Toimintaa alkaa ilmeisesti pikku hiljaa.
Näkyisi olevan avajaiset tulevana viikonloppuna (ESS.fi etusivulla mainos).
Lahti - Delta Bavaria
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 43
- Liittynyt: 30 Elo 2011, 14:20
- Auto: i4 M50
ex: F30 330e -17, 320dA -12, e90 320d -08
Kutsu avajaisiin perjantaille napsahti viime viikolla postilaatikkoon.
Kaipa se on huomenna paikalle mentävä, 3-sarjan GT:n näkeminen oli tässä tapauksessa riittävä täky - edes ohjelmassa mainittu elävä musiikki ei onnistunut tällä kertaa aiheuttamaan kutsua suoraan paperinkeräykseen
Kaipa se on huomenna paikalle mentävä, 3-sarjan GT:n näkeminen oli tässä tapauksessa riittävä täky - edes ohjelmassa mainittu elävä musiikki ei onnistunut tällä kertaa aiheuttamaan kutsua suoraan paperinkeräykseen
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Nyt on Delta Bavariasta ensi fiilikset saatu.
Ei sytyttänyt liiemmin. Ihan OK toki, mutta ei tosiaan yhtään sen enempää. Eli ainakaan omissa silmissä "lasipalatsiin" muutto ei kyllä ainakaan saanut mitään extraa tuntemaan tai kokemaan.
Ilmapiirikin tuntui jotenkin kylmältä... Tai ehkä paremmin jäykältä... No anyway.
Esillä oli M6 matta harmaana. Hieno auto. Ottaisinko itse matta harmaana, en varmaankaan (joku muu matta väri ehkä?), mutta ehdottomasti hyvä, että näitä matta värejä on esillä nähtävänä. Toinen näkemisen arvoinen kulkupeli oli F31 328i, josta näkemisen arvoisen teki M performance kilkkeet autossa. Hyvä, että näitäkin välillä on näytillä.
Olisin silti odottanut uudelta liikkeeltä enemmän etenkin auto tarjonnan osalta, kun liikettä on mainostettu lippulaiva myymälänä (sekä jo muutenkin avajaisten takia..). Tai sitten auto tarjonnasta jäänyt laimea fiilis johtui siitä, kun sieltä puuttui se Z4 jota menin katsomaan sillä fiiliksellä, että voisiko kesäpeliksi jopa harkita (tosin käytettyä).
No en nyt tyrmää vielä kerrasta, mutta omalta osalta ei tosiaan tarjonnut ihmeitä... Toivottavasti saavat sinne jatkossa koko malliston esille ja vielä miellellään hyvillä varusteilla niin silloin siellä on ostajan kannalta ilo vierailla. Se ainakin itselleni oli se ainut miinus Autosalvan osalta ettei päässyt riittävästi lisävarusteisiin tutustumaan (ei löytynyt hyvin varusteltuja yksilöitä), kun omaa autoani olin ostamassa.
Ei sytyttänyt liiemmin. Ihan OK toki, mutta ei tosiaan yhtään sen enempää. Eli ainakaan omissa silmissä "lasipalatsiin" muutto ei kyllä ainakaan saanut mitään extraa tuntemaan tai kokemaan.
Ilmapiirikin tuntui jotenkin kylmältä... Tai ehkä paremmin jäykältä... No anyway.
Esillä oli M6 matta harmaana. Hieno auto. Ottaisinko itse matta harmaana, en varmaankaan (joku muu matta väri ehkä?), mutta ehdottomasti hyvä, että näitä matta värejä on esillä nähtävänä. Toinen näkemisen arvoinen kulkupeli oli F31 328i, josta näkemisen arvoisen teki M performance kilkkeet autossa. Hyvä, että näitäkin välillä on näytillä.
Olisin silti odottanut uudelta liikkeeltä enemmän etenkin auto tarjonnan osalta, kun liikettä on mainostettu lippulaiva myymälänä (sekä jo muutenkin avajaisten takia..). Tai sitten auto tarjonnasta jäänyt laimea fiilis johtui siitä, kun sieltä puuttui se Z4 jota menin katsomaan sillä fiiliksellä, että voisiko kesäpeliksi jopa harkita (tosin käytettyä).
No en nyt tyrmää vielä kerrasta, mutta omalta osalta ei tosiaan tarjonnut ihmeitä... Toivottavasti saavat sinne jatkossa koko malliston esille ja vielä miellellään hyvillä varusteilla niin silloin siellä on ostajan kannalta ilo vierailla. Se ainakin itselleni oli se ainut miinus Autosalvan osalta ettei päässyt riittävästi lisävarusteisiin tutustumaan (ei löytynyt hyvin varusteltuja yksilöitä), kun omaa autoani olin ostamassa.
Viimeksi muokannut Vice, 13 Huhti 2013, 13:10. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Kannattaa muistaa että liikkeen avaamista on varmasti kiirehditty, joten välttämättä kaikki esittelyautot eivät ole ehtineet paikalle ja muutenkin yksityiskohtiin tullaan kiinnittämään vielä huomiota. Uskoisin että esimerkiksi Z4 LCI tulee varmasti keväällä esille.
- K2Ri
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 29
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 22:53
- Auto: F31 320dA xDrive M-Sport Individual, E46 M3 Cab
- Paikkakunta: London, UK & Switzerland
Kyllähän se autojen vähyys, tai siis puuttuminen, laimensi tunnelman melkoisesti. No, mahan sai onneksi täyteen sillä muka-baijerilaisella-ruoalla.. Jos kauppaa olisi halunnut käydä, niin itse olisin kyllä laittanut sisätiloihin jotain muutakin kuin pari 200k € autoa.
Se siis tuosta Vippi-tilaisuudesta. Muutenhan tuo tila alkaa jo pikkuhiljaa muistuttamaan perus saksalaista BMW-liikettä.
Se siis tuosta Vippi-tilaisuudesta. Muutenhan tuo tila alkaa jo pikkuhiljaa muistuttamaan perus saksalaista BMW-liikettä.
E46 ///M3 Cabrio '01
F31 320dA xDrive ///M-Sport Individual '15
Cruise Bike
F31 320dA xDrive ///M-Sport Individual '15
Cruise Bike
Autojen vähyys johtui myös siitä yksinkertaisesta syystä, että 700 ihmistä ei olisi mahtunut sisätiloihin, jos siellä olisi ollut kymmeniä autoja. En minä nyt mitään kylmyyttä ja normaalia suomalaista jäykkyyttä jäykempää tunnelmaa havainnut. Eihän autokauppa mikään ilotalo ole.
Minä ainakin yllätyin siitä, että tarjoilu oli sangen laadukas. Hyvin valittuja 10e viinejä ja lämmintä ruokaa. Miesvoittoinen ja harvahapsinen henkilökuntakin oli sangen mukavaa. Pitäisi tosin saada enemmän naisia automyyjiksi.
Minä ainakin yllätyin siitä, että tarjoilu oli sangen laadukas. Hyvin valittuja 10e viinejä ja lämmintä ruokaa. Miesvoittoinen ja harvahapsinen henkilökuntakin oli sangen mukavaa. Pitäisi tosin saada enemmän naisia automyyjiksi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Onhan siellä se Pia...
Tosin mitäpä iloa noista naismyyjistä on kun viime kierroksellakin Lohjan BMW-liikkeen tumma kaunotar laski kaikista huonoimman ja tuhansia tuhansia euroja heikomman tarjouksen kuin muut liikkeet.
Tosin mitäpä iloa noista naismyyjistä on kun viime kierroksellakin Lohjan BMW-liikkeen tumma kaunotar laski kaikista huonoimman ja tuhansia tuhansia euroja heikomman tarjouksen kuin muut liikkeet.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Ei mikään yllätys. Noinhan se yleensä tuppaa näissä maakuntien lasipalatseissa olemaan. Raamit on hienot, sisällä tyhjää. Otetaan nyt vaikka Tampereen Autokeskus. Ihan ok liike, mutta ei siellä kyllä paljon mitään nähtävää ole tai ainakaan ollut kun kävin siellä. F10 ja F30 sekä farkut näistä. Värejä 1-3 kpl. Käytetyt päälle,pihassa koeajoautot samoista. Jos vaikka tekisi jotain kivaa mieli, nollamahikset nähdä mitään kummempaa. Ei tuonne Deltaan varmaan mitään jatkossakaan tule sen suurempaa, kun ei niitä täällä myydä. Huvikseen eivät niitä kärrää näytille ja M6 on maahantuojan laite. Sekin menee pois. Ymmärrän vaikka Espoon Laakkosen jossa oikeasti on sitten kamaa lähes koko mallisto alusta loppuun eri väreissä. Silloin lasipalatsi ok. Mutta sen parin F10 ja F30:n esillepanoksi riittäisi vähempikin. Sääliksi käy.K2Ri kirjoitti:Kyllähän se autojen vähyys, tai siis puuttuminen, laimensi tunnelman melkoisesti.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Mitä siellä sitten pitäisi olla näytillä?Pitkis kirjoitti:Ei mikään yllätys. Noinhan se yleensä tuppaa näissä maakuntien lasipalatseissa olemaan. Raamit on hienot, sisällä tyhjää. Otetaan nyt vaikka Tampereen Autokeskus. Ihan ok liike, mutta ei siellä kyllä paljon mitään nähtävää ole tai ainakaan ollut kun kävin siellä. F10 ja F30 sekä farkut näistä. Värejä 1-3 kpl. Käytetyt päälle,pihassa koeajoautot samoista. Jos vaikka tekisi jotain kivaa mieli, nollamahikset nähdä mitään kummempaa. Ei tuonne Deltaan varmaan mitään jatkossakaan tule sen suurempaa, kun ei niitä täällä myydä. Huvikseen eivät niitä kärrää näytille ja M6 on maahantuojan laite. Sekin menee pois. Ymmärrän vaikka Espoon Laakkosen jossa oikeasti on sitten kamaa lähes koko mallisto alusta loppuun eri väreissä. Silloin lasipalatsi ok. Mutta sen parin F10 ja F30:n esillepanoksi riittäisi vähempikin. Sääliksi käy.K2Ri kirjoitti:Kyllähän se autojen vähyys, tai siis puuttuminen, laimensi tunnelman melkoisesti.
Hallista taitaa löytyä jokaisesta mallisarjasta vähintään yksi auto. Ei kai se nyt ihme ole jos missään Suomen liikkeessä ei ole näytillä useita M-sarjalaisia ja puolta tusinaa individual-mallia? Itsekin sen sanot ettei erikoisempia malleja täällä juuri myydä niin tuskin niitä tulee myöskään kauheasti esille. Syy ja seuraus? Niitä esitellää mitä myydään joten itkuvirret seis ja ostamaan niitä erikoisempia malleja niin varmasti niitä myös enemmän esitellään? Sen kerran kun joku kävelee liikkeeseen ja on ostamassa yhtään erikoisempaa mallia niin sellainen todennäköisesti sinne maahantuojalta hommataan (kuten esim tuo M6).
Olisi taloudellinen mahdottomuus, että autoliike pitäisi esillä 5 miljoonan euron arvoisia uusia pirssejä. Niiden arvo laskee niin raakaa vauhtia, että se vaatisi tehtaan subventiota. Kun tavallinen F30 on nyt vuodessa menettänyt 15000€, voi hyvin arvioida paljonko X6 sukeltaa esittelyautona kun autossa on E90 mittaristo ja vakkari.
Minä toivoisin, että autoliikkeet toimisivat mahdollisimman pienin kuluin, jotta itse pääasia eli tuote pysyisi järkihintaisena. Kaikki autoliikkeen kustannukset siirretään luonnollisesti asiakkaalle.
Minä toivoisin, että autoliikkeet toimisivat mahdollisimman pienin kuluin, jotta itse pääasia eli tuote pysyisi järkihintaisena. Kaikki autoliikkeen kustannukset siirretään luonnollisesti asiakkaalle.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Kyllä se minusta on kyllä vähän puute, jos vaikka maasturia ei ole yhtään näytillä, kun BMW:llä niitä on vinot pinot mallistossa. Näillä myyntimäärillä pitäisi olla X1, X3 ja ehkä jopa X5 esillä, ainakin se uusi syksyllä heti. Z4 olisi edes yksi hyvä olla liikkeessä. No, se on ehkä vähän bonus, mutta maan 2. suurimmassa kaupungissa ei mahdoton ajatus. Tuntuu vaan Tampereen kokoisesta paikasta jotenkin köyhältä lähteä ajamaan sellaista jonnekin 200 km päähän. Ynnä muuta. Kyse on lähinnä korisarjoista, ei niillä koneilla niin väliä. Ja kyllä sekin on vähän miinusta, jos yhtään autoa ei ole nahkapenkeillä liikkeessä! Vähän siinä hankala yrittää emännälle näyttää, millaisia ne ovat, jos pelkkiä kangaspenkkejä nähtävillä. Koeajoautot räntäsateessa parkkipaikalla eivät korvaa hallin sisällä olevia autoja, joten ne ovat asia erikseen.Antinontoxic kirjoitti:Mitä siellä sitten pitäisi olla näytillä?
Gran Coupe, 5GT, 7-srj ja M-autot ovat niin harvinaista herkkua, ettei niitä varmaan kukaan odota näkevänsä missään. Laakkosella tai stadin isoissa liikkeissä tietenkin on jos hyvä tuuri käy, aina ei sielläkään. Tarvittaessa voi sitten sopia varmaan erikseen koeajon ja sen pitäisi riittää.
Ei kai nuo minun vaatimukset ihan ylivoimaisia ole? Miljoonien lasipalatsi pitää tehdä ja sitten 50ke autoa ei varaa pitää sisällä? Jonka myynti läpilaskuna vuoden esittelyn jälkeen tuottaisi aika lailla menetetyn lattiapinta-alan verran tappiota, korkeintaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Minulle on sama vaikka kellarista myisivät, nyt vain taas Saksan BMW ei ajattele asiaa että Suomessa autot maksaa verojen vuoksi 50% enemmän kuin Saksassa ja vielä päälle me Suomalaiset olemme EKP:n tutkimuksen mukaan varallisuustasoissa heikommassa asemassa kuin Saksalaiset - Sakemannit tienaavat about saman mutta autoja myydään määrällisesti 10 x enemmän kuin Suomessa joten lasipalatsit ymmärtää mutta kun palatsien hinta laitetaan vielä autoveron päälle niin järkin on kaukana automyymälöiden loisteesta!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Ei kait niitä nyt tarvii kehän sisälle lähteä ajamaan. Kyllä ne siirtää autoja ajettavaksi tänne Tampereelle jos vaan vähän sumplii ja on tosissaan liikkeellä. Mut hetken mielijohdeajelut toki jäävät pois.Pitkis kirjoitti:Tuntuu vaan Tampereen kokoisesta paikasta jotenkin köyhältä lähteä ajamaan sellaista jonnekin 200 km päähän.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Siihen en osaa ottaa kantaa mitä sieltä löytyy ja ei löydy, kun en ole Tampereen liikkeessä käynyt. Mutta tottakai jos Tampereella on tuo tilanne, niin toki olettaisi että valikoima olisi hiukan parempi.Pitkis kirjoitti:Kyllä se minusta on kyllä vähän puute, jos vaikka maasturia ei ole yhtään näytillä, kun BMW:llä niitä on vinot pinot mallistossa. Näillä myyntimäärillä pitäisi olla X1, X3 ja ehkä jopa X5 esillä, ainakin se uusi syksyllä heti. Z4 olisi edes yksi hyvä olla liikkeessä. No, se on ehkä vähän bonus, mutta maan 2. suurimmassa kaupungissa ei mahdoton ajatus. Tuntuu vaan Tampereen kokoisesta paikasta jotenkin köyhältä lähteä ajamaan sellaista jonnekin 200 km päähän. Ynnä muuta. Kyse on lähinnä korisarjoista, ei niillä koneilla niin väliä. Ja kyllä sekin on vähän miinusta, jos yhtään autoa ei ole nahkapenkeillä liikkeessä! Vähän siinä hankala yrittää emännälle näyttää, millaisia ne ovat, jos pelkkiä kangaspenkkejä nähtävillä. Koeajoautot räntäsateessa parkkipaikalla eivät korvaa hallin sisällä olevia autoja, joten ne ovat asia erikseen.Antinontoxic kirjoitti:Mitä siellä sitten pitäisi olla näytillä?
Gran Coupe, 5GT, 7-srj ja M-autot ovat niin harvinaista herkkua, ettei niitä varmaan kukaan odota näkevänsä missään. Laakkosella tai stadin isoissa liikkeissä tietenkin on jos hyvä tuuri käy, aina ei sielläkään. Tarvittaessa voi sitten sopia varmaan erikseen koeajon ja sen pitäisi riittää.
Ei kai nuo minun vaatimukset ihan ylivoimaisia ole? Miljoonien lasipalatsi pitää tehdä ja sitten 50ke autoa ei varaa pitää sisällä? Jonka myynti läpilaskuna vuoden esittelyn jälkeen tuottaisi aika lailla menetetyn lattiapinta-alan verran tappiota, korkeintaan.
Mutta yritetään silti pitää tämä keskustelu Lahden Delta Bavariassa...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Mun mielestä siellä pihalla oli uutta bemaria niin pahuksen paljon. Eri asia sitten mitkä oli liikkeen omaa kalustoa ja mitkä taas jostain muualta raahattuja. Oli mm. oranssin värinen X1 jne.
Sisällä en poikennut.
Sisällä en poikennut.
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Oma pointtini on se, että jos kerran Autosalvassa ei kelvannut myydä näitä BMW merkkisiä autoja Volvon vieressä vaan niille piti saada oma lasipalatsi mitä vielä mainostetaan LIPPULAIVA myymälänä tulisi siellä sitten myös olla jotain muutakin tarjolla mitä Autosalvassa oli. Eikö? Koska mikä järki tässä muutossa muuten oli? Ei mitään...
Toki tiedän, että vaatimus tuli Sakemannilta, jne, jne... Mutta siis omissa silmissä Delta Bavaria ei tarjonnut yhtään mitään mitä Lahden Autosalpa ei tarjoaisi.
Mitä näihin autojen / mallien laajuuteen tulee niin kyllä varmasti kauppa kävisi paremmin jos olisi esillä mistä valkata niin automallien ja etenkin varusteiden osalta. Onhan se ihme jos BMW:t pitää pyytää Helsingistä koeajoon, kun muualla (lippulaiva?) myymälässä ei ole varusteltua autoa esittää.
No okei myönnän nyt hiukan asiaa karrikoivani, mutta pointtina silti se, että ei toi nyt lippulaiva myymälältä tunnu vaikka miten sen haluaa nähdä. Kuten jo ekassa viestissä totesin ihan OK, mutta niin oli Lahden Autosalpakin.
Eli oma fiilis on, että ainut mitä tällä muutoksella saatiin oli BMW:t lasipalatsiin Lahdessa myyntiin.
(Mikä taisi sen Sakemannin ainut vaatimus ollakin, silti itse odotin enemmän...)
Toivottavasti tämä oma arvioini vielä jatkossa osoittautuu vääräksi tämän liikeen osalta koska olisi mukava oikeasti saada se lippulaiva myymälä tänne jossa tehdä kauppaa jatkossa.
Mutta tämä oli tästä nyt omalta osaltani koskien avajaisia...
Toki tiedän, että vaatimus tuli Sakemannilta, jne, jne... Mutta siis omissa silmissä Delta Bavaria ei tarjonnut yhtään mitään mitä Lahden Autosalpa ei tarjoaisi.
Mitä näihin autojen / mallien laajuuteen tulee niin kyllä varmasti kauppa kävisi paremmin jos olisi esillä mistä valkata niin automallien ja etenkin varusteiden osalta. Onhan se ihme jos BMW:t pitää pyytää Helsingistä koeajoon, kun muualla (lippulaiva?) myymälässä ei ole varusteltua autoa esittää.
No okei myönnän nyt hiukan asiaa karrikoivani, mutta pointtina silti se, että ei toi nyt lippulaiva myymälältä tunnu vaikka miten sen haluaa nähdä. Kuten jo ekassa viestissä totesin ihan OK, mutta niin oli Lahden Autosalpakin.
Eli oma fiilis on, että ainut mitä tällä muutoksella saatiin oli BMW:t lasipalatsiin Lahdessa myyntiin.
(Mikä taisi sen Sakemannin ainut vaatimus ollakin, silti itse odotin enemmän...)
Toivottavasti tämä oma arvioini vielä jatkossa osoittautuu vääräksi tämän liikeen osalta koska olisi mukava oikeasti saada se lippulaiva myymälä tänne jossa tehdä kauppaa jatkossa.
Mutta tämä oli tästä nyt omalta osaltani koskien avajaisia...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
En muutenkaan ymmärrä koko lätinää lippulaivamyymälästä...Autokeskus Airportin liike kokonaan uusi ja vartavasten bemua varten rakennettu. Delta Bavaria Lahti joku olemassa oleva tölli joka vaan entrattu ja pakkeloitu uudelleen bemarien myymiseen.
Yks syy miksi bemu lähti (myynti) Autosalvoista voi olla se, että jos maahantuontiin tuli paljon negatiivista palautetta ko. lafkan myyntitoiminnoista, niin huonossa liikkeessä ei silloin myyntiä pidetä ja maahantuoja kyllä äkkiä reagoi moiseen. Tai jos salpa ei myynyt niiden mielestä tarpeeksi paljon, niin edustus lähtee aika äkkiä.
Toinen syy ja aika varma sellainen on varmaan se, että Deltalla on pomona entinen BMW-suomen johtaja, jolla on vahva ja vankka tausta BMW-merkin parissa.
Yks syy miksi bemu lähti (myynti) Autosalvoista voi olla se, että jos maahantuontiin tuli paljon negatiivista palautetta ko. lafkan myyntitoiminnoista, niin huonossa liikkeessä ei silloin myyntiä pidetä ja maahantuoja kyllä äkkiä reagoi moiseen. Tai jos salpa ei myynyt niiden mielestä tarpeeksi paljon, niin edustus lähtee aika äkkiä.
Toinen syy ja aika varma sellainen on varmaan se, että Deltalla on pomona entinen BMW-suomen johtaja, jolla on vahva ja vankka tausta BMW-merkin parissa.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Ehdottomasti. Vielä Lahdesta tai Tampereelta ajaa motaria pitkin hesaan aika hyvin, mutta entäpä jos asut vaikka tunnin päässä Tampereelta pohjoiseen? Ei sitä tule lähdettyä todellakaan hesaan yhtä koeajoa varten. Jää se auto vaihtamatta helposti silloin. Vaan jos Gran Coupe olisikin tarjolla "kylillä" käydessä koeajoon, vaihtohammasta saattaisi kolottaa ja kärry vaihtua. Niin se vaan on. Jos vaikka Alkon tilastoista katsot kalleimpien viinien myyntiä, pikkupaikkakunnilla menee 100e pullot yllättävän nopeasti kaupaksi. Jos on tarjolla, menee kyllä. Rahaa sielläkin päin on sillä tietyllä porukalla. Mutta jos tyydytään paukuttamaan sitä F10-F30 liukuhihnalta, siihen se kaupanteko jää vaikka osalla saattaisi olla GC jopa vaihtoehtona. BMW ei tässä ole pekkaa pahempi, sama tilanne on muillakin merkeillä.Vice kirjoitti:Mitä näihin autojen / mallien laajuuteen tulee niin kyllä varmasti kauppa kävisi paremmin jos olisi esillä mistä valkata niin automallien ja etenkin varusteiden osalta. Onhan se ihme jos BMW:t pitää pyytää Helsingistä koeajoon, kun muualla (lippulaiva?) myymälässä ei ole varusteltua autoa esittää.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Jos maakunnissa on väkevä ostaja GC:lle niin auto kyllä tulee maakuntaan, ei ostajan tarvitse tulla Helsinkiin. Olihan se M6:nkin siellä Lahdessa vierailemassa ja auto varmasti siirtyy vaikka Rovaniemelle jos potentiaalinen ostaja kävelee sisään. Onko Pitkis käynyt Tampereen Autokeskuksella ilmoittamassa, että Gran Coupe pitäisi saada koeajoon? Veikkaan että sellainen sinne kyllä nopeasti järjestyy.Pitkis kirjoitti:Ehdottomasti. Vielä Lahdesta tai Tampereelta ajaa motaria pitkin hesaan aika hyvin, mutta entäpä jos asut vaikka tunnin päässä Tampereelta pohjoiseen? Ei sitä tule lähdettyä todellakaan hesaan yhtä koeajoa varten. Jää se auto vaihtamatta helposti silloin. Vaan jos Gran Coupe olisikin tarjolla "kylillä" käydessä koeajoon, vaihtohammasta saattaisi kolottaa ja kärry vaihtua. Niin se vaan on. Jos vaikka Alkon tilastoista katsot kalleimpien viinien myyntiä, pikkupaikkakunnilla menee 100e pullot yllättävän nopeasti kaupaksi. Jos on tarjolla, menee kyllä. Rahaa sielläkin päin on sillä tietyllä porukalla. Mutta jos tyydytään paukuttamaan sitä F10-F30 liukuhihnalta, siihen se kaupanteko jää vaikka osalla saattaisi olla GC jopa vaihtoehtona. BMW ei tässä ole pekkaa pahempi, sama tilanne on muillakin merkeillä.Vice kirjoitti:Mitä näihin autojen / mallien laajuuteen tulee niin kyllä varmasti kauppa kävisi paremmin jos olisi esillä mistä valkata niin automallien ja etenkin varusteiden osalta. Onhan se ihme jos BMW:t pitää pyytää Helsingistä koeajoon, kun muualla (lippulaiva?) myymälässä ei ole varusteltua autoa esittää.
Voi olla että kalliimpien mallien kauppa kävisi vilkkaammin jos malleja olisi paremmin tarjolla liikkeissä, mutta jos sitä perusautoakin myydään tietyissä liikkeissä vain joitakin kymmeniä vuoteen, niin montako Gran Coupea epäilette että siellä menisi? Alkon viinipullot pudottavat aavistuksen hitaammin arvoaan siellä hyllyllä kuin vaikkapa GC Avain Vaunun hallissa. Siihen saa muutaman GC:n myydä, että kompensoi edes sen yhden demon arvonaleneman. Sehän on selvä ettei sen demon varusteet osu kuitenkaan potentiaaliselle ostajalle, joten uusihan se on tilattava ja demo kerää pölyä hallissa.
Delta Lahden suhteen sanoisin, että odotetaan nyt muutama viikko ja katsotaan mitä siellä on esillä. Toisaalta jos perusmallit + väkevämmän malliston X6 M50d, 650i ja 740d individual ei esittelyhallissa riitä, niin ehkä sitten asiakkailla on liian suuret toiveet malliston suhteen.