Autokeskus - Hämeenlinna

Keskustelua jälleenmyyjien ja maahantuojan palveluista
Avatar
heimarkku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
Auto: F10dA Business 2012
Paikkakunta: Kanta-Häme

Olen vasta aloittanut asiakassuhteeni Hämeenlinnan Autokeskukseen yhden BMW-määräaikaishuollon kautta. Palvelu oli oikein ystävällistä ja vaikutti siltä, että kaikki huoltoon kuuluvat jutut oli tehty niin kuin pitääkin. Laskukin oli kohtuullinen. Jos näin on jatkossa, aion pysyä asiakkaana pitempään.

Yleisellä tasolla toivoisin asiakkaalle mahdollisuutta keskustella huollon tekevän mekaanikon kanssa. Se saattaa säästää paljon molempien aikaa ja estää osaltaan virheitä syntymästä. Kahdesta mainitsemattomasta merkkihuollosta on nimittäin seuraavia kokemuksia: asentaja oli hakenut väärän osan, mutta onneksi oli paikalla ja huomasin heti, että metsään mennään - asentaja huomasi vasta kun sanoin. Toisessa tapauksessa mekaanikko teki 2½ tuntia töitä ja huomasi vasta sitten, että tuli epähuomiossa vaihdettua ehjä osa ehjään ja viallinen osa oli yhä vaihtamatta eli homma meni kokonaan uusiksi ja aikataulu sekaisin. Jos olisin ollut alussa paikalla, olisin pystynyt korjaamaan tilanteen ennen kuin hän oli edes aloittanut. Aika tyly on tämä "vain henkilökunnalle" -kyltti. Kunhan saan uuden F10:n aionkin pyytää jatkossa lupaa jutella ensin asentajan kanssa ennen kuin tehdään mitään, sillä vara on viisautta, eikä se vie kuin hetken. Eri asia tietysti on, jos auto pitää jättää ja hakea työn tms. syyn vuoksi. Silloin pitää vain toivoa, että kaikki sujuu hyvin ja sovitut hommat tehdään kuten pitääkin.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Itselläni kokemukset Hämeenlinnan Autokeskuksesta ovat hyvinkin positiivisia. Muun muassa hankalia lisävarusteisiin liittyeneitä kysysmyksiäni on hoidettu lyhyellä aikajänteellä. Myös myynnin kanssa kokemukset ovat pelkästään positiivisia - ainoa reklamaatio on se, että joudun nyt muutaman kuukauden oodottamaan uutta F25:sta.. :tong: Siitä en kuitenkaan voine syyttää myyjää.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Päivitystä sen verran, että perjantaina luovutetun F25:n kanssa meni taas kaikki esimerkillisesti.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Taas päivitystä -->

Kun lukee muiden ongelmia liittyen Fxx:n akkuherja ongelmiin (liike ei suostu softapäivitykseen) niin annan vain lisää plussaa HML:n Autokeskukselle ja Reinikan Akille. Hienoa työtä.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Palvelu on kyllä tosi upeaa myynnin puolella. Kestin Pasi vastaa kohtuunopeasti puhelimeen ja s-postiin ja vastaa kunnon vastauksin eikä laita mitään pelkkiä joo tai kyllä vastauksia. Livenäkin homma hoituu niinkuin pitääkin.

Todella asiallinen, rauhallinen, mukava, kohtelias ja fiksu myyjä tuo herra Kesti.

Koeajokalustoa ei kylläkään ole paljoa tarjolla, jos vertaa vaikkapa Vantaan Autokeskuksen valikoimaan ja parkkialue on naurettavan pieni ja sekava autoja täynnä oleva läntti.

Huollosta ei ole juurikaan kokemuksia. Tai on sen verran, että kun yritin soittaa sinne kerran pitkin päivää, niin huollon henkilökunnan tavoittaminen oli yhtä hankalaa puhelimella kuin mitä se on esim. Autosalvoissakin.
Viimeksi muokannut J1978, 27 Joulu 2012, 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Tuo tavoitettavuus on kyllä hyvä pointti! Eli pulaahan siellä tosiaan on työvoimasta ja parkkitilasta....
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Plussaa työn laadusta ja ystävällisestä palvelusta. Todella iso miinus parkkitilojen puutteesta. Piha ja kadunvarsi on aina täynnä autoja.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

E81 kirjoitti:Plussaa työn laadusta ja ystävällisestä palvelusta. Todella iso miinus parkkitilojen puutteesta. Piha ja kadunvarsi on aina täynnä autoja.
Totta! Tänään vein sinne tulevan auton talvikummit ja jösses mikä sokkelo ja autoja täynnä oleva pikkuinen läntti se piha tosiaan on. Siellä oli uudet luovutukseen menevät autot, asiakkaiden autot ja huoltoon tulevat autot sikinsokin etupihalla. Munkin tuleva oli siellä muiden autojen seassa paksu lumipeite päällään ja todella lähellä muiden autojen kylkiä.

Siellä sitten puikkelehdin omalla autolla muiden autojen seassa ja jätin auton keskelle pihaa.

Sinne en ainakaan autoa huoltoon vie. On niin ahdas loukko, että varmasti tulee naarmuja ja jälkiä autoihin jos mekaanikko ei ole äärimmäisen varovainen.
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 66600.html

Uskaltaakohan tuonne enää autoaan viedä :lol:

Osanotto jos oli jonkun foorumilaisen auto. Toivottavasti autokeskuksella on vakuutukset kunnossa tuollaisten vahinkojen varalta.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

E81 kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 66600.html

Uskaltaakohan tuonne enää autoaan viedä :lol:

Osanotto jos oli jonkun foorumilaisen auto. Toivottavasti autokeskuksella on vakuutukset kunnossa tuollaisten vahinkojen varalta.
No en tiiä. Itse kun sanoin, että mulla etujarrut kiljuu, niin automyyjä sanoi, että ne jarrut on rasvoissa ja rasvattu tehtaalla ja nyt ne rasvat häviää ja siksi jarrut kiljuu. Et äänet häviää kun on ajanut kaks viikkoa. No kolmas on jo menossa ja jarrut kiljuu edelleen. Empä ole moisista rasvailuista ennen kuullu.

Melkoisen kovan hinnan ottivat myös rengastöistä. Kesärenkaat pois vanteilta ja samoille vanteille uudet talvikummit, Vaihtotyö maksoi mulle yli 100,00 euroa vaikka sentään ostin sieltä uuden auton. Avainperätkin jouduin maksamaan itse ja lasinpesu oli niin laihaa, että heti kun oli -15c, niin se oli jäässä.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Törkeää palvelua ja hinnoittelua uuden auton ostajalle. Minä olen saanut rengastyöt Audicenteristä ja myös Laakkoselta Bemareihin toimituskuluihin sisältyen. Samaten avaimenperät :thup:
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

J1978 kirjoitti: No en tiiä. Itse kun sanoin, että mulla etujarrut kiljuu, niin automyyjä sanoi, että ne jarrut on rasvoissa ja rasvattu tehtaalla ja nyt ne rasvat häviää ja siksi jarrut kiljuu. Et äänet häviää kun on ajanut kaks viikkoa. No kolmas on jo menossa ja jarrut kiljuu edelleen. Empä ole moisista rasvailuista ennen kuullu.

Melkoisen kovan hinnan ottivat myös rengastöistä. Kesärenkaat pois vanteilta ja samoille vanteille uudet talvikummit, Vaihtotyö maksoi mulle yli 100,00 euroa vaikka sentään ostin sieltä uuden auton. Avainperätkin jouduin maksamaan itse ja lasinpesu oli niin laihaa, että heti kun oli -15c, niin se oli jäässä.
Jarrujen rasvoista en tiedä mutta rengastyön hinta on ihan normaali ison ketjun hinta. Vianor veloittaa renkaiden laitosta vanteille 110e. Olikos ne avaimenperät kalliita verrattuna uuden auton hintaan? En vaan ymmärrä että ollaan valmiita laittamaan kymmeniä tuhansia euroja autoon ja sitten kun pitäisi maksaa muutama euro avaimenperistä niin siitä menee päivä pilalle. Jos sait niin tiukan diilin ostaessasi auton, ettei myyjälle enää jäänyt mahdollisuuksia antaa mitään kylkiäisiä.
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

E81 kirjoitti:
J1978 kirjoitti: No en tiiä. Itse kun sanoin, että mulla etujarrut kiljuu, niin automyyjä sanoi, että ne jarrut on rasvoissa ja rasvattu tehtaalla ja nyt ne rasvat häviää ja siksi jarrut kiljuu. Et äänet häviää kun on ajanut kaks viikkoa. No kolmas on jo menossa ja jarrut kiljuu edelleen. Empä ole moisista rasvailuista ennen kuullu.

Melkoisen kovan hinnan ottivat myös rengastöistä. Kesärenkaat pois vanteilta ja samoille vanteille uudet talvikummit, Vaihtotyö maksoi mulle yli 100,00 euroa vaikka sentään ostin sieltä uuden auton. Avainperätkin jouduin maksamaan itse ja lasinpesu oli niin laihaa, että heti kun oli -15c, niin se oli jäässä.
Jarrujen rasvoista en tiedä mutta rengastyön hinta on ihan normaali ison ketjun hinta. Vianor veloittaa renkaiden laitosta vanteille 110e. Olikos ne avaimenperät kalliita verrattuna uuden auton hintaan? En vaan ymmärrä että ollaan valmiita laittamaan kymmeniä tuhansia euroja autoon ja sitten kun pitäisi maksaa muutama euro avaimenperistä niin siitä menee päivä pilalle. Jos sait niin tiukan diilin ostaessasi auton, ettei myyjälle enää jäänyt mahdollisuuksia antaa mitään kylkiäisiä.
Tuo kuulostaa mielestäni enemmän törkeältä kuin rengasvaihtotyön veloittaminen. Pesunesteen ei voisi olla niin laihaa autoa luovuttaessa, sillä joille voi tulla suurta päänvaivaa sulattaa pesusäiliötä, jos autoa säilytetään päivittäin ulkona.
- - -
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

No joo ihan periaatteesta vaan...Toki sanoin jo niitä avaimenperiä kysellessä, että jos ette voi antaa niitä ilmaiseksi, niin voin maksaa ne. Toki oletin, että saan ne ehkä ilmaiseksi (maksoivat yhteensä noin 50,00 euroa).

Kyseisellä ketjulla ei nyt kuitenkaan mene niin kovin hyvin. On ollut irtisanomisia ja toimitusjohtajakin meni äskettäin vaihtoon ja myös Vantaan myymälän rakentaminen oli iso rahallinen kustannus.

Ulkonahan se minun auto pääasiassa on ja siksi olisi ollut ihan kiva, että lasinpesuneste olisi ollut kunnolla pakkasenkestävää kun siihen pystyy moni muukin autoliike. Ei iso merkitys, mutta periaatekysymys.

Sanoin myös autoa tilatessa, että tingin sekä kahdet lattiamatot että kaukalomaton kylkiäisiksi. No eipä ollut kuin kaukalomatto ja kangasmattoja ei ollut vaikka nekin me mielestäni tingittiin mukaan. Tämä ei ole iso asia, mutta kun ymmärsin, että saan auton kaksilla matoilla ja myyjä meidän mielestä suostui siihen.

Kahvien tarjoaminen ei ole iso juttu, mutta sekin on periaatekysymys. Jos ajaa 70km ja lähtee matkaan aamun valjettua, niin mielelläni olisin juonut kupin mokkaa (vaikka automaatistakin). Sitä ei kuitenkaan tarjottu tai esim. kysytty, että haluatteko kahvia tjs. Varmaan olisin saanut sitä, jos olisin etsinyt itse kahviautomaatin ja jäänyt sinne ylipäätään norkoilemaan.

Tuo rengasjuttu ei ole iso asia, mutta kun tiedän autoliikkeitä joissa renkaat vaihdetaan alle halvemmallakin ja jotkut uudet tai vanhat asiakkaat saavat rengastyöt veloituksettakin (autonoston yhteydessä). Hyvin ne rengastyöt oli toki tehty, mutta hinta oli minun mielestä aika kova. Tuo hinta oli kuitenkin alennettu hinta.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Minä olen Laakkoselta saanut aina kahdet matot ostamiini Bemareihin. Outo homma, jos vielä nuokin Autokeskus jätti antamatta. Minulla on tuosta firmasta Helsingin osalta todella amatöörimäinen käsitys - surkeaa palvelua. Uskomattoman tökeröä palvelua verrattuna Herttoniemen Laakkoseen, ja siellä se palvelukokemukseni toki henkilöityy Jari Peltoseen, joka on palvellut ihan mahtavasti minun kaupoissani.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Sain itse muutaman tonnin helvemman tarjouksen Autokeskukselta, joten lopulta ei harmittanut vaikka ei saanut mitää kaupan päälle. Laakkoselta ostamalla olisi tullut kalliiksi ne kaupanpäälliset -> muutama tuhat euroa :rolle:
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Kyllähän se niin on että noi kaupanpäälliset on sivuseikka. Laakkosella on ihan ok asiakaspalvelu mutta heidän hyvitykset vaihtarista on ihan p..stä. En nyt edes jaksanut heiltä tarjousta pyytää kun syksyllä asiaa kyselin niin hyvitys olisi ollut 330d F30:een 33 000 euroa. Nyt kun tarousta pyytelin parista liikkeestä niin Autosalpa tarjosi 39 000 euroa 320i xdrvive:iin - kalliiksi tulee kahvit jos näin ajattelee. :)

Viime syysynä kun toi 118da ostettiin saatiin kylkiäisinä hieno Haltin takki, joka saatiin heidän rekistään valita, lisäksi tuli kuoharit ja lumiharja. Olen kova tinkimään mutta silti sitä katetta vielä jäi koska saatiin sitä ja tätä :)

Nyt ostettiin samasta liikeestä 116da F20 ja 320I xdrive. 116da on käytetty 4 tkm ajettu.
Avatar
heimarkku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
Auto: F10dA Business 2012
Paikkakunta: Kanta-Häme

Aikaisempiin sanomisiini vähän heikompia uutisia Hämeenlinnan Autokeskuksen huollon asiakaspalvelusta:
Soittelin juuri ennen F10:ni ensihuoltoa HML:n Autokeskukseen lisätietoja saadakseni. BMW-huolloista pääsääntöisesti vastaava kaveri oli poissa, mutta sain kollegalta ystävällisen lupauksen, että ko. henkilö ottaa yhteyttä heti kun on paikalla. Eipä vain soittoa kuulunut. Lueskelin BMW:n sivuilta sitten eri BMW-huoltojen asiakaspalautteita ja huomasin Raision Autokeskuksen saaneen paremmat pisteet ja kehut, joten varasin huollon sieltä ja hyvin hoitui. Siitä kirjoitin jo eri topiciin, joten tässä ei siitä enempää. Herätys Hämeenlinna!
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

heimarkku kirjoitti:vastaava kaveri oli poissa, mutta sain kollegalta ystävällisen lupauksen, että ko. henkilö ottaa yhteyttä heti kun on paikalla. Eipä vain soittoa kuulunut
Ilmeisesti kysessä on Aki? Itsellä viime aikoina samoja kokemuksia. Liekö siellä se taannoinen tulipalo vielä haittaa toimintaa ja kovin ovat kiireessä? Silti pitäisi kyllä kommunikoida aktiivisemmin.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

VolvostaBemariin kirjoitti:
heimarkku kirjoitti:vastaava kaveri oli poissa, mutta sain kollegalta ystävällisen lupauksen, että ko. henkilö ottaa yhteyttä heti kun on paikalla. Eipä vain soittoa kuulunut
Ilmeisesti kysessä on Aki? Itsellä viime aikoina samoja kokemuksia. Liekö siellä se taannoinen tulipalo vielä haittaa toimintaa ja kovin ovat kiireessä? Silti pitäisi kyllä kommunikoida aktiivisemmin.
Samat kokemukset Akista ja silloin ei ollut vielä edes ollut tuota tulipalohässäkkää. Useamman kerran olen yrittänyt tavoittaa häntä s-postilla ja koskaan ei ole vastannut yhtään mitään ja mm. puhelimeen ei ole koskaan vastannut tai soittanut takaisin. Todella heikkoa asiakaspalvelua ja välinpitämättömyyttä. Kohta kaksi kuukautta siitä kun viimeksi laitoin viestiä. Hämeenlinnassa en enää asioi koska talon palvelu on ollut monta kertaa melko heikkoa.
Vastaa Viestiin