Pori - Rinta-Joupin Autoliike

Keskustelua jälleenmyyjien ja maahantuojan palveluista
Bemisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:48
Auto: F30 320iA xDrive 2015

Onko kukaan tehnyt BMW-kauppaa Rinta-Joupin kanssa? Millaisia kokemuksia?
Bemisti jo vuodesta 1989

E30 -86, E30 -90, E46 -00, E90 -08, E90 -10, F30 -12, F30 -15
enins
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 07 Marras 2010, 09:03

Bemisti kirjoitti:Onko kukaan tehnyt BMW-kauppaa Rinta-Joupin kanssa? Millaisia kokemuksia?
Tämä taitaa tulla vähän myöhään, mutta kerrotaanpa omat kokemukset:
1. Toin joku vuosi sitten matkatuliaisena auton ja entisestä (A-mersu) piti päästä eroon. Parin kk ilmoittelu nettiautossa ei tuottanut haluttua tulosta ja ajattelin jo jättää mersun pihan perälle mätänemään. Vaimon painostuksesta huolimatta en alkanut soittelemaan liikkeisiin ja anelemaan suoraanostotarjousta. Vaimopa soitti itse. Yllätys oli aikamoinen, kun ostotarjous olikin ihan realistinen. Kaikenkaikkiaan jäi tosi hyvä maku koko hommasta.
2. Nykyiseen kulkineen vähemmän älykäs akkukaapeli (IBS) alkoi reistailemaan ja tilasin tuolta uuden. Uutta asennettaessa huomattiin uuden olevankin vanhaa päivitysversiota (lienee kymmenkunta päivitysversiota). Koska Raumalla ei ole Bemun edustusta, ehdottivat R-J:ltä, että kävisin vaihdattamassa uuden version paikallisella pajalla (tekevät silloin tällöin yhteistyötä kyseisen korjaamon kanssa), jolloin minulta säästyy Porin reissu. Näin sovittiin ja tilasivat uuden kaapelin suoraan Raumalle. Vaikka kaapelista tulikin ensin vanha versio, hoitivat mokan kunnialla kuntoon.
jnijni
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 159
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 23:09

enins kirjoitti: 2. Nykyiseen kulkineen vähemmän älykäs akkukaapeli (IBS) alkoi reistailemaan ja tilasin tuolta uuden. Uutta asennettaessa huomattiin uuden olevankin vanhaa päivitysversiota (lienee kymmenkunta päivitysversiota). Koska Raumalla ei ole Bemun edustusta, ehdottivat R-J:ltä, että kävisin vaihdattamassa uuden version paikallisella pajalla (tekevät silloin tällöin yhteistyötä kyseisen korjaamon kanssa), jolloin minulta säästyy Porin reissu. Näin sovittiin ja tilasivat uuden kaapelin suoraan Raumalle. Vaikka kaapelista tulikin ensin vanha versio, hoitivat mokan kunnialla kuntoon.
Myöskin raumalaisena on ollut pakotettu :) vierailemaan R-J:llä silloin tällöin, usean vuoden aikana. Mutta pakko sanoa, että huippu palvelua on saanut, siis huollon puolelta. Osaava henkilökunta ja muutama erikoinen tapaus hoitunut moitteetta. Suosittelen :thuup:
Bemisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:48
Auto: F30 320iA xDrive 2015

Kiitos vastanneille. Tuli kysyttyä BMW-tarjous myös Porin R-J:lta, mutta pakko sanoa, että aika huono maku jäi kaupanteosta.
Tämä oli ikävä poikkeus, sillä edellisillä kerroilla (muiden merkkien osalta) olen aina saanut kaikista R-J:n liikkeistä huippupalvelua.
Bemisti jo vuodesta 1989

E30 -86, E30 -90, E46 -00, E90 -08, E90 -10, F30 -12, F30 -15
Sampo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 10:27
Auto: F20 120dA M-sport 2012 ja F20 120d xDrive 2013

Uudesta autosta tarjousta pyydettäessä:

+ Perushyvä palvelu
+ Ainoa paikka, jossa myyjä pyysi asiakkaan mukaan pihalle vaihtoautoa esittelemään, kun vaihtarin arvioinnin aika oli. Toisaalta sitten vaihtoauton luona tuntui siltä, että itse kertomani asiat esim. vaihtarin lukuisista lisävarusteista menivät myyjältä ihan täysin ohi, ja että arviointi tehtiin kuitenkin ihan selkärankamoodissa mutuna. Esim. Delta Bavaria Lahdessa vaihtarin läpikäynti oli aivan toista luokkaa (vaikka se tehtiin sisätiloissa, niin vaihtarin varustelu käytiin todella huolellisesti läpi).
+ huollon puolen tietotaito

- Kehno ensimmäinen tarjous. Kun kerroin avoimesti, että mihin pitäisi päästä, että tultaisiin edes samalle tasolle kuin tarjouskierroksen paras, niin sitten vähän hikisen oloisesti vastattiin juuri parhaan kanssa samaan pääsevällä tarjouksella.
- Tilat, mutta tämä parantunee, kun lisätilat olivat rakenteilla.
- Myyjä ei palannut asiaan vaikka lupasi
- R-J Pori oli minulla kaukaisin jälleenmyyjä, jonka luona käymiseen piti ottaa puoli päivää vapaata, tarjouksen kannalta turhaan. Hassua oli se, että radiossa oli näihin aikoihin Rinta-Joupin kampanja, jossa hehkutettiin erityisen hyviä vaihtotarjouksia :rolle:.
Bemisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:48
Auto: F30 320iA xDrive 2015

Sampo kirjoitti:Uudesta autosta tarjousta pyydettäessä:

+ Perushyvä palvelu
+ Ainoa paikka, jossa myyjä pyysi asiakkaan mukaan pihalle vaihtoautoa esittelemään, kun vaihtarin arvioinnin aika oli. Toisaalta sitten vaihtoauton luona tuntui siltä, että itse kertomani asiat esim. vaihtarin lukuisista lisävarusteista menivät myyjältä ihan täysin ohi, ja että arviointi tehtiin kuitenkin ihan selkärankamoodissa mutuna. Esim. Delta Bavaria Lahdessa vaihtarin läpikäynti oli aivan toista luokkaa (vaikka se tehtiin sisätiloissa, niin vaihtarin varustelu käytiin todella huolellisesti läpi).
+ huollon puolen tietotaito

- Kehno ensimmäinen tarjous. Kun kerroin avoimesti, että mihin pitäisi päästä, että tultaisiin edes samalle tasolle kuin tarjouskierroksen paras, niin sitten vähän hikisen oloisesti vastattiin juuri parhaan kanssa samaan pääsevällä tarjouksella.
- Tilat, mutta tämä parantunee, kun lisätilat olivat rakenteilla.
- Myyjä ei palannut asiaan vaikka lupasi
- R-J Pori oli minulla kaukaisin jälleenmyyjä, jonka luona käymiseen piti ottaa puoli päivää vapaata, tarjouksen kannalta turhaan. Hassua oli se, että radiossa oli näihin aikoihin Rinta-Joupin kampanja, jossa hehkutettiin erityisen hyviä vaihtotarjouksia :rolle:.
Kaksi kohtaa näyttää olevan vakio R-J:lla.
"-Myyjä ei palannut asiaan vaikka lupasi". Sama käytäntö on useassa R-J:n toimipisteessä. Jos myyjä päättelee, ettei asiakas ole varmuudella autoa ostamassa, ei myyjä "muista" palata asiaan.

"Hassua oli se, että radiossa oli näihin aikoihin Rinta-Joupin kampanja, jossa hehkutettiin erityisen hyviä vaihtotarjouksia"

"Tarjousten" tarkoitus on saada asiakas ottamaan yhteyttä autoliikkeeseen hyvän kamppanjan avulla. Todellisuudessa kamppanjat eivät näytä tähtäävän asiakkaan kannalta edullisiin kauppoihin, vaan niiden tarkoitus lisätä myyntiä ja liikevaihtoa.
Hyvityshinnat saattavat olla "hyvien vaihtotarjousten" aikaan jopa huonommat kuin ennen kamppanjaa.

Muilta osin kokemukseni R-J:n palvelusta on ollut pääsääntöisesti positiivinen.
Bemisti jo vuodesta 1989

E30 -86, E30 -90, E46 -00, E90 -08, E90 -10, F30 -12, F30 -15
Vastaa Viestiin