F30/31 hifin parannus
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Alpina on kyllä tuttu, mutta "Alpine BMW" ei. Rellulta oli joskus Alpine-malli,
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 43
- Liittynyt: 15 Syys 2010, 11:48
- Auto: f31 320da
- Paikkakunta: Pirkanmaa
noniin... päivitelläänpä tätäkin aihetta. marmoritiskin hinta alpinen setille oli noin 700e.
itse nyt päädyin Rainbown settiin, etuovet ja penkin alus subit päivitetään. pitänee askarrallepaskarrella ne joku ehtoo paikalleen. ja kun itsensä jotenkin jo tällä iällä tuntee niin nälkähän kasvaa syödessä ja mieli alkaa tehdä laittaan vahvistinta kaveriksi... ja se kun kasvaa niin jotain pientä subia konttiin.
noh, sitten se pähkinöimisen aihe... mistä signaalin vahvistimelle saa f3x.ssä?
Lienee vaatii esim Helixin linjamuuntimen?
itse nyt päädyin Rainbown settiin, etuovet ja penkin alus subit päivitetään. pitänee askarrallepaskarrella ne joku ehtoo paikalleen. ja kun itsensä jotenkin jo tällä iällä tuntee niin nälkähän kasvaa syödessä ja mieli alkaa tehdä laittaan vahvistinta kaveriksi... ja se kun kasvaa niin jotain pientä subia konttiin.
noh, sitten se pähkinöimisen aihe... mistä signaalin vahvistimelle saa f3x.ssä?
Lienee vaatii esim Helixin linjamuuntimen?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 43
- Liittynyt: 15 Syys 2010, 11:48
- Auto: f31 320da
- Paikkakunta: Pirkanmaa
jaahas... pientä updatea.
urakka puoliksi valmis. helppo homma osoittautuikin haasteelliseksi.
kaikki meni suunnitelmien mukaan siihen asti kun penkinalus subit piti ottaa irti ja vaihtaa elementit.
kappas... ko.auton elementit ei lähde irti siitä muovikotelostaan. ei sitten kirveelläkään. missään keskustelufoorumien tai tuubi-videoiden seasta ei tullut vastaan moista ongelmaa, että olisi pitänyt olla varautunut varaosakuoriin.
... EDIT... noh homma ratkesi kuumailmapuhaltimella.
eipähän tarvi seuraavalla omistajalle jättää vakioelementtejä :/
auto nipussa ja soi nätimmin nyt.
urakka puoliksi valmis. helppo homma osoittautuikin haasteelliseksi.
kaikki meni suunnitelmien mukaan siihen asti kun penkinalus subit piti ottaa irti ja vaihtaa elementit.
kappas... ko.auton elementit ei lähde irti siitä muovikotelostaan. ei sitten kirveelläkään. missään keskustelufoorumien tai tuubi-videoiden seasta ei tullut vastaan moista ongelmaa, että olisi pitänyt olla varautunut varaosakuoriin.
... EDIT... noh homma ratkesi kuumailmapuhaltimella.
eipähän tarvi seuraavalla omistajalle jättää vakioelementtejä :/
auto nipussa ja soi nätimmin nyt.
soundwave kirjoitti:Uudessa AutoSound lehdessä on SK-Autosoundin haastattelu ja oheiset kommentit osuvat kyllä niin maaliin kuin vain mahdollista!
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- m3iss3li
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 33
- Liittynyt: 05 Joulu 2014, 14:00
- Auto: BMW
- Paikkakunta: Espoo
Aika nopeasti korva tottuu noihin "paskoihin". Kotona kuuntelen musiikkia studiolaitteilla ja F30:ssä on perusämyrit. Aluksi kuulosti hirveeltä, nyt 3 viikon jälkeen kuulostaa jo ihan hyvältä. Bassoasetus reilusti miinuksella ja treble reilusti plussalla, niin ei kumise niin hirveästi.
Täysii ja takaa, BMW.
Mutta on nämä kyllä ihan saatanan paskat. Kolme ja puoli vuotta kuunneltu perusmankkaa ja kyllä se vaan on huono.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Jos olisi tullut hankittua se ALPINEn Retrofit-sarja, niin olisi kuunneltu sitä vuosi. Kotona musiikin kuuntelussa on melkein yhtä kalliit kuulokkeet. Erona se, että kuulokkeet ovat todennäköisesti käytössä vielä 20v kuluttua, auto vaihtunut pariinkin kertaan. Aika monta kertaa tullut vietettyä autossa pitkiä iltoja siivua ajaen, parempi äänentoisto olisi ollut varmasti kivaa.
On tämä silti parempaa kuin vielä 80-luvulla, kun autoista raksittiin aivan perusradioita ja jopa kaiuttimia pois seuraavilta. Totta kai kyse on laadukkaista komponenteistakin, mutta ehkä HiFi-puolella pitää tapahtua sama, mitä tehdasasenteisten ilmastointilaitteiden kanssa kävi 90-luvun lopulla, kun hintojen alentuessa ne yleistyivät.
On tämä silti parempaa kuin vielä 80-luvulla, kun autoista raksittiin aivan perusradioita ja jopa kaiuttimia pois seuraavilta. Totta kai kyse on laadukkaista komponenteistakin, mutta ehkä HiFi-puolella pitää tapahtua sama, mitä tehdasasenteisten ilmastointilaitteiden kanssa kävi 90-luvun lopulla, kun hintojen alentuessa ne yleistyivät.
Jos vakioäänentoisto olisi edes "melko hyvä", entistä harvempi ruksisi tehtaalle tuottoisaan lisähintaan parempaa hifiä. Ihan sama kuin kolmoseen pitää ruksia lukuvalotkin lisähintaan, samalla tulee pakkosyöttönä nippu turhia valoja kovaan hintaan. Ihan kauppapoliittista taktikointia Bemarilta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 122
- Liittynyt: 25 Touko 2013, 16:55
- Auto: 530eXA M-sport
I4 M50 tilattu
Edes melko hyvää.. akustiikka...
jne jne
Nyt pitänee esittää muutama tyhmä kyssäri. Onko autot edes pimmeri sillä tasolla
että siellä voi nauttia hyvästä äänentoistosta eli hifistä??
no itsellä on vain x1 ja normaalilla reteoilla (tuo varmaan oikea kommentti)
Autossa ei koskaan päästä riittävään dynamiikkaan.. akustiikka voidaan yrittää hieroa kohtuulliseksi
mutta ei hyväksi... kun melua on liikaa.. siis tausta melua.
Kuinkahan minen autossa voidaan puhua HIFI:stä. Eli pystytäänesim erottamaan nauhkoituksen mokat??
jne jne
Nyt pitänee esittää muutama tyhmä kyssäri. Onko autot edes pimmeri sillä tasolla
että siellä voi nauttia hyvästä äänentoistosta eli hifistä??
no itsellä on vain x1 ja normaalilla reteoilla (tuo varmaan oikea kommentti)
Autossa ei koskaan päästä riittävään dynamiikkaan.. akustiikka voidaan yrittää hieroa kohtuulliseksi
mutta ei hyväksi... kun melua on liikaa.. siis tausta melua.
Kuinkahan minen autossa voidaan puhua HIFI:stä. Eli pystytäänesim erottamaan nauhkoituksen mokat??
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Hifi:stä voidaan kyllä ehkä puhua, mutta esim. akustiikkaa ei ikinä saada riittävälle tasolle mm. isojen lasipintojen takia. Ja siis myös taustamelu on ongelma.My.Ai.Hu kirjoitti: Onko autot edes pimmeri sillä tasolla
että siellä voi nauttia hyvästä äänentoistosta eli hifistä??
Kuinkahan minen autossa voidaan puhua HIFI:stä. Eli pystytäänesim erottamaan nauhkoituksen mokat??
Itsellä on himassa Penaudion Serenadet, Sonneteerin vahvari ja CD-pyöritin, Aqwox:n DA-muunnin, Monsterin virtalähde ja Vincentin piuhat. Vaikka autoon tekisi minkälaisia taikoja ei pääse edes murto-osaan samasta. Mutta silti perushifit saa aika vähällä vaivalla / rahalla siedettävälle tasolle ja työmatka-ajossa on ihan kelpoa kuullostella radiota / musaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Tuoreena F30:n omistajana päätin kokeilla pientä parannusta orkkispoppeihin. Ostin ja asensiin Autostudion Eton-erillissarjan ja kyllä kannatti. Suunnitelmissa oli ruuvata huomenna jakkarat irti ja vaihtaa vielä subbarit mutta parannus oli jo tällä setillä niin huomattava, että taidan olla hetken tyytyväinen! Mulla ei etuovien kehyksissä ollut diskatteja laisinkaan, joten hommasin uudet kehykset airportin autokeskuksesta josta ne löytyivät hyllystä (32,-/kpl). Ei varmasti ihan harman kardon tasoa, vaikka hk-badge noissa kehyksissä valmiina olikin
Kyseessä siis tämä paketti: http://www.autostudio.fi/eton-4-bmw-eri ... 22634.html
Vaihto on helppo homma ja omasta mielestäni todellakin hintansa väärti!
Kyseessä siis tämä paketti: http://www.autostudio.fi/eton-4-bmw-eri ... 22634.html
Vaihto on helppo homma ja omasta mielestäni todellakin hintansa väärti!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 23
- Liittynyt: 29 Maalis 2016, 17:21
- Auto: BMW 320i GT xDrive
Käsitin varmaankin oikein, jos jäin siihen käsitykseen, että vaihdoit uudet kaiuttimet vain ja ainoastaan etuoviin, etkä koskenut muuten äänentoistojärjestelmään? Tuo voisi olla se "budjettiviritys" mikä saattaisi riittää itsellenikin.Antore kirjoitti:Tuoreena F30:n omistajana päätin kokeilla pientä parannusta orkkispoppeihin. Ostin ja asensiin Autostudion Eton-erillissarjan ja kyllä kannatti. Suunnitelmissa oli ruuvata huomenna jakkarat irti ja vaihtaa vielä subbarit mutta parannus oli jo tällä setillä niin huomattava, että taidan olla hetken tyytyväinen! Mulla ei etuovien kehyksissä ollut diskatteja laisinkaan, joten hommasin uudet kehykset airportin autokeskuksesta josta ne löytyivät hyllystä (32,-/kpl). Ei varmasti ihan harman kardon tasoa, vaikka hk-badge noissa kehyksissä valmiina olikin
Kyseessä siis tämä paketti: http://www.autostudio.fi/eton-4-bmw-eri ... 22634.html
Vaihto on helppo homma ja omasta mielestäni todellakin hintansa väärti!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Kyllä juuri näin. Ainoastaan etuovien kaiuttimet vaihtui ja settiin kuuluville diskanteille hommasin siis tuon ikkunan ympäri menevän "harman kardon" -kehyksen. Jälleenmyyntiarvo nousi ainakin tonnilla
Tuo on ainakin hyvä eka steppi josta voi sitten jatkaa jos siltä tuntuu.
Tuo on ainakin hyvä eka steppi josta voi sitten jatkaa jos siltä tuntuu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 23
- Liittynyt: 29 Maalis 2016, 17:21
- Auto: BMW 320i GT xDrive
Miten muuten johdotusten kanssa menee, kun tuo yksi ovikaiutin muuttuu kahdeksi kaiuttimeksi (keski- ja ylä-ääni omanaan)?Antore kirjoitti:Kyllä juuri näin. Ainoastaan etuovien kaiuttimet vaihtui ja settiin kuuluville diskanteille hommasin siis tuon ikkunan ympäri menevän "harman kardon" -kehyksen. Jälleenmyyntiarvo nousi ainakin tonnilla
Tuo on ainakin hyvä eka steppi josta voi sitten jatkaa jos siltä tuntuu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 29 Elo 2016, 17:17
- Auto: 320i Touring ( 11/16->)
Se alkuperäinen johtopari vedetään kaiutinsarjan mukana tulevan jakosuotimen "IN" liitäntään ja sitten jakosuotimen "OUT" liitännöistä keskiäänelle ja diskantille omat piuhat . Tosin on olemassa myös noita halpisversioita joissa alkup piuhat vedetään sille korvaavalle keskiäänelle suoraan ja sieltä sitten edelleen toinen johtopari diskantille . Siellä diskantin lähellä on sitten jakosuotimen virkaa ( huonosti ) hoitava konkkasanttu1975 kirjoitti:Miten muuten johdotusten kanssa menee, kun tuo yksi ovikaiutin muuttuu kahdeksi kaiuttimeksi (keski- ja ylä-ääni omanaan)?Antore kirjoitti:Kyllä juuri näin. Ainoastaan etuovien kaiuttimet vaihtui ja settiin kuuluville diskanteille hommasin siis tuon ikkunan ympäri menevän "harman kardon" -kehyksen. Jälleenmyyntiarvo nousi ainakin tonnilla
Tuo on ainakin hyvä eka steppi josta voi sitten jatkaa jos siltä tuntuu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 23
- Liittynyt: 29 Maalis 2016, 17:21
- Auto: BMW 320i GT xDrive
Nopeasti katsottuna, sarjat jotka ovat tarkoitettu suoraan olemassa oleville asennuspaikoille, ovat ilman noita jakosuotimia, koska käsittääkseni ovissa ei ole "tehdaspaikkoja" niille olemassa. Vai käsitinkö jotain väärin?Kai_Von_Veivi kirjoitti:Se alkuperäinen johtopari vedetään kaiutinsarjan mukana tulevan jakosuotimen "IN" liitäntään ja sitten jakosuotimen "OUT" liitännöistä keskiäänelle ja diskantille omat piuhat . Tosin on olemassa myös noita halpisversioita joissa alkup piuhat vedetään sille korvaavalle keskiäänelle suoraan ja sieltä sitten edelleen toinen johtopari diskantille . Siellä diskantin lähellä on sitten jakosuotimen virkaa ( huonosti ) hoitava konkkasanttu1975 kirjoitti:Miten muuten johdotusten kanssa menee, kun tuo yksi ovikaiutin muuttuu kahdeksi kaiuttimeksi (keski- ja ylä-ääni omanaan)?Antore kirjoitti:Kyllä juuri näin. Ainoastaan etuovien kaiuttimet vaihtui ja settiin kuuluville diskanteille hommasin siis tuon ikkunan ympäri menevän "harman kardon" -kehyksen. Jälleenmyyntiarvo nousi ainakin tonnilla
Tuo on ainakin hyvä eka steppi josta voi sitten jatkaa jos siltä tuntuu.
Ainakaan Bavsound:in esittelyvideossa missä asentavat omat kaiuttimensa F34:een ei jakosuotimia asennettu, eikä niitä näytä löytyvän noista yläpuolella olevista Etoneistakaan. Itse tosiaan etsin vaihtoehtoa missä joudutaan "rakentelemaan" mahdollisimman vähän (=ei ollenkaan) ja kaikki pysyy mahdollisimman tahdasmaisena.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 29 Elo 2016, 17:17
- Auto: 320i Touring ( 11/16->)
santtu1975 kirjoitti:Kai_Von_Veivi kirjoitti:santtu1975 kirjoitti:
Nopeasti katsottuna, sarjat jotka ovat tarkoitettu suoraan olemassa oleville asennuspaikoille, ovat ilman noita jakosuotimia, koska käsittääkseni ovissa ei ole "tehdaspaikkoja" niille olemassa. Vai käsitinkö jotain väärin?
Ainakaan Bavsound:in esittelyvideossa missä asentavat omat kaiuttimensa F34:een ei jakosuotimia asennettu, eikä niitä näytä löytyvän noista yläpuolella olevista Etoneistakaan. Itse tosiaan etsin vaihtoehtoa missä joudutaan "rakentelemaan" mahdollisimman vähän (=ei ollenkaan) ja kaikki pysyy mahdollisimman tahdasmaisena.
Silloin valitaan sarja jossa piuhat vaan vedetään keskiääneltä diskantille ja siinä se , helppoa . Kaikki johdot ja liittimet on noissa sarjoissa yleensä valmiina