Riippuu selästä, mun selälle ristiseläntukipussi tyhjänäkin pullottaa liikaa.Galaxy1223 kirjoitti:Kannattaa ristiseläntuki sinne lisätä.
F36 Gran Coupe
- GTA1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 275
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
- Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport
Pikkaisen muutakin tulee kuin puskurit 5k€;lläCid kirjoitti:salmol kirjoitti:Plut 18" vanteet näyttävyyden vuoksi ja etututka käytännöllisyyden takia. Myös valopaketti on kiva kuten myös peruutuskamera. Itse myös harkitsisin kattoluukkua ja HUD:ia.Galaxy1223 kirjoitti:Kannattaa ristiseläntuki sinne lisätä.
Ristiseläntuki saattaisi olla ehkä kannattava lisäys, vaikkei itsellä olekaan tarvetta. Etututkat vähän turhat omasta mielestä, noh harkitaan nyt vielä.
49 viikolle asti oli mahdollista tehdä muutoksia kumminkin.
Mukaan tulee myös 18" talvirengassetti tosiaan ja nuo 17" kiekot saa joku ostaa heti jos tarvetta. vink vink
Auton alla eivät minulla koskaan tule olemaan.
Autovero laskee vuodenvaihteessa alle 141g tupruttavien osalta ja 18" tai isommat tehtaalta nostaisivat päästöt 137->144. Joten hinta nousisi enemmän kuin "normaalisti" tuon vuoksi.
Kesävanteiksi harkinnut BBS CH-R 19", alla kuvassa 20". Myös madallus on suunnitelmissa, kerran sitä ei tehtaalta saa.
http://www.m3post.com/forums/picture.ph ... reid=11309
Yli 5k€ puskureista ei pysty sulattamaan. Kysyin jo muuten mitä olisi m-sport koriosat asennettuna, niin 3,5k€ antoivat hinnaksi...Anssi79 kirjoitti:Siitähän ei puutu enää kun M-Sport paketti niin rupeaa olemaan auto kunnossa
Päivitän siis jälkikäteen, jos siltä alkaa tuntumaan.
Oma arvonta aikanaan Sport + halutut lisäkilkkeet vs MSport ja siinä valmiiksi tulleilla varusteilla laskettuna teki eroa n1k€ verran. Tosin siitä on aikaa jo yli 3vuotta.
(Istuimet alcantara/mustakatto verhoilu, m-ratti nyt suurimpina jmv) noiden puskureitten lisäksi.
M-Sport xDrivessa on sama sport-alusta kuin kaikissa 4-sarja xDrive Gran Coupeissa, tästä on keskusteltu aikaisemminkin. Eli alusta ei muutu vaikka valitsi M-Sportin.alpin_sport kirjoitti:Kehtaako kysyä mitä tuollainen ajopeli kustantaa noilla lisukkeilla?
Kyllä tuon (hinta)luokan auto ansaitsee myös kunnon sport-alustan ja vanteet + renkaat, vaikka sitten muulta pajalta, jollei Bemarilta löydy!
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Tyhjänä pussi on niin litteä ettei sitä huomaa. Ongelma on siinä että systeemi ei päästä kunnolla ilmaa pois siitä varmaan huonon suunnittelun takia. Jos oikeasti puolityhjä ristiseläntuki häiritsee niin penkin takaselkänoja lähtee irti pari ruuvia avaamalla penkin takaa alareunasta ja sitten työntämällä alaspäin. En ole kokeillut mutta oletan että sieltä letkun irroittamalla hetkeksi saa ilmatyynyn tyhjäksi.Wonderi kirjoitti:Riippuu selästä, mun selälle ristiseläntukipussi tyhjänäkin pullottaa liikaa.Galaxy1223 kirjoitti:Kannattaa ristiseläntuki sinne lisätä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 55
- Liittynyt: 21 Syys 2017, 21:58
- Auto: A6 50TFSi e quattro -20
Olen asiasta vahvasti erimieltä, ehkä jollain rumilla tinoilla näin, mutta ei tyylikkäällä laatuvanteella. En todellakaan ole maksamassa perusvanteista 2-3ke, koska OEM.lortti kirjoitti:Mielestäni oem vanteet ovat ainoa tyylikäs ratkaisu noin hienoon autoon. Isoilla tarvikkeilla tulee aina liikaa keravalookkia vaikka olisi kuinka tuningpiireissä arvostettu brändi.
Nykyisessä kärryssä myös BBS:t, BBS SX 19".
Ei siinä paljoa muuta tule, kuin 18" vanteet+puskurit.GTA1 kirjoitti:
Pikkaisen muutakin tulee kuin puskurit 5k€;llä
Oma arvonta aikanaan Sport + halutut lisäkilkkeet vs MSport ja siinä valmiiksi tulleilla varusteilla laskettuna teki eroa n1k€ verran. Tosin siitä on aikaa jo yli 3vuotta.
(Istuimet alcantara/mustakatto verhoilu, m-ratti nyt suurimpina jmv) noiden puskureitten lisäksi.
Aiemmin jo mainitsin, ettei mustaa sisäkattoa tällä kertaa, M-ratti tulee kaupantekijäisinä(oli meinaan ehtona minulta kaupan syntymiselle), tällä hetkellä nahkasisusta + sportpenkit + lämmitettävä ratti tulee Business Exclusive kamppisetuina.
Loput lisäkilkkeet(jotka olen muuten ruksinut listalta) on jo huomioitu tuossa 5k€ hintaerossa, nuo 18" vanteet ja niiden aiheuttama päästöjen nousu kusee tuon, muutenhan hintaero olisi kilkkeet huomioiden n. 4k€.
Ja noita kampanjan mukana tulevia ei huomioida, jos ruksii M-sportin = menettää käytännössä koko kampanjaedun.
- Liitteet
-
- IMG_20170917_163100.jpg (824.68 KiB) Katsottu 15401 kertaa
Viimeksi muokannut Cid, 18 Loka 2017, 21:23. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Nuo ovat ihan hyvännäköiset vanteet tarvikevanteiksi, mutta kyllä OEM ovat aina paremman näköiset. Jos ostat 60-70 k€ auton ja OEM maksaisi 3k€ ja tarvike 1,5K€, niin en näe isoa järkeä säästää muutama satku ottamalla tarvikevehkeet. No, jokainen oman maun mukaan tietysti.Cid kirjoitti:Olen asiasta vahvasti erimieltä, ehkä jollain rumilla tinoilla näin, mutta ei tyylikkäällä laatuvanteella. En todellakaan ole maksamassa perusvanteista 2-3ke, koska OEM. Nykyisessä kärryssä myös BBS:t, BBS SX 19".lortti kirjoitti:Mielestäni oem vanteet ovat ainoa tyylikäs ratkaisu noin hienoon autoon. Isoilla tarvikkeilla tulee aina liikaa keravalookkia vaikka olisi kuinka tuningpiireissä arvostettu brändi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
BBS on yksi maailman parhaista vanteista. Pemarin vanteita tekevät monetkin firmat, mm Borbet. Myös BBS on tehnyt, en tiä, tekeekö enää.
Monet pemarin orkkisvanteet on ihan jäätävän rumia.
Minulta ääni ja hyväksyvä nyökkäys BBS:ille.
Monet pemarin orkkisvanteet on ihan jäätävän rumia.
Minulta ääni ja hyväksyvä nyökkäys BBS:ille.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Uskon että BBS mikälie on ihan priimaa kun ollaan radalla tms. Jos on valittu 184 heppainen kone helvetin painavaan autoon luulen että sinne ei olla menossa.
Mutta makunsa kullakin, omasta mielestäni uuteen autoon sopii ulkonäön perusteella parhaiten OEM.
Eriasia jos autoa kustomoidaan ulkoisesti muutenkin niin tuning vanteille lienee paikkansa.
OEM settejä saa saksan ebaysta helposti puoleen hintaan vs. marmori.
Mutta makunsa kullakin, omasta mielestäni uuteen autoon sopii ulkonäön perusteella parhaiten OEM.
Eriasia jos autoa kustomoidaan ulkoisesti muutenkin niin tuning vanteille lienee paikkansa.
OEM settejä saa saksan ebaysta helposti puoleen hintaan vs. marmori.
lortti kirjoitti:Jos on valittu 184 heppainen kone helvetin painavaan autoon luulen että sinne ei olla menossa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 55
- Liittynyt: 21 Syys 2017, 21:58
- Auto: A6 50TFSi e quattro -20
Joo siis omasta mielestä ainut 19" noista listalta ruksittavista, joka ei ole susiruma on 704 M. Mutta hintaa tulisikin M-sport paketin kanssa melkein 7k€ lisää. Toki voisi ostaa ebaysta, mutta miksi kun paremman näköistä saatavilla samaan hintaan.
Radalla tätä kärryä ei varmasti tulla käyttämään, eikä noita vanteita radalle ostettaisikaan(liian painavat). Ihan peruskäyttikseksi tulee, 160km päivittäin josta 20km hiekkatietä vielä. Jos tätä järjellä hankkisi, niin olisin ostanut VW Amarokin. (kävin muuten kokeilemassa ja varusteltuna olisi tullut yli 20ke kalliimmaksi )
Voitaneen sanoa, että tässä mielipiteet eriää. Omasta mielestä BBS CH-R hakkaa jokaisen BMW:ltä saatavissa olevan vannemallin tyylikkyydessä ja arvokkuudessa.
https://s27.postimg.org/dca1vtxld/88262 ... t_id_1.jpg
Radalla tätä kärryä ei varmasti tulla käyttämään, eikä noita vanteita radalle ostettaisikaan(liian painavat). Ihan peruskäyttikseksi tulee, 160km päivittäin josta 20km hiekkatietä vielä. Jos tätä järjellä hankkisi, niin olisin ostanut VW Amarokin. (kävin muuten kokeilemassa ja varusteltuna olisi tullut yli 20ke kalliimmaksi )
Voitaneen sanoa, että tässä mielipiteet eriää. Omasta mielestä BBS CH-R hakkaa jokaisen BMW:ltä saatavissa olevan vannemallin tyylikkyydessä ja arvokkuudessa.
https://s27.postimg.org/dca1vtxld/88262 ... t_id_1.jpg
Oho, jos noin paljon tulee kilometrejä niin en kyllä tajua miksei D-vehjettä... D vie 3 litraa vähemmän satasella, maksaa melkein saman verran, ajomatka monta sataa enemmän tankilla ja jälleenmyyntihinta vähintään sama kuin bensavehkeen.Cid kirjoitti:160km päivittäin josta 20km hiekkatietä vielä. Jos tätä järjellä hankkisi, niin olisin ostanut VW Amarokin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 55
- Liittynyt: 21 Syys 2017, 21:58
- Auto: A6 50TFSi e quattro -20
Ei siinä hirveätä eroa tule kustannuksissa. Kulutus ollut itsellä n.2l dieselin eduksi Audeissa, tuskin Bemarillakaan hirveästi tuosta eroaa.salmol kirjoitti: Oho, jos noin paljon tulee kilometrejä niin en kyllä tajua miksei D-vehjettä... D vie 3 litraa vähemmän satasella, maksaa melkein saman verran, ajomatka monta sataa enemmän tankilla ja jälleenmyyntihinta vähintään sama kuin bensavehkeen.
Hankintahinta dieselillä olisi ollut 3k€ enemmän ja laskin 3v aikana arvioidut käyttökulut ~3,5k€ dieselin eduksi. Bensakoneesta tykkään kumminkin enemmän.
Vertailuksi: mulla on nyt toinen F34 xdrive peräkkäin. Ensimmäinen oli diesel (320d), pitkän aikaväli keskikulutus 6,0 l/100 km. Nyt bensa (320i), kulutus samaan tapaan mitattuna 7,5 l/100km. Sama ajoprofiili ja keskinopeus eli kohtuullisen vertailukelpoiset lukemat.Cid kirjoitti:Ei siinä hirveätä eroa tule kustannuksissa. Kulutus ollut itsellä n.2l dieselin eduksi Audeissa, tuskin Bemarillakaan hirveästi tuosta eroaa.salmol kirjoitti: Oho, jos noin paljon tulee kilometrejä niin en kyllä tajua miksei D-vehjettä... D vie 3 litraa vähemmän satasella, maksaa melkein saman verran, ajomatka monta sataa enemmän tankilla ja jälleenmyyntihinta vähintään sama kuin bensavehkeen.
Hankintahinta dieselillä olisi ollut 3k€ enemmän ja laskin 3v aikana arvioidut käyttökulut ~3,5k€ dieselin eduksi. Bensakoneesta tykkään kumminkin enemmän.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 55
- Liittynyt: 21 Syys 2017, 21:58
- Auto: A6 50TFSi e quattro -20
Kiitos hyvä tietää, jos pääsisin bensalla tosiaan alle 8l/100km, niin silloin itseasiassa se tulisi halvemaksi tuolla aikajänteellä.Merikotka kirjoitti:Vertailuksi: mulla on nyt toinen F34 xdrive peräkkäin. Ensimmäinen oli diesel (320d), pitkän aikaväli keskikulutus 6,0 l/100 km. Nyt bensa (320i), kulutus samaan tapaan mitattuna 7,5 l/100km. Sama ajoprofiili ja keskinopeus eli kohtuullisen vertailukelpoiset lukemat.Cid kirjoitti:Ei siinä hirveätä eroa tule kustannuksissa. Kulutus ollut itsellä n.2l dieselin eduksi Audeissa, tuskin Bemarillakaan hirveästi tuosta eroaa.salmol kirjoitti: Oho, jos noin paljon tulee kilometrejä niin en kyllä tajua miksei D-vehjettä... D vie 3 litraa vähemmän satasella, maksaa melkein saman verran, ajomatka monta sataa enemmän tankilla ja jälleenmyyntihinta vähintään sama kuin bensavehkeen.
Hankintahinta dieselillä olisi ollut 3k€ enemmän ja laskin 3v aikana arvioidut käyttökulut ~3,5k€ dieselin eduksi. Bensakoneesta tykkään kumminkin enemmän.
4GC painaa melkein sata kiloa vähemmän kuin 3GT ja ilmanvastuskin on pienempi. Uskon, että alle 8 l/100km pääsee helposti vähän raskaammallakin kaasujalalla, siistillä ajolla saatetaan hätyytellä jo kuutosella alkavia keskikulutuksia.Cid kirjoitti:Kiitos hyvä tietää, jos pääsisin bensalla tosiaan alle 8l/100km, niin silloin itseasiassa se tulisi halvemaksi tuolla aikajänteellä. :thuup
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 55
- Liittynyt: 21 Syys 2017, 21:58
- Auto: A6 50TFSi e quattro -20
Ok, no luulisin siinä tapauksessa pääsevän sinne 7-7.5l pintaan. Nykyinen A3 vienyt tosiaan sen 6.2l/100km, viimeisen 17tkm aikana(ajotieturi näyttää 5,9l, mutta 0,2-0,3l olen todennut näyttävän liian vähän). Massaa tuossa kolmosessa 1510kg.
Omasta ajosta matkaa vakkari päällä 85%, 10% hiekkatietä ja max 5% kaupungissa. Juupajoki-Tampere väliä suhaan, ajoitukset tuossa 80/100. Adaptiivinen vakkari ihan ehdoton Orivesi-Tampere välillä.
Omasta ajosta matkaa vakkari päällä 85%, 10% hiekkatietä ja max 5% kaupungissa. Juupajoki-Tampere väliä suhaan, ajoitukset tuossa 80/100. Adaptiivinen vakkari ihan ehdoton Orivesi-Tampere välillä.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
No tulee siinä onneksi vähän muutakin kun puskurit :DCid kirjoitti:salmol kirjoitti:Plut 18" vanteet näyttävyyden vuoksi ja etututka käytännöllisyyden takia. Myös valopaketti on kiva kuten myös peruutuskamera. Itse myös harkitsisin kattoluukkua ja HUD:ia.Galaxy1223 kirjoitti:Kannattaa ristiseläntuki sinne lisätä.
Ristiseläntuki saattaisi olla ehkä kannattava lisäys, vaikkei itsellä olekaan tarvetta. Etututkat vähän turhat omasta mielestä, noh harkitaan nyt vielä.
49 viikolle asti oli mahdollista tehdä muutoksia kumminkin.
Mukaan tulee myös 18" talvirengassetti tosiaan ja nuo 17" kiekot saa joku ostaa heti jos tarvetta. vink vink
Auton alla eivät minulla koskaan tule olemaan.
Autovero laskee vuodenvaihteessa alle 141g tupruttavien osalta ja 18" tai isommat tehtaalta nostaisivat päästöt 137->144. Joten hinta nousisi enemmän kuin "normaalisti" tuon vuoksi.
Kesävanteiksi harkinnut BBS CH-R 19", alla kuvassa 20". Myös madallus on suunnitelmissa, kerran sitä ei tehtaalta saa.
http://www.m3post.com/forums/picture.ph ... reid=11309
Yli 5k€ puskureista ei pysty sulattamaan. Kysyin jo muuten mitä olisi m-sport koriosat asennettuna, niin 3,5k€ antoivat hinnaksi...Anssi79 kirjoitti:Siitähän ei puutu enää kun M-Sport paketti niin rupeaa olemaan auto kunnossa
Päivitän siis jälkikäteen, jos siltä alkaa tuntumaan.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 55
- Liittynyt: 21 Syys 2017, 21:58
- Auto: A6 50TFSi e quattro -20
Aiemmin jo mainitsin, ettei tule.Anssi79 kirjoitti: No tulee siinä onneksi vähän muutakin kun puskurit :D
Nahkat+penkit tulee Business Exclusive kamppiksessa ja tämän edun menettää, jos ruksii M-sportin.
M-ratti, sisäkoristelistat, ulkokoristelistat, valopaketti, sport-vaihteisto, sport ohjaus on minulla jo ruksittuna ja huomioitu hintaerossa. Normaalisti hintaeroa ei jäisi noin paljoa, mutta kiitos tuon veromuutoksen se on tässä tapauksessa 5k€.
M-sport paketilla 5k€ lisähinnalla saan 18" vanteet, puskurit ja mustan sisäkaton.
Autovero laskee vuodenvaihteessa alle 141g tupruttavien osalta ja 18" tai isommat tehtaalta nostaisivat päästöt 137->144. Joten hinta nousisi enemmän kuin "normaalisti" tuon vuoksi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 23 Loka 2017, 17:07
- Auto: BMW F36 435dx 4/2016 & BMW E89 sDrive30i
- Paikkakunta: Itävalta
Hei,
Adaptives Fahrwerk eli säädettävät iskunvaimentimet ei ole huono investointi, jos kaipaa urheilualustaa. Ne toimivat myös AC Schnitzer madallusjousien kanssa. Jousisarjan hinta on täällä Euroopassa 435dx:ään n. 300€ eikä madallus AC Schnitzerin osilla tehtynä vaikuta takuuseen.
Adaptives Fahrwerk eli säädettävät iskunvaimentimet ei ole huono investointi, jos kaipaa urheilualustaa. Ne toimivat myös AC Schnitzer madallusjousien kanssa. Jousisarjan hinta on täällä Euroopassa 435dx:ään n. 300€ eikä madallus AC Schnitzerin osilla tehtynä vaikuta takuuseen.