Uusin TM nro 21/2015 on koeajo BMW 318i kolmisylinterisestä mallista. Kehuvat hiljaiseksi autoksi.
Hyvää:
+ hiljaisuus
+ vaihteiston toiminta
eli uskottava se on kun TM on testannut. Kolmosbemari on tosi hiljainen ja hyvä auto !
TM 21/2015: 318i "Hyvää hiljaisuus"
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
Suomen haastavilla kestopäällysteillä ja vakio run-crapeilla?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Viittasi enemmänkin moottoriin? Onhan tuo 318i hiljainen verrattuna melusiampiin, mutta..
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Raumalainen sanoisi, että se on "sikses hiljane". Tuolla yhdellä sanalla katetaan kontekstit, benchmarkit, olosuhteet yms...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
- Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum
Varmasti facelift tuonyt jotain hienosäätöä alustan osalta, mutta kyseisnen koeajoauto on ollut lähes varmasti ei run flat -renkailla, joiden ansiota tämä "hiljaisuus" on suurilta osin.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Lisään nyt tähän perään tämän jenkkilän törmäystestin. Hyvin näyttää F30 pysyvän koossa eikä päät iskeydy bägien ohitse a-pilariin, vaikka ajetaan tuo erittäin rankka "small overlap" -testi.
Onkohan tuo polvityyny nyt vakiona facessa myös Euroopassa?
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- Rocky
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 85
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 11:33
- Auto: 330D E90, 530D F10XDrive. Nyk. 320i F30XDrive
Pääosin maantiellä 7000 km F30 2012 320iXdrive:llä ajaneena sanoisn että auto sekä hiljainen että äänekäs. Kaupunkiajossa liikkeelle lähdössä moottorista tai muualtakaan ei kuulu mitään. Vaikutelma vastaa hyvinkin etulokasuojaan kiinnitettyä Luxury merkkiä. Tienpäälle mentäessä varsinkin kun vauhti rupeaa olemaan 90+ tulee mukaan voimakasta kohinaa, renkaiden ulvontaa (Pirellin kitka, non Runflat). Fiilis ei todellakaan vastaa Luxury :a.
Lisäksi alustan kolahtelu laskee tunnelmaa (kai ne on sitten iskarin yläpäät jotka kolisee). Alusta on mielestäni muutenkin pomppiva ja jysähtelevä. Onkohan Xdrivessä eri alusta kuin takavetoisessa ?
Oikeanpuoleinen takaoven tiiviste näyttää olevan hieman pois paikaltaan. Tulisikohan maantiekohina sieltä ?
Autolla on ajettu 67000 km. Kaksi edellistä bemua olivat tosi mieluisia ja laadukkaita. Tämän kanssa taipale ei ole alkanut aivan yhtä hyvin.
Lisäksi alustan kolahtelu laskee tunnelmaa (kai ne on sitten iskarin yläpäät jotka kolisee). Alusta on mielestäni muutenkin pomppiva ja jysähtelevä. Onkohan Xdrivessä eri alusta kuin takavetoisessa ?
Oikeanpuoleinen takaoven tiiviste näyttää olevan hieman pois paikaltaan. Tulisikohan maantiekohina sieltä ?
Autolla on ajettu 67000 km. Kaksi edellistä bemua olivat tosi mieluisia ja laadukkaita. Tämän kanssa taipale ei ole alkanut aivan yhtä hyvin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Ne takaoven tiivisteet on tämän korimallin ongelma. Kutistuu, eli nousee ajan kanssa liian ylös. Noita on vaihdettu paljon takuuna!
Sullahan on Rocky ei fl.-mallinen auto. Fl-mallinen voikin olla oikeasti hiljaisempi.
Iskarin yläpäissä on ollut ongelmaa lähinnä tämän mallin takapäässä. Ääni muistuttaa läpsettä, eikä varsinaista kolinaa.
Sullahan on Rocky ei fl.-mallinen auto. Fl-mallinen voikin olla oikeasti hiljaisempi.
Iskarin yläpäissä on ollut ongelmaa lähinnä tämän mallin takapäässä. Ääni muistuttaa läpsettä, eikä varsinaista kolinaa.