-

F30/31 hifin parannus

soundwave
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 15:39

Re: F30/31 hifin parannus

Viesti Kirjoittaja soundwave » 08 Syys 2017, 21:49

^ harkitsen tuota samaa dsp vahvaria vs mosconi. Vaikea päättää.

Kampele1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 21 Kesä 2017, 01:14

Re: F30/31 hifin parannus

Viesti Kirjoittaja Kampele1 » 15 Syys 2017, 00:03

Öö jos huomasitte tuo on Matchin pp82 dsp jossa bimmerteching logo.

PP62 omistaja voin isosti suositella kyseistä laitosta.

lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 89
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

F30/31 hifin parannus

Viesti Kirjoittaja lortti » 15 Syys 2017, 20:39

Joo toi bimmertechin versio sisältää johtoadapterin, menee suoraan orggiksen paikalle ja sisältänee jotain valmiita asetuksia hifi kaiuttimille.

Mun oma on jossain atlantilla tällä hetkellä, raportoin kun tulee ja saan asennettua.

soundwave
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 15:39

Re: F30/31 hifin parannus

Viesti Kirjoittaja soundwave » 18 Syys 2017, 10:04

^^
Bimmertech on kommentoinut tätä väitettä toisaalla, että ei ole -> heillä on esim isompi vahvistinteho kuin Matchilla.

lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 89
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Re: F30/31 hifin parannus

Viesti Kirjoittaja lortti » 29 Syys 2017, 09:23

Nyt on bimmertechin mötikkä paikoillaan, asennus oli juurikin niin helppo kuin luvattiin. Oikeastaan kaikki parani vakioon verrattuna, erityisesti tilan tuntu, äänen kirkkaus ja basson voimakkuus. Toinen kysymys on se että onko tämä tuhannen euron parannus vakioon verrattuna, mielestäni ei ole, onneksi sain omani käytettynä puoleen hintaan.

Jotta laitteesta saisi kaikki irti pitäisi alkaa varmaan vaihtamaan hifisarjan kaiuttimia parempiin, nyt mulla on vain BLAMin midranget ja tweeterit ovissa.

Cid
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 21 Syys 2017, 21:58
Auto: 420iA xDrive GC -18
944 2.5 -85
Paikkakunta: Juupajoki

Re: F30/31 hifin parannus

Viesti Kirjoittaja Cid » 30 Syys 2017, 22:08

Jahas pitkällisen pohtimisen ja tutustumisen jälkeen totesin, ettei HK riitä minulle.
Joten tilasin F36:n pelkällä Hifi järjestelmällä, kun ei ollut varmuutta onko perustasossa penkkien alla valmiina kaapeleita bassoille, myyjän mukaan ei.
Ja toisaalta jos pääsisi vähän pienemmällä purkamisella, kun käyttää alkuperäistä johtosarjaa. Eihän tuo nyt paras vaihtoehto ole, mutta luulisin pääseväni riittävään lopputulokseen. Ja eipä tarvitse peilinkolmioita ostaa erikseen.

Powersetistä suositeltiin seuraavaa settiä, jonka nyt laitoinkin tilaukseen:
-Match PP 86DSP+PP-AC 13a adapterikaapeli, Ground Zero GZCS 100BMW-A, Ground Zero GZCS 200BMW-SW, DLS CC-500 + subi.
Subista en vielä tiedä teenkö lasikuidusta kotelon kontin kylkeen vai heitänkö vain "laatikon" konttiin.
Kojelaudan keskarit luonnollisesti poistetaan käytöstä samalla, takakaiuttimia en tarvitse joten siellä saa olla mitä tehtaalla laittaneet.
Asennus ei tuota ongelmia(tai ei pitäisi tuottaa :)). Kaikkiin muihin autoihin, paitsi nykyiseen A3:een tullut hifit rakenneltua perinpohjaisesti.

Laitan kuvia ja kokemuksia, kunhan kärry joskus saapuu.

Avatar
penttim
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
Auto: F32 420dA M Sport
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: F30/31 hifin parannus

Viesti Kirjoittaja penttim » 01 Loka 2017, 13:56

Cid kirjoitti:Joten tilasin F36:n pelkällä Hifi järjestelmällä, kun ei ollut varmuutta onko perustasossa penkkien alla valmiina kaapeleita bassoille, myyjän mukaan ei.
Itseasiassa se vakiovarusteena oleva BMW Professional sisältää johtosarjojen lisäksi myös ne penkin alla oleva bassot. Kyllä on taas myyjä pihalla myymästään tuoteesta. :sneak:

TMS
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Elo 2017, 10:25

Re: F30/31 hifin parannus

Viesti Kirjoittaja TMS » 01 Loka 2017, 14:16

Tuleeko hifissä vahvistin konttiin, eli on sitten valmiit johdot sinne?

Cid
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 21 Syys 2017, 21:58
Auto: 420iA xDrive GC -18
944 2.5 -85
Paikkakunta: Juupajoki

Re: F30/31 hifin parannus

Viesti Kirjoittaja Cid » 01 Loka 2017, 14:40

penttim kirjoitti: Itseasiassa se vakiovarusteena oleva BMW Professional sisältää johtosarjojen lisäksi myös ne penkin alla oleva bassot. Kyllä on taas myyjä pihalla myymästään tuoteesta. :sneak:
Hyvä tietää, kiitos varmistuksesta. Epäilinkin sen näin olevan, että vain diskantit ja äänensekoittaja kojelaudalta puuttuvat. :thuup:
Pidän silti tuon hifin nyt varmuuden vuoksi, siinä ainakin varmasti tulee erillinen vahvistin jota varten tuohon Matchiin saa tehdastekoista johtosarjaa. Sinällään olisihan tuon pystynyt puukottamaan alkuperäiseenkin, mutta helpompi näin jos haluaa palauttaa joskus vakioksi.

Toinen, tuleeko näissä "moottorin ääniä" kaiuttimien kautta jo? Tarvitseeko siis koodausta tai puukotusta niiden vuoksi?
Viimeksi muokannut Cid, 01 Loka 2017, 14:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 89
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Re: F30/31 hifin parannus

Viesti Kirjoittaja lortti » 01 Loka 2017, 14:46

20i käsittääkseni ei ole active sound designiä. 28i ja isommat on. En ole omastani koodauttanut pois, ei ne minua häiritse.


Sent from my iPad using Tapatalk

Kampele1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 21 Kesä 2017, 01:14

Re: F30/31 hifin parannus

Viesti Kirjoittaja Kampele1 » 28 Loka 2017, 12:06

Cid kirjoitti:
penttim kirjoitti: Itseasiassa se vakiovarusteena oleva BMW Professional sisältää johtosarjojen lisäksi myös ne penkin alla oleva bassot. Kyllä on taas myyjä pihalla myymästään tuoteesta. :sneak:
Hyvä tietää, kiitos varmistuksesta. Epäilinkin sen näin olevan, että vain diskantit ja äänensekoittaja kojelaudalta puuttuvat. :thuup:
Pidän silti tuon hifin nyt varmuuden vuoksi, siinä ainakin varmasti tulee erillinen vahvistin jota varten tuohon Matchiin saa tehdastekoista johtosarjaa. Sinällään olisihan tuon pystynyt puukottamaan alkuperäiseenkin, mutta helpompi näin jos haluaa palauttaa joskus vakioksi.

Toinen, tuleeko näissä "moottorin ääniä" kaiuttimien kautta jo? Tarvitseeko siis koodausta tai puukotusta niiden vuoksi?
Niin kyllä tuon Matchin saa suoraan tuohon Professional mankkaan kiinni eli ei tarvitse ostaa hifi pakettia siksi, että muuten ei saisi matchia kiinni.

Cid
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 21 Syys 2017, 21:58
Auto: 420iA xDrive GC -18
944 2.5 -85
Paikkakunta: Juupajoki

Re: F30/31 hifin parannus

Viesti Kirjoittaja Cid » 29 Loka 2017, 11:29

Kampele1 kirjoitti:
Niin kyllä tuon Matchin saa suoraan tuohon Professional mankkaan kiinni eli ei tarvitse ostaa hifi pakettia siksi, että muuten ei saisi matchia kiinni.
Mutta käsittääkseni silloin täytyy itse vetää johtosarja kojelaudan taakse.
Jos tuolla välttää sen, että tarvitsee ruveta koko auto taas purkamaan, niin mielelläni maksan tuon erotuksen. Koska jos kaapeleita vetääkseen täytyy lattiaverhoiluja raottaa, niin siitä enää melko pieni homma poistaa ne kokonaan ja vaimentaa auto kunnolla. Ja toisaalta tässä vaiheessa ei enää järkeä käyttää alkuperäisiä johtoja ollenkaan tai tuota Matchia, parempiakin tuotteita tarjolla. Itsellä tuosta ainakin tulee loputon suo, ei parane antaa pirulle pikkusormea. :de:

Toki jos profmankan laiteyksikkö on kontissa, kuten Audeissa, niin tilanne toinen. Olen vaan saanut käsityksen, perus = mankka kojelaudan sisällä, hifi = vahvistin kontissa, HK = vahvistin kontissa ja valokuidun perässä.

Kampele1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 21 Kesä 2017, 01:14

Re: F30/31 hifin parannus

Viesti Kirjoittaja Kampele1 » 08 Marras 2017, 19:53

Siis tuo koelauta on aivan naurettavan helpoo purkaa. Kaveri sano että 5min niin match asennettu ja en meinannut uskoa, mutta niin se vain oli.

RCA piuha sitten konttiin toki. Lähinnä sormilla niitä listoja raottaa ja laittaa piuhaa sinne. Siinä meni toiset 5min.

Kaiken kaikkiaan 10min homma. No eka kertalaisella 15min.

Mites hifi ja HK paketin kanssa sitten tuo match? Eikös jompaan kumpaan tai molempiin tarvi vielä tämän modbridgen väliin?

http://www.audioimport.fi/digitaalinene ... ivahvistin

Tuosta modbridgestä muutama eri malli, mutta lähinnä hinnan takia linkkasin.

Tuossa vaan viikko sitten juttelin erään henkilön kanssa kenellä F sarjan X5:nen ja manasi että tuommonen modbridge olisi pitänyt ostaa.

Cid
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 21 Syys 2017, 21:58
Auto: 420iA xDrive GC -18
944 2.5 -85
Paikkakunta: Juupajoki

Re: F30/31 hifin parannus

Viesti Kirjoittaja Cid » 08 Marras 2017, 23:14

HK:n kanssa tarvitsisi mobridgen, hifillä tulee(tai ainakin pitäisi tulla) ihan linjatasoisena konttiin signaalit. Laitteet jo hommattu, bassot vaihtui Match MW 8BMW-D mallisiin maahantuojan(Audioimport) suosituksesta.

Varmaan olisikin tuo helppo homma asentaa vaikka kojelaudan sisälle. Mutta kontissa nyt vaan paljon helpompi tehdä siistit asennukset ja samalla vetää oikeat virtakaapelit vahvistimille. En aio käyttää noita adapterisetissä/alkuperäisessa johtosarjassa olevia.

Olisiko kenelläkään muuten tietoa, paljonko on tilavuutta kontin kyljessä olevalla lokerolla? Jos tekisi kusilaidusta kopan tuonne kylkeen samaan tyyliin, kuin alla kuvassa.

http://img.photobucket.com/albums/v285/ ... 981786.jpg

soundwave
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 15:39

Re: F30/31 hifin parannus

Viesti Kirjoittaja soundwave » 12 Marras 2017, 09:24

Päivitys omasta F31 hifiprojektistani. Asensin tosiaan Alpinen hifisetin heti kun ostin autoni, sillä perushifihän on bemareissa tunnetusti surkea. Lisäsin myös Gladenin subit penkkien alle. Olin varsin tyytyväinen sointiin, kunnes retrofittasin NBT head unitin isomman 10,2" näytön kanssa, jonka jälkeen basso alkoi korostumaan kumisemaan reippaasti.

Tässä kohtaa päätin päivittää hifisettiä säädettävään DSP vahvistimeen, joka olisi jälkiviisaana kannattanut asentaa suoraan tuon Alpinen sijaan. Ensin asennettiin Audison 8.9 jonka säätämisessä olisi ongelmia, koska siinä ei pääse säätämään taajuuksia kohdalleen tarkasti. Laite vaihdettiin Mosconin D2 80.6 malliin, joka soi heti paremmin jopa ilman säätöjä ja säätöjen jälkeen vielä paremmin.

Käytin säätämisessä apuna myös ilmaista REW softaa ja siihen hankittua MiniDSP:n kalibrointimikkiä, jolla pystyy analysoimaan mm auton taajuusvasteen. Tein mittauksen -> huomaan korostuman kohdalla X -> lasken kysiestä kohtaa Mosconin softan EQ korjauksella. Tällainen iterointi onnistuu käytännössä autossa varsin ripeästi ja lopputulos on erinomainen. Ylivoimaisesti suurin hyöty on kuitenkin viiveiden säätömahdollisuuksissa, jolla sound stagen saa säädettyä haluamalleen kohdalle. Jotkut tykkäävät sen sijaitsevan keskellä tuulilasia, toiset suoraan kuljettajan edessä ja toiset keskellä ajajan paikkaa. On hienoa päästä kokeilemaan kaikki nämä vaihtoehdot itse.

Nyt autossani on siis Alpinen upgraden elementit + Gladenin bassot penkkien alla. Seuraavaksi, EHKÄ, päivitän midit ja diskantit myös Gladeniin, jolloin voisin myydä koko Alpinen upgrade paketin eteenpäin. Saa nähdä jaksanko lähteä tälle tielle, sillä kokonaisuus soi nyt aika nätisti.

Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 269
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

Re: F30/31 hifin parannus

Viesti Kirjoittaja aavee » 13 Marras 2017, 15:45

Mitenkäs muuten Alpine upgraden kanssa, Onko muilla ollut ongelmaa että start/stop käynnistyksessä liikennevaloissa musiikki katkeaa tai vaimenee merkittävästi siksi aikaa kun startti pyörähtää?
Ex: F20 118dA

TMS
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Elo 2017, 10:25

Re: F30/31 hifin parannus

Viesti Kirjoittaja TMS » 13 Marras 2017, 18:26

On. Mainitsin siitä asennuksen jälkeen, mutta en ole saanut soittoa että korjataan ongelma. Itseäni se ei ole niin paljoa häirinnyt, että olisin jaksanut soitella perään. Asennus Delta-autossa. Ongelma ilmeisesti johtuu väärin kytketystä vahvistimen virtajohdosta. En ole jaksanut itse todeta asennusta konehuoneen puolelta.

soundwave
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 15:39

Re: F30/31 hifin parannus

Viesti Kirjoittaja soundwave » 14 Marras 2017, 08:40

Mulla ei ollut tuollaista ongelmaa

Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 269
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

Re: F30/31 hifin parannus

Viesti Kirjoittaja aavee » 14 Marras 2017, 22:00

Minulla asennuksen teki Schmiedmann ja tämän ominaisuuden selvittely on vielä ilmeisesti Tanskasta kesken.
Ex: F20 118dA

Kampele1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 21 Kesä 2017, 01:14

Re: F30/31 hifin parannus

Viesti Kirjoittaja Kampele1 » 15 Marras 2017, 01:05

Cid kirjoitti:
Varmaan olisikin tuo helppo homma asentaa vaikka kojelaudan sisälle. Mutta kontissa nyt vaan paljon helpompi tehdä siistit asennukset ja samalla vetää oikeat virtakaapelit vahvistimille. En aio käyttää noita adapterisetissä/alkuperäisessa johtosarjassa olevia.
Hmm okei. Mitä tavaraa nyt siis autoon on tulossa kaiken kaikkiaan?

Tipahdin varmaan itse kärryiltä tuon suhteen. En vain ymmärrä miten "kontti asennus" on siistempi, kun puhutaan dsp:n asennuksesta esim. hanskalokeroon ja siitä rca piuha konttiin subille.

Edit.

http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?p=99996#p99996

Tässä vielä kuvat omasta asennuksesta.
Dsp:stä ei kuvaa jne kun eipä siinä ole mitään kuvattavaan. Se joka autoon istuu ei tiedä paremmista vehkeistä ennen kuin soitin lähtee päälle ja alkaa mölisemään.

Vastaa Viestiin