Turku - Metroauto

Keskustelua jälleenmyyjien ja maahantuojan palveluista
zz^
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Maalis 2013, 22:42

Moron!

Kaipaisin kokemuksia Turun Metroautosta. Toimin kyseisessä firmassa työnjohtajana ja palaute on ensisijaisen tärkeää, jotta opimme virheistämme. Tähän tarvitsenkin teidän, auton käyttäjien apua.

Jos olemme tehneet jotain väärin, kerrottehan. Haluan parantaa toimintaa ja omalta osaltani palvelua. Voit ottaa myös yksityisviestillä yhteyttä, jos et halua yleisesti kirjoittaa. Tai jos voin jossain auttaa!

Edit. Mainitaan nyt vielä, että EN ole täällä _virallisena_ Metroauton/maahantuojan edustajana. Kerron mielipiteitäni ja asioita myös itsestäni ja ne ovat minun henkilökohtaisia mielipiteitäni eivätkä BMW:n/Metroauton virallisia kantoja ellen toisin mainitse. Tämä on oma päätökseni kirjautua foorumille koska merkki kiinnostaa ja haluan parantaa omaa toimintaani työntekijänä. Pääasiassa olen siis ihan yksityishenkilönä kirjoittamassa, vaikka ammattini on mikä on ;)
Viimeksi muokannut zz^, 06 Maalis 2013, 09:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Metroautosta Heidi. Ota yksityisviestillä yhteyttä, jos voin auttaa jotenkin!

En ole virallinen Metroauton/maahantuojan edustaja. Kirjoitukseni ovat minun henkilökohtaisia mielipiteitäni eivätkä BMW:n/Metroauton virallisia kantoja. Tämä selvennyksenä :)
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Olet varmaan ensimmäinen autoliikkeen edustaja, joka on valmiina ottamaan palautteita vastaan täällä BMWforumilla. Todella hienoa! :thuup:

Itselläni ei valitettavasti ole kokemusta ko.liikkeestä.
- - -
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Kiva että työnjohtaja liittyy palstalle. Ehkä nyt saamme paremmin tietoa takaisinkutsuista, PUMAsta, tyyppivioista jne. esimerkiksi F30:n ruostuvista penkinrungoista, N47T-moottorin valmistusviasta liittyen ketjunkiristimiin, yliherkästä luistonestosta joka syö takajarrupalat, pesun jälkeen toimimattomista peruutustutkan antureista, vinkuvista jarruista, alinopeuteen itsestään jarruttavasta vakionopeuden säätimestä, jäätyvistä ja huurtuvista ikkunoista pakkasella ynnä muusta tähän ns. premiumautoon liittyvästä hauskasta.

Tervetuloa. :tong:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vanos
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 09 Loka 2012, 09:06
Auto: BMW
Paikkakunta: PK

Taitaa pitää lähteä huoltamaan autoa Turkuun asti ihan vain tämän takia. Hienoa että jotain oikeasti kiinnostaa palvelu jota annetaan!
zz^
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Maalis 2013, 22:42

*muokattu*

Kiitos tervetulotoivotuksista!
Viimeksi muokannut zz^, 22 Huhti 2013, 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Metroautosta Heidi. Ota yksityisviestillä yhteyttä, jos voin auttaa jotenkin!

En ole virallinen Metroauton/maahantuojan edustaja. Kirjoitukseni ovat minun henkilökohtaisia mielipiteitäni eivätkä BMW:n/Metroauton virallisia kantoja. Tämä selvennyksenä :)
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

zz^ kirjoitti:Iiks, mitkä odotukset :w00t:

Pyrin auttamaan parhaani mukaan, mutta ottakaahen huomioon, että olen vain "melkein tradenomi". Intoa löytyy kyllä opiskella, autoihin liittyviä asioita.
Juu, ei paineita. Me keskustellaan ja kysellään eri asioita tuolla keskustelualueilla ja vastaat jos tiedät ja ehdit.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
zz^
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Maalis 2013, 22:42

Jos jokin asia akuutisti painaa mieltä niin paras tapa on laittaa minulle suoraan sähköpostia. Toinen on tänne yksityisviesti. Tällaiset foorumit ovat kovin laajoja enkä elämän hektisyyden takia ehdi koluta kaikkea mielenkiintoista läpi :) (Opinnäytetyö, talon remontointi jne) Mutta toki vastaan jos pystyn kun löydän kysymyksen!
Metroautosta Heidi. Ota yksityisviestillä yhteyttä, jos voin auttaa jotenkin!

En ole virallinen Metroauton/maahantuojan edustaja. Kirjoitukseni ovat minun henkilökohtaisia mielipiteitäni eivätkä BMW:n/Metroauton virallisia kantoja. Tämä selvennyksenä :)
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Onko se työnantajallesi ihan ok, että toimit täällä palstalla työnantajan nimissä ja nimellä? Yleensä merkkiliikkeet ei vaan tykkää tuollaisesta toiminnasta. Eli Metroauto on melkoinen edelläkävijä jos sallii moisen toiminnan työntekijältään. Tai maahantuojalle ok?
Viimeksi muokannut J1978, 06 Maalis 2013, 08:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

zz^ kirjoitti:
salmol kirjoitti:Kiva että työnjohtaja liittyy palstalle. Ehkä nyt saamme paremmin tietoa takaisinkutsuista, PUMAsta, tyyppivioista jne. esimerkiksi F30:n ruostuvista penkinrungoista, N47T-moottorin valmistusviasta liittyen ketjunkiristimiin, yliherkästä luistonestosta joka syö takajarrupalat, pesun jälkeen toimimattomista peruutustutkan antureista, vinkuvista jarruista, alinopeuteen itsestään jarruttavasta vakionopeuden säätimestä, jäätyvistä ja huurtuvista ikkunoista pakkasella ynnä muusta tähän ns. premiumautoon liittyvästä hauskasta.

Tervetuloa. :tong:
En ole vielä törmännyt vielä yhteenkään autoon autohistoriani aikana
zz^ kirjoitti:
salmol kirjoitti:Kiva että työnjohtaja liittyy palstalle. Ehkä nyt saamme paremmin tietoa takaisinkutsuista, PUMAsta, tyyppivioista jne. esimerkiksi F30:n ruostuvista penkinrungoista, N47T-moottorin valmistusviasta liittyen ketjunkiristimiin, yliherkästä luistonestosta joka syö takajarrupalat, pesun jälkeen toimimattomista peruutustutkan antureista, vinkuvista jarruista, alinopeuteen itsestään jarruttavasta vakionopeuden säätimestä, jäätyvistä ja huurtuvista ikkunoista pakkasella ynnä muusta tähän ns. premiumautoon liittyvästä hauskasta.

Tervetuloa. :tong:
Iiks, mitkä odotukset :w00t: Penkinrunkoon en osaa tähän hätään sanoa mitään, N47 samat ongelmat jatkuvat, takajarrupalaongelmaan on olemassa luistoneston päivitys, muista meille ei ole edes tullut valituksia :conf: Siis ainakaan uusiin liittyen. (Insigniassa ja Cruzessa ongelmia tutkien kanssa, johtuen viallisista tutkista, ja Lantikassa jarrumateriaalista johtuvasta vinkumisesta on tullut valituksia. Joten miksi BMW:ssä ei voisi olla)

Vähän aikaa sitten tuli E60 jonka ikkunat menivät huuruun kyllä, mutta se johtui märästä takatilojen matosta...

Pyrin auttamaan parhaani mukaan, mutta ottakaahen huomioon, että olen vain "melkein tradenomi". Intoa löytyy kyllä opiskella, autoihin liittyviä asioita.

Kiitos tervetulotoivotuksista!
Iiks, mitkä odotukset :w00t: Penkinrunkoon en osaa tähän hätään sanoa mitään, N47 samat ongelmat jatkuvat, takajarrupalaongelmaan on olemassa luistoneston päivitys, muista meille ei ole edes tullut valituksia :conf: Siis ainakaan uusiin liittyen. (Insigniassa ja Cruzessa ongelmia tutkien kanssa, johtuen viallisista tutkista, ja Lantikassa jarrumateriaalista johtuvasta vinkumisesta on tullut valituksia. Joten miksi BMW:ssä ei voisi olla)

Vähän aikaa sitten tuli E60 jonka ikkunat menivät huuruun kyllä, mutta se johtui märästä takatilojen matosta...

Pyrin auttamaan parhaani mukaan, mutta ottakaahen huomioon, että olen vain "melkein tradenomi". Intoa löytyy kyllä opiskella, autoihin liittyviä asioita.

Kiitos tervetulotoivotuksista!
Penkirunko-ongelma ja niiden ruosteasiat on korjattu ainakin 10/2012 lähtien. Eipä ole omassa F30:ssa ruostetta ja rungot näkyy käsitellyn oikeaoppisesti ainakin minun autossani. Tutkat on olleet herkät jokaisessa tutkallisessa autossa joita minulla on ollut, niin bemareissa kuin volkkareissakin. Takatutkat piippaa yhteenputkeen ja sekoilee herkästi, jos ne on umpijäässä kovalla pakkasella tai jos ne on lumen peitossa yms.

Minulla on ollut useita volkkareita ja bemareita joissa kaikissa normaali jarrutoiminnolla varustettu vakionopeussäädin himmaa vauhtia välillä niin, että se laskee hieman alle asetetun, Eli ihan normaalina pidän tuota asiaa.

Jarrut vinkuu satunnaisesti ainakin minun 10/2012 valmistetussa autossa ja ma 11.3 Autokeskus Airport tekee niihin korjaustoiminpiteen jolla satunnaisenkin vinkunan pitäisi loppua. Kyseiseen asiaan lyötyy PUMA (tai joku vastaava korjaus-case), niin ainakin siellä Airportissa sanottiin.

Tuo huurtuminen kuulostaa oudolta tuossa salmolin "vikalistassa", joka on minusta osittain vähän turhaa valittamista (anteeksi vain) poislukien tuo huurtuminen! Minulla on ollut 320dA xDrive E91 LCI ja kovillakin pakkasilla auto oli todella lämmin ja ikkunat pois huuruista. Nyt on 320iA F30 xDrive ja jestas kun on lämmin auto ja ikkunat on pysyneet pois huuruista tuossakin autossa. Ettei nyt vaan olisi usein kyydissä porukkaa joiden mukana tulee paljon lunta sisään lattioille tai sitten on jotain korjattavissa olevaa vikaa termareissa tai auton huurteenpoistossa. Normaalia tuo ikkunoiden huurre ja jäässä oleminen ei kyllä ole.

Itse pidän auton automatiikan aina auto-asenolla, punainen osuus keskirullasta täysillä ja lämmöt 22-asteessa. Hyvin näkyy pelaavan.

Itselle kun moinen huurreasia on ihan vieras, kun sitä ei ole ollut entisessä eikä nykyisessäkään bemarissa. Huurteetonta ja lämmintä kyytiä on ollut jopa -20 - -30 asteessa.

Pesin autoni tuossa hiljan itse perusteellisesti painepesurilla eikä ne tutkat kyllä sen jälkeen huutaneet. Joten sekin kuulostaa ihan kummalta. Jää ja lumi noita tutkia yleensä sekoittaa eikä niinkään pelkkä juokseva vesi.

Yliherkästä luistoestosta en osaa sanoa mitään. Minulla on ollut vain yksi 2009-vuosimallinen takavetoinen BMW ja se oli minun makuuni niin kelvoton talvella, että päätin ajavani jatkossa aina nelivetoisella bemarilla, jos bemarilla ajan. Etuveto kelpaa kyllä, mutta sitten on vaihdettava merkkiä. Takavetoinen ei ole talvella minulle mieluinen.
zz^
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Maalis 2013, 22:42

J1978 kirjoitti:Onko se työnantajallesi ihan ok, että toimit täällä palstalla työnantajan nimissä ja nimellä? Yleensä merkkiliikkeet ei vaan tykkää tuollaisesta toiminnasta. Eli Metroauto on melkoinen edelläkävijä jos sallii moisen toiminnan työntekijältään. Tai maahantuojalle ok?
Enhän minä toimi työnantajan nimillä? En ole myöskään BMW:n edustaja vaan ihan oma itseni. Sen takia myös nick on tällainen, eikä siinä ole esim nimeä Metroauto. Siihen minun toki tulisi kysyä lupa. Voinhan minä toki ottaa allekirjoituksesta pois tuon, jolloin olen ihan täysin yksityinen ihminen. Jokaisella toki on lupa aloittaa ketju mistä vaan liikkeestä ja vastata kirjoituksiin?
Metroautosta Heidi. Ota yksityisviestillä yhteyttä, jos voin auttaa jotenkin!

En ole virallinen Metroauton/maahantuojan edustaja. Kirjoitukseni ovat minun henkilökohtaisia mielipiteitäni eivätkä BMW:n/Metroauton virallisia kantoja. Tämä selvennyksenä :)
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Mielestäni hienoa, että Teitä kiinnostaa asiakaspalvelu ja meidän kokemukset liikkeestä. Valitettavasti itselläni ei ole kertoa kokemuksista. Jos ajomatka ei olisi näin pitkä varmasti autoni toisin huoltoon Teille (koska harvassa liikkeessä/huolloissa tunnutaan olevan kiinnostuneita asiakkaista, sen kaupanteon jälkeen etenkään..).

Seuraavaa autoa ostaessani kysyn liikkeestänne tarjousta (jos vaan merkki osuu kohdalle)! :)
zz^
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Maalis 2013, 22:42

Vice kirjoitti:Mielestäni hienoa, että Teitä kiinnostaa asiakaspalvelu ja meidän kokemukset liikkeestä. Valitettavasti itselläni ei ole kertoa kokemuksista. Jos ajomatka ei olisi näin pitkä varmasti autoni toisin huoltoon Teille (koska harvassa liikkeessä/huolloissa tunnutaan olevan kiinnostuneita asiakkaista, sen kaupanteon jälkeen etenkään..).

Seuraavaa autoa ostaessani kysyn liikkeestänne tarjousta (jos vaan merkki osuu kohdalle)! :)
Moikka!

Metroauto ei ikävä kyllä myy enää BMW:tä, mutta on virallinen merkkihuolto. Myytäviä merkkejä on LR, Jaguar, Subaru, Opel, Mazda, Chevrolet ja pääkaupunkiseudulla sekä Tampereella Skoda. Huollettavia merkkejä on sitten vielä lisää :)
Metroautosta Heidi. Ota yksityisviestillä yhteyttä, jos voin auttaa jotenkin!

En ole virallinen Metroauton/maahantuojan edustaja. Kirjoitukseni ovat minun henkilökohtaisia mielipiteitäni eivätkä BMW:n/Metroauton virallisia kantoja. Tämä selvennyksenä :)
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Osaatko kertoa miksi takuu korjaukseen liittyy niin paljon vaikeuksia? Täälläkin monet valittavat kuinka
huoltoa pitää kovistella ja painostaa, että sais edes tutkittua takuun piiriin kuuluvan vian. Muillakin
autofoorumeilla (VW, Opel jne.) on samanlaisia kokemuksia eli huoltotiskilla takuu jutuissa saa osakseen tylyä kohtelua.
Eräs automyyjä sanoi minulle, että niihin liittyy paljon paperityötä maahantuojan suuntaan, mutta ei
kai tuollainen ole ainoa syy?
zz^
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Maalis 2013, 22:42

Anyway kirjoitti:Osaatko kertoa miksi takuu korjaukseen liittyy niin paljon vaikeuksia? Täälläkin monet valittavat kuinka
huoltoa pitää kovistella ja painostaa, että sais edes tutkittua takuun piiriin kuuluvan vian. Muillakin
autofoorumeilla (VW, Opel jne.) on samanlaisia kokemuksia eli huoltotiskilla takuu jutuissa saa osakseen tylyä kohtelua.
Eräs automyyjä sanoi minulle, että niihin liittyy paljon paperityötä maahantuojan suuntaan, mutta ei
kai tuollainen ole ainoa syy?
Tämä kuulostaa ikävältä. Onhan siinä toki paperityötä, mutta niin on kaikilla merkeillä. Brittimerkeillä melkein eniten... Mitä itse olen lukenut noista "kovisteluista" niin on aika monesti kyse ns goodwill-asioista, joiden antaminen on aika tiukoilla kriteereillä. Itse en koe takuuasioiden olevan niin "ikävää puuhaa", etteikö ne onnistu hyvin tässä. Todella harmi, jos ei ole sujunut. Hiukan tarvitsisin tarkempaa tietoa, millaisissa tilanteissa on ollut ongelmaa.
Metroautosta Heidi. Ota yksityisviestillä yhteyttä, jos voin auttaa jotenkin!

En ole virallinen Metroauton/maahantuojan edustaja. Kirjoitukseni ovat minun henkilökohtaisia mielipiteitäni eivätkä BMW:n/Metroauton virallisia kantoja. Tämä selvennyksenä :)
clima
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 23 Touko 2012, 20:33
Auto: Ex: E93 330iA M-sport

Autoni oli pari päivää sitten Turun Metroautossa moottorin korjauksessa ja heti alussa kävi ilmi että nyt on tekemisen meininki: ajan sain huoltopäällikön avustuksella sovitettua viikon päähän (heinäkuussa vajaa miehitys, silti nopeaa toimintaa) ja ketjun aloittaja zz^ hoiti Europlus takuuasiat Saksaan esimerkilllisesti sekä muutenkin palveli erinomaisesti! :thup:
(Autokeskus töppäsi edeltävästi tässä lähes kaiken, siitä voin kirjoittaa omaan juosteeseen lisää kunhan viitsin...)

Auto toimii taas niin kuin pitääkin ja hommasta jäi kaiken kaikkiaan hyvä maku. Sen verran hyvä että tuli äsken laitettua huollon jälkimarkkinoinnille positiivista palautetta sähköpostilla.
zz^
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Maalis 2013, 22:42

Clima hei!

Tämä foorumi on jäänyt kovin vähälle huomiolle taloa remontoidessa...

Kiitos oikein paljon palautteesta, se tuli perille asti :thuup: . Tuntuu aina hyvältä kuulla, jos on mennyt kaikki hyvin :)

Oikein hyvää jatkoa!
Metroautosta Heidi. Ota yksityisviestillä yhteyttä, jos voin auttaa jotenkin!

En ole virallinen Metroauton/maahantuojan edustaja. Kirjoitukseni ovat minun henkilökohtaisia mielipiteitäni eivätkä BMW:n/Metroauton virallisia kantoja. Tämä selvennyksenä :)
Vastaa Viestiin