Onko joku jo joutunut vaihtamaan levyjä tai paloja F3X:ään? Jos olet, niin laita tänne tietoa kilometreistä, mitä vaihdettiin ja tietoja autosta (kone, vetotapa, jne).
Minulla on takatuuppari 320dA ja nyt ajettu 63 tkm. Ilmoittaa että etupalojen vaihtoon noin 17 tkm ja takapalojen 33 tkm. Erikoista, sillä voisi luulla että takapalat kuluvat enemmän kun talvella hakkaa koko ajan luistonestoa. Onko käsitystä voiko tuo pitää paikkansa vai onko bemarin laskurit aivan kahvilla? Ottaako jarrujen automaattinen kuivaustoiminto vain etujarruihin vai molempiin päihin?
Ajelen päivittäin helppoa siivua duuniin 13 km yht ja sitten motariajoa mökille ja takaisin 200 km viikoittain. Ei pitäisi olla kovin rankkaa jarruille, varsinkin kun joka paikkaan menen moottorijarrulla.
Jarrupalojen ja levyjen kestävyys
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 43
- Liittynyt: 30 Elo 2011, 14:20
- Auto: i4 M50
ex: F30 330e -17, 320dA -12, e90 320d -08
Itsellä auto oli muistaakseni 80tkm kohdalla sitä mieltä että etupalat vaihtoon 13tkm ja takapalat 17tkm. Noin 90tkm kohdalla huollossa totesivat ettei ole vielä edes lähellä --> palojen mittaus ja arvojen syöttö palautti molemmat reilun 30 tkm päähän.
Autoon on tämän jälkeen päivitetty softa ja tällä hetkellä (mittarissa n 110tkm) etu- ja takapalat taitavat olla reilun 40 tkm päässä, takapalat hieman lähempänä. Takapalojen suurempaan kulumaan lienee vakkarilla osuutta, se kaiketi ottaa vain taakse.
Itse sain selitykseksi tuohon että softa ei osaa ottaa huomioon mm. pienempää rasitusta paloille talviolosuhteissa. Uusimpaan softaversioon tähän on kuulema tehty parannuksia ja siltä ainakin nyt näyttää, mutta tässä ei talviajoa ole päivityksen jälkeen ollutkaan. Toisaalta edellisessä autossa (e90) palat meni vaihtoon 240tkm jälkeen ja ajotapani tuskin on kovin paljoa muuttunut --> en usko että tämänkään kanssa asia ihan vielä 150tkm kohdalla tulee akuutiksi.
Autoon on tämän jälkeen päivitetty softa ja tällä hetkellä (mittarissa n 110tkm) etu- ja takapalat taitavat olla reilun 40 tkm päässä, takapalat hieman lähempänä. Takapalojen suurempaan kulumaan lienee vakkarilla osuutta, se kaiketi ottaa vain taakse.
Itse sain selitykseksi tuohon että softa ei osaa ottaa huomioon mm. pienempää rasitusta paloille talviolosuhteissa. Uusimpaan softaversioon tähän on kuulema tehty parannuksia ja siltä ainakin nyt näyttää, mutta tässä ei talviajoa ole päivityksen jälkeen ollutkaan. Toisaalta edellisessä autossa (e90) palat meni vaihtoon 240tkm jälkeen ja ajotapani tuskin on kovin paljoa muuttunut --> en usko että tämänkään kanssa asia ihan vielä 150tkm kohdalla tulee akuutiksi.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Mulla näyttää 63tkm ajettuna takajarruille 3800km ja eteen 17tkm, takapaloissa ainakin näyttäis pintaa olevan reilusti eli vois käyttää huollossa koodauttamassa lisää kilsoja
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
No oliko ne takapalat miten loppu?tna1 kirjoitti:Itse vaihdatin F31:seen 60tkm ajettuna takajarrupalat, kun ajotietokone niistä huomautteli. Eteen näyttää vielä 70tkm ajettuna reilu 20 tkm.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 21 Touko 2013, 23:39
- Auto: F31 320ia business touring
Tsekkasin oman auton tietokoneen näyttämän jarrupalojen vaihtoon. Nyt autolla on ajettu 62tkm ja paloja ei ole vielä vaihdettu. Etupää 60tkm, takapää 70tkm. Eli melkoisen paljon vielä saa ajella...