Airport - Autokeskus Oy

Keskustelua jälleenmyyjien ja maahantuojan palveluista
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

salmol kirjoitti:
Anssi79 kirjoitti:Aikamoista, mikähän tällaiseen mahtaa olla syynä? Itse en laakkosen kynnyksen yli astu ja autokeskuksen kanssa on toiminut myyntipuoli ja huoltopuoli moitteetta. Onko se sitten siirryttävä mersuun tai audiin :thdw:
Autokeskukselle jää kyllä lasipalatseihin aika surkeat merkit jos BMW poistuu valikoimasta :curse:
Jos Autokeskus on vaikka tehnyt diilin jonkun toisen merkin jälleenmyynnistä? BMW on todella tarkka mitä muita merkkejä myydään, ja missään tapauksessa he eivät salli saksalaista autoa myytävän samassa liikkeessä eikä suoraan BMW:n kanssa kilpailevia merkkejä.

Jos Laakkonen ei nappaa, niin Lahdessa, Lappeenrannassa ja Kouvolassa on Delta Bavaria.
Mikähän automerkki niille voisi olla tarjolla, mersu, audi tuskin ehkäpä sitten joku volvo mene ja tiedä. Taidanpa soittaa automyyjälleni autokeskukseen ja kysyä mikä on tilanne :D 530e tarjousta eilen kysyneenä :lol:
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
haba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:20
Auto: G20 330e M Sport

masaf1 kirjoitti:En kyllä itse henkilökohtaisesti silti usko tuota uutista. Miks Laakkoselta on sitten just siirtynyt BMW-myyjiä esim. AK Airporttiin? Paitsi jos vaikka tulossa joku fuusio tms. ja kohta onkin Laakkonen Airport tjsp.
Laakkonen vissiin muutti palkkausta keväällä ja aika moni myyjä lähti muualle.. harmi jos ak airport loppuu, itse ainakin sieltä aina saanut parhaan tarjouksen ja erinomaista palvelua :)
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Aikoinaan oli Tammisaaressa BMW jämy, mutta vissiin nykysopparit tehtaalta on niin tiukat ettei pienet enää pärjää?

Laakkoselta on saanut aina niin paskat tarjoukset, että suattaapi olla merkin vaihto edessä sitten jos Autokeskus ei jatkossa Bemaria myy.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

salmol kirjoitti:
Anssi79 kirjoitti:Aikamoista, mikähän tällaiseen mahtaa olla syynä? Itse en laakkosen kynnyksen yli astu ja autokeskuksen kanssa on toiminut myyntipuoli ja huoltopuoli moitteetta. Onko se sitten siirryttävä mersuun tai audiin :thdw:
Autokeskukselle jää kyllä lasipalatseihin aika surkeat merkit jos BMW poistuu valikoimasta :curse:
Jos Autokeskus on vaikka tehnyt diilin jonkun toisen merkin jälleenmyynnistä? BMW on todella tarkka mitä muita merkkejä myydään, ja missään tapauksessa he eivät salli saksalaista autoa myytävän samassa liikkeessä eikä suoraan BMW:n kanssa kilpailevia merkkejä.

Jos Laakkonen ei nappaa, niin Lahdessa, Lappeenrannassa ja Kouvolassa on Delta Bavaria.
Asiaa on muuten kuulemma kysytty Geniukseltakin jo. Jos huhu on totta, niin ei ole mitään myöntänyt...
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

J1978 kirjoitti:Asiaa on muuten kuulemma kysytty Geniukseltakin jo. Jos huhu on totta, niin ei ole mitään myöntänyt...
Häh, mitä tämä tarkoittaa? Jos viittaat että onko huhu totta, niin on totta. Olen asian selvittänyt, ja Autokeskus ei ole jatkossa BMW-jälleenmyyjä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
SpeedyG
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 51
Liittynyt: 01 Huhti 2017, 11:30

Näin asia ikävä kyllä on. Virallisesti myynti taisi olla ensi vuoden syyskuun loppuun asti. Kyselin perjantaina oman auton aikataulua ja samalla keskusteltiin myyntipäällikön kanssa asiasta. Tieto tuli puskista heillekin, mutta näinhän isoissa firmoissa nykyään toimitaan. :thdw:
Ex: E60, F10, F22, M4, F22
M240, F31, 330e, i4 M50
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Ihan loistava uutinen. RL niminen myyjä järjesti mulle kaikkien aikojen huonointa palvelua, joka liippaa jo petosta. Suulliset sopimukset ei meinaa mitään, vaikka niin luulinkin.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

salmol kirjoitti:
J1978 kirjoitti:Asiaa on muuten kuulemma kysytty Geniukseltakin jo. Jos huhu on totta, niin ei ole mitään myöntänyt...
Häh, mitä tämä tarkoittaa? Jos viittaat että onko huhu totta, niin on totta. Olen asian selvittänyt, ja Autokeskus ei ole jatkossa BMW-jälleenmyyjä.

Genius on se liikkeen työntekijä. Ei kommentoinut mitään tutulle tuosta, kun oli kysynyt tätä asiaa.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Juha kirjoitti:Ihan loistava uutinen. RL niminen myyjä järjesti mulle kaikkien aikojen huonointa palvelua, joka liippaa jo petosta. Suulliset sopimukset ei meinaa mitään, vaikka niin luulinkin.
Luulin että se Rami on pätevä.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

J1978 kirjoitti:
Juha kirjoitti:Ihan loistava uutinen. RL niminen myyjä järjesti mulle kaikkien aikojen huonointa palvelua, joka liippaa jo petosta. Suulliset sopimukset ei meinaa mitään, vaikka niin luulinkin.
Luulin että se Rami on pätevä.
Eio.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Miksi muuten automyyjäksi valitaan usein sellaisiakin, joilla ei ole mitään koulutusta alaan liittyen tai edes työkokemusta alasta? Harvoja aloja, joissa voit päästä töihin vaikka olisit ollut aiemmin muurari, torikauppias tai olisit pelkkä ylioppilas...

Olen vaan tätä monesti pohtinut. Monella muulla alalla kun on pakko olla just sen alan koulutus ja työkokemusta. No kiinteistönvälittäjäksi voit toki myös päästä helposti ilman kummempaa taustaa, mutta LKV-tutkinto on kuitenkin usein vaadittu. Vakuutusmyyjäksi voit päästä myös melko hatarin kokemuksin ja koulutuksin.

Olen saanut aina parhaimmat hyvitykset Autokeskuksesta, joten iso harmi, kun myynti lähtee. Myyntipuoli on pelannut aina hyvin mun kohdalla. Se BMW-myynti lähtee siis pois koko ketjustako?
lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Ei hyvän myyjän tarvi tietää muutkin perusasiat autoista ja ei siihen mitään koulutusta tarvitse. Me autofoorumeilla pyörivät kaiken tietävät olemme promillen vähemmistö asiakkaista. Muut asiat ratkaisevat.

Siksi itse haluaisinkin mahdollisuuden ostaa auto suoraan netistä myös niin että lasipalatsin kulut on hinnasta poistettu. Minulle myyjä on pakollinen paha autokaupassa kun tiedän jo mitä haluan.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

lortti kirjoitti:Ei hyvän myyjän tarvi tietää muutkin perusasiat autoista ja ei siihen mitään koulutusta tarvitse. Me autofoorumeilla pyörivät kaiken tietävät olemme promillen vähemmistö asiakkaista. Muut asiat ratkaisevat.

Siksi itse haluaisinkin mahdollisuuden ostaa auto suoraan netistä myös niin että lasipalatsin kulut on hinnasta poistettu. Minulle myyjä on pakollinen paha autokaupassa kun tiedän jo mitä haluan.
Joo, mutta silti olen aina kuvitellut että automyyjälle ei ole tai olisi haittaa esim. kaupallisen alan peruskoulutuksesta, tai siitä, jos hän tuntee esim. jo etukäteen jopa ennen rekrytoitia myymänsä automerkin malliston, niiden vakiovarusteet ja tehdaslisävarusteet. Plussaa sitten olisi, jos tietää esim. jotain huolloista, takuista ja jälkiasennettavista varusteista. Hyvä myyjä on minusta myös sellainen joka tuntee edes jotenkuten myös vaihdossa tulevan kaluston tai myymänsä uuden auton pahimpien kilpailjoiden juttuja sekä tietää myös myymänsä merkin tekniikastakin oleellisimmat asiat.

Ihan sama kuin esim. varaosamyyjälle on varmasti enempi hyötyä kuin haittaa kaupallisen alan koulutuksesta ja vielä enempi esim. siitä, jos on mekaanikon koulutus tai autoja rassannut koko ikänsä. Toki ilmankin voi menestyä tuossakin hommassa.

Noista ominaisuuksista luulisi olevan hyötyä just silloin, kun ostaja ei ole mikään autofoorumilainen tai vastaava tietäjä, vaan asiakas on ulkona kuin sika joulusta. Mut ilmeisesti automyyjän, elektroniikkamyyjän ja huonekalumyyjän tärkein ominaisuus on vain se, että myyt myyt ja myyt. Muulla ei niin väliä kuin myyt vaan. Eli provisiopalkatulla alalla työnantaja tuijottaa ja painottaa lähinnä vaan sitä, että kunhan saat mahd. paljon myytyä ja vakuutat rekryssä palkkaajan sillä, että vakuutat kykeneväsi siihen, niin muulla ei ole juurikaan väliä.

Mulla kun ei ole kokemusta proviopalkkaisesta alasta ja miten sillä toimitaan, niin siksi en ole koskaan varmaan sellaiseen päässyt. Hakemuksissani olen aina painottanut lähinnä työkokemustani muista hommista ja koulutustaustaani. Ehkä se on väärä tyyli niihin hommiin.

Meni offariksi ja pahasti. Mut harmi tuo Autokeskuksen kohtalo tuossa myyntipuolen hommassa. Toivottavasti jäljelle jäävät puljut osaa tehdä hyviä tarjouksia jatkossa, toki toisaaltahan sillä ei ole väliä kun niitä ei voi sitten enää Autokeskukseen verrata, joka mulle on tehnyt aina parhaat tarjoukset.
Janisema
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 31 Touko 2016, 14:29
Auto: BMW 330e M-Sport -16 *myyty*

Ei lähde edustus Autokeskukselta, vain Airportilta.
545e M-Sport -21
ex: 330e M-Sport -16
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Janisema kirjoitti:Ei lähde edustus Autokeskukselta, vain Airportilta.
Ettei vaan siirtyisi Konalaan, jossa Autokeskus rakentaa uutta suurta täyden palvelun autoliikettä.
Viimeksi muokannut Anyway, 22 Loka 2017, 16:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
haba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:20
Auto: G20 330e M Sport

Anyway kirjoitti:
Janisema kirjoitti:Ei lähde edustus Autokeskukselta, vain Airportilta.
Ettei vaan siirtyisi Konalaan, jossa rakennetaan uutta suurta täyden palvelun autoliikettä.
Tuskinpa siirtyy mihinkään. Eiköhän Laakkonen avaa Vantaalle uuden BMW liikkeen kun autokeskus sulkee.. ei yhtään yllättäisi. Onhan Mersulla, Audilla, Volkkarilla ja Volvollakin kolme liikettä pk seudulla niin miksei olisi BMW:llä jatkossakin :rolle:
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Merikotka kirjoitti: Omat kokemukseni Airportin Autokeskuksesta ovat todella heikkoja lukuunottamatta korikorjausosastoa, jota joskus valitettavasti jouduin käyttämään (ei valittamista palvelusta tai laadusta). Jos myyjiltä onnistuu saamaan tarjouksen, niin se ei motivoi jatkoneuvotteluun. Kun lähtökohta on valovuoden päässä kilpailijoista, ei kannata käyttää aikaansa tinkimiseen. Toivottavasti tilanne on nyt parantunut ex-laakkoslaisten myötä.
Oma kokemukseni Autokeskus Airportissa oli samansuuntainen. Sain yhden huonon tarjouksen ja vaikka kiinnostuksen kohteena olleen auton hintaa laskettiin tuhansia euroja, se ei vaikuttanut välirahaan lainkaan.

Eli sain vain yhden tarjouksen ja neuvottelut loppui siihen. Lopulta edes puhelimeen nämä 2 myyjää joiden kanssa asioin, eivät vastanneet. Sähköposteista puhumattakaan. Autokeskus Konalaa kaupankäynti puolestaan kiinnosti paljonkin ja siellä tehtiin kaupat.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

haba kirjoitti:
Anyway kirjoitti:
Janisema kirjoitti:Ei lähde edustus Autokeskukselta, vain Airportilta.
Ettei vaan siirtyisi Konalaan, jossa rakennetaan uutta suurta täyden palvelun autoliikettä.
Tuskinpa siirtyy mihinkään. Eiköhän Laakkonen avaa Vantaalle uuden BMW liikkeen kun autokeskus sulkee.. ei yhtään yllättäisi. Onhan Mersulla, Audilla, Volkkarilla ja Volvollakin kolme liikettä pk seudulla niin miksei olisi BMW:llä jatkossakin :rolle:
En usko Laakkosen avaavan Vantaalle mitään lähivuosina. Eikä se nyt ainakaan samaan rakennukseen tule kun Autokeskuksen muut toiminnot. Ehkä maahantuoja aattelee, että kaksi liikettä riittää pk-seudulla.
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Janisema kirjoitti:Ei lähde edustus Autokeskukselta, vain Airportilta.
Kyllä lähtee.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Antore kirjoitti:
Janisema kirjoitti:Ei lähde edustus Autokeskukselta, vain Airportilta.
Kyllä lähtee.
Sitä minäkin, että miksi lähtisi vain yhdestä liikkeestä. Silloin se lähtee kyllä usein kaikista, jos lähtee. Siksi ehkä Hämeenlinnan Autokeskuksesta on siirtynyt BMW-puolen väkeä jo muualle.
Vastaa Viestiin