Äänieristys
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
Itse uskon, että syy on noiden kahden summa. Enemmän kulutusta huonommalla pinnalla.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl
- Rocky
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 85
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 11:33
- Auto: 330D E90, 530D F10XDrive. Nyk. 320i F30XDrive
Se kai lienee yleisesti tunnettu asia että Suomessa asfaltissa käytettävän kiven raekoko on suurempi kuin missään muualla. Ja esim. Ruotsissa käytetään kierrätyskumia (siis autonrenkaita) asfalttimassan valmistuksessa. Eroja löytyy maiden välillä.
Kanadassa (Montreal) viime helmikuussa käydessäni pakkasta oli -20 ja lumisateen jälkeen tiet oli ajettu jollain lentokenttämönjällä täysin sulaksi ja taksit ajelivat kesärenkailla. Sotku oli aivan kaamea. Aura-autoja ei näkynyt missään. Näytti että teitä ei aurata kovinkaan säännöllisesti vaan ne sulatetaan !
MOT ohjelmassa puhuttiin myös jos 25 prosenttia ajelisi nastoilla niin tiet pysyisivät lopuille kitkarenkaille sopivassa kunnossa. Itse olen valmis uskomaan tähän teoriaan 17 talven kitkakokemuksella.
Taitaa nastojen loppu häämöttää koska rahat eivät riitä teiden kunnossapitoon.
Kanadassa (Montreal) viime helmikuussa käydessäni pakkasta oli -20 ja lumisateen jälkeen tiet oli ajettu jollain lentokenttämönjällä täysin sulaksi ja taksit ajelivat kesärenkailla. Sotku oli aivan kaamea. Aura-autoja ei näkynyt missään. Näytti että teitä ei aurata kovinkaan säännöllisesti vaan ne sulatetaan !
MOT ohjelmassa puhuttiin myös jos 25 prosenttia ajelisi nastoilla niin tiet pysyisivät lopuille kitkarenkaille sopivassa kunnossa. Itse olen valmis uskomaan tähän teoriaan 17 talven kitkakokemuksella.
Taitaa nastojen loppu häämöttää koska rahat eivät riitä teiden kunnossapitoon.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
- Auto: X5 45e
Mitä pikemmin loppuu, sen nopeammin ajelemme paljon paremmilla teillä, vähemmillä kustannuksilla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 18 Elo 2013, 19:21
- Auto: F45 216i
ex: F30 316iA Sport 2013
Jostain syystä Ruotsissa ja Virossa on parempi kuntoiset ja hiljaisemmat tiet kuin Suomessa. Luulisi olosuhteiden olevan suhteellisen samanlaiset.
Viime reissun jälkeen teki mieli pysähtyä kolmostien varteen, jo ennen kehä 3:a, tarkistamaan onko joku tyhjännyt renkaat laivamatkan aikana tai muutavastaavaa, sen verta kova kumina renkaista lähtee Suomen teillä.
Viime reissun jälkeen teki mieli pysähtyä kolmostien varteen, jo ennen kehä 3:a, tarkistamaan onko joku tyhjännyt renkaat laivamatkan aikana tai muutavastaavaa, sen verta kova kumina renkaista lähtee Suomen teillä.
- eesau
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 89
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 15:13
- Auto: F30 320dA X-drive vm. 2017
- Paikkakunta: Espoo
Jos ja kun jossain vaiheessa ostan uuden Bemarin (tod. näk. 320dA X-drive normaalirenkain), teetän siihen jo ostovaiheessa Finikor-äänierityskäsittelyn.
BMW 1502 (75hv), 316 (90hv), 520i (125hv), 320i (125hv), 520i (125 hv), 520i (150 hv), 320iA (150 hv), 320dA (184 hv), 320dA X-drive (190 hv)
Mutta miksi näin ei ollut ennen? Vanhemmat tiet ovat monesti yhä hyvässä kunnossa (lievää uraisuutta lukuunottamatta) ja selvästi hiljaisempia. Sitten kun niille tehdään "parannustöitä", on uusi pinta jo yhden talven jälkeen täynnä reikiä yms. ja pinta näyttää lähinnä mukulakiveltä.Rocky kirjoitti:Se kai lienee yleisesti tunnettu asia että Suomessa asfaltissa käytettävän kiven raekoko on suurempi kuin missään muualla.
"Halvalla" tuota roska-asfalttia taitaa saada, mutta voisi nyt joku laskea hiukan pidemmälle kuin yhden vuoden päähän. Mutta nykyäänhän kaikki on kertakäyttökamaa jonka käyttöikä on optimoitu mahdollisimman lyhyeksi. Kestävää kehitystä...?
Nykyään Suomessa ei ole enää tietöiden laatua valvovia viranomaisia ollenkaan. Homma perustuu urakoitsijoiden omavalvontaan. Tästä voidaan helposti päätellä että yhtään tarjouspyynnön vaatimuksia parempaa työtä ei kannata tehdä, eikä oikeastaan niinkään hyvää, koska laatua ei kerran kukaan valvo. Sitä paitsi jos tekee huonon asfaltoinnin, parin vuoden päästä urakoitsija pääsee taas uudestaan asfaltoimaan saman tien.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 104
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:48
- Auto: F30 320iA xDrive 2015
En suosittele. Olen testannut äänieristyskäsittelyt ja todennut ne pelkäksi rahastukseksi. Lupaan, että tulet pettymään lopputulokseen.eesau kirjoitti:Jos ja kun jossain vaiheessa ostan uuden Bemarin (tod. näk. 320dA X-drive normaalirenkain), teetän siihen jo ostovaiheessa Finikor-äänierityskäsittelyn.
Voi tietysti olla niinkin, että et myönnä rahojesi menneen mirrin hanuriin.
Bemisti jo vuodesta 1989
E30 -86, E30 -90, E46 -00, E90 -08, E90 -10, F30 -12, F30 -15
E30 -86, E30 -90, E46 -00, E90 -08, E90 -10, F30 -12, F30 -15
- eesau
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 89
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 15:13
- Auto: F30 320dA X-drive vm. 2017
- Paikkakunta: Espoo
Miten olet testannut äänieristyskäsittelyt?
Kuinka hiljaisena muuten pidät nykyistä Bemariasi? Millaiset renkaat autossasi on?
Mieluummin maksan äänieristyksestä vaikkapa 800 euroa, kuin ostan autoon jotain turhanpäiväsiä kromilistoja tai pakoputkenpäitä, joilla ei ole mitään tekemistä ajettavuuden tai ajomukavuuden kanssa.
Kuinka hiljaisena muuten pidät nykyistä Bemariasi? Millaiset renkaat autossasi on?
Mieluummin maksan äänieristyksestä vaikkapa 800 euroa, kuin ostan autoon jotain turhanpäiväsiä kromilistoja tai pakoputkenpäitä, joilla ei ole mitään tekemistä ajettavuuden tai ajomukavuuden kanssa.
BMW 1502 (75hv), 316 (90hv), 520i (125hv), 320i (125hv), 520i (125 hv), 520i (150 hv), 320iA (150 hv), 320dA (184 hv), 320dA X-drive (190 hv)
Eikös noi todettu hunpuugiksi TM vai oliko Tuulilasi. Jollain taajuuskaistan alueella nosti melua, jollain hiljensi. Kokonaisvaikutus luokkaa -1 dB(A) ja saat kaupan päälle rämisevän auton kun käsittelijä rikkoo tai unohtaa muutaman kiinnikkeen.