Tänä aamuna auto ilmoitti keltaisella akun kuvalla, "discharging when stationary" / "charge battery". Auto on 6/2012, ajettu 33tkm joista omassa ajossa n. 13tkm huhtikuusta alkaen. Ajo on suurimmaksi osaksi päivänvalovaloilla, maantiellä - ajomäärästä varmasti 95% on cruise päällä. Silti huollosta annettiin ymmärtää, että
a) akkuja menee kuin kännykässä,
b) BPS ei kata akkuja.
Vähän ajettu ja kohtuutuore auto, ei ole aivan hyväksyttävää että joka 3. vuosi olisi 400€ akunvaihto (70€ pelkkä koodaus). Onko muilla F3x -omistajilla yhtä huonoja kokemuksia akunkestosta? Eihän tämä nyt näin voi mennä?
Akku vaihtoon joka 3. vuosi? / F30
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Päivitetään, ei ole tullut enää ilmoitusta tai "Charge battery" -ilmoitusta. Hiukan outo, mutta kyllä varmasti valtuutetulla osaavat sanoa onko huolta, menee Check-huoltoon 10pv kuluttua. Tai näin ainakin olettaisi, yli 400€ menossa käytännössä ilmansuodattimien vaihtoon (öljynvaihto tehty jo muualla).
Tuosta ilmoituksesta ei voi vetää johtopäätöstä, että akku olisi vaihtokunnossa. Auto kertoi, että siinä on joku sähkölaite ollut päällä auton ollessa pysäköitynä ja/tai akku pitäisi ladata. Ilmoitus voi tulla esimerkiksi siksi, että ovi on ollut siten raollaan että sisävalo on jäänyt päälle. Tuollainen ilmoitus tulee myös joka kerta kun käyttää aftermarket Webastoa (jollei ilmoitusta ole koodattu pois), kun webasto käyttää akkua vaikka auto on pysähdyksissä.
Lataa akku ja tarkkaile tilannetta.
Lataa akku ja tarkkaile tilannetta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 01 Kesä 2010, 18:00
- Auto: EX BMW 320iA Xdrive touring LNE 2013
Subaru
Mulla talvella auto seisoi yleensä viikon jakson pakkasessa n.-27. Kertoi tiputtavansa osan kuuttajista pois ja kehotti lataamaan. Hankin zetekin laturin, joka ymmärtää agm akkujen vaatimuksia, niin ilmot ei palaneet.