Re: F36 Gran Coupe
Lähetetty: 18 Loka 2017, 20:21
Riippuu selästä, mun selälle ristiseläntukipussi tyhjänäkin pullottaa liikaa.Galaxy1223 kirjoitti:Kannattaa ristiseläntuki sinne lisätä.
Riippuu selästä, mun selälle ristiseläntukipussi tyhjänäkin pullottaa liikaa.Galaxy1223 kirjoitti:Kannattaa ristiseläntuki sinne lisätä.
Pikkaisen muutakin tulee kuin puskurit 5k€;lläCid kirjoitti:salmol kirjoitti:Plut 18" vanteet näyttävyyden vuoksi ja etututka käytännöllisyyden takia. Myös valopaketti on kiva kuten myös peruutuskamera. Itse myös harkitsisin kattoluukkua ja HUD:ia.Galaxy1223 kirjoitti:Kannattaa ristiseläntuki sinne lisätä.
Ristiseläntuki saattaisi olla ehkä kannattava lisäys, vaikkei itsellä olekaan tarvetta. Etututkat vähän turhat omasta mielestä, noh harkitaan nyt vielä.
49 viikolle asti oli mahdollista tehdä muutoksia kumminkin.
Mukaan tulee myös 18" talvirengassetti tosiaan ja nuo 17" kiekot saa joku ostaa heti jos tarvetta. vink vink
Auton alla eivät minulla koskaan tule olemaan.
Autovero laskee vuodenvaihteessa alle 141g tupruttavien osalta ja 18" tai isommat tehtaalta nostaisivat päästöt 137->144. Joten hinta nousisi enemmän kuin "normaalisti" tuon vuoksi.
Kesävanteiksi harkinnut BBS CH-R 19", alla kuvassa 20". Myös madallus on suunnitelmissa, kerran sitä ei tehtaalta saa.
http://www.m3post.com/forums/picture.ph ... reid=11309
Yli 5k€ puskureista ei pysty sulattamaan. Kysyin jo muuten mitä olisi m-sport koriosat asennettuna, niin 3,5k€ antoivat hinnaksi...Anssi79 kirjoitti:Siitähän ei puutu enää kun M-Sport paketti niin rupeaa olemaan auto kunnossa
Päivitän siis jälkikäteen, jos siltä alkaa tuntumaan.
M-Sport xDrivessa on sama sport-alusta kuin kaikissa 4-sarja xDrive Gran Coupeissa, tästä on keskusteltu aikaisemminkin. Eli alusta ei muutu vaikka valitsi M-Sportin.alpin_sport kirjoitti:Kehtaako kysyä mitä tuollainen ajopeli kustantaa noilla lisukkeilla?
Kyllä tuon (hinta)luokan auto ansaitsee myös kunnon sport-alustan ja vanteet + renkaat, vaikka sitten muulta pajalta, jollei Bemarilta löydy!
Tyhjänä pussi on niin litteä ettei sitä huomaa. Ongelma on siinä että systeemi ei päästä kunnolla ilmaa pois siitä varmaan huonon suunnittelun takia. Jos oikeasti puolityhjä ristiseläntuki häiritsee niin penkin takaselkänoja lähtee irti pari ruuvia avaamalla penkin takaa alareunasta ja sitten työntämällä alaspäin. En ole kokeillut mutta oletan että sieltä letkun irroittamalla hetkeksi saa ilmatyynyn tyhjäksi.Wonderi kirjoitti:Riippuu selästä, mun selälle ristiseläntukipussi tyhjänäkin pullottaa liikaa.Galaxy1223 kirjoitti:Kannattaa ristiseläntuki sinne lisätä.
Olen asiasta vahvasti erimieltä, ehkä jollain rumilla tinoilla näin, mutta ei tyylikkäällä laatuvanteella. En todellakaan ole maksamassa perusvanteista 2-3ke, koska OEM.lortti kirjoitti:Mielestäni oem vanteet ovat ainoa tyylikäs ratkaisu noin hienoon autoon. Isoilla tarvikkeilla tulee aina liikaa keravalookkia vaikka olisi kuinka tuningpiireissä arvostettu brändi.
Ei siinä paljoa muuta tule, kuin 18" vanteet+puskurit.GTA1 kirjoitti:
Pikkaisen muutakin tulee kuin puskurit 5k€;llä
Oma arvonta aikanaan Sport + halutut lisäkilkkeet vs MSport ja siinä valmiiksi tulleilla varusteilla laskettuna teki eroa n1k€ verran. Tosin siitä on aikaa jo yli 3vuotta.
(Istuimet alcantara/mustakatto verhoilu, m-ratti nyt suurimpina jmv) noiden puskureitten lisäksi.
Nuo ovat ihan hyvännäköiset vanteet tarvikevanteiksi, mutta kyllä OEM ovat aina paremman näköiset. Jos ostat 60-70 k€ auton ja OEM maksaisi 3k€ ja tarvike 1,5K€, niin en näe isoa järkeä säästää muutama satku ottamalla tarvikevehkeet. No, jokainen oman maun mukaan tietysti.Cid kirjoitti:Olen asiasta vahvasti erimieltä, ehkä jollain rumilla tinoilla näin, mutta ei tyylikkäällä laatuvanteella. En todellakaan ole maksamassa perusvanteista 2-3ke, koska OEM. Nykyisessä kärryssä myös BBS:t, BBS SX 19".lortti kirjoitti:Mielestäni oem vanteet ovat ainoa tyylikäs ratkaisu noin hienoon autoon. Isoilla tarvikkeilla tulee aina liikaa keravalookkia vaikka olisi kuinka tuningpiireissä arvostettu brändi.
lortti kirjoitti:Jos on valittu 184 heppainen kone helvetin painavaan autoon luulen että sinne ei olla menossa.
Oho, jos noin paljon tulee kilometrejä niin en kyllä tajua miksei D-vehjettä... D vie 3 litraa vähemmän satasella, maksaa melkein saman verran, ajomatka monta sataa enemmän tankilla ja jälleenmyyntihinta vähintään sama kuin bensavehkeen.Cid kirjoitti:160km päivittäin josta 20km hiekkatietä vielä. Jos tätä järjellä hankkisi, niin olisin ostanut VW Amarokin.
Ei siinä hirveätä eroa tule kustannuksissa. Kulutus ollut itsellä n.2l dieselin eduksi Audeissa, tuskin Bemarillakaan hirveästi tuosta eroaa.salmol kirjoitti: Oho, jos noin paljon tulee kilometrejä niin en kyllä tajua miksei D-vehjettä... D vie 3 litraa vähemmän satasella, maksaa melkein saman verran, ajomatka monta sataa enemmän tankilla ja jälleenmyyntihinta vähintään sama kuin bensavehkeen.
Vertailuksi: mulla on nyt toinen F34 xdrive peräkkäin. Ensimmäinen oli diesel (320d), pitkän aikaväli keskikulutus 6,0 l/100 km. Nyt bensa (320i), kulutus samaan tapaan mitattuna 7,5 l/100km. Sama ajoprofiili ja keskinopeus eli kohtuullisen vertailukelpoiset lukemat.Cid kirjoitti:Ei siinä hirveätä eroa tule kustannuksissa. Kulutus ollut itsellä n.2l dieselin eduksi Audeissa, tuskin Bemarillakaan hirveästi tuosta eroaa.salmol kirjoitti: Oho, jos noin paljon tulee kilometrejä niin en kyllä tajua miksei D-vehjettä... D vie 3 litraa vähemmän satasella, maksaa melkein saman verran, ajomatka monta sataa enemmän tankilla ja jälleenmyyntihinta vähintään sama kuin bensavehkeen.
Hankintahinta dieselillä olisi ollut 3k€ enemmän ja laskin 3v aikana arvioidut käyttökulut ~3,5k€ dieselin eduksi. Bensakoneesta tykkään kumminkin enemmän.
Kiitos hyvä tietää, jos pääsisin bensalla tosiaan alle 8l/100km, niin silloin itseasiassa se tulisi halvemaksi tuolla aikajänteellä.Merikotka kirjoitti:Vertailuksi: mulla on nyt toinen F34 xdrive peräkkäin. Ensimmäinen oli diesel (320d), pitkän aikaväli keskikulutus 6,0 l/100 km. Nyt bensa (320i), kulutus samaan tapaan mitattuna 7,5 l/100km. Sama ajoprofiili ja keskinopeus eli kohtuullisen vertailukelpoiset lukemat.Cid kirjoitti:Ei siinä hirveätä eroa tule kustannuksissa. Kulutus ollut itsellä n.2l dieselin eduksi Audeissa, tuskin Bemarillakaan hirveästi tuosta eroaa.salmol kirjoitti: Oho, jos noin paljon tulee kilometrejä niin en kyllä tajua miksei D-vehjettä... D vie 3 litraa vähemmän satasella, maksaa melkein saman verran, ajomatka monta sataa enemmän tankilla ja jälleenmyyntihinta vähintään sama kuin bensavehkeen.
Hankintahinta dieselillä olisi ollut 3k€ enemmän ja laskin 3v aikana arvioidut käyttökulut ~3,5k€ dieselin eduksi. Bensakoneesta tykkään kumminkin enemmän.
4GC painaa melkein sata kiloa vähemmän kuin 3GT ja ilmanvastuskin on pienempi. Uskon, että alle 8 l/100km pääsee helposti vähän raskaammallakin kaasujalalla, siistillä ajolla saatetaan hätyytellä jo kuutosella alkavia keskikulutuksia.Cid kirjoitti:Kiitos hyvä tietää, jos pääsisin bensalla tosiaan alle 8l/100km, niin silloin itseasiassa se tulisi halvemaksi tuolla aikajänteellä. :thuup
No tulee siinä onneksi vähän muutakin kun puskurit :DCid kirjoitti:salmol kirjoitti:Plut 18" vanteet näyttävyyden vuoksi ja etututka käytännöllisyyden takia. Myös valopaketti on kiva kuten myös peruutuskamera. Itse myös harkitsisin kattoluukkua ja HUD:ia.Galaxy1223 kirjoitti:Kannattaa ristiseläntuki sinne lisätä.
Ristiseläntuki saattaisi olla ehkä kannattava lisäys, vaikkei itsellä olekaan tarvetta. Etututkat vähän turhat omasta mielestä, noh harkitaan nyt vielä.
49 viikolle asti oli mahdollista tehdä muutoksia kumminkin.
Mukaan tulee myös 18" talvirengassetti tosiaan ja nuo 17" kiekot saa joku ostaa heti jos tarvetta. vink vink
Auton alla eivät minulla koskaan tule olemaan.
Autovero laskee vuodenvaihteessa alle 141g tupruttavien osalta ja 18" tai isommat tehtaalta nostaisivat päästöt 137->144. Joten hinta nousisi enemmän kuin "normaalisti" tuon vuoksi.
Kesävanteiksi harkinnut BBS CH-R 19", alla kuvassa 20". Myös madallus on suunnitelmissa, kerran sitä ei tehtaalta saa.
http://www.m3post.com/forums/picture.ph ... reid=11309
Yli 5k€ puskureista ei pysty sulattamaan. Kysyin jo muuten mitä olisi m-sport koriosat asennettuna, niin 3,5k€ antoivat hinnaksi...Anssi79 kirjoitti:Siitähän ei puutu enää kun M-Sport paketti niin rupeaa olemaan auto kunnossa
Päivitän siis jälkikäteen, jos siltä alkaa tuntumaan.
Aiemmin jo mainitsin, ettei tule.Anssi79 kirjoitti: No tulee siinä onneksi vähän muutakin kun puskurit :D
Autovero laskee vuodenvaihteessa alle 141g tupruttavien osalta ja 18" tai isommat tehtaalta nostaisivat päästöt 137->144. Joten hinta nousisi enemmän kuin "normaalisti" tuon vuoksi.