Happy now...ei kyttyröitä.Anssi79 kirjoitti:Kiva kun sulla oli annettavaa tälle ketjulle
F3x dieselkoneiden kulutus
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
no voi kuule, aivan sama mulle mitä editoit. mä poistin oman viestini ettei teiltä mielensäpahoittajilta mene yöunetGTA1 kirjoitti:Happy now...ei kyttyröitä.Anssi79 kirjoitti:Kiva kun sulla oli annettavaa tälle ketjulle
Voidaan jatkaa privassa niin ei tuhraannu taas yksi ketju turhanpäiväiseen...
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 24
- Liittynyt: 23 Huhti 2012, 15:07
- Auto: G20 330e
- Paikkakunta: Tampere
Näpytellääs noita omia lukemia joukon jatkoksi.
Helmikuussa eka pitempi reissu Tampere - Turku/Tukholma - Åre.
Kyydissä kuskin lisäksi yksi aikuinen ja 5v juniori. Loput tilat matkatavaraa "lattiasta kattoon". Katolla arkku ääriään myöten täynnä. Vauhtia mittarin mukaan rajoitus +10 km. Menomatkalla 6,3 litraa satasella hervottomassa vasta-/sivutuulessa. Paluu samoilla spekseillä kulutuksella 5,7l/100km. Tähän tankkaukseen oli kaksi webastoilua.
Tämän perusteella odottelin mielenkiinnolla kesäkuun Tanskan reissua ilman suksiboxia. Tavaraa oli peräkontillinen (hattuhylly suljettuna). Ihmiset samoja kuin Åressa. Ajattelin että se reissu tehdään ihan pyhällä hengellä.
Eka veto oli Tre-Turku/Tukholma-Göteborg/Frederikshavn-joku kylä Randerssin lähellä. Vauhti Ruotsin puolella samalla periaatteella kuin Åren reissulla. Tanskan motarilla mentiin navin mukaan sallittua 130km/h. Kulutus 5,6 litraa.
Tästä eteenpäin Legolandin kautta Köpikseen niinikään kulutuksella 5,6 l/100km navia seuraten 130km/h huippunopeudella.
Köpiksessä tankki taas täyteen ja samoja nopeusperiaatteita noudattaen Turussa kulutus oli 5,4 litraa satkulla.
Aika pieni ero tuon boxin kanssa ajellessa. Joskus olen kuullut puhuttavan 1-1,5 litran kulutuserosta. Toki Åreen päin ajaessa on alemman nopeudet kuin etelään suuntautuneella reissulla.
Helmikuussa eka pitempi reissu Tampere - Turku/Tukholma - Åre.
Kyydissä kuskin lisäksi yksi aikuinen ja 5v juniori. Loput tilat matkatavaraa "lattiasta kattoon". Katolla arkku ääriään myöten täynnä. Vauhtia mittarin mukaan rajoitus +10 km. Menomatkalla 6,3 litraa satasella hervottomassa vasta-/sivutuulessa. Paluu samoilla spekseillä kulutuksella 5,7l/100km. Tähän tankkaukseen oli kaksi webastoilua.
Tämän perusteella odottelin mielenkiinnolla kesäkuun Tanskan reissua ilman suksiboxia. Tavaraa oli peräkontillinen (hattuhylly suljettuna). Ihmiset samoja kuin Åressa. Ajattelin että se reissu tehdään ihan pyhällä hengellä.
Eka veto oli Tre-Turku/Tukholma-Göteborg/Frederikshavn-joku kylä Randerssin lähellä. Vauhti Ruotsin puolella samalla periaatteella kuin Åren reissulla. Tanskan motarilla mentiin navin mukaan sallittua 130km/h. Kulutus 5,6 litraa.
Tästä eteenpäin Legolandin kautta Köpikseen niinikään kulutuksella 5,6 l/100km navia seuraten 130km/h huippunopeudella.
Köpiksessä tankki taas täyteen ja samoja nopeusperiaatteita noudattaen Turussa kulutus oli 5,4 litraa satkulla.
Aika pieni ero tuon boxin kanssa ajellessa. Joskus olen kuullut puhuttavan 1-1,5 litran kulutuserosta. Toki Åreen päin ajaessa on alemman nopeudet kuin etelään suuntautuneella reissulla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 31 Maalis 2013, 18:20
- Auto: F11 530 xda, F21 114i, 964
- Paikkakunta: Pori
Itsellä sisäänajoa nyt 60000 kilometriä ja liising-yhtiön laskema tarkka keskikulutus on 5,33l/100km. Ajotietokone näyttää sitkeästi 4,9l/100 eli turhan positiiviseksi on sekin viritetty. Keskinopeus on alkutaipaleella ollut reilu 68km/h, eli pitkälti maantietä on tullut ajeltua. Yleensä vakkari on säädetty nopeusrajoitus +15..
Minulla 320dA xdrive m-sport, jossa on power kit. Ajotapani on melko reipas, mutta omasta mielestäni järkevä. Jos näen ruuhkaa, en turhaa kaasuttele. Jos ei ole tilaisuutta ohitella, käytän eco prota. Maantiekulutus kesällä keskimäärin 5,0l/100km, jos mukana ei moottoritieajoa. Sekalainen taajama/maantieajo vie kesällä 5,8, talvella 6,2. 130km/h ajo nostaa kulutuksen aina 5,9-6,0l/100km. Alla on 19-tuuman sekarengastus, eli takana 255 leveys. Se ja neliveto mielestäni tuovat melkein litran per 100km lisää. Aiemmin sanoin, että power kit nostaa kulutusta, nyt olen eri mieltä. Uskon, että vakiorenkailla ja takavedolla voi päästä moottoritiellä viiden litran tasoille.
Olisi kiva kuulla, minkälaisia kulutuslukemia muut ovat kokeneet sekarengastuksella ja nelivedolla. Ennen pidin leveitä renkaita turhamaisina, mutta kyllä ne minusta hyvillä baanoilla tuovat lisäarvoa ulkonäön lisäksi. Kulutuksen lisäys on aika mitätön euroissa verrattuna arvonlaskuun.
Olisi kiva kuulla, minkälaisia kulutuslukemia muut ovat kokeneet sekarengastuksella ja nelivedolla. Ennen pidin leveitä renkaita turhamaisina, mutta kyllä ne minusta hyvillä baanoilla tuovat lisäarvoa ulkonäön lisäksi. Kulutuksen lisäys on aika mitätön euroissa verrattuna arvonlaskuun.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 14 Marras 2013, 12:43
- Auto: BMW X1,F48 2016
Moi
Meidän -12 316dA:lla ajettu nyt 50000km. Kulutus tietokoneen mukaan ei ole mennyt kertaakaan yli 4.6 l/100km.
Normiajossa 4.3 l/100km-4.5 l/100km.
Tänään aamusta töihin ajellessa 55 km matkalla 3.7 l/100 km. Nopeus pääosin 65km/h-85km/h.
Ajotietokoneen lukemaan voi lisätä 0.2-0.4 l/100km, mittarivirhettä n.5%.
Viime kesänä 10000km ajettuna mökille,270 km, keskinopeutta 95 km/h neljä henkilöä ja takaluukku täynnä tavaraa kulutus tietokoneen mukaan 3.8 l/100km.
Auto ostettu nimenomaan pienen kulutuksen vuoksi ja on lunastanut odotukset.
Meidän -12 316dA:lla ajettu nyt 50000km. Kulutus tietokoneen mukaan ei ole mennyt kertaakaan yli 4.6 l/100km.
Normiajossa 4.3 l/100km-4.5 l/100km.
Tänään aamusta töihin ajellessa 55 km matkalla 3.7 l/100 km. Nopeus pääosin 65km/h-85km/h.
Ajotietokoneen lukemaan voi lisätä 0.2-0.4 l/100km, mittarivirhettä n.5%.
Viime kesänä 10000km ajettuna mökille,270 km, keskinopeutta 95 km/h neljä henkilöä ja takaluukku täynnä tavaraa kulutus tietokoneen mukaan 3.8 l/100km.
Auto ostettu nimenomaan pienen kulutuksen vuoksi ja on lunastanut odotukset.
Omassa 320dA xDrive M sport Touringissa jossa power kit ja 19" vanteet kulutukset aika samoissa kuin ylempänä Frank H:lla. Eli siinä kuuden litran hujakoilla yleisajoissa ja maantiellä vitosen tuntumassa. Moottoritie nopeus nostaa tosiaan heti vajaan litran verran karkeesti kulutusta. Ajoin Helsinki-Hanko yksi päivä koko matkan eco prolla niin kulutus oli 4,7. Talvella on 18" 225/45 r2 kitkat, niillä menee karkeesti 0,5 pienemmällä kulutuksella ajot.
Tuohon omaan aikaisempaan kulutustestaukseen liittyen, ajelin tänään hissutellen kauppareissu vajaan 50 km/h keskinopeudella ja kulutus oli (korjatun) ajotietokoneen mukaan 3.2 l/100km. Aika vähällä kyllä tämän tehoinen ja painoinen auto menee kun hissuttelee.
PS. Epäilijöille tiedoksi että otin valokuvan ajotietokoneesta.
PS. Epäilijöille tiedoksi että otin valokuvan ajotietokoneesta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
- Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum
Nyt kun oma auto on pajalla, niin ajossa on 4000km ajettu F31 320dA. Raskaalla kaasujalalla ajaen moottoritietä ja kaupunkiajoa, mutta ennakoiden toki, on 320dA vienyt ajotietokoneen mukaan 5.9l/100km. Samassa ajossa 320iA Xdrive vie 10l/100km. Toki neliveto tuo sen 0.5l/100km lisää, mutta puhutaan todella huomattavasta kulutuserosta, kun tykkää antaa sitä kaasuakin autolle. Tasasella 60-80 km/h vauhdilla tolla pääsee helposti alle 4l/100km.