LCI-malliin vaihtaneita tai vaihtoa harkitsevia?

F30, F31, F32, F33, F34, F36
lao
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum

Itselläni oli vakavassa harkinnassa vaihtaa LCI-malliin, mutta olisi tullut 28000 EUR (nyt 4000 EUR vähemmän xDrive-kampanjan takia) LED-valot. Minusta melko turha vaihto olisi ollut F31 pre LCI -> F31 LCI
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

lao kirjoitti:Itselläni oli vakavassa harkinnassa vaihtaa LCI-malliin, mutta olisi tullut 28000 EUR (nyt 4000 EUR vähemmän xDrive-kampanjan takia) LED-valot. Minusta melko turha vaihto olisi ollut F31 pre LCI -> F31 LCI
28ke ledvaloista? Ei paha. Taloon maksoi 5ke ulos ja sisälle.
Frank H
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 153
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 23:18
Auto: F30

No nyt alkoi ensimmäinen ale-kampanja, x-driven saa 40 euron lisähintaan eli 4000 euroa putosi jo hinnasta pois. Tehdas kehuu korjanneensa F30:n alustaa, joten olisi kiinnostavaa kokeilla, onko ajettavuus todella parantunut. Erikoinen havainto on perusnavigaattorin hinnoittelu. Veroton hinta on 1350 euroa, vaikka täsmälleen sama laite maksaa F20 LCI:n yhteydessä vain 680 euroa businesspaketin yhteydessä. Hinnoittelijalle on tainnut tulla näppäilyvirhe.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

///Marko kirjoitti:
lao kirjoitti:Itselläni oli vakavassa harkinnassa vaihtaa LCI-malliin, mutta olisi tullut 28000 EUR (nyt 4000 EUR vähemmän xDrive-kampanjan takia) LED-valot. Minusta melko turha vaihto olisi ollut F31 pre LCI -> F31 LCI
28ke ledvaloista? Ei paha. Taloon maksoi 5ke ulos ja sisälle.
Tuleehan dieselin tapauksessa kaupan päälle 6hv lisää :thup:
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
lao
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum

Kuten toisessa ketjussa kerroin jo tuli tehtyä villiveto ja jäi F31 LCI tilaamatta ja tilalle tulee aivan jotain muuta, kun muutokset olivat niin naurettavan pienet...
static
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Joulu 2011, 18:49

Uuden A4:n paine taitaa tuntua kun heti laitettiin neliveto kaupan päälle.

Ei sillä, kyllähän nämä LCI muutokset olivat aika mitättömiä. Ja suurimmalle ongelmalle, rengasmelulle, ei ilmeisesti ole tehty mitään?
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

static kirjoitti:Uuden A4:n paine taitaa tuntua kun heti laitettiin neliveto kaupan päälle.

Ei sillä, kyllähän nämä LCI muutokset olivat aika mitättömiä. Ja suurimmalle ongelmalle, rengasmelulle, ei ilmeisesti ole tehty mitään?
"

Ainakin dieselit vaimeni ja bensamoottorit uudistui myös (318i, 320i..). Jousitus jäykistyi, joten tuskin rengasmelu ainakaan väheni..
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Samppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 235
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016

Itselläni ainakin on vakaassa harkinnassa uusi "Dreier". Nykyinen ei kylläkään ole 3-sarjaa, mutta samaa merkkiä. Mielenkiinnolla odotan, josko pääsisi jossain vaiheessa koeajamaan 320d:n. Että miten sen kanssa on LCI:n myötä onnistuttu. Ainakin tässä muutaman vuoden vanhassa X1:ssä se karkea käynti on aika hanurista. Mutta se taitaa olla tuon moottorityypin yleinen ominaisuus. Ainakaan oma korvani ei ota mitään vikoihin viittaavia helinöitä tai rallatuksia, vaikka tämänkin foorumin mukaan jakopääongelmat ovat enemmän sääntö kuin poikkeus. Toivottavasti uusi dieselmotti on tältäkin osin parempi.

Tällä hetkellä vaan ei näyttäisi olevan lähistöllä esiteltävänä yhtään kolmossarjalaista. Liekö niin, että uudet mallit eivät ihan vielä ole kaikkialle saapuneet ja entiset on jo myyty alta pois?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Uusi motti on kuulemma hiljaisempi kuin tämä edellinen versio. Jakopääongelmat on pääsääntöisesti ratkenneet 3/2011 jälkeen valmistetuissa. Vain muutamia yksittäistapauksia on.

Osta sitten railipaineboxi tai ohjelmoi tuo. Tämä 320dA kulkee ihan eri tavalla boxin kanssa kuin ilman. :thuup:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Samppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 235
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016

Omani on valmistettu loppuvuodesta 2010, joten tavallaan riskiryhmässä ollaan. Mutta kuten sanottu, ainakin vielä käy ja kukkuu :) Ja foorumeiltahan saa helposti valheellisen kuvan jonkin vian yleisyydestä, niihin kun kirjoittavat pääosin vain ne, joita asia omakohtaisesti koskee. Otanta on siis aika vinoutunut. Vahvasti veikkaan, että suuri osa autoista ei elinkaarensa missään vaiheessa kohtaa kyseistä ongelmaa, vaikka vika harmillisen yleinen onkin.

Yhtä kaikki, kuume on ja kova! Pitää vielä kuitenkin joku kuukausi malttaa ja säästää muuan tonni lisää.
Avatar
perejussi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 08 Joulu 2014, 19:45
Auto: F30 320i xDrive LCI

Viikon päivät on uusi F30 LCI 320i xDrive alla ollut ja pakko todeta, että ero edelliseen (F30 pre-LCI 320i xDrive -13) on yllättänyt todella positiivisesti. Tähän vaikuttanee myös se, että edellisessä ei ollut pahemmin lisävarusteita tai esim. servotronicia, mutta auto todella tuntuu kaikinpuolin paremmalta. Kosmeettiset päivitykset niin sisällä kuin ulkonakin miellyttävät ainakin itseäni ja pre-LCI mallit tuntuvat jo nyt omaan silmään hieman vanhahtavilta.

Oman persdynon perusteella fiiliksiä:
+Hiljaisempi maantiellä
+Moottorin käyntiääni huomattavasti sivistyneempi
+Kone tuntuu vääntävän paremmin ja reagoivan kaasuun paremmin
+Ohjaustuntuma tarkempi (ei mm. "väljyyttä" keskellä)
+Alusta jämäkämpi muttei liian kova
+Kosmeettiset päivitykset

Aluksi pidin päivitystä turhankin kesynä, mutta omien kokemusteni perusteella päivtykset ovat onnistuneita.
Avatar
Rocky
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 11:33
Auto: 330D E90, 530D F10XDrive. Nyk. 320i F30XDrive

perejussi kirjoitti:Viikon päivät on uusi F30 LCI 320i xDrive alla ollut ja pakko todeta, että ero edelliseen (F30 pre-LCI 320i xDrive -13) on yllättänyt todella positiivisesti. Tähän vaikuttanee myös se, että edellisessä ei ollut pahemmin lisävarusteita tai esim. servotronicia, mutta auto todella tuntuu kaikinpuolin paremmalta. Kosmeettiset päivitykset niin sisällä kuin ulkonakin miellyttävät ainakin itseäni ja pre-LCI mallit tuntuvat jo nyt omaan silmään hieman vanhahtavilta.

Oman persdynon perusteella fiiliksiä:
+Hiljaisempi maantiellä
+Moottorin käyntiääni huomattavasti sivistyneempi
+Kone tuntuu vääntävän paremmin ja reagoivan kaasuun paremmin
+Ohjaustuntuma tarkempi (ei mm. "väljyyttä" keskellä)
+Alusta jämäkämpi muttei liian kova
+Kosmeettiset päivitykset

Aluksi pidin päivitystä turhankin kesynä, mutta omien kokemusteni perusteella päivtykset ovat onnistuneita.
Olen ajellut nyt muutaman kuukauden 320i -12 Xdrivellä (Luxury) n.10000km. Autolla on nyt ajettu about 70000. Kaikki tarvittavat varusteet mukan eli Navit, tutkat ja nahkat, sähköpenkit yms. Mutta mutta, olen tässä kamppaillut järjenkäytön ja autokuumeen välissä koko ajan. Ei meinaa tottua ei sitten millään. Fiilis on vain niin hempula ja muovinen, alusta tärisevä ja äänekäs. Rengasmelu kitkoillakin on taatusti suurempi kuin E90 330D:ssä mikä oli edellistä edellinen autoni. Johtuneeko tämä fiilis siitä että ajelin n.20000 km 530D F10 Xdrivellä tuossa välissä (Tuli hirvi vastaan ja meni lunastukseen). Jotenkin on vaan tunne että E90 oli "yleislaadukkaampi" auto kuin tämä F30 ! Eli, miten kuvailisit seuraavia ominaisuuksia uudessa 320i LCI:ssä:
- alustan äänet ? Mielestäni nykyisessä alusta on minun makuuni sopivan löysä mutta silti "pintakova" eli tärisevä ikään kuin olisi 3+ kiloa renkaissa painetta !
- rengasmelu ?
- kojelaudan räminät?
Avatar
perejussi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 08 Joulu 2014, 19:45
Auto: F30 320i xDrive LCI

Itselläni oli hieman samat fiilikset tuosta pre-LCIstä (ajoin n.40 000km reilussa vuodessa), ei lopulta täysin vastannut laadukasta mielikuvaa BMW:stä. Tosin koeajo viime syksynä uudella Octavia RS:llä muutti hieman fiiliksiä sillä se vasta muoviselta, rämisevältä ja äänekkäältä vaikuttikin.
Suhteellisen laadukas, suhteellisen hiljainen ja varmatoiminen tuo pre-LCI ainakin omalla kohdallani kuitenkin oli.

LCI on lähempänä mainitsemaasi 5-sarjaa laatuvaikutelmassa, itselläni paljon hyviä kokemuksia F11 M550d:stä.

-Alusta edelliseen verrattuna tuntuu jäykemmältä muttei kovalta (makuasioita ja toki rengastuksella osuutensa asiaan). Ei nitise tai natise ja mainitsemaasi tärinää ei ole esiintynyt. Edellinen piti välillä kieltämättä aika ilkeää meteliä talvisin röpelöisellä/paakkuisella tiellä.
-Rengasmelu nykyisillä 18" nastoilla vähäisempää omaan korvaan kuin pre-LCI 16" nastoilla.
-Kojelauta (tai mikään muukaan auton osa) ei ole ainakaan vielä pitänyt minkäänlaista meteliä, jonka myös sain edellisen kanssa kokea.

Koko auto tuntuu paljon jämäkämmältä ja oikeasti laadukkaalta. Tämän ovat muutkin molemmissa autoissani istuneet ääneen todenneet. :drink:
Avatar
Rocky
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 11:33
Auto: 330D E90, 530D F10XDrive. Nyk. 320i F30XDrive

Täytyy katsoa vielä kesärengaskausi. Tarkoitus olisi hankkia jotkut mukavuuspainotteiset kesätossut koossa 225/50x17. Hieman olen epäillyt myös alla olevia kitkarenkaita Pirelli ice zero 225/50x17 H98 vieläpä merkinnällä "extra load" (mitä lie tarkoittanee ?). Laskin nimittäin paineet ovenpieli tarran mukaiseksi eli 2.0 eteen ja 2.2 taakse. Mukavuus parani jonkin verran. Mutta ei riittävästi. Mukulakivitiellä koko sisustus helisee ja nitisee varsinkin kylmänä. Myös rengasäänet muuttuivat sävyltään miellyttävämmäsi muttei kuitenkaan hiljaiseksi.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Ei mun pre-LCI:ssä ole minkäänlaisia räminöitä eikä nitinöitä. Ei edes kuluneen talven kovimmilla pakkasilla. Jousituskaan ei tunnu pintakovalta, mutta rattiin tuntuu tietynlainen "karheus", ei varsinaisesti renkaiden täristys mutta jotain siihan suuntaan. Rengas- ja tuulimelua on, ei se hiljainen auto ole.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

perejussi kirjoitti:Viikon päivät on uusi F30 LCI 320i xDrive alla ollut ja pakko todeta, että ero edelliseen (F30 pre-LCI 320i xDrive -13) on yllättänyt todella positiivisesti. Tähän vaikuttanee myös se, että edellisessä ei ollut pahemmin lisävarusteita tai esim. servotronicia, mutta auto todella tuntuu kaikinpuolin paremmalta. Kosmeettiset päivitykset niin sisällä kuin ulkonakin miellyttävät ainakin itseäni ja pre-LCI mallit tuntuvat jo nyt omaan silmään hieman vanhahtavilta.

Oman persdynon perusteella fiiliksiä:
+Hiljaisempi maantiellä
+Moottorin käyntiääni huomattavasti sivistyneempi
+Kone tuntuu vääntävän paremmin ja reagoivan kaasuun paremmin
+Ohjaustuntuma tarkempi (ei mm. "väljyyttä" keskellä)
+Alusta jämäkämpi muttei liian kova
+Kosmeettiset päivitykset

Aluksi pidin päivitystä turhankin kesynä, mutta omien kokemusteni perusteella päivtykset ovat onnistuneita.
Erikoisia nuo moottoriin liittyvät kommentit, sillä 20i mosanhan pitäisi olla tismalleen sama kuin aiemminkin. Vaihdelaatikossa voi olla tullu muutoksia, kun eikös tässä facelift-mallissa oo jo se gen. 2 ZF8...
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Rocky kirjoitti:Täytyy katsoa vielä kesärengaskausi. Tarkoitus olisi hankkia jotkut mukavuuspainotteiset kesätossut koossa 225/50x17. Hieman olen epäillyt myös alla olevia kitkarenkaita Pirelli ice zero 225/50x17 H98 vieläpä merkinnällä "extra load" (mitä lie tarkoittanee ?). Laskin nimittäin paineet ovenpieli tarran mukaiseksi eli 2.0 eteen ja 2.2 taakse. Mukavuus parani jonkin verran. Mutta ei riittävästi. Mukulakivitiellä koko sisustus helisee ja nitisee varsinkin kylmänä. Myös rengasäänet muuttuivat sävyltään miellyttävämmäsi muttei kuitenkaan hiljaiseksi.
XL runkoinen rengas on vahvistettu ja korkeamman kantavuuden omaava rengas, eli tuntunee ajossa jämäkämmältä kuin ei XL.

Suurin osa etekin talvirenkaista on XL-rungolla.
Avatar
perejussi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 08 Joulu 2014, 19:45
Auto: F30 320i xDrive LCI

J1978 kirjoitti:
perejussi kirjoitti:Viikon päivät on uusi F30 LCI 320i xDrive alla ollut ja pakko todeta, että ero edelliseen (F30 pre-LCI 320i xDrive -13) on yllättänyt todella positiivisesti. Tähän vaikuttanee myös se, että edellisessä ei ollut pahemmin lisävarusteita tai esim. servotronicia, mutta auto todella tuntuu kaikinpuolin paremmalta. Kosmeettiset päivitykset niin sisällä kuin ulkonakin miellyttävät ainakin itseäni ja pre-LCI mallit tuntuvat jo nyt omaan silmään hieman vanhahtavilta.

Oman persdynon perusteella fiiliksiä:
+Hiljaisempi maantiellä
+Moottorin käyntiääni huomattavasti sivistyneempi
+Kone tuntuu vääntävän paremmin ja reagoivan kaasuun paremmin
+Ohjaustuntuma tarkempi (ei mm. "väljyyttä" keskellä)
+Alusta jämäkämpi muttei liian kova
+Kosmeettiset päivitykset

Aluksi pidin päivitystä turhankin kesynä, mutta omien kokemusteni perusteella päivtykset ovat onnistuneita.
Erikoisia nuo moottoriin liittyvät kommentit, sillä 20i mosanhan pitäisi olla tismalleen sama kuin aiemminkin. Vaihdelaatikossa voi olla tullu muutoksia, kun eikös tässä facelift-mallissa oo jo se gen. 2 ZF8...

320i pre-LCI moottorikoodi N20 ja 320i LCI B48. "B48 replaces N20 engine"

https://www.turnermotorsport.com/t-BMW-Engine-Codes

Aiheesta lisää:
http://www.bimmerboost.com/content.php? ... ifications
Samppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 235
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016

perejussi kirjoitti:320i pre-LCI moottorikoodi N20 ja 320i LCI B48. "B48 replaces N20 engine"

https://www.turnermotorsport.com/t-BMW-Engine-Codes

Aiheesta lisää:
http://www.bimmerboost.com/content.php? ... ifications
Tjaa, enpä olisi niinkään varma. Ainakin brosyyrin mukaan LCI- kolmosissa on väännöltään kahta erilaista 20i-moottoria. Automaattivaihteisissa ja xDrive-malleissa 270Nm (N20?) ja manuaalisissa 290Nm (B48?) Tehot ovat molemmissa täsmälleen samat.

Tämä onkin asia mitä olen ihmetellyt. Kyllähän tuon askin pitäisi kaiken järjen mukaan kestää myös parikymmentä newtonmetriä isompi vääntö. Käytetäänhän sitä huomattavasti väkevämpienkin moottorien yhteydessä. En ole keksinyt muuta selitystä kuin että valmistajalla on runsaasti tuota vanhempaa moottoria varastossa ja niitä on päätetty käyttää automaattilaatikon kanssa kunnes loppuvat.

Tähän olisikin kiintoisaa saada ihan faktatietoon pohjautuva vastaus. Anyone?
Avatar
Rocky
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 11:33
Auto: 330D E90, 530D F10XDrive. Nyk. 320i F30XDrive

Wonderi kirjoitti:Ei mun pre-LCI:ssä ole minkäänlaisia räminöitä eikä nitinöitä. Ei edes kuluneen talven kovimmilla pakkasilla. Jousituskaan ei tunnu pintakovalta, mutta rattiin tuntuu tietynlainen "karheus", ei varsinaisesti renkaiden täristys mutta jotain siihan suuntaan. Rengas- ja tuulimelua on, ei se hiljainen auto ole.
Onko kyseessä Xdrive vai takaveto ?
Vastaa Viestiin