F3x uudet dieselit (b47)?

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Tuomas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Elo 2011, 18:43

Onko kukaan vielä kuullut tarkempaa arviota tai huhuja uusien dieselien (n47-->b47) saapumisesta 3- ja 4-sarjaan? 5-sarjaanhan nämä uudet jo tuli, mutta 3- ja 4-sarjan osalta ei käsittääkseni ole mitään virallista tietoa tarjolla. Herttoniemen Laakkosella arvioitiin, että ennen LCI:tä, mutta ei tarkempaa tietoa. Maailmaltakaan ei ainakaan nopealla googlauksella löytynyt lisätietoja. Jotkut sanoo, että vasta LCI:n mukana, mutta samalla toiset arvio, että moottorit vaihtuvat syksyllä.

F30 on aikalailla ykkösvaihtoehtona uudeksi autoksi, mutta mielellään odottaisi tuon uuden moottorin saapumista ennen tilausta. Ei niinkään kulutuksen vaan äänien takia, dieselin raksutus on vastenmielistä :thdw: Lisäksi toki päästöt ovat uusissa leasing-autoilijalle suotuisammat...
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

F30-teknikkapäivitys on just tullut eli heinäkuun tuotannosta alkaen, ainakin 20d pitäis olla vielä n-moottorilla. Seuraava päivitys tulee syksyllä, olikohan loka- tai marraskuussa.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Tuomas kirjoitti:Onko kukaan vielä kuullut tarkempaa arviota tai huhuja uusien dieselien (n47-->b47) saapumisesta 3- ja 4-sarjaan? 5-sarjaanhan nämä uudet jo tuli, mutta 3- ja 4-sarjan osalta ei käsittääkseni ole mitään virallista tietoa tarjolla. Herttoniemen Laakkosella arvioitiin, että ennen LCI:tä, mutta ei tarkempaa tietoa. Maailmaltakaan ei ainakaan nopealla googlauksella löytynyt lisätietoja. Jotkut sanoo, että vasta LCI:n mukana, mutta samalla toiset arvio, että moottorit vaihtuvat syksyllä.

F30 on aikalailla ykkösvaihtoehtona uudeksi autoksi, mutta mielellään odottaisi tuon uuden moottorin saapumista ennen tilausta. Ei niinkään kulutuksen vaan äänien takia, dieselin raksutus on vastenmielistä :thdw: Lisäksi toki päästöt ovat uusissa leasing-autoilijalle suotuisammat...
Mistä tiedät, että tuo b-mylly ei raksuta...
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

J1978 kirjoitti: Mistä tiedät, että tuo b-mylly ei raksuta...
"N47 was known for its efficiency and its low consumption, but hardly for its good acoustics. We were able to optimize the trade-off between consumption and acoustics now and improve the sound significantly."

BMW’s powertrain process manager Christian Bock

https://translate.google.com/translate? ... edit-text=" onclick="window.open(this.href);return false;


"...it is much quieter and more economical than before In addition, two kilograms lighter"

Dr. Niklas Fichtmüller, project manager of the X3

https://translate.google.com/translate? ... edit-text=" onclick="window.open(this.href);return false;



Vitosessahan tuolla ei niin suurta merkitystä luulisi olevan, mutta ainakin ajamassani kolmossarjan dieselissä rumat moottoriäänet tunkeutuivat todella epämielyttävästi ohjaamoon.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Täytyy huomioida että nuo on kuitenkin mainospuheita. Aika näyttää kuinka hiljainen tuo uusi kone on, jonkinlainen parannus kuitenkin varmasti tulee.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Tuomas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Elo 2011, 18:43

Tosiaan mainos- ja huhupuheisiin omatkin tietoni perustuvat. Uskallan kuitenkin olettaa, että äänet ovat myös oikeasti parantuneet, kun asia on nostettu suurimmaksi yksittäiseksi parannukseksi uudessa moottorissa. N47:n tyhjäkäyntiraksutus on 3-sarjalaisessa aika paha.

Toinen seikka on tietysti myös parantuneet teho- ja etenkin päästöarvot. Nykyisin ainoa alle 110g/km malli on Efficient Dynamic Edition. Uusilla moottoreilla tuolla päästörajalla saisi luultavasti siis 190hv tuon EfD:n 163 hv:n sijasta ja myös farmarin.
F30-teknikkapäivitys on just tullut eli heinäkuun tuotannosta alkaen, ainakin 20d pitäis olla vielä n-moottorilla. Seuraava päivitys tulee syksyllä, olikohan loka- tai marraskuussa.
Tarkentaisitko vielä vähän? Vuosimallipäivitys tuli siis ilmeisesti heinäkuussa, mutta onko tästä seuraavasta jo jotain oikeaa tietoa olemassa? Jos on, niin erittäin mielellään kuulen tarkemmin. Hankinta on siinä vaiheessa, että saattaa olla paljonkin vaikutusta, onko seuraava päivitys loka- vai marraskuussa vaikka mitään varmaahan näiden moottoreiden osalta ei tarida vielä olla. (aina kun odottaa seuraavaa, niin ei saa ikinä hankittua mitään) :lol:
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Böntti kirjoitti:Täytyy huomioida että nuo on kuitenkin mainospuheita. Aika näyttää kuinka hiljainen tuo uusi kone on, jonkinlainen parannus kuitenkin varmasti tulee.
Taitaa olla patonkimaan vehkeissä ne hiljaisimmat dieselit. Toki myös bemarin 3-litraiset on sellaisia.
Merikotka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 19:33
Auto: V60 T8

F34 (320d) kuulostaa omaan korvaani varsin sivistyneeltä sekä tyhjäkäynnillä että ajossa. Ero vanhaan X1:een on todella huomattava. Autoni on valmistettu maaliskuun 2014 jälkeen, jolloin sähköjärjestelmään on tehty jotain muutoksia - lieneekö niillä olla mitään tekemistä asian kanssa. Foorumilla ja erilaisissa testeissä on moitittu start-stop käynnistyksiä; myös ne tuntuvat pehmeämmiltä kuin alkuvuodesta koeajamassani autossa. Voihan tämä toki olla vain uuden auton ensihuumaa...
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Merikotka kirjoitti:F34 (320d) kuulostaa omaan korvaani varsin sivistyneeltä sekä tyhjäkäynnillä että ajossa. Ero vanhaan X1:een on todella huomattava. Autoni on valmistettu maaliskuun 2014 jälkeen, jolloin sähköjärjestelmään on tehty jotain muutoksia - lieneekö niillä olla mitään tekemistä asian kanssa. Foorumilla ja erilaisissa testeissä on moitittu start-stop käynnistyksiä; myös ne tuntuvat pehmeämmiltä kuin alkuvuodesta koeajamassani autossa. Voihan tämä toki olla vain uuden auton ensihuumaa...
Eihän se 20d:n tai muiden bemarin nelipyttyisten dieseleiden äänimaailma nyt mikään ihan mahdoton ole. Porukka ehkä vähän ylireagoi ja liiottelee. Ei varsinkaan kesäkelissä. Kylmänä ne pitää kuuluvampaa ääntä ja ulospäin se mekkala taitaa kuulostaa muutenkin vielä rumemmalta kuin auton sisälle.
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Merikotka kirjoitti:F34 (320d) kuulostaa omaan korvaani varsin sivistyneeltä sekä tyhjäkäynnillä että ajossa. Ero vanhaan X1:een on todella huomattava. Autoni on valmistettu maaliskuun 2014 jälkeen, jolloin sähköjärjestelmään on tehty jotain muutoksia - lieneekö niillä olla mitään tekemistä asian kanssa. Foorumilla ja erilaisissa testeissä on moitittu start-stop käynnistyksiä; myös ne tuntuvat pehmeämmiltä kuin alkuvuodesta koeajamassani autossa. Voihan tämä toki olla vain uuden auton ensihuumaa...
No, se on voiman ääni. Jos vertaan edellistä f30 20i konetta niin siitä tulee mieleen 1,6 litrainen ja voimattomuuden olo - mielummin enemmän ääntä ja tehoa kuin toisinpäin. Minua ei häiritse dieselin ääni, tokihan bensa käy sivistyneemmin tyhjäkäynnillä mutta muuten ei ajossa huomaa mitään. Sen verran kysyin uudesta 20d 190hv että se olisi täysin uusi moottori eikä mikään LCI, eli varmaan hyvä kokonaisuus tulossa vaikkei tehojen kasvu mitään ihmeellistä ole, ompahan kuitenkin ylöspäin.
Frank H
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 153
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 23:18
Auto: F30

Ohessa Autoexpress-lehden kommentit uudesta moottorista:

http://www.autoexpress.co.uk/bmw/x3/866 ... 014-review" onclick="window.open(this.href);return false;

Jutun perustella voisi olettaa, että uudistus on merkittävä. Suomen verotussysteemi voi jopa alentaa hintoja, joten minä ainakin odottelen, koska vanha F30 on edelleen hengissä.

Erityisesti kehutaan "refinement":ia eli hienostuneisuutta. "The big difference, though, is much-improved refinement. Whereas the old engine was coarse on start-up and rattled as the revs rose, this new unit hums away, accelerates smoothly and has plenty of overtaking punch."

Olettaisin, että syksyllä myös F30 saa uusitut moottorit. Itse ajattelin ensimmäisenä kokeilla 110kW version (318d).
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

japi2010 kirjoitti:
Merikotka kirjoitti:F34 (320d) kuulostaa omaan korvaani varsin sivistyneeltä sekä tyhjäkäynnillä että ajossa. Ero vanhaan X1:een on todella huomattava. Autoni on valmistettu maaliskuun 2014 jälkeen, jolloin sähköjärjestelmään on tehty jotain muutoksia - lieneekö niillä olla mitään tekemistä asian kanssa. Foorumilla ja erilaisissa testeissä on moitittu start-stop käynnistyksiä; myös ne tuntuvat pehmeämmiltä kuin alkuvuodesta koeajamassani autossa. Voihan tämä toki olla vain uuden auton ensihuumaa...
No, se on voiman ääni. Jos vertaan edellistä f30 20i konetta niin siitä tulee mieleen 1,6 litrainen ja voimattomuuden olo - mielummin enemmän ääntä ja tehoa kuin toisinpäin. Minua ei häiritse dieselin ääni, tokihan bensa käy sivistyneemmin tyhjäkäynnillä mutta muuten ei ajossa huomaa mitään. Sen verran kysyin uudesta 20d 190hv että se olisi täysin uusi moottori eikä mikään LCI, eli varmaan hyvä kokonaisuus tulossa vaikkei tehojen kasvu mitään ihmeellistä ole, ompahan kuitenkin ylöspäin.
Ehkä siinä sun 20i:ssä oli jotain vikaa. Mulla oli aiemmin 20d 6-vaihteisella tomaatilla ja xDrivenä ja nyt 20i xDrive 8-vaihteisella ja nimenomaan sportautomaatilla, enkä ole kaivannut yhtään tota dieseliä. Mun auto ei tunnu mitenkään voimattomalta eikä mulla tuuu ajossa mieleen yhtään sellainen, että se olisi muka joku 1.6-litrainen. Mulla on ollut myös volkkareita 1.4TSI-bensaturboilla ja DSG-lootalla (myös se ruudikkaampi 118kW TSI) ja kyllä tämä nykyinen tuntuu niitä paljon ruudikkaammmalta, niinkuin pitää toki tuntuakin.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Tuomas kirjoitti:Tarkentaisitko vielä vähän? Vuosimallipäivitys tuli siis ilmeisesti heinäkuussa, mutta onko tästä seuraavasta jo jotain oikeaa tietoa olemassa? Jos on, niin erittäin mielellään kuulen tarkemmin. Hankinta on siinä vaiheessa, että saattaa olla paljonkin vaikutusta, onko seuraava päivitys loka- vai marraskuussa vaikka mitään varmaahan näiden moottoreiden osalta ei tarida vielä olla. (aina kun odottaa seuraavaa, niin ei saa ikinä hankittua mitään) :lol:
F30 on päivittynyt ja päivittyy jatkossakin maalis-, heinä- ja marraskuussa. Etukäteen ei voi sanoa että mitä tulee tapahtumaan, paitsi tietenkin sitten kun BMW asiasta tiedottaa.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

Frank H kirjoitti: Jutun perustella voisi olettaa, että uudistus on merkittävä. Suomen verotussysteemi voi jopa alentaa hintoja, joten minä ainakin odottelen, koska vanha F30 on edelleen hengissä.
Kyllä hinta laskee alentuneiden päästöjen myötä.

Esimerkki 520d Touring

Kyseisen auton autoveroton hinta nousi viime vuoden takaiseen n. 300 euroa, mutta kokonaishinta laski n. 1000 euroa.

Päästöt laskivat 129 => 118g/km

Siitä en ole kyllä aivan varma onko lasku täysin alentuneiden päästöjen ansiota.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

J1978 kirjoitti:
japi2010 kirjoitti:
Merikotka kirjoitti:F34 (320d) kuulostaa omaan korvaani varsin sivistyneeltä sekä tyhjäkäynnillä että ajossa. Ero vanhaan X1:een on todella huomattava. Autoni on valmistettu maaliskuun 2014 jälkeen, jolloin sähköjärjestelmään on tehty jotain muutoksia - lieneekö niillä olla mitään tekemistä asian kanssa. Foorumilla ja erilaisissa testeissä on moitittu start-stop käynnistyksiä; myös ne tuntuvat pehmeämmiltä kuin alkuvuodesta koeajamassani autossa. Voihan tämä toki olla vain uuden auton ensihuumaa...
No, se on voiman ääni. Jos vertaan edellistä f30 20i konetta niin siitä tulee mieleen 1,6 litrainen ja voimattomuuden olo - mielummin enemmän ääntä ja tehoa kuin toisinpäin. Minua ei häiritse dieselin ääni, tokihan bensa käy sivistyneemmin tyhjäkäynnillä mutta muuten ei ajossa huomaa mitään. Sen verran kysyin uudesta 20d 190hv että se olisi täysin uusi moottori eikä mikään LCI, eli varmaan hyvä kokonaisuus tulossa vaikkei tehojen kasvu mitään ihmeellistä ole, ompahan kuitenkin ylöspäin.
Ehkä siinä sun 20i:ssä oli jotain vikaa. Mulla oli aiemmin 20d 6-vaihteisella tomaatilla ja xDrivenä ja nyt 20i xDrive 8-vaihteisella ja nimenomaan sportautomaatilla, enkä ole kaivannut yhtään tota dieseliä. Mun auto ei tunnu mitenkään voimattomalta eikä mulla tuuu ajossa mieleen yhtään sellainen, että se olisi muka joku 1.6-litrainen. Mulla on ollut myös volkkareita 1.4TSI-bensaturboilla ja DSG-lootalla (myös se ruudikkaampi 118kW TSI) ja kyllä tämä nykyinen tuntuu niitä paljon ruudikkaammmalta, niinkuin pitää toki tuntuakin.
Juu en hauku tehottomuutta kierroksilla vaan tehottomuutta vähäisillä kierroksilla - en jaksa revittää aina 3000rpm-5000rpm että jotain tapahtuisi. Tuskin siinä vikaa oli.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Ehkä siinä sun 20i:ssä oli jotain vikaa. Mulla oli aiemmin 20d 6-vaihteisella tomaatilla ja xDrivenä ja nyt 20i xDrive 8-vaihteisella ja nimenomaan sportautomaatilla, enkä ole kaivannut yhtään tota dieseliä. Mun auto ei tunnu mitenkään voimattomalta eikä mulla tuuu ajossa mieleen yhtään sellainen, että se olisi muka joku 1.6-litrainen. Mulla on ollut myös volkkareita 1.4TSI-bensaturboilla ja DSG-lootalla (myös se ruudikkaampi 118kW TSI) ja kyllä tämä nykyinen tuntuu niitä paljon ruudikkaammmalta, niinkuin pitää toki tuntuakin.[/quote]

Juu en hauku tehottomuutta kierroksilla vaan tehottomuutta vähäisillä kierroksilla - en jaksa revittää aina 3000rpm-5000rpm että jotain tapahtuisi. Tuskin siinä vikaa oli.[/quote]

En viitsi asiasta enää jankanta eikä se edes kuulu tähän ketjuun :) Mut ei mun oo tarvinnu polkea tota mun mopoa minnekään 3000 kiekkaan, että vasta sitten alkais jotain tapahtua. Comfortilla oon päässyt aina ohi ja melko räväkästikin ilman, että kone kiljuu tai kierroksia olisi juurikaan 2000 kiekkaa enempää. Kyllä mun mielestä se on melko rivakka menijä jo 2000 kiekan alueellakin. Ehkä meidän ajotyyli on erilainen, mutta mulla ei ole yhtään ikävä 20d+6-vaihteinen tomaatti-yhdistelmää. Mun mielestä tää liikkuu ihan yhtä ripeästi/en huomaa mitään eroa. 25d on muutenkin aivan eri pata taas ja toki sulla on eri tomaatti kuin mitä mulla oli 20d:ssä. Toki mullakin on nyt huomattavasti parempi tomaatti 20i:ssä mitä oli 20d:ssä. Se siitä aiheesta.
holopi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 22 Elo 2014, 13:00
Auto: BMW 320dA Touring 2015 (F31)
Paikkakunta: Oulu

Alkuperäiseen kysymykseen ei vissiin vielä ole varmaa tietoa kellään?
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

holopi kirjoitti:Alkuperäiseen kysymykseen ei vissiin vielä ole varmaa tietoa kellään?
Eipä ole kuulunut mitään. F30 on päivittynyt ja päivittyy jatkossakin maalis-, heinä- ja marraskuussa. Heinäkuussa 2015 alkaa todennäköisesti faceliftin tuotanto, tuliskohan moottoripäivitys tuossa kohtaa??
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Vastaa Viestiin