Lehdestä luettua

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Rennfahrer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 08 Loka 2015, 14:12

"rittiläinen autorahoitusyhtiö Zuto listasi autot, jotka antavat omistajastaan myönteisimmän mielikuvan. Voittajaksi kiri BMW:n kolmossarja, jonka antamaa ensivaikutelmaa yhdeksän kymmenestä kyselyyn vastanneesta britistä pitää parhaana.

Kaksi viidestä vastaajista arvioi, että BMW:n omistajalla on hyvä maku. Heidän mielestään auto tekee omistajastaan kiinnostavan. Varakasta vaikutelmaa Bemari ei välttämättä kuitenkaan tuo: vain neljännes vastaajista ajatteli, että BMV:n omistaja olisi erittäin hyvin toimeentuleva. Lisäksi rahoitusyhtiö listasi kielteisimpien mielikuvien tuojat. Tutkimuksen mukaan kielteisin vaikutelma syntyi Opel Astran omistajista.

Tutkimuksessa selvisi myös, miten auton kuin auton omistaja voi tehdä paremman vaikutelman itsestään ylipäätään. Lähes puolet vastaajista sanoi, että siistit sisätilat, hyvä ajotaito ja makeantuoksuiset hajusteet herättivät miellyttäviä mielikuvia kuljettajasta.

Kyselyyn osallistui 1847 brittiä ja tiedot julkaisi This is money -verkkolehti." Kuva

http://www.iltalehti.fi/autot/2016021821139152_au.shtml
Avatar
m3iss3li
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 05 Joulu 2014, 14:00
Auto: BMW
Paikkakunta: Espoo

Totta joka sana.
Täysii ja takaa, BMW.
pmj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 219
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 11:40

No mutta siinäpä kattava otos, kokonaista 1800 ja risat haastateltua. Ja vastaajina vielä britit ... [emoji849]
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Eikö puoluekannatusmittauksissa käytetä pääsääntöisesti noin tuhannen henkilön otosta, joka kait riittää haluttiin tarkkuuteen? Ei tuo minusta ainakaan mitenkään erityisen pieneltä otokselta kuulosta.
pmj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 219
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 11:40

Joo voi olla, en tiedä. Oliko tuossa siis totuus :)
Mitenkähän jos kysely tehtäisiin Suomessa.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001157947.html

Eduskunnan puhemies sekä kaksi varapuhemiestä saavat juhannukseksi allensa nelivetoisen BMW 530d Business Exclusiven. Uusi puhemiesauto korvaa vuonna 2007 käyttöön otetun Audin.

PUHEMIEHISTÖN käyttöön tulevan Bemarin hankinnasta päätti eduskunnan hallintojohtaja Pertti Rauhio, jonka mukaan auton valinnassa painoivat muun muassa matkustajien ergonomia sekä se, että auton on ”oltava toimintakunnossa ja turvallinen kaikissa olosuhteissa”.

– Auton tarkka malli on BMW 530d A xDrive Business Exclusive Edition, Rauhio kertoo.

Hankinnassa näkyy eduskunnan ja hallituksen arvohierarkia, sillä ministerikuljetuksiin on tarkoitus ostaa puhemiehistölle valittua autoa pienitehoisempia BMW:n 525d -malleja.

Upouuden BMW 530d xDriven:n lisäksi puhemiehillä on käytössään vuonna 2015 eduskunnan autohalliin saapunut ja valtiolle yli 140 000 euroa maksanut Audi A8. Sen tehtävänä on toimia talon ykkösautona ja kyyditä lähinnä varsinaista puhemiestä.


AUTO- ja arvonlisäveroineen yhteensä 83 452 euron hintaista uutta puhemies-Bemaria voi ominaisuuksiensa puolesta luonnehtia luksusluokan paketiksi. Auto on IS:n vastaavalla yksilöllä suorittaman koeajon perusteella loistava ajettava.

Pelkkä 530d xDriven vakiovarustelistakin on pitkä kuin nälkävuosi, mutta puhemiehistökäytön tapauksessa kaveriksi on IS:n saaman dokumentin perusteella jouduttu ruksimaan myös melkoinen joukko lisähintaisia herkkuja.


ENSIMMÄINEN niistä on puolentoista tonnin hintainen Mineral Grey -metalliväri. Se on sopiva arvokkaisiinkin tilanteisiin, mutta ei herätä liiaksi huomiota.

Lisävarustelistan osalta eduskunnan 530d on varustettu myös muun muassa ambient -valopaketilla, takaikkunan ja sivuikkunoiden aurinkosuojilla, tuulilasin Head-Up -näytöllä, laajennetulla mittaristovarustuksella, mukautuvilla ajovaloilla sekä peruutuskameralla ja navigointijärjestelmällä.


BUSINESS Exclusive -pakettiin kuuluvat lisäksi muun muassa lämmitetty ohjauspyörä ja nahkapintainen urheiluohjauspyörä. Etuistuimet eivät BMW Exclusive -paketin myötä ole nekään vakiomallia, vaan edustavat tukevampaa urheiluvaihtoehtoa.

Verhoiluna puhemies-BMW:n penkeissä on kauttaaltaan nahkaverhoilu ja kumpaankin etuistuimeen on lisäksi valittu lisähintaiset ristiseläntuet. Dokumenttien mukaan autossa on myös BMW ConnectedDriveen liittyvä ennakoiva Active Protection -matkustajasuojajärjestelmä.


KYSEINEN laitteisto varoittaa kuljettajan vireystason laskusta ja kriittisen tilanteen uhatessa esikiristää turvavyöt, siirtää sähkötoimiset istuimet ‒ jos autossa sellaiset on ‒ pystyasentoon ja sulkee sivulasit. Törmäyksen tapahduttua järjestelmä osaa lisäksi jarruttaa auton pysähdyksiin saakka.

Ja kun edustustason autosta on kyse, kuuluu varustelistalle luonnollisesti oikeassa etulokasuojassa komeileva lipputanko.


PUHTIAKIN puhemiesten 530d A xDrivessä:ssä riittää. Automaattivaihteisen nelivetomallin teho on BMW:n oman ilmoituksen mukaan 258 hevosvoimaa ja vääntöä löytyy 540 Newtonmetriä, joten esimerkiksi tiukat ohitukset sujuvat hankinnan tehoreservien osalta oletettavasti varsin turvallisesti.

Puhemies-BMW:n huippunopeus on valmistajan puolesta rajoitettu lukuun 250 km/h, joten edes Saksan autobahneilla ei suomalaisen puhemiehistön tarvitse hävetä.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Teknavi tiesi kertoa että Mercedes Benz tuo 2017 markkinoille induktiolatauksen. Ei tarvitse kuin ajaa talliin / ruutuun auto parkkiin ja lataus tapahtuu 3,6 kW teholla.

http://teknavi.fi/autot/mercedes-tuo-la ... nsi-vuonna
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
penttim
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
Auto: F32 420dA M Sport
Paikkakunta: Ilmajoki

salmol kirjoitti:Teknavi tiesi kertoa että Mercedes Benz tuo 2017 markkinoille induktiolatauksen. Ei tarvitse kuin ajaa talliin / ruutuun auto parkkiin ja lataus tapahtuu 3,6 kW teholla.

http://teknavi.fi/autot/mercedes-tuo-la ... nsi-vuonna
Hieno ja tervetullut teknologia. Ja näyttää hyötysuhdekin olevan jo ihan siedettävä 0,9.
Nopealla laskutoimituksella meikäläisen ajomäärällä langattoman latauksen hukkaenergiaan kuluisi vain 25-35€/v.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1849
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

3,6kw ei vaan ole paljoa. Teslan 90kWh akkua lataisi tuolla teholla 25h eli hyödytön. Mutta kai siihen lisää tehoakin on tehtävissä, Britanniassa joku protobussi pikalataa päätepysäkeillä induktiolla.
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

Wonderi kirjoitti:3,6kw ei vaan ole paljoa. Teslan 90kWh akkua lataisi tuolla teholla 25h eli hyödytön. Mutta kai siihen lisää tehoakin on tehtävissä, Britanniassa joku protobussi pikalataa päätepysäkeillä induktiolla.
Ei se kyllä näin mene. 100 Mbps nettiyhteys on erittäin nopea vaikka ihmisillä on jo teratavujen kiintolevyt.

3,6 kW:lla lataa illan ja yön aikana lähes 200 km:n verran lisää rangea akkuihin jääneen lisäksi. Harva tarvitsee päivittäin edes 100 km:n edestä virtaa.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

^Ja kun tuohon yhdistää induktiolatauksen vaivattoman automagian, niin auto lataa käytännössä aina kun se on kotona parkissa, mikä on akkujen ja rangen kannalta positiivista.

Vai miten on, tökkäätkö itse piuhaa kiinni esim. tunnin pysähdyksen ajaksi, jos illemmalla pitää lähteä jonnekin? Induktion kanssa kun tuon saa tapahtumaan automaattisesti, niin todennäköisesti aika huolettomasti voi moni ihminen arkiajonsa ihan vaan ajella ajattelematta koko asiaa.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

salmol kirjoitti:Teknavi tiesi kertoa että Mercedes Benz tuo 2017 markkinoille induktiolatauksen. Ei tarvitse kuin ajaa talliin / ruutuun auto parkkiin ja lataus tapahtuu 3,6 kW teholla.
Tästä oli keväällä jo juttua jossain, ja olikohan se sitten teknavissa vai missä tuota demottiin käytännössä. Auto piti ajaa kohtuu tarkasti tuon latausalustan päälle, ja autossa oli tähän oma aputoimintonsakin: auton näyttö auttoi tähtäämään auton juuri kohdalleen, ja kertoi kun ollaan perillä.

Mietin tuota jo aiemmin että kun tämä induktiokin vaatii tuollaisen "tuuskaamisen", eli auto pitää ajaa just eikä melkein kohdalleen, ja silloinkin ollaan tilanteessa jossa virta on rajoitettu ja käytetty teknologia lisää häviöitä, että eikö tässä olisi samalla vaivalla voitu rakentaa ihan mekaanisen kontaktin luova systeemi? Jonkinlainen alusta autopaikalle, josta kurottaa latauskontakti auton pohjasta avautuvaan luukkuun kun osapuolet ovat tunnistaneet toisensa, ja auto on riittävän lähellä? Tai tuo varsihimmelihän voisi olla ihan hyvin myös auton puolella.

Lika, auton pohjan kolhiminen matkalla, ilkivalta/lapset sörkkimässä rasiaa ym. ovat toki tällekin haasteina, mutta äkikseltään ajateltuna kuitenkin ratkaistavissa, ja tämän jälkeen hyötysuhde ja virrankesto eivät olisi ongelmia.
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1849
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Voisi ajatella niinkin että 3,6kw laturilla Teslasta tulisi Leaf. Usein lataus riittäisi nurkka-ajoon, mutta sen kerran kun pitäisi kauemmas päästä tulee ongelma. Uskon että kehitys kehittyy ja keksivät pian tehokkaammankin induktiolatauksen. Laturiin ajaminen ei ole ongelma, osaahan jotkut autot ajaa itsekseen kovemmassakin vauhdissa. Halvat robottimallin ruohonleikkurit ja pölynimuritkin osaavat ajaa itsensä laturiin muutaman millin tarkkuudella.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Haluaisin huomauttaa että tämä induktiolataus on VAIHTOEHTO piuhalle, eli piuhaa voi käyttää jos nyt niin kovasti ahdistaa. Kertokaa millä merkillä on tehokkaampi induktiolataus?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Minun on todella vaikea kuvitella, että latausteho olisi rajoitettu tuohon 3,6kW induktiotekniikan takia. Paremmin minun mieleeni osuu se, että se on melkolailla maksimi mitä voi repiä irti yhdestä 16A 230V ryhmästä (joka tietääkseni on melko universaali perussähkö joka nykyään on autopaikalla saatavilla), jolloin jälkiasennus on sen osalta yksinkertaisempaa ja helpompaa. Vaikka uuden latauspiuhan vetäminen uuden auton hinnassa ei äkkiseltään kuulosta pahalta operaatiolta ja sitä tiedetään tehdyn tälläkin foorumilla, niin on se kuitenkin yksi asia mietittäväksi lisää.

Lisäksi haasteeksi voi tulla kiinteistön sähkönsyöttö - täyskuormitteisella 16A ryhmällä saa jo aika rankasti täytettä 25A vaiheen taakse (ei välttämättä kannata laittaa uunia päälle samaan aikaan) ja jossain vaiheessa voi tulla vastaan sekin, että kiinteistöliittymää voi joutua päivittämään isompaan joka taas maksaa rahaa, sekin voi kiinnostaa ostajia.

Eiköhän järeämpiä ja kevyempiä latureita ole tulossa ja tuo ensimmäisenä esitelty 3,6kW on sovitettu lähinnä sähköteknisesti helpoksi valinnaksi.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Aero kirjoitti:Minun on todella vaikea kuvitella, että latausteho olisi rajoitettu tuohon 3,6kW induktiotekniikan takia.
Eikä sitä olekaan rajattu, latausteho on 2,3kW – 22 kW (1x10 A – 3x32A) riipuen latauslaitteesta. Pitäisi riittää vaativallekin, auto sallii isojakin lataustehoja.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Joo, tuo Teknavin juttu vaan puhuu juuri induktion kohdalla siitä 3,6 kilowatista (todennäköisesti siitäkin virheellisesti, kun puhuvat lataustehona ja todennäköisemmin kyseessä on laturin ottoteho). Tuo lukema vaan kuulostaa siltä, että sen pohjalla on juurikin 1*16A syöttö ja todennäköisesti ensimmäinen julkaistu induktiomalli.

M-B:n oma tiedote muuten puhuu yhteistyöstä BMW:n kanssa (jotenkin lie jäänyt Teknavilta huomaamatta). Tiedote ei hirveästi enempää avaa, siellä tuo teho on lähinnä heitetty ilmaan edistyksellisenä verrattuna mobiililaitteiden lataustehoihin ("In collaboration with BMW, Mercedes-Benz has now taken e-car power charging to previously unknown heights. 3.6 KW with induction. That’s really something.") ja näyttää tosiaan ensimmäiseltä POC-henkiseltä julkistukselta, joten eiköhän laturivalikoimaa saada tosiaan tarjolle ajan myötä aika raikkaaseenkin teholuokkaan asti.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Avatar
penttim
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
Auto: F32 420dA M Sport
Paikkakunta: Ilmajoki

salmol kirjoitti:
Aero kirjoitti:Minun on todella vaikea kuvitella, että latausteho olisi rajoitettu tuohon 3,6kW induktiotekniikan takia.
Eikä sitä olekaan rajattu, latausteho on 2,3kW – 22 kW (1x10 A – 3x32A) riipuen latauslaitteesta. Pitäisi riittää vaativallekin, auto sallii isojakin lataustehoja.
Ja amerikassa on sähköbussien latauksessa käytössä jo jopa 50kW latureita.
http://wave-ipt.com/projects/
JeanMichell
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 29 Maalis 2015, 18:08
Auto: Ford Ranger Wildtrak

Ranskassa Pariisissa pyörii sähköbussi (olikohan vielä kuskiton), joka lataa itsensä jokaisella pysäkillä. Kun bussi pysähtyy, katoksesta työntyy liitin jonka jälkeen superkondensaattoripaketti purkas varauksensa bussin akustoon. Taisi olla osin Tamperelaista teknologiaa...
Kyllä sen latausajan saa pieneksi kun tekniikka halpenee...

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Edelliset autot: BMW G31 520dA 2019, BMW F11 LCI 520dA 2016, BMW F11 520dA 2011, Audi A4 Avant 2.0TD 2009, BMW 320dA Touring 2007, Citroen Xsara 1.6 Break 2001
Vastaa Viestiin