Airport - Autokeskus Oy

Keskustelua jälleenmyyjien ja maahantuojan palveluista
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Tutunnäköisen naaman bongasin Airportin automyyjien joukosta.

Pari, kolme vuotta sitten meinasin vaihtaa e61:n F25:een ja kävin kys. puljussa kysymässä vaihtotarjousta. Eihän tuo automyyjä tietenkään työnsä puolesta (BMW-myyjä) osannut sanoa, minkä hintainen vaihtoautoni on, eli piti käydä kysymässä vaihtoautopäälliköltä. Noh, pääsivät ihan OK lopputulokseen ja lupasin käydä muutaman päivän kuluttua laittamassa nimet paperiin. Tarjousta ei siis tehty paperille.

Menin seuraavan viikon maanantaina kynä kädessä sopparia tekemään, jolloin tämä automyyjä sanoi, että eivät sittenkään tee kauppaa mainitulla hinnalla, vaan hyvityshinta on 5000 euroa sovittua pienempi.

Ymmärrän toki, että bisnes is bisnes, mutta haluaisin tehdä bisnestä tahon kanssa, jolla on päätäntävalta, enkä jonkun juoksupojan kanssa. Olen kuitenkin yhden penarin tuostakin liikkeestä (ja samalta myyjältä) ostanut, joten ei tässä mistään Huugo Bosseista ollut kyse...

Jäi kaupat tekemättä, niin kuin yleensä valtuutetuilla BMW-kauppiailla yleensä.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

steelduck kirjoitti:Pitäisi joskus tehdä se klassinen ja marssia verkkareissa rahat taskussa autokauppaan... ;)

Luin kerran jutun Norjasta, eikä pitäisi olla mikään urbaani legenda.
Noin kuusikymppinen mies meni eräässä Norjan rannikkokaupungissa Ford liikkeeseen. Asu oli vähän nuhruinen,
taisi olla 3-4 päivän parran sänkikin. Ukko kierteli liikkeessä ja tutki uusia Fordeja. Vihdoin tyylikkäässä
puvussa oleva myyjä vaivautui lähestymään ja kysyi, että mitäpä isäntä katselee? Ukko siinä hetken empi
ja sanoi sitten, että mie ostaisin 5 Mondeota. Myyjä siihen, että heh heh niinpä varmaan, ja palasi takaisin
pöytänsä luo. Ukko lähti kohti ulko-ovea ja tuumi myyjälle, että onhan tuossa tien takana toinenkin
autoliike. Mies osti liikkeestä 5 uutta autoa.
Mies oli saanut 4 kaverinsa kanssa suht ison katkarapusaaliin. Miehet olivat päättäneet, että sen kunniaksi
jokainen ostaa uuden pirssin. Kai siellä joku sanoi, että mene sinä Harald varaamaan meille autot, kun sinä
tiedät niistä eniten, niin me jäädään tänne pakkaamaan saalista.
Varmaan eka myyjää harmitti, kun kuuli asiasta.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Niinhän sen pitäisi mennä, ettei vaatteet tai ulkoinen olemus saisi vaikuttaa myyjän aktiivisuuteen, mutta niinhän se vaan menee.

Harvoin tosin sellaisella, joka marssii johonkin kauppaan lantsarit jalassa, viikon parransängessä ja verkkarit jalassa on tarkoitus tai rahaakaan ostaa joku C-sarjan tai E-sarjan mersu. Toki näitä poikkeustapauksia on edelleen, joissa tämmöinen asiakas jää palveluitta ja tämmöisellä on tukuttain rahaa vaikka niin ei luulisi. Aina noista saa edelleen ihan 2010-luvullakin kuulla, että jollekin on käynyt noin.

Kuitenkin ihminen, joka yleensä jotain haluaa hankkia, oli se sitten kallista tai halpaa, huolehtii nykyään ulkonöäöstään ja siitä, että on siisti, puhdas, edes jotenkin huolitelty ja pukeutuu siistiin, puhtaisiin ja ehjiin vaatteisiin (ei tarvitse olla välttämättä mitään merkkikamaa kunhan muuten on asiallinen look), kun lähtee ihmisten ilmoille. Silloin tottakai sellainen, joka ei noihin nykypäivän yleisiin normeihin ja raameihin mene saattaa jäädä palveluitta.


Toinen juttu mikä sekoittaa automyyjien (tai ihan minkä vaan myyjän) päät on, jos liikkeeseen tulee asiakkaaksi joku seksikäs, kaunis ja flirttiin taipuvainen seksikkäästi puettu 25-40v nainen, joka on vielä yksin liikenteessä. Kyllä sellainen saa jotain jumalpavelua versus ylipainoinen, ei niin hehkeä naamainen ja kroppainen sekä tavistyylinen perustantta. Miesmyyjät menee tuollaisista megabeibeistä aivan pähkinöiksi ja yrittää olla niin prota kaikinpuolin.

Itse olen tosiaan saanut aina sijaisautoksi tästä liikkeestä bemarin ja aina automaattivaihteisen. En tosin mitään luxuskaaraa, vaan niitä mitä Herz heille toimittaa. Ehkä siksikin on tullut aina BMW-merkkinen sijaisauto, että olen ostanut heidän toisesta toimipisteestään bemarin. Toki voi olla ettei tämä vaikuta asiaan, mutta sen uskon vaikuttavan, että olen heidän kilpailijallaan töissä ja he eivät halua ryssiä kohdallani millään tavalla, jotta tieto mokista ei leviä muualle. Nämä sijaisautojen varaukset ynnä muut kyselyt ja asiat olen lähettänyt lähes aina työpaikan sähköpostista.

Olen toki huoltojen jälkeisiin palautteisiin erikseen maininnut kuinka hienoa on, että tämän liikkeen kanssa asioidessa sijaisauto oli BMW eikä joku Kian romu ja että hyvä kun auto on aina lämpimässä tallissa kun noudan sitä pois ja että se saa ilmaisen pesun, jos haluan sen pestävän. Olen maininnut nämä asiat ja maininnut nämä omalla nimelläni. Uskon, että näin toimien varmistan sen, että sijaisauto on aina joka kerta sitä merkkiä, mitä sen haluan olevan (BMW) ja että se on aina siellä tallissa eikä taivasalla.
Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne
Paikkakunta: Hki

Ei autokauppaan tarvitse pukeutua. Nykyisen ja edellisen auton tilasin farkuissa, t-paidassa, hupparissa ja lenkkareissa. Ikäkin mulla alkaa 3:lla, että en senkään puolesta ole ihan tavallinen 5:n hankkija. Olen yleensä aika tarkka saamani palvelun laadusta, mutta ei ainakaan Herttoniemen tai Espoon Laakkosella ole mitään ongelmia ollut.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Anyway kirjoitti:Luin kerran jutun Norjasta, eikä pitäisi olla mikään urbaani legenda.
Itsellä on vastaava kokemus tosielämästä. Olin 90-luvun alussa Veijo Essolla letkuapinan hommissa ja puljun omistaja (nainen) osti muutaman auton. Meni Jyväskylässä Volkkari-liikkeeseen. Myyjät tulivat vastaan ja kysyivät "mitä saisi pikkurouvalle olla?". "4 farmari Golfia kotiin toimitettuna" oli vastaus. Oli tullut kauppiaisiin liikettä :tong:
Logger
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 08 Loka 2013, 23:47
Auto: F34 320d xdrive -14

Vime syksynä tuli kierrettyä pääkaupunkiseudun BMW-myymälät lounastauolla. Paskasissa farkuissa, kolmen viikon sänki leuassa ja tukka puoli vuotta leikkaamatta. Kaikissa myymälöissä palvelu oli moitteetonta ja autot sai empimättä koeajoon.

Uskoisin, että myyjät huomasivat hyvin pian olevani tosissani ostamassa autoa silloisen tarjouskampanjan ehdoilla. Ehkäpä juuri tuo lounastauon tuoma aikarajoite autokauppavisiiteissä sai mitut vaikuttamaan uskottavalta asiakkaalta, kun ei ollut aikaa potkistella kädet taskuissa renkaita ja pyöritellä silmiään hintalappujen edessä vaan oli heti otettava kontaktia myyjään.
Tuomas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Elo 2011, 18:43

Kävin Autokeskus Airportissa katselemassa uutta F30:stä ja samalla valittelin myyjälle sport linen rajallisia nahkasisustavaihtoehtoja. Tähän myyjä vastasi, että heidän kauttaan on mahdollista teettää custom-sisusta suomalaisessa verhoomossa tehdassisustan hinnalla. Verhoomona käyttävät kuulemma ainakin (voi olla myös muita) CarTL -nimistä verhoomoa Espoossa. Auto menee suoraan satamasta verhoiltavaksi, mistä auto jatkaa autokeskukselle ja luovutukseen. Teetetty sisusta tulee yhdeksi riviksi lisävarusteluetteloon ja se on täten mahdollista tilata myös liisareihin.

Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta? Toki alkuperäinen tehdassisusta on ajatuksena huokuttelevampi, mutta vaihtoehtojen rajallisuuden takia teettäminen voisi tulla kyseeseen. Onko kenelläkään tietoa, onko tämä autokeskuksen oma juttu vai tekevätkö myös muut jälleenmyyjät samaa?
Eikka_
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 24 Syys 2012, 07:34
Paikkakunta: Vantaa

Kolme kertaa piti käydä säädättämässä pyöränkulmat ko. puljussa ennenkuin saatiin ratti suoraan ja auto kulkemaan suoraan niinkuin pitääkin. Palvelu oli joka kerralla asiallista, mutta silti jäi ehkä työn laadusta vähän paskan maku suuhun. Kyllä ne hommat pitäisi tehdä yhtä tarkasti jo sillä ensimmäisellä säätökerralla. Syynä siis vain ja ainoastaan asentajan huolimattomuus.
reku54
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 119
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 16:12

Ei mene vielä tarpeeksi huonosti autoliikkeillä. Kävin tänään veljeni ( 66v) kanssa uudessa Skoda liikkeessä. Availin 3...4 Skodan ovea ja kiertelin liikkeessä parin muun asiakkaan kanssa ( sillä aikaa veljeni wc:ssä). Yksikään myyjistä ei tullut tervehtimään tai osoittamaan mitään kiinnostusta minuun. Myyjät, yhtä lukuunottamatta, pitivät palaveria yhden pöydän ympärillä. ( aihe varmaankin, miten saisi laskevan autakaupan tilanteessa myyntiä nousemaan ??? ) Veljeni, jolla on ollut 15 Skodaa, vaihtaa nyt vuotta vanhan Skodan uuteen Scouttiin, ja olisi ollut kiinnostunut tekemään kauppaa... Lähtiessämme pois kävinkin kysymässä palaveriporukalta, että oliko meissä "köyhän" haju vai näkivätkö, että tulimme uudella 3GT:llä ja emme siis olleet potentiaalisia asiakkaita. Vastaus: pidämme palaveria !!! Että sillee.. Onneksi on muitakin Skoda kauppiaita. Minun puolesta pitäkööt palaveriä vaikka hamaan tappiin... BMW puoli on aina ollut huomaavainen, ne muutamat kerrat, mitä siellä olen käynyt.
F34 GT Xdrive 320i -13
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Sujuvaa kaupantekoa reilussa hengessä, kyllä ainakin itse olen tyytyväinen Airportin palveluun. Sain todella hyvää palvelua ja asiakas huomioitiin hyvin koko ajan, jopa myös toisten myyjien taholta.

Iloinen hyväntuulinen raikas ilmapiiri kaiken kaikkiaan.

Kyllä minä ainakin voin suositella BMW Autokeskus Airporttia.
reku54
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 119
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 16:12

Aivan, kuten viestissäni sanoin: BMW-puoli on ok. Skoda-puoli se "temput" teki.
F34 GT Xdrive 320i -13
Sampo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 10:27
Auto: F20 120dA M-sport 2012 ja F20 120d xDrive 2013

Taas on syytä muistaa kehua Autokeskus Airportin huollon palvelua. Muutama suoraviivainen takuuasia kävi siellä hoidettavana, hyvä palvelu ja viat korjautuivat.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Annetaan pikkuisen risuja nyt Autokeskus Airportin palvelulle. Nyt auto oli jonkun akunkenkäaktion korjauksessa, sekä samalla vaihdettiin takaoven kutistuneet tiivisteet. Auto luvattiin 16:00 jälkeen mutta puoli neljän aikaan soittivat että meneekin vielä seuraavaan päivään että ovat niin kesken sen kanssa vielä.

Eihän tuossa muuten mitään kun mulla oli sijaisauto mutta en ollut ottanut siihen mitään eri vakuutuksia kun se oli vaan mun käytössä ja vaimolla oli seuraavana päivänä työmatka mikä olisi autoa tarvinnut. No sijaisautoa saa ajaa toinenkin mutta siihen ei saisi enää sitä uutta lisäturvaa. No, mikään ei onnistunut autokeskuksen kanssa vaan vaimo meni seuraavana päivänä taksilla asiakkaalle ja mä sijaisautolla töihin.

Ei ole ensimmäinen kerta kun mulle käy niin että sijaisauton ollessa alla niiden työt venyy seuraavaan päivään. Jotenkin tuntuu että ne kusettaa jotenkin BMW Suomea jotta ne saisi enemmän korvausta takuutöistä, ja olettavat että asiakkaat eivät valita kun niillä on sijaisauto eikä pitäisi olla väliä. Ei mulla normaalisti olekaan, mutta nyt oli väliä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

Pakko antaa positiivista palautetta taas. En tiedä miksi omalle kohdalle sattuu aina vaan ne positiiviset kokemukset Airportista. Okei olen asioinut siellä vain 4 kertaa (2* huolto ja 2* varaosat/tarvikkeet), mutta aina saanut sekä puhelimessa, että paikan päällä varsinkin ihan huippupalvelua. Tänään viimeksi, kun vein auton lasin vaihtoon (kivi) sain hyvän palvelun lisäksi ilman varausta sijaisauton veloituksetta alle. Enpä ole moista kokenut missään muualla. Aina on sijaisauto maksanut erikseen. Loppujen lopuksi pienillä asioilla saa asiakkaan tyytyväiseksi ja sitoutumaan liikkeen asiakkaaksi kaikissa asioissa.

Muistakaa kiittää aina, kun saatte hyvää palvelua sitä kyllä osataan arvostaa toisella puolella tiskiä.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

J1978 kirjoitti:Niinhän sen pitäisi mennä, ettei vaatteet tai ulkoinen olemus saisi vaikuttaa myyjän aktiivisuuteen, mutta niinhän se vaan menee.
Eihän vaatetus ja ulkonäkö tietenkään saisi vaikuttaa palveluun, mutta kyllä se vaikuttaa, varmasti minunkin käytökseen. Inhimillistä.

Aika monesti olen piipahtanut Hertsikan Laakkosella lievästi sanoen epäsiistinä (jonkun hehkujumpan jäljiltä tms) ja osia hakiessa tulee kurkattua mitä uusia on tarjolla. Silti aika usein tulee joku myyjä kohteliaasti kysymään voisiko olla avuksi. Pisteet siitä, vaikka en kohderyhmään kuulukaan.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

kokkopa1 kirjoitti:Pakko antaa positiivista palautetta taas. En tiedä miksi omalle kohdalle sattuu aina vaan ne positiiviset kokemukset Airportista. Okei olen asioinut siellä vain 4 kertaa (2* huolto ja 2* varaosat/tarvikkeet), mutta aina saanut sekä puhelimessa, että paikan päällä varsinkin ihan huippupalvelua. Tänään viimeksi, kun vein auton lasin vaihtoon (kivi) sain hyvän palvelun lisäksi ilman varausta sijaisauton veloituksetta alle. Enpä ole moista kokenut missään muualla. Aina on sijaisauto maksanut erikseen. Loppujen lopuksi pienillä asioilla saa asiakkaan tyytyväiseksi ja sitoutumaan liikkeen asiakkaaksi kaikissa asioissa.

Muistakaa kiittää aina, kun saatte hyvää palvelua sitä kyllä osataan arvostaa toisella puolella tiskiä.
Muistakaa kuitenkin, että ei se sijaisauto ilmaiseksi tule, kyllä se on hinnoiteltu sinne huollon hintoihin.
Airportissa on kyllä mukava asioida, aina miellyttävä palvelu, vaikka en ole huoltoja sieltä vielä ottanut.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Anyway kirjoitti:Airportissa on kyllä mukava asioida, aina miellyttävä palvelu, vaikka en ole huoltoja sieltä vielä ottanut.
Myynti puolella ainakin hyviä tyyppejä ja leppoisan raikas ilmapiiri.

Ja positivista palautettakin on tullut annettua, sitä varmaan harvemmin ihmiset muistaa antaa.
hoangbaoyen0304
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 31 Joulu 2014, 20:44
Viesti:

wow .... :blush: :mus: :w00t: :wassat:
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

hoangbaoyen0304 kirjoitti:wow .... :blush: :mus: :w00t: :wassat:
Saatan olla hieman yksinkertainen, mutta saako tälle kryptiselle viestillä selvennystä. Vaikea sanoa oliko tuo merkkijono osoitus vain tyytyväisyydestä tähän jälleenmyyjään?
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Pakko nyt kyllä vaan kehua Airporttia.

Tänään asennettiin lohko- ja sisälämppäri. Vein oman auton sovitusti aamulla ja ystävällinen huoltohenkilö otti liikkeessä vastaan. Siisti 3-sarjan sijaisauto odotti parkkihallissa. Illalla palautus ja jälleen hyväntuulinen huoltohenkilö tiskillä. Luottomyyjäkin bongasi minut ja tuli juttelemaan. Ja kaikilla oli aikaa kuunnella ja vaihtaa kuulumisia. Lämpimässä parkkihallissa odotti puhtaaksi pesty oma auto, se kruunasi vielä kokonaisuuden. Ai että tuli hyvä mieli :)
Vastaa Viestiin