Active Hybrid

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Tarkkailija
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Helmi 2016, 17:35

Näin parkkipaikalla Active Hybrid 3:n, jollaisesta minulla ei ollut mitään aavistustakaan. Kaivelin tietoja autosta ja vaikutti varsin sopivalta paketilta tehokkaan sedanin kannattajalle. 335i päästöt ja verot on vähän rasvaiset, mutta tuo hybridihomma muuttaa asiaa aika lailla. Ilmeisesti auto ei ole plug-in, mutta eipä minulla ole sähkötolppaa saatavilla enkä ole muutenkaan kovin hippi, joten aivan sama.

Onko jollakin kokemusta tuollaisesta hybridistä ja mahdollisesti sellaisen hakemisesta Saksasta?
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Tarkkailija kirjoitti:Näin parkkipaikalla Active Hybrid 3:n, jollaisesta minulla ei ollut mitään aavistustakaan. Kaivelin tietoja autosta ja vaikutti varsin sopivalta paketilta tehokkaan sedanin kannattajalle. 335i päästöt ja verot on vähän rasvaiset, mutta tuo hybridihomma muuttaa asiaa aika lailla. Ilmeisesti auto ei ole plug-in, mutta eipä minulla ole sähkötolppaa saatavilla enkä ole muutenkaan kovin hippi, joten aivan sama.

Onko jollakin kokemusta tuollaisesta hybridistä ja mahdollisesti sellaisen hakemisesta Saksasta?
Noita on tehty todella vähän ja pitää muistaa että niiden range pelkällä sähköllä on vain 1-2km. Suosittelen että tilaat mielummin 330e:n, koska siinä on todella pienet päästöt ja täten todella pieni autovero. Samalla saisit auton, jossa on sähköllä 40km range.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Noita Active Hybrid 3:ia on yksi kappale Suomessa myynnissä - http://www.nettiauto.com/bmw/3-active-hybrid/7852298

Vm 2014 - ajettu 64tkm - uutena hinta 96 000eur, nyt 53 500eur. Silti kyllä ostaisin uuden 330e:n perusvarusteilla tuohon n. 50 000eur hintaan jos se on budjetti.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Ääni 330e:lle täältäkin.
Pohdin samaa hetken aikaa itsekin X6 active hybridin osalta (kun sellainen oli käytettynä tarjolla). Unohdin sen vaihtoehdon kuitenkin nopeasti. E- mallit ovat käyttöominaisuuksiltaan toisesta maailmasta kuin active hybridit, se ratkaisi minun kohdallani asian hyvin nopeasti uuden X5 40e:n hyväksi.
Avatar
-Jeenyus-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 29 Touko 2015, 10:10
Auto: BMW F31 330dA M-Sport

Ne jotka on asiaan perehtyneet miksi 330e ottaa 330xD :ltä pataan melkein sekunnin kiihtyvyydessä? Teho sama, väännössä jonkinmoinen ero. :blink:
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Ne on nuo sähkövehkeet tuollaisia. Lexus RX 450h nelivetohybrid 313 heppaa ottaa puoli sekuntia turpaan minun takatuuppari-320dA:lta. [emoji23]
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

-Jeenyus- kirjoitti:Ne jotka on asiaan perehtyneet miksi 330e ottaa 330xD :ltä pataan melkein sekunnin kiihtyvyydessä? Teho sama, väännössä jonkinmoinen ero. :blink:
0,8sek ero kiihtyvyydessä selittyy 330e:n suuremmalla painolla (n. 50kg) sekä 330xd:n suuremmalla väännöllä (420nm vs. 560nm). Katsoin samalla hinteron autojen välillä. 330xd maksaa 17 000eur enemmän kun vertaa 330e M Sportia ja 330xd M Sporttia keskenään. 330xd:ssä saa maksaa Suomi-lisää (autovero) 11 500eur enemmän. 330e:n autovero on 3971.73eur kun 330xd:ssä se on 15 493,21eur. Jaiks. :blink:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Tässä vielä huvin vuoksi kävin konffaamassa 330xd:n vastaavilla varusteilla mitä minulle on tulossa. Autolle tuli listahinnaksi 92 849,78eur, joka on 20 000eur enemmän kuin 330e vastaavilla varusteilla. Kun tuohon laittaa vielä päälle 200tkm/10v huolto-ohjelman & lisätakuut, talvirenkaat kunnon vanteilla ja muutamat M performance osat, niin hinnan kanssa ollaan 100 000eurossa, siis 3-sarjalaisella joka ei ole M3. Aika jäätävää kyytiä. :wassat:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Noita muinaisia ActiveHybridejä lienee valmistettu aika vähän ja voivat olla keräilykärryn tyyppisiä vuosien päästä. Tuskin arvoaan pitävät suuremmin, mutta ihan harvinaisuuden vuoksi voivat olla vähän bensakamaa kalliimpia >10 vuoden kuluttua. Sellaisella 750i ActiveHybridillä olen polkenut aikanaan testejä, ihan kiva kärry. Hiljainen liikennevaloissa ja kävelyvauhdissa, muutoin ei ollut sähköllä kulussa. Mutta sai käsityksen siihen aikaa, mihin näistä vehkeistä on.
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

ActiveHybridin konseptissa on kaunista kutoskoneen käyttö. 330e on hinnaltaan tosi houkutteleva, mutta tavallaan vähän minua kyllä harmittaa ja jopa vähän arveluttaa kutosesta luopuminen hybrideihin siirryttäessä. Olin haaveillut sellaisesta pitkään ja joka päivä sen käynnistäminen vieläkin hymyilyttää. Tällä hinnoittelulla ne kyllä vähenevät nopeasti ainakin meidän markkinoilta.

Ehkä olen vain vanhanaikainen ajatuksissani, kyllähän i8 on todistanut upeudessaan ettei urheiluautokaan isoa bensamoottoria oikeasti tarvitse.

Toivottavasti innostuvat vielä tekemään "M445e":n kolmelitraisen kutoskoneen ja sähkön yhdistelmänä.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

ssalmela kirjoitti:ActiveHybridin konseptissa on kaunista kutoskoneen käyttö. 330e on hinnaltaan tosi houkutteleva, mutta tavallaan vähän minua kyllä harmittaa ja jopa vähän arveluttaa kutosesta luopuminen hybrideihin siirryttäessä. Olin haaveillut sellaisesta pitkään ja joka päivä sen käynnistäminen vieläkin hymyilyttää. Tällä hinnoittelulla ne kyllä vähenevät nopeasti ainakin meidän markkinoilta.

Ehkä olen vain vanhanaikainen ajatuksissani, kyllähän i8 on todistanut upeudessaan ettei urheiluautokaan isoa bensamoottoria oikeasti ttarvitse
Samaa olen mielessäni pyöritellyt kun autonvaihtoa mietin, eli siis maasturista on kohdallani on tällä kertaa kyse. Kilpailijoilla joita mietin, hybridissä on se kuutoskone ja BMW:n neloskone tuntui ajatuksena vieraammalta. En niinkään epäillyt BMW:n moottorin sopivuutta tai suorituskykyä sinänsä, vaan kyse oli ennenkaikkea äänimaailmasta kun bokseri-kuutosiin ja V8:hin olin päässyt tottumaan.
No, totesin sitten ettei pidä takertua menneisiin - tähän vaikutti sekä X5 40e:n koeajo että ennenkaikkea Tesla-kokemus. Kutos- ja kasikoneiden äänet ovat upeat, ei epäilystä, mutta kyllä Tesla osoitti että edessä on aika, jolloin ihmetellään sitä kuinka autot ennen pitivät meteliä.
Ajat muuttuvat, tässäkin asiassa. Tulevaisuus on todennäköisesti urheiluautopuolellakin i8:n kaltaisten hybridien ja Teslan kaltaisten sähköautojen. Samoin tulee olemaan tehomaasturien kohdalla - viittaan siihen, että esim se suorituskyky mitä Tesla lupailee tulevalle maasturilleen, jättää niin AMG:t kuin M:t kuin Cayenne T:t varjoonsa. Suorituskykypuolella polttomoottorin eduksi jää enää ääni - mutta kuinka kauan se juttu kantaa? En usko, että kantaa pitkään.
En olisi vannoutuneena bensiinikäyttöisten kuutos-bokserien ja V8:ien ystävänä uskonut tuota koskaan sanovani, mutta ajat muuttuvat - parempi kulkea mukana, vaihtoehto kun on jämähtää menneisyyteen :)
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Paino vielä estää sporttisen sähköauton tekemisen, mutta juuri tänä viikonloppuna oli jälleen uutisia kuinka uusia, entistä parempia akkuja on luvassa.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

Selkeän urheilullista täyssähköautoa ei tule mieleen. Mutta ainakin hybridi voi olla hyvinkin sporttinen. Esimerkiksi i8 on todella selkeästi sitä.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

jva kirjoitti: Samoin tulee olemaan tehomaasturien kohdalla - viittaan siihen, että esim se suorituskyky mitä Tesla lupailee tulevalle maasturilleen, jättää niin AMG:t kuin M:t kuin Cayenne T:t varjoonsa. Suorituskykypuolella polttomoottorin eduksi jää enää ääni - mutta kuinka kauan se juttu kantaa? En usko, että kantaa pitkään.
Tähän pakko sanoa sivujuonteena, että Model X ei ole maasturia nähnytkään vaikka Tesla sitä sellaisena haluaisi nähdä innoissaan ja vaikka joka lehdessä sitä maasturiksi väitetään. Kyseessä on Voyagerin ja Fordin tila-auton rinnakkainen tuote, joka ei kyllä ajomiestä houkuta. Audin Q6 on aito maasturi ja ihan eri kamaa, siinä oikea sähkömaasturi.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Pitkis kirjoitti: Tähän pakko sanoa sivujuonteena, että Model X ei ole maasturia nähnytkään vaikka Tesla sitä sellaisena haluaisi nähdä innoissaan ja vaikka joka lehdessä sitä maasturiksi väitetään. Kyseessä on Voyagerin ja Fordin tila-auton rinnakkainen tuote, joka ei kyllä ajomiestä houkuta. Audin Q6 on aito maasturi ja ihan eri kamaa, siinä oikea sähkömaasturi.
Olet oikeassa, mutta kyse onkin enemmän pelin avaamisesta, jolle jatkoa seuraa ja se jatko on se mikä lyö nuo vanhat V8- kuninkaat lopullisesti laudalta.
Tekniikan kehitys on vasta pääsemässä vauhtiin ja nopeammin kuin moni uskoo, ollaan tilanteessa jossa vanha tekniikka on pelkkä muisto.
Puhtaasti urheiluautoistakin puhuttaessa pitää muistaa, että suurin osa niiden ostajista ei aja radalla ja radallakin ajavista suurin osa ei taitojensa puitteissa pysty hyödyntämään autonsa ominaisuuksista kuin murto-osan. Näinollen niissäkin tosiasiassa pääosaa asiakkaista puhuttelee eniten juuri sellaiset ominaisuudet joissa sähkö on vahvoilla.
Ajat muuttuu, tällä hetkellä huimaa vauhtia, ja on pienimmän riesan tie muuttua suosiolla mukana - vai olisitko itse uskonut 10v sitten ajavasi autolla, jossa on moottorina mopon moottori + sähköporakone ja olet siihen vielä tyytyväinen :)
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

jva kirjoitti: Ajat muuttuu, tällä hetkellä huimaa vauhtia, ja on pienimmän riesan tie muuttua suosiolla mukana - vai olisitko itse uskonut 10v sitten ajavasi autolla, jossa on moottorina mopon moottori + sähköporakone ja olet siihen vielä tyytyväinen :)
Mielenkiintoista nähdä miten käy, että onko porukka tyytyväisiä pistokehybridien tehoihin ja ääniin vielä useamman vuoden ajojen ja latausten jälkeen. Aiemman autoni 328i xDriven 2.0 moottori oli pettymys nelipyttyiseen 200hp dieseliin verrattuna ja aion nyt mennä kuutoskoneilla ainakin muutaman vuoden.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

jva kirjoitti:Olet oikeassa, mutta kyse onkin enemmän pelin avaamisesta, jolle jatkoa seuraa ja se jatko on se mikä lyö nuo vanhat V8- kuninkaat lopullisesti laudalta. Tekniikan kehitys on vasta pääsemässä vauhtiin ja nopeammin kuin moni uskoo, ollaan tilanteessa jossa vanha tekniikka on pelkkä muisto. Puhtaasti urheiluautoistakin puhuttaessa pitää muistaa, että suurin osa niiden ostajista ei aja radalla ja radallakin ajavista suurin osa ei taitojensa puitteissa pysty hyödyntämään autonsa ominaisuuksista kuin murto-osan. Näinollen niissäkin tosiasiassa pääosaa asiakkaista puhuttelee eniten juuri sellaiset ominaisuudet joissa sähkö on vahvoilla.
Juu, Model X:n uutisoinnissa lähinnä riepoo sen kuvailu. IMO kärry on livenä aivan harvinaisen tylsän näköinen soccer mom -kuljetin, joka herättää yhtä paljon ostointoa kuin se 10 vuotta vanha Vojageri. Onhan siinä sähköä juu, mutta silti. Model S on sitten taas jo ihan normaali sedan, joka periaatteessa kävisi ihan hyvin kärryksi. Ei nyt vain sopinut ajankohtaiseksi hankinnaksi itselle.

Tämä itse ajettavien, sähköisten autojen aika hybrideistä puhumattakaan jää lyhyeksi. Itseajavat autot tulevat jatkossa olemaan juttu. Nyt syntyvät muksut eivät ajokorttia tule ajamaan, eivät ehkä edes ne, jotka aloittavat koulun tänä vuonna. Muutoinkin ajokortin ajavien määrä on vähenemässä ja lopullinen niittä on nuo robottiautot. Jotka eivät todellakaan kulje bensalla.

Urheiluautot ovat eri homma, vaikea sanoa niiden tulevaisuutta, kun uusia ostajia ei vain tule kovin paljon ajokorttien vähentyessä ja nykyisten omistajien vanhetessa. Ehkä nämä nykyiset bensavehkeet sun muut sporttikärryt jäävät vähitellen harmaantuvien ukkojen torikokousten kulkineiksi, katoavat samalla tavoin ens vuosikymmenen aikana kuin manuaalilaatikot pikkuhiljaa myynnistä. Maakuntaan jää pari bensa-asemaa, mistä Aitoja Urheiluautoja voi tankata vielä 2030-luvulla, mutta noin muutoin bensiksillekin käy kuin yleisöpuhelimille.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Pitkis kirjoitti:Juu, Model X:n uutisoinnissa lähinnä riepoo sen kuvailu. IMO kärry on livenä aivan harvinaisen tylsän näköinen soccer mom -kuljetin, joka herättää yhtä paljon ostointoa kuin se 10 vuotta vanha Vojageri. Onhan siinä sähköä juu, mutta silti. Model S on sitten taas jo ihan normaali sedan, joka periaatteessa kävisi ihan hyvin kärryksi. Ei nyt vain sopinut ajankohtaiseksi hankinnaksi itselle.
Olet oikeassa ehdottomasti tuosta Model X:n uutisoinnista.
Tuli mieleen Teslasta tässä yhteydessä, että kävin reilu vuosi sitten erään tuttavan kanssa pitkän keskustelun aiheesta Tesla ja sähköautot yleensä. Olin silloin vankasti sitä mieltä, että Tesla yrityksenä floppaa ja sähköautojen yleistymiseen tulee menemään piiiiitkään.
No, Teslasta yrityksenä olen edelleen hiukan kahden vaiheilla, tosin JOS Tesla onnistuu tavoitteessaan tuoda lähiaikoina markkinoille sähköauton hintaluokkaan noin 30t taalaa/Suomessa ehkä noin 40t euroa JA pystyy myös tuottamaan näitä autoja riittävästi, niin se saattaa muuttaa tilannetta sekä Teslan osalta yrityksenä että sähköautojen yleistymisen osalta ylipäätään.
Tuon hintaluokan sähköauto Teslalta riittävän laajalla tuotannolla kun pakottanee muut autovalmistajat skarppaamaan ja vastaamaan tilanteeseen suht nopeasti.
Toki edessä on jokatapauksessa monta mutkaa matkassa, mutta tänään olen hyvin eri linjoilla asiasta kuin mitä olin tuolloin vuosi - puolitoista sitten.
Vety-/polttokennoautot ovat sitten oma, mielenkiintoinen juonteensa nekin. Varmasti on silläkin puolella suunnittelijoilla kova paine ja into saada valmista aikaiseksi ja lyödä ladattavat sähköautot laudalta.

Mielenkiintoisia aikoja automaailmassa - lienee suurin muutos ilmassa autoilun saralla mitä koskaan aiemmin sitten auton keksimisen.
Vastaa Viestiin