eri potku ja eipä tuota tartte edes huudattaa, että pysyisi 20d tahdissa - 28i on yllättävän vääntävä moottori, puhumattamattakaan kun antaa pauhaa läpi koko kierrosalueen, joka sekin on aikalailla disukkaa laajempi.
20d:ssä on ihan kelpo ok suorituskyky, mutta mm. sivistyneisyys, voima, fiilis ja tärinättömyys puoltaa bensakonetta.
Joo täytyy varmaan käydä. Mutta silloin kun oli bensakoneita minullakin, niin ei kyllä viisari käynyt monestikaan yli 3500 rpm. Ja nykyisin ei käy edes paljoa yli 2000 rpm. Ja liikkuu silti. Mutta käyn kokeilemassa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Mulla on ollut molemmat 2010 320dA ja 2013 328iA, kumpikin nelivetoisia. Kumpi tahansa moottori on Bemarin parhaimmistoa jos nelisylinteristä puhutaan. Tällä hetkellä valinta osuisi dieseliin, koska hankintahinta on alhaisempi ja kilometrejä tulee sen verran paljon että diesel kannattaa jo muutenkin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Tuo on hassu homma, että joissakin malleissa esim. 20i on halvempi kuin 20d ja toisissa malleissa toisinpäin.///Marko kirjoitti:Mulla on ollut molemmat 2010 320dA ja 2013 328iA, kumpikin nelivetoisia. Kumpi tahansa moottori on Bemarin parhaimmistoa jos nelisylinteristä puhutaan. Tällä hetkellä valinta osuisi dieseliin, koska hankintahinta on alhaisempi ja kilometrejä tulee sen verran paljon että diesel kannattaa jo muutenkin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Eipä minullakaan ole käynyt kiekkamittari vissiin vielä kertaakaan yli 2500 kierroksessa. Eipä noita 20i ja 28i moottoreita tarvitse huudattaa normaaleissa ajotilanteissa, sillä ihan mukavasti niillä pysyy muun liikennevirran mukana. Hyviä moottoreita kaikki kolme 20i, 28i ja 20d, mutta minä ajan niin vähän ja pääasiassa kaupungissa, jotta en dieselautoa siksi halua. En myöskään pidä siitä hajusta mikä tarttuu kouriin tai hanskoihin, kun tankkaa dieselautoa. Enkä pidä nelipyttyisen dieselin äänestä etenkään kylmänä.salmol kirjoitti:Joo täytyy varmaan käydä. Mutta silloin kun oli bensakoneita minullakin, niin ei kyllä viisari käynyt monestikaan yli 3500 rpm. Ja nykyisin ei käy edes paljoa yli 2000 rpm. Ja liikkuu silti. Mutta käyn kokeilemassa.
Jollekin muulle nuo ovat merkityksettömiä seikkoja ja varsinkin silloin, jos ajaa enemmän ja etenkin maantieajoa.
Missä mallissa 20d on halvempi kuin 20i? Aika erikoista jos näin on, pitäisi mennä samassa suhteessa joka mallissa.J1978 kirjoitti:Tuo on hassu homma, että joissakin malleissa esim. 20i on halvempi kuin 20d ja toisissa malleissa toisinpäin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6