https://m.kauppalehti.fi/uutiset/laakko ... lehti:dfba
Delta Bavaria ostettu Laakkosen toimesta.
Espoo - Laakkonen
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Etelä-suomi sitten aika hyvin Laakkosen hallinnassa BMW:n osalta tulevaisuudessa.masaf1 kirjoitti: ↑16 Maalis 2018, 12:44 https://m.kauppalehti.fi/uutiset/laakko ... lehti:dfba
Delta Bavaria ostettu Laakkosen toimesta.
Laakkosella oli ennestään kalleimmat hinnat, itselläni merkin valintaan vaikutti suuresti myös kilpailevan BMW-diilerin hyvä tarjous. Nyt Laakkoselle avautuu tilaisuus repiä vielä enemmän katetta. Pelkästään Autokeskuksen Vantaan edustuksen häviäminen oli jo huono uutinen.
Tai sitten tekevät lineaarista optimointia, pyrkivät myymään bmw:tä paljon nykyistä enemmän ja tiukemmalla hinnalla, saavat sitä kautta vielä enempi katetta ja jälkimarkkinoista rutkasti lisää. Voisin kuvitella, että BMW tulee ohjaamaan hinnoittelua varsinkin tommosessa monopolissa kun kilpailevia diilereitä ei yksinkertaisesti ole.
EU Kilpailulait kieltävät (sitovan) jälleenmyyntihinnan asettamisen seuraavalle myyntiportaalle. Enpä usko, että BMW uskaltaisi ottaa riskiä 10% liikevaihdon suuruisesta sakosta Suomen pienen markkinan takia.masaf1 kirjoitti: ↑18 Maalis 2018, 11:06 Tai sitten tekevät lineaarista optimointia, pyrkivät myymään bmw:tä paljon nykyistä enemmän ja tiukemmalla hinnalla, saavat sitä kautta vielä enempi katetta ja jälkimarkkinoista rutkasti lisää. Voisin kuvitella, että BMW tulee ohjaamaan hinnoittelua varsinkin tommosessa monopolissa kun kilpailevia diilereitä ei yksinkertaisesti ole.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Tätä itsekin pelkään. Autokeskus ja Delta Bavaria minun bemarihankinnoista on kilpaillut. Laakkosen kanssa väliraha olisi jäänyt roimasti korkeammaksi.Ivy kirjoitti: ↑17 Maalis 2018, 12:17 Laakkosella oli ennestään kalleimmat hinnat, itselläni merkin valintaan vaikutti suuresti myös kilpailevan BMW-diilerin hyvä tarjous. Nyt Laakkoselle avautuu tilaisuus repiä vielä enemmän katetta. Pelkästään Autokeskuksen Vantaan edustuksen häviäminen oli jo huono uutinen.
Itellä varsinkin vähän jurppi, kun Espoon Laakkosella sano 4-vuotiaasta 50 tkm ajetusta 190hp 4-vetoautomaatti DIG-T Jukesta, että "vie toi johonkin jobbarille ja osta sit meiltä auto suoralla kaupalla" eli ei huolinu ollenkaan vaikka ite Laakkonenkin myi silloin Nissania pk-seudulla :D Autokeskus Airport hyvitti todella loistavasti, 5 tonnii enempi ku mitä seuraavaks parhain vaihtoautoarvio oli. Lisäksi myös ite BMW oli Airportissa kaikkein halvin. Suoralla kaupalla Laakkonen ois ollu monta tonnia kalliimpi kuitenkin kun pyysin suoran kaupan tarjouksen myös Airportista jos en annakaan vaihtaria.
Itselläni on Laakkoselta paljon paremmat kokemukset kuin esim. Autokeskus Airportilta. Espoossa on käytettyjen puolella hyvä myyjä Mika Eriksson. Airportilta pari kertaa kun olen pyytänyt vaihtohintaa, niin hyvitys omasta autosta on ollut HUOMATTAVASTi pienempi kuin Laakkosella. Kait tuo sitten on vähän yksilöstä kiinni.
Huollon puolelta onneksi löytyy pari kohtuu osaavaa yksilöä, jotka tuntevat M-sarjalaiset. Tuonne olen vienyt kärryni aina huoltoon.
Huollon puolelta onneksi löytyy pari kohtuu osaavaa yksilöä, jotka tuntevat M-sarjalaiset. Tuonne olen vienyt kärryni aina huoltoon.
www.laakkonen.fi/uutinen/laakkonen-avaa ... lsingissa/
Kun autokeskus lopettaa, laakkonen avaa. Tämä oli odotettavissa.
Kun autokeskus lopettaa, laakkonen avaa. Tämä oli odotettavissa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Tää taitaa mennä espoon laakkosen piikkiin. Frendin uusi 530e individual värillä ja muilla hilppeillä saatiin juuri kasaan bemarin tehtaalla. Huomattiin että siitä puuttuu varusteita. Myyjäkin huomasi että ei mennyt ihan oikein nyt tehtaalle asti ne mitä tilaussopimuksessa lukee. Innolla seuraan miten tämän kanssa asiat etenee.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Edelliseen viestiin jatkoa, kun frendin auto on nyt ajossa.
Auto tosiaan tilattiin sopimuksessa oikeilla varusteilla, mutta tehdastilauksesta puuttui varsin oleellinen DDC-alusta. Tämä huomattiin kun auton VIN selvisi ja varusteet voitiin tarkistaa netistä. Tässä vaiheessa myyjän/jälleenmyyjän ensireaktio oli epäasiallinen ja asiakasta sekä tuotetta vähättelevä. Lopulta parin viikon väännön jälkeen auton hinta tippui huomattavia prosentteja. Kävi selväksi, että Laakkonen ei halua individual-konffattua autoa varastoon. Lopulta asiakas osti auton käytännössä "ilmaisilla varusteilla" joten loppu hyvin kaikki hyvin. Paitsi että kokemus oli ulkopuolelta katsottuna kovin inhottava.
Auto tosiaan tilattiin sopimuksessa oikeilla varusteilla, mutta tehdastilauksesta puuttui varsin oleellinen DDC-alusta. Tämä huomattiin kun auton VIN selvisi ja varusteet voitiin tarkistaa netistä. Tässä vaiheessa myyjän/jälleenmyyjän ensireaktio oli epäasiallinen ja asiakasta sekä tuotetta vähättelevä. Lopulta parin viikon väännön jälkeen auton hinta tippui huomattavia prosentteja. Kävi selväksi, että Laakkonen ei halua individual-konffattua autoa varastoon. Lopulta asiakas osti auton käytännössä "ilmaisilla varusteilla" joten loppu hyvin kaikki hyvin. Paitsi että kokemus oli ulkopuolelta katsottuna kovin inhottava.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Uskomatonta? Tällaisesta on lukenut lähinnä historiankirjoista, 60/70-luvuilla MoPar-konserni (Plymouth, Chrysler, Dodge) saattoi toimittaa autoja vajailla varusteilla, tai sitten myyjä oli "vahingossa" ruksinut lisää varusteita, jotka piti maksaa jos halusi auton lunastaa. Kyllä silloinkin oli tietokoneohjausta mukana, mutta hyvin paljon vähemmän kuin nykyään on mahdollista.
Tuliko sitä DDC-alustaa? Totta kai tarinan käsittely on yksipuolista, mutta näin tavallisen palkansaajan on vaikea kuvitella tilannetta, jossa puolen yksikön hintaisen uuden auton tilaajaa tai hänen tilaustaan vähätellään..
Tuliko sitä DDC-alustaa? Totta kai tarinan käsittely on yksipuolista, mutta näin tavallisen palkansaajan on vaikea kuvitella tilannetta, jossa puolen yksikön hintaisen uuden auton tilaajaa tai hänen tilaustaan vähätellään..
Kävi vuosituhannen vaihteessa niinkin, että tuttu henkilö tilasi E39:n, ja ilmoitetulla toimitusviikolla jälleenmyyjän pihaan sellainen ilmestyikin (ei ihan yleisimmällä väri-varustelu yhdistelmällä, helppo tunnistaa). Mutta asiakkaan kysellessä myyjä ilmoittikin että on sattunut joku virhe, autoa ei olekaan. Piti tilata uudestaan ja odottaa monta kuukautta lisää. Ihan sattumalta samassa pikkukaupungissa pyöri siitä lähtien kaksi rekisterinumeroa vaille samanlaista harvinaisemman väristä Bemaria.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Ei tullut DDC-alustaa, otti siis lopulta auton vastaan kun hinnasta pääsivät samaan näkemykseen.
Sen enempää en mene yksityiskohtiin, mutta sanotaan näin, että Laakkonen voi vapaasti tästä ottaa viestipohjan tulevaisuutta varten: "Moikka, tein mokan. Nyt on vaihtoehdot, että otat auton vastaan alennuksella X euroa tai tilataan oikeilla varusteilla pikapikaa uusi ja laitetaan hyvää päälle vaivan palkaksi. Kumpi tehdään? Ymmärrän että jutusta saattaa valua jotain somen puolelle, se on täysin ok!"
Kaikki osapuolet säästyvät harmilta ja jää parempi mieli myös sivustakatsojalle.
Ihan mielenkiinnosta, mikä tämä harvinaisempi Individual väri oli?Wonderi kirjoitti: ↑13 Syys 2018, 03:03 Kävi vuosituhannen vaihteessa niinkin, että tuttu henkilö tilasi E39:n, ja ilmoitetulla toimitusviikolla jälleenmyyjän pihaan sellainen ilmestyikin (ei ihan yleisimmällä väri-varustelu yhdistelmällä, helppo tunnistaa). Mutta asiakkaan kysellessä myyjä ilmoittikin että on sattunut joku virhe, autoa ei olekaan. Piti tilata uudestaan ja odottaa monta kuukautta lisää. Ihan sattumalta samassa pikkukaupungissa pyöri siitä lähtien kaksi rekisterinumeroa vaille samanlaista harvinaisemman väristä Bemaria.
Laakkosen palvelu toimi viime huollossa oikein hyvin. Soittivat, voiko alkuperäistä aikaa siirtää flunssakauden vuoksi parilla päivällä ja koska se toki mulle passasi, laittoivat goodwillinä sisä- ja ulkopesut mukaan. Voin vaikka hieman huollosta maksaakin, kun siihen sisältyi huonolla kelillä 320i xDrive sijaisautoksi. Huoltokirja, joka mulla on old school -mallinen vielä, on kyllä Laakkoselle murheenkryyni. Kerran multa on hukattu huoltokirja (löytyi onneksi), kerran jäänyt täyttämättä kokonaan ja nyt oli täytetty päivämäärä mutta ei kilometrejä. :D
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Päätin oikein kirjoittaa kun on nyt pari kokemusta edellisen F15:n kanssa Espoon huollosta.
Talvella kattoluukun mekanismi rikki ja sen huolto (mekanismin vaihto) meni siten että autoa noutaessa huomasin että auto ei ole pihassa. Syynä se että ei ollut hommaan kaikkia tarpeellisia osia. Minulle ei ilmoitettu mitään vaan piti mennä itse kyselemään. No sitten vaan huolto pidentyi ja seuraavaksi meni osia rikki asentaessa ja homma pitkittyi ennestään
Nyt pari viikkoa sitten oltiin vaihtamassa hajonnut sähköinen koukku. Piti olla viiden tunnin homma, mutta lähtiessä sieltä pyysin ilmoittamaan HETI jos homma tökkää niin en turhaan palaa Espooseen. Annoin heille 6,5 tuntia ja kun menin takaisin auto ei ollut pihalla ja epäilykset heräsivät…. Heti kun huoltopäällikkö (juniori) näki mun naaman niin näin hänen naamastaan ”Saakeli unohdin soittaa tolle…”. No ,taas syynä se että ei ollut hommaan kaikkia tarpeellisia osia. No sitten vaan huolto pidentyi seuraavaan päivään. Seuraavana päivänä kun soitin että missä mennään niin sama juniori sanoi ”Tuletko hakemaan auton ja otetaan uusi aika saman tien. meni toinen takaumpio rikki”. Siinä sitten rupesin häntä hieman kouluttamaan ja pyysin ryhdistäytymään ja ilmoittamaan että milloin saan EHJÄN auton takaisin. Ei soittanut junnu enää vaan huollon esimies ja pahoitteli ja lupasi pitää pow wow:n asentajan kanssa jne. Sain sitten takapalojen vaihdon reilulla alennuksella.
Kolme ihan perusjuttua:
1) Asentajan ihan PERUSHOMMA on isomman homman osalta edellisenä päivänä katsoa että kaikki tarvikkeet löytyy
2) Asentajan kuuluu olla ammattilainen eikä rikkoa juosten kusten
3) Asiakas pidetään AINA ja HETI informoituna poikkeuksista
Palaan Hämeenlinnan Autokeskuksen palveluiden pariin
Talvella kattoluukun mekanismi rikki ja sen huolto (mekanismin vaihto) meni siten että autoa noutaessa huomasin että auto ei ole pihassa. Syynä se että ei ollut hommaan kaikkia tarpeellisia osia. Minulle ei ilmoitettu mitään vaan piti mennä itse kyselemään. No sitten vaan huolto pidentyi ja seuraavaksi meni osia rikki asentaessa ja homma pitkittyi ennestään
Nyt pari viikkoa sitten oltiin vaihtamassa hajonnut sähköinen koukku. Piti olla viiden tunnin homma, mutta lähtiessä sieltä pyysin ilmoittamaan HETI jos homma tökkää niin en turhaan palaa Espooseen. Annoin heille 6,5 tuntia ja kun menin takaisin auto ei ollut pihalla ja epäilykset heräsivät…. Heti kun huoltopäällikkö (juniori) näki mun naaman niin näin hänen naamastaan ”Saakeli unohdin soittaa tolle…”. No ,taas syynä se että ei ollut hommaan kaikkia tarpeellisia osia. No sitten vaan huolto pidentyi seuraavaan päivään. Seuraavana päivänä kun soitin että missä mennään niin sama juniori sanoi ”Tuletko hakemaan auton ja otetaan uusi aika saman tien. meni toinen takaumpio rikki”. Siinä sitten rupesin häntä hieman kouluttamaan ja pyysin ryhdistäytymään ja ilmoittamaan että milloin saan EHJÄN auton takaisin. Ei soittanut junnu enää vaan huollon esimies ja pahoitteli ja lupasi pitää pow wow:n asentajan kanssa jne. Sain sitten takapalojen vaihdon reilulla alennuksella.
Kolme ihan perusjuttua:
1) Asentajan ihan PERUSHOMMA on isomman homman osalta edellisenä päivänä katsoa että kaikki tarvikkeet löytyy
2) Asentajan kuuluu olla ammattilainen eikä rikkoa juosten kusten
3) Asiakas pidetään AINA ja HETI informoituna poikkeuksista
Palaan Hämeenlinnan Autokeskuksen palveluiden pariin
Onnea matkaan, osataan sitä sielläkin.... tässä omakohtainen lainaus tuolta vika-säikeestä...VolvostaBemariin kirjoitti: ↑18 Marras 2021, 11:26 Palaan Hämeenlinnan Autokeskuksen palveluiden pariin
Edit: Eilen kävi omani F31 vm16 60tkm tuomiolla ja turbo sekä imuputki vaihtoon. Gw 100%
Edit2: Turbo vaihdettiin viikko sitten Autokeskus HML:ssä. Suoraan ajoon lomareissulle kohti lappia ja 400km jälkeen 15km ennen Kajaania ilmoitus, että öljy vähissä. Stoppi pysäkille ja turbon alta ihan märkänä paikat. Ajoin suoraan Kajaanim Wetterille, jossa oli kaikki ihan täyttä. Ottivat kuitenkin nosturille ja tutkivat, turbon paluuputki huonosti paikallaan, josta mehut ulos. 3h sisältäen mekaanikon lounastunnin ja matka jatkui kohti lappia. Loistavaa palvelua täytyy sanoa. 500km myöhemmin kaikki vielä ainakin kunnossa.
Edit3: Meni sitten vielä kerran hinurilla huoltoon kun pukkas pakokaasut sisälle. Oli turbon ja pakosarjan välinen tiiviste huonosti paikoillaan. Jokohan tuo nyt olisi kunnossa.... Autokeskus Airport tällä kertaa oli kohteena.