Ohjauksen ohjelmointi jäykemmäksi ?

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Rennfahrer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 08 Loka 2015, 14:12

Ongelmana on hengettömän kevyt, lähes tunnoton ohjaus Confort ja Eco Pro moodeissa. Ilmeisesti ohjaus on optimoitu hennoille naisille joita bemarinkin ratissa näkee paljon. Autona siis F30 vm. 2012.

Näin talvikeleillä nastarenkain Sport asennossa ohjaus on ihan hyvä ja riittävän tunnokas.
Kysymys on että Onko jokin keino ohjelmoida Confort tilaan vastaava ohjaus kun on Sport tilassa ? Tai mielummin vielä jäykempi ja tunnokkaampi ?

Audissahan on se Indivual profiili jossa mieluisen ohjauksen voi säätää erikseen muista säädöistä.
Avatar
-Jeenyus-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 29 Touko 2015, 10:10
Auto: BMW F31 330dA M-Sport

Rennfahrer kirjoitti:Ongelmana on hengettömän kevyt, lähes tunnoton ohjaus Confort ja Eco Pro moodeissa. Ilmeisesti ohjaus on optimoitu hennoille naisille joita bemarinkin ratissa näkee paljon. Autona siis F30 vm. 2012.

Näin talvikeleillä nastarenkain Sport asennossa ohjaus on ihan hyvä ja riittävän tunnokas.
Kysymys on että Onko jokin keino ohjelmoida Confort tilaan vastaava ohjaus kun on Sport tilassa ? Tai mielummin vielä jäykempi ja tunnokkaampi ?

Audissahan on se Indivual profiili jossa mieluisen ohjauksen voi säätää erikseen muista säädöistä.
Itse olen miettinyt samaa mutta ratkaisua en ole löytänyt. Eli ainoa tapa on saada tuo Sport-moodin ohjaus on laittaa se päälle mutta sen jälkeen automaatti manuaali-tilaan ja vaihtaa läpysköillä tai tikulla. Toki riippuu taas mikä laatikko autossa on.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Eikös tuo onnistu jos autossa on adaptiivinen alusta, eli silloin voi enemmän valita miten vaihteisto, ohjaus, alusta, jne on asetettu? Nyt vissiin oli kyse autosta jossa ei ole mitään speciaalia, joten tilanne on varmaan sama kuin mitä -Jeenyus- kertoi, eli laita sportille mutta hämmennä vaihteita käsin. Tosin kaasun vastaavuus jää edelleen ehkä hieman herkäksi, mutta ainakin ohjaus on jäykempi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
RenZo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 28 Elo 2012, 08:22
Auto: F31 320iA xDrive M-Sport 2017

Böntti ainakin pystyy koodaamaan tuon adaptiivisen alustan mukana tulevat valikot normialustalla olevaan autoon. Eli voi säätää ohjauksen jäykälle ja kaasunvaste sekä vaihteisto pysyy silti normi moodissa.
ex bemarit: E39 520i -99, E46 316ti -02, F30 320i xDrive -13
Avatar
TurboKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 329
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018
Paikkakunta: Helsinki

Jos pystyt muokkaamaan ajotilaa niin asetukset-ajotila-sport ja muokkaa sport käyttämään vain alustaa. (vaihtoehdot ovat alusta, vaihteisto tai molemmat)
Näin ainakin minulla. Vanhemmissa autoissa ei välttämättä pääse säätämään tuota mutta Böntti pystyy päivittämään auton ohjelmiston uudempaan.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Se on auton varusteista kiinni että onnistuuko säätö vai ei. F-sarjalaisiin tuon säädön kyllä saa aina koodattua päälle, jos se tehtaalta lähtiessä on jäänyt pois.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Vastaa Viestiin