F30 webasto ja CAN-väyläboxi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 24
- Liittynyt: 23 Huhti 2012, 15:07
- Auto: G20 330e
- Paikkakunta: Tampere
Keskustelun ekalla sivulla Bemuawdn linkkauksesta löytyy linkki: http://canbus-alarm.com/d/269426/d/tec- ... upper_.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;.
Tossa 4. sivulla sanotaan:
"Module control by the vehicle factory remote control
Activation of the module is performed by triple pressing on the locking button not earlier than
15 seconds after arming the vehicle.
Module deactivation is performed by triple pressing on the opening button .
Pause between pressing the button should be ~ 3 seconds".
Itse en näistä vehkeistä paljoakaan ymmärrä ja tekniikan enklantikin on vähän heikkoa, mutta voisiko tuo liittyä puhaltimen käynnistämiseen auton kauko-ohjaimella?
Tossa 4. sivulla sanotaan:
"Module control by the vehicle factory remote control
Activation of the module is performed by triple pressing on the locking button not earlier than
15 seconds after arming the vehicle.
Module deactivation is performed by triple pressing on the opening button .
Pause between pressing the button should be ~ 3 seconds".
Itse en näistä vehkeistä paljoakaan ymmärrä ja tekniikan enklantikin on vähän heikkoa, mutta voisiko tuo liittyä puhaltimen käynnistämiseen auton kauko-ohjaimella?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
- Auto: BMW 320i AxDrive Business-13
Tämä aktivointi suoritetaan asennuksen yhteydessä.En tiedä mitä tapahtuu mikäli sitä ei ole tehty.Rampe72 kirjoitti:Keskustelun ekalla sivulla Bemuawdn linkkauksesta löytyy linkki: http://canbus-alarm.com/d/269426/d/tec- ... upper_.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;.
Tossa 4. sivulla sanotaan:
"Module control by the vehicle factory remote control
Activation of the module is performed by triple pressing on the locking button not earlier than
15 seconds after arming the vehicle.
Module deactivation is performed by triple pressing on the opening button .
Pause between pressing the button should be ~ 3 seconds".
Itse en näistä vehkeistä paljoakaan ymmärrä ja tekniikan enklantikin on vähän heikkoa, mutta voisiko tuo liittyä puhaltimen käynnistämiseen auton kauko-ohjaimella?
Itse käsittäisin tuon dokumentinperusteella niin, ettei toimintoa erikseen ohjelmoida? Olisiko minun pitänyt lukea manuaali No, manuaalista jäin siihenkäsitykseen että sisäpuhallus puhaltaisi can-modulilla sinne, mihin autoa sammuttaessa oma automatiikka jäi puhaltamaan: "Vehicle climatic system start‑up in a mode preset by the car user". (Vai olenko käsittänyt väärin?)
Nyt olisi toinen ongelma eberissä. Kun lämmitys on käynnissä ja lähtee autolla ajamaan, niin eberiin tulee muutaman kilometrin jälkeen virhe 14. (Possible overheating detected (differential evaluation))
Nyt olisi toinen ongelma eberissä. Kun lämmitys on käynnissä ja lähtee autolla ajamaan, niin eberiin tulee muutaman kilometrin jälkeen virhe 14. (Possible overheating detected (differential evaluation))
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
- Auto: BMW 320i AxDrive Business-13
Kyllä se on TEC boxi sulla ja sen pitäis toimia Eberin kanssa.Webaston TEC boxi ei ole puhaltanut ikkunoihin ,ainoastaan alas ja keskelle.Uusi boxi on kuulemma saatavilla ja sen koodi on U2 fan box.BMW Suomen kouluttajan mukaan niin Eberi toimi ihan ok CAN väylässä tämän vanhemman boxin kanssa.
Edelleen jankutan että TEC-electronics EI ole yhtäkuin Webasto. Webaston maahantuoja kaha edustaa/maahantuo myös tätä TEC-electronicsin CAN-modulia. Lämmitin ohjaa +12v lähdöllään tämän TEC-electronicsin CAN-modulin tuloa eikä siten lämmitinmerkillä ole mitään merkitystä.
Uskoisin että "U2 fan box" toimii samalla periaatteella eli kunhan CAN-modulin tuloon tulee +12v, herää auton lämmitin ohjaamaan läppiä ja puhallin käynnistyy. Siten ei ole merkitystä onko eberin kaverina vanha tai uusi boxi tai edes polttoainelämppärin merkillä ei ole väliä...
Onko siis Kaha tietoinen tästä uudesta versiosta? Vai onko tieto TEC-electonicsin vientipäälliköltä? Voisitko laittaa tuon vientipäälikön yhteystiedot vaikka privalla, niin voin kysäistä tarvittaessa...
Uskoisin että "U2 fan box" toimii samalla periaatteella eli kunhan CAN-modulin tuloon tulee +12v, herää auton lämmitin ohjaamaan läppiä ja puhallin käynnistyy. Siten ei ole merkitystä onko eberin kaverina vanha tai uusi boxi tai edes polttoainelämppärin merkillä ei ole väliä...
Onko siis Kaha tietoinen tästä uudesta versiosta? Vai onko tieto TEC-electonicsin vientipäälliköltä? Voisitko laittaa tuon vientipäälikön yhteystiedot vaikka privalla, niin voin kysäistä tarvittaessa...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
- Auto: BMW 320i AxDrive Business-13
[quote="BRot"]Edelleen jankutan että TEC-electronics EI ole yhtäkuin Webasto. Webaston maahantuoja kaha edustaa/maahantuo myös tätä TEC-electronicsin CAN-modulia. Lämmitin ohjaa +12v lähdöllään tämän TEC-electronicsin CAN-modulin tuloa eikä siten lämmitinmerkillä ole mitään merkitystä.
Uskoisin että "U2 fan box" toimii samalla periaatteella eli kunhan CAN-modulin tuloon tulee +12v, herää auton lämmitin ohjaamaan läppiä ja puhallin käynnistyy. Siten ei ole merkitystä onko eberin kaverina vanha tai uusi boxi tai edes polttoainelämppärin merkillä ei ole väliä...
Onko siis Kaha tietoinen tästä uudesta versiosta? Vai onko tieto TEC-electonicsin vientipäälliköltä? Voisitko laittaa tuon vientipäälikön yhteystiedot vaikka privalla, niin voin kysäistä tarvittaessa...[/quote
Tec boxi on venäläisten kehittämä systeemi,jota myydään Saksan kautta Kahalle.Eberi kuulemma toimii Suomen BMW:n koulutuspäällikön mukaan jollain systeemillä.En tiedä sitten mikä boxi merkkiä Eberi käyttää.Tämä Kaha on
ollut aika huonosti tietoinen asioista kun olen heidän kanssaan jutellut.En tiedä ,että onko heillä edes tietoa uudesta boxista.Ei ollut ainakaan viikko sitten.Ainoa asia mistä en pitänyt boxista oli se,että puhallin ei puhalla ikkunaan .Siitä sitten kirjoittelin vientipäällikölle ja hän oli yllättynyt ,että haluan puhalluksen myös ikkunalle.Kuulemma Saksassa BMW ei puhalla ikkunaan koska on riski ,että tuulilasi hajoaa.Tämä keskustelu alkoi joskus lokakuussa ja joulukuun lopulla olivat kehitelleet uuden boxin.Tammikuun lopulla testit olivat valmiit.
Taisin olla ensimmäinen jolle asennettiin joku uusi boxi ,jonka piti toimia kunnolla.Huomasin hyhvin äkkiä ettei tuulilasille ollut puhallusta,jolloin otin yhteyttä asentamoon.Kaha ei liioin ollut tietoinen asiasta.Rupesin sit kirjoittelemaan TEC-Electonicsille ja sinne vientipäällikölle.Vastaus tuli nopeasti heiltä ettei toimi siten ,että puhaltaa tuulilasille.Pitää tehdä uusi boxi sanoivat.Otin jossain vaiheessa kesällä yhteyttä Webaston tehtaalle kyselläkseni Weban asennuksesta BMW merkkisiin autoihin.Vastaus oli ,ettei heillä ole mitään tietoa miten asentaa.Tai sitten eivät halua suututtaa BMW tehdasta kun he ovat kerran isoja asiakkaita.Vielä se,ettei BMW kerro heidän sähkösysteemeistä juuri mitään.Pitävät asiat omanaan.TEC boxeja oli syksyllä kahta mallia.En tiedä mikä malli sinulla on autossasi.
Uskoisin että "U2 fan box" toimii samalla periaatteella eli kunhan CAN-modulin tuloon tulee +12v, herää auton lämmitin ohjaamaan läppiä ja puhallin käynnistyy. Siten ei ole merkitystä onko eberin kaverina vanha tai uusi boxi tai edes polttoainelämppärin merkillä ei ole väliä...
Onko siis Kaha tietoinen tästä uudesta versiosta? Vai onko tieto TEC-electonicsin vientipäälliköltä? Voisitko laittaa tuon vientipäälikön yhteystiedot vaikka privalla, niin voin kysäistä tarvittaessa...[/quote
Tec boxi on venäläisten kehittämä systeemi,jota myydään Saksan kautta Kahalle.Eberi kuulemma toimii Suomen BMW:n koulutuspäällikön mukaan jollain systeemillä.En tiedä sitten mikä boxi merkkiä Eberi käyttää.Tämä Kaha on
ollut aika huonosti tietoinen asioista kun olen heidän kanssaan jutellut.En tiedä ,että onko heillä edes tietoa uudesta boxista.Ei ollut ainakaan viikko sitten.Ainoa asia mistä en pitänyt boxista oli se,että puhallin ei puhalla ikkunaan .Siitä sitten kirjoittelin vientipäällikölle ja hän oli yllättynyt ,että haluan puhalluksen myös ikkunalle.Kuulemma Saksassa BMW ei puhalla ikkunaan koska on riski ,että tuulilasi hajoaa.Tämä keskustelu alkoi joskus lokakuussa ja joulukuun lopulla olivat kehitelleet uuden boxin.Tammikuun lopulla testit olivat valmiit.
Taisin olla ensimmäinen jolle asennettiin joku uusi boxi ,jonka piti toimia kunnolla.Huomasin hyhvin äkkiä ettei tuulilasille ollut puhallusta,jolloin otin yhteyttä asentamoon.Kaha ei liioin ollut tietoinen asiasta.Rupesin sit kirjoittelemaan TEC-Electonicsille ja sinne vientipäällikölle.Vastaus tuli nopeasti heiltä ettei toimi siten ,että puhaltaa tuulilasille.Pitää tehdä uusi boxi sanoivat.Otin jossain vaiheessa kesällä yhteyttä Webaston tehtaalle kyselläkseni Weban asennuksesta BMW merkkisiin autoihin.Vastaus oli ,ettei heillä ole mitään tietoa miten asentaa.Tai sitten eivät halua suututtaa BMW tehdasta kun he ovat kerran isoja asiakkaita.Vielä se,ettei BMW kerro heidän sähkösysteemeistä juuri mitään.Pitävät asiat omanaan.TEC boxeja oli syksyllä kahta mallia.En tiedä mikä malli sinulla on autossasi.
Tarkennetaan nyt vielä senverran että sulle on siis laitettu boxi joskus v. 2013 ennen mainitsemaasi lokakuuta ja keskustelua vientipäällikölle. Se alkuperäinen oli siis jokin "uusi boxi jonka piti toimia kunnolla" eikä sulle ole vaihdettu boxia?
Nyt sitten 2014 tammikuussa on "U2 fan box" testattu toimivaksi ja viikkositten ei Kaha tiennyt asiasta mitään?
"FanControl general compatibility list" dokumentissä on viittauksia muiden automerkkien kohdalla että onko puhallus tuulilasille vai ei. Joten kummastelen tuota bmw:n selitystä ikkunan halkeamiseen??? Toisaalta jos ilmastointiautomatiikka toimii lämmittimessä, niin ilman sekaan otetaan kylmää ilmaa (läppiä säätämällä) että puhalluksen lämpötila on oikea tuulilasille?!?
Ja en tiedä minäkään mikä versio mulla on ko. boxista :(
Onko siis NavLinkz se yritys jonka vientipäällikön kanssa olet asioinut? Voisitko laittaa vaikka privalla ko. päällikön nimen?
Nyt sitten 2014 tammikuussa on "U2 fan box" testattu toimivaksi ja viikkositten ei Kaha tiennyt asiasta mitään?
"FanControl general compatibility list" dokumentissä on viittauksia muiden automerkkien kohdalla että onko puhallus tuulilasille vai ei. Joten kummastelen tuota bmw:n selitystä ikkunan halkeamiseen??? Toisaalta jos ilmastointiautomatiikka toimii lämmittimessä, niin ilman sekaan otetaan kylmää ilmaa (läppiä säätämällä) että puhalluksen lämpötila on oikea tuulilasille?!?
Ja en tiedä minäkään mikä versio mulla on ko. boxista :(
Onko siis NavLinkz se yritys jonka vientipäällikön kanssa olet asioinut? Voisitko laittaa vaikka privalla ko. päällikön nimen?
Viimeksi muokannut BRot, 26 Helmi 2014, 14:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taytyy tähän väliin todeta että tuo tuulilasin halkeaminen webastokäytössä on kyllä täysin älytön väite. Ajossa -20c ja 100km/h, lasille puhalletaan kohtuullisen kuumaa ilmaa -> tuulilasin sisä- ja ulkopinnan välinen lämpötilaero ja näin ollen lasin jännitys on aivan varmasti merkittävästi suurempi kuin tilanteessa jossa auto on paikallaan kylmänä, -20c ja lasille ruvetaan puhaltamaan aluksi viileää ilmaa joka sitten pikkuhiljaa lämpenee. Mutuilua mutta valistunutta semmoista.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Tilattu GT 320d Nordic xDrive, kamppispakettiin kuului BMW:n tehdasvarusteena oleva oma seisontalämmitys. Tehdas tarkoittaa sitä, että asentavat sen lämppärin Hangossa kun auto on Suomessa. Oma tarkoittaa Webasto tai Eberi. Myyjän mukaan se lämmittää jäähditinnesteen, mutta ei kierrätä sitä koneessa. Häh? Mitäs järkee tässä nyt on? Perusteena oli, että nyky Bemujen elektroniikka ei osaa välttämättä hehkuttaa, jos lohko on käynnistettäessä jo lämmin. Tähänkin "orkkis" versioon on kuulemma mahdollista laittaa jälkiasennuksena joku kiertopumppu, joka pyörittää nestettä koneessa. Onko jollain tuoreita kokemuksia näistä Bemarin ns. omista systeemeistä? Toimitukseen on vielä aikaa, joten voinen vaikuttaa lämppärin asennukseen.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
Kyseessä nimenomaan webasto. Lämmitin kierrättää lämmittämäänsä nestettä ainoastaan lämmittimen kennossa eikä auton moottorissa. BMW on antanut mitä uskomattomampia selityksiä ja tekosyitä miksei homma voi toimia normaalisti
Oikeastaan letkujen järjestystä muuttamalla voidaan moottoria esilämmittää. Esilämmitys tarkoittaa siis sitä että lämmitin käy kun auton moottori ei käy. Eli ajon aikana ET voi käyttää orggis webastoa.
Jos haluat että eber/webasto toimii normaalisti, niin et voi käyttää tuota BMW:n webastoa, vaan tarvitset ihan sellaisen Eberin/Webaston mitä tarvikeosaliikkeissä myidään ja asennus todennäköisesti jossain muussa kuin valtuutetussa BMW-liikkeessä. Ongelmana näissä on se että auton oman lämmittimen puhallin pitää saada pyörimään Eberin/Webaston "käskystä" ja vielä suurempi ongelma on se, että automaatti ilmastoinnin läpät pitää aueta. (Auto laittaa kaikki ilmastoinnin läpät kiinni n. 15 sek sammutuksen jälkeen) Tähän puhaltimen ohjaukseen tarvitaan sitten näitä CAN väyläpurkkeja tai nyt on kuulemma tullut joku purkki LIN-väylään.
Oikeastaan letkujen järjestystä muuttamalla voidaan moottoria esilämmittää. Esilämmitys tarkoittaa siis sitä että lämmitin käy kun auton moottori ei käy. Eli ajon aikana ET voi käyttää orggis webastoa.
Jos haluat että eber/webasto toimii normaalisti, niin et voi käyttää tuota BMW:n webastoa, vaan tarvitset ihan sellaisen Eberin/Webaston mitä tarvikeosaliikkeissä myidään ja asennus todennäköisesti jossain muussa kuin valtuutetussa BMW-liikkeessä. Ongelmana näissä on se että auton oman lämmittimen puhallin pitää saada pyörimään Eberin/Webaston "käskystä" ja vielä suurempi ongelma on se, että automaatti ilmastoinnin läpät pitää aueta. (Auto laittaa kaikki ilmastoinnin läpät kiinni n. 15 sek sammutuksen jälkeen) Tähän puhaltimen ohjaukseen tarvitaan sitten näitä CAN väyläpurkkeja tai nyt on kuulemma tullut joku purkki LIN-väylään.
Ei tuo läppä- ja puhallinohjaus mikään ongelma ole. Tarvitaan kolme relettä, pari sulaketta, hieman piuhaa ja sopiva tehovastus eli parin kympin osat. Webastolta löytyy tähän asennusohjeet. Ideana on katkaista läppien ohjaus kun auto sammutetaan -> läpät jää auki ja oman kokemuksen mukaan (F11) vieläpä sopivaan asentoon. Puhallin käynnistyy kytkemällä toisella releellä puhallin maihin. Kolmas rele siirtää puhallinohjauksen autolle jos auto startataan ja webasto on vielä päällä.BRot kirjoitti:Kyseessä nimenomaan webasto. Lämmitin kierrättää lämmittämäänsä nestettä ainoastaan lämmittimen kennossa eikä auton moottorissa. BMW on antanut mitä uskomattomampia selityksiä ja tekosyitä miksei homma voi toimia normaalisti
Oikeastaan letkujen järjestystä muuttamalla voidaan moottoria esilämmittää. Esilämmitys tarkoittaa siis sitä että lämmitin käy kun auton moottori ei käy. Eli ajon aikana ET voi käyttää orggis webastoa.
Jos haluat että eber/webasto toimii normaalisti, niin et voi käyttää tuota BMW:n webastoa, vaan tarvitset ihan sellaisen Eberin/Webaston mitä tarvikeosaliikkeissä myidään ja asennus todennäköisesti jossain muussa kuin valtuutetussa BMW-liikkeessä. Ongelmana näissä on se että auton oman lämmittimen puhallin pitää saada pyörimään Eberin/Webaston "käskystä" ja vielä suurempi ongelma on se, että automaatti ilmastoinnin läpät pitää aueta. (Auto laittaa kaikki ilmastoinnin läpät kiinni n. 15 sek sammutuksen jälkeen) Tähän puhaltimen ohjaukseen tarvitaan sitten näitä CAN väyläpurkkeja tai nyt on kuulemma tullut joku purkki LIN-väylään.
Kerrotko tuosta lin-boksista lisää? Joskus todella harvoin relekytkennällä läpät jää hieman huonoon asentoon ja kabiini lämpenee vain haaleaksi.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Ok. Ei jaksais alkaa säätämään, ehkä vakioasennuksellakin pärjäilee. Laitteen normihinta vaan on aika korkea jos sitä vertaa saavutettuun hyötyyn, nyt sain sen onneksi tuon Nordic paketin mukana.BRot kirjoitti:Kyseessä nimenomaan webasto. Lämmitin kierrättää lämmittämäänsä nestettä ainoastaan lämmittimen kennossa eikä auton moottorissa.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
Olen varmaan hieman viisaampi kun se vaihdetaan tuon TEC:n valmistaman CAN väyläboxin tilalle. Ilmeisesti Eberin maahantuoja noita myi, ellen käsittänyt väärin.Böntti kirjoitti: Kerrotko tuosta lin-boksista lisää? Joskus todella harvoin relekytkennällä läpät jää hieman huonoon asentoon ja kabiini lämpenee vain haaleaksi.
Tuo ohjaa suoraan läppiä (jotka on lin-väylässä), CAN-moduuli ilmeisesti antaa CAN-väylään tehdasweban käynnistyssignaalin joka aktivoi ilmastoinnin. Kiinnostaa lähinnä että miten se niitä ohjaa eli vetääkö kaikki auki ja onko konfiguroitavissa. Pidän tätä lähtökohtaisesti parempana ratkaisuna kuin CAN-väylään tulevaa moduliia, säädetään "perifeeristä pikkuväylää" eikä auton kokonaisuuteen vaikuttavaa pääväylää. Satun myös tietämään että tästä CAN-moduulista tulee sinäänsä merkityksetön vikakoodi, miten muuten se vaikuttaa onkin sitten iso kysymysmerkkiBRot kirjoitti:viisaampi kun se vaihdetaan tuon TEC:n valmistaman CAN väyläboxin tilalle. Ilmeisesti Eberin maahantuoja noita myi, ellen käsittänyt väärin.
Viimeksi muokannut Böntti, 18 Maalis 2014, 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
tupla
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Onhan orggis webasto varmasti Can-väylässä eikä Lin-väylässä?
Kyllä minustakin läppien ohjaus Lin-väylästä on parempi ratkaisu. Ei tarvitse kuin tehtaan pikku softapäivitys autoon, niin tuon Can modulin saa totaali sekaisin... Riskit Lin-väylän kanssa on olemattomia tuossa suhteessa.
Kyllä minustakin läppien ohjaus Lin-väylästä on parempi ratkaisu. Ei tarvitse kuin tehtaan pikku softapäivitys autoon, niin tuon Can modulin saa totaali sekaisin... Riskit Lin-väylän kanssa on olemattomia tuossa suhteessa.
Webasto on lin-väylällä kiinni ilmastoinnissa, muuta väylää siihen ei mene. Homma toimii niin että IHKA (ilmastointi) käskee tehdaswebaston käyntiin eikä toisin päin. TEC:in Can moduuli mitä ilmeisimmin lähettää can-väylää pitkin ilmastoinnille käskyn käynnistää originaaliwebaston puhellussekvenssi.BRot kirjoitti:Onhan orggis webasto varmasti Can-väylässä eikä Lin-väylässä?
Ne läpät on sitten eri lin-väylällä kiinni ihkassa.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128