F30/31 hifin parannus
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 33
- Liittynyt: 09 Syys 2014, 20:11
- Auto: F31 & F20
- Paikkakunta: Kauniainen
Enkä itse vaihtaisi taakse elementtejä vaan ottaisin kokonaan pois käytöstä. Hetken kun kuuntelee ilman takakaiuttimia huomaa että ääni on huomattavasti parempi ilman niitä.soundwave kirjoitti:^ vaihdoitko penkkien alle paremmat subbarit? Tämä kannattaa tehdä ennemmin kuin takaovien elementtien vaihto, varsinkin jos optiomoi ääntä eteen.
Midbassoja ne on. Subbareita nähnytkään nuo elementit.soundwave kirjoitti:^ vaihdoitko penkkien alle paremmat subbarit? Tämä kannattaa tehdä ennemmin kuin takaovien elementtien vaihto, varsinkin jos optiomoi ääntä eteen.
Tänään tuli DSP takuuhuollosta ja johan alko pelittää systeemit!
Tässä hatcbackissa kyllä subbari tuuttaa kontista tulemaan melkosen kovaa.
Sound digitalin lankussa ei tullut levelin säätöpotikkaakaan mukana valitettavasti..
Rekisterikilpi heiluu ku hullun mulkku, että sille pitäs vielä jotakin tehdä. (muut paikat ei onneksi rämise)
Muuten kyllä äänet on aika maukkaan kuuloset. Tuo DSP:n vahvari vain on nyt pullonkaulana, kun ei tarpeeksi anna virtaa etupäälle.
Subbarista kyllä lähtis mökää vaikka kuinka, mutta etupää jää vaisuksi siinä vaiheessa.
Kannattaa melkein se Matchin PP82 tms DSP ottaa jos haluaa välillä kovaakin soittaa musiikkia.
- aavee
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 291
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
- Auto: F31 320iA xDrive '14
- Paikkakunta: Espoo
Penkkien aluskaiuttimiin ei koskettu, mutta niihin tuli paljon lisää puhtia vahvistimen takia. Penkissä saa tuntumaan jopa pientä tärinää.soundwave kirjoitti:^ vaihdoitko penkkien alle paremmat subbarit? Tämä kannattaa tehdä ennemmin kuin takaovien elementtien vaihto, varsinkin jos optiomoi ääntä eteen.
Aikaisemmin ilman vahvistinta alapää oli todellä "mössöinen" nyt paljon tarkempi.
Ex: F20 118dA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
F34 voi olla profiloitu perhekulkimeksi, mutta yksin minäkin sillä eniten ajelin ja omiin ajoihini pidin sitä liian suurena, joten hävitin pois. Ihan näin offarina vain.Galaxy1223 kirjoitti:Jos on noin nopea irroittaa niin ei taida olla niin ongelmallinen. F34 on vaan profiloitu mielestäni lapsiperheen autoksi niin mietin että miten ne rattaat yms sinne saa tungettua. Mutta jos ei olekaan tarvetta niin eihän siinä mitään.
Tuohon systeeminhän asennus hoituu todella lyhyessä ajassa. Itse kun päivitin hifit ja mitä about tonni meni rahaa, niin emännän mielestä ei ole mitään eroa vakioon. Silloin varmaan ei ollut rahan ja vaivan arvoista? Omasta mielestä todellakin oli rahan ja vaivan arvoinen projekti.lortti kirjoitti:Olikos kukaan päivitellyt F3x sarjan tehtaan HiFi pakettia Focalin tai Blamin erillissarjalla? Onko rahan ja vaivan arvoista? Tarkoits olisi alkuun päivittää diskantit ja ovien kaiuttimet. Ehkä myöhemmin myös subit.
Autossa tulee kuitenkin mitä 400h vuodessa istuttua, niin kummasti se paremin äänentoisto mukavoittaa tuota ajamista.
Kannattaa nyt edes jotenkin ne ovet vaimentaa siinä samalla, niin pelkästään jo sillä äänenlaatu paranee. Kajarit + vaimennus etuoviin on 3h homma.
Nytten on asennettu Blam Relax BM 100 S etuoviin orkkis hifien tilalle. Hintaansa nähden eli 249€ kyllä asiallinen päivitys.
Kuunnellaan näitä nyt muutama kuukausi ja kun kyllästyttää niin vaihdan orkkis subien tilalle vielä Blam BM 200 XF.
Kuunnellaan näitä nyt muutama kuukausi ja kun kyllästyttää niin vaihdan orkkis subien tilalle vielä Blam BM 200 XF.
Minulla on siis tulossa uusi F31 320d xdrive ja siinä on h/k hifit. Haluan siihen kuitenkin vähän basson tuntua että voi joskus ns luukuttaa. H/K kaiuttimia tuskin kannattaa lähteä vaihtelemaan?
Ajattelin että vaimentaisi etu, taka ovet, takaluukun ja ehkä koko auton lattian.
Sit tietääkö joku miltä kuulostaa tai toteutettavissa tälläainen: Varapyöränpaikalle 10" subbari ja sille sopiva kotelo, linja muuntimella heräte ja rca:t
1 kanava vahvistimelle.
Eli subari, vahvistin ja auton huolellinen vaimennus, tuon Harman Kardonin lisäksi, mielipiteitä kiitos!
Ajattelin että vaimentaisi etu, taka ovet, takaluukun ja ehkä koko auton lattian.
Sit tietääkö joku miltä kuulostaa tai toteutettavissa tälläainen: Varapyöränpaikalle 10" subbari ja sille sopiva kotelo, linja muuntimella heräte ja rca:t
1 kanava vahvistimelle.
Eli subari, vahvistin ja auton huolellinen vaimennus, tuon Harman Kardonin lisäksi, mielipiteitä kiitos!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Voisihan tuo vallan mainiosti toimiakin. Valitse signaalitarjonnaksi kanava, joka menee alas asti (varmaan lattiabassot paras lähde), puskuroi ja summaa signaalit (sopiva, aktiivinen linjamuunnin tekee varmaan tämän kaiken). Tai vaihtoehtoisesti voit viedä lattiabassojen signaalin sellaisenaan sillattavalle 2ch vahvarille, jossa on kaiutintasoiset sisääntulot, se toimii kanssa ihan ok.
Jos haluat hifistellä, niin pujota vielä jakopisteen ja lattiabasson elementin väliin jakosuodin, joka poistaa lattiabassolta ne alimmat bassot, jotka viet subbarille toistettavaksi.
Jos haluat hifistellä, niin pujota vielä jakopisteen ja lattiabasson elementin väliin jakosuodin, joka poistaa lattiabassolta ne alimmat bassot, jotka viet subbarille toistettavaksi.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Täytynee ottaa molemmilta ryöst penkin alus mideiltä Helixin linjamuuntimelle ja siitä mono vahvistimelle heräte ja rca:t. Alpine type r 10" ja sille varmaan Alpine MRV-M500 vahvistin.
Dls CC-500 vahvistin menis aika pieneen tilaan, samoin mitä pienempään koteloon menevän 10" löytäis ni ois hyvä.
Saan perjantaina vasta auton ni en tiedä minkä verran siellä välipohjassa on tilaa...
Dls CC-500 vahvistin menis aika pieneen tilaan, samoin mitä pienempään koteloon menevän 10" löytäis ni ois hyvä.
Saan perjantaina vasta auton ni en tiedä minkä verran siellä välipohjassa on tilaa...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
CC-500 soi kyllä kivasti ja on siro, mutta on sitten yli 30cm pitkä. Vähän sai aivosolu raksutella että sen sai E93:n konttiin järkevästi soviteltua subbarikotelon kylkeen, voi olla sama haaste F31:n varapyöräkotelossa. Lisäksi se on AB-luokan pääte, eli lämpiää havaittavissa määrin, eikä välttämättä ihan täysiä viihdy jos tila ei tuuletu.
MRV-M500 puolestaan on sen 20cm kanttiinsa, joten jos käytettävissä oleva tila tukee paremmin neliömuotoista päätettä, voi se olla helpompi sijoittaa. D-luokan päätteenä hyötysuhde on CC-500:sta parempi eli lämmöntuotto vähäisempää. Mulla oli Alfassa saman sarjan 5-kanavainen vahvari, enkä siitäkään moittimista keksinyt.
Molemmissa vaihtoehdoissa on kaiutintasoinen sisäänmeno, siihen reagoiva automaattiherätys ja alipäästösuodin, eli niiden kanssa ei linjamuunninta tahi jakosuodinta erikseen tarvi, ellei sellaista jostain syystä halua.
MRV-M500 puolestaan on sen 20cm kanttiinsa, joten jos käytettävissä oleva tila tukee paremmin neliömuotoista päätettä, voi se olla helpompi sijoittaa. D-luokan päätteenä hyötysuhde on CC-500:sta parempi eli lämmöntuotto vähäisempää. Mulla oli Alfassa saman sarjan 5-kanavainen vahvari, enkä siitäkään moittimista keksinyt.
Molemmissa vaihtoehdoissa on kaiutintasoinen sisäänmeno, siihen reagoiva automaattiherätys ja alipäästösuodin, eli niiden kanssa ei linjamuunninta tahi jakosuodinta erikseen tarvi, ellei sellaista jostain syystä halua.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Pitää päästä kuuntelemaan miltä se h/k kuulostaa, et laitanko subin, vai ne hk kaiuttimet vaihtoon ja dsp vahvistimella täysaktiivi on tulossa Matchilta 1kk sisään johto sarja jolla sen hk vahvistimen pystyy ohittamaan, eikä tehdas suotimet silloin vääristele mitään. Se vaan ku myyjät kehuu omiaan ja jostain pitäis valita, et vahvistin plus subi vai Ground zero 8" penkinalus midit ja muuten vakio h/k tai auton alkuperäis kaiuttimet vaihtoon ja dsp pääte? Valinnan vaikeutta....
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Joo, tottahan se on, että etukäteen ei kannata tilata vielä mitään. Kuuntelee ensin että mitä tykkää valmiista ja mitä sille tarvii tehdä, niin selviää sitten ostoslista.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Harman/kardon ja logig 7 200km ajon jälkeen eipä se häävi ole, kaikki tulee menemään vaihtoon paitsi soitin.
Alkuperäispaikoille tarkoitus kaikki tehdä, paitsi subi ns varapyörän paikalle. Laitan sinne kyllä 2kpl 8" mahtuu paremmin kuin 1kpl10"
Eteen tarvisi löytää kaiutinsarja joka parempi kuin alkuperäinen, varmaan kaikki
Alkuperäispaikoille tarkoitus kaikki tehdä, paitsi subi ns varapyörän paikalle. Laitan sinne kyllä 2kpl 8" mahtuu paremmin kuin 1kpl10"
Eteen tarvisi löytää kaiutinsarja joka parempi kuin alkuperäinen, varmaan kaikki
2017 f31 harman/kardon logik 7:lla
Monovahvistin plus 2pl 8"subeja laitan.
Voiko penkin alusmideiltä ottaa herätteen vahvistimelle niin ettei tule vikakoodeja?
Eli vahvistimessa hi input, eli johdot suoraan vahvistimeen.
Otetaanko kuskin + ja hanttarin paikalta miinus vai + ja miinus molemmista vahvistimelle?
Monovahvistin plus 2pl 8"subeja laitan.
Voiko penkin alusmideiltä ottaa herätteen vahvistimelle niin ettei tule vikakoodeja?
Eli vahvistimessa hi input, eli johdot suoraan vahvistimeen.
Otetaanko kuskin + ja hanttarin paikalta miinus vai + ja miinus molemmista vahvistimelle?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Ota suosilla molemmilta puolin + ja - (oikeasti vaihe ja nolla, jostain ihme syystä näihin vaan on kotiutunut väärä merkintätapa). Voihan ne teknisesti olla vastakkaisvaiheiset karvat, jos sillä ovat saaneet auton perusjännitteen riittämään, mutta epäilen. Mittaamallahan tuokin toki helposti selviäisi eikä tarttisi arvailla.
High inputin sisääntuloimpedanssi on niin korkea, ettei siihen orggisvahvarin pitäisi kyetä reagoimaan mitenkään, joten vikakoodeja on melko turha pelätä. Erillistä herätettä sieltä penkkien alta ei toki löydy, mutta nuo pohtimasi vahvarimallit tosiaan osaavat herätä sen high input -signaalin perusteella.
Heittelehän sitten kuvia asennuksesta, 2*8" kontinpohjalla kuulostaa mielenkiintoiselta ratkaisulta.
High inputin sisääntuloimpedanssi on niin korkea, ettei siihen orggisvahvarin pitäisi kyetä reagoimaan mitenkään, joten vikakoodeja on melko turha pelätä. Erillistä herätettä sieltä penkkien alta ei toki löydy, mutta nuo pohtimasi vahvarimallit tosiaan osaavat herätä sen high input -signaalin perusteella.
Heittelehän sitten kuvia asennuksesta, 2*8" kontinpohjalla kuulostaa mielenkiintoiselta ratkaisulta.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence