Uuden auton ostaminen nettikaupasta

Keskustelua jälleenmyyjien ja maahantuojan palveluista
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

jaki kirjoitti:jos joskus olisin niin rikas, että uuden auton voisin ostaa, ostaisin 100% joko Saksasta tai Hollannista. Nouto olisi kyllä aika huikea suoraan Weltistä.
Saapa sitten nähdä kuka saa kunnian olla forumin ensimmäinen joka hakee seuraavan uuden Bemarinsa Weltista.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

///Marko kirjoitti:
jaki kirjoitti:Saapa sitten nähdä kuka saa kunnian olla forumin ensimmäinen joka hakee seuraavan uuden Bemarinsa Weltista.
Hyvä kysymys, joku Suomalainen on nimittäin voinut jo noutaakin omansa. Asuu sitten vaikka Saksassa tai Espanjassa tms. No, minun Welttinoutoa saa vielä "tovin" odottaa :blush:
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
herr Quandt
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 80
Liittynyt: 07 Syys 2013, 14:00
Auto: F11 520d

Olisi mielenkiintoista tietää, millaisilla sopimuksilla suomalaiset maahantuojat autoja oikein välittävät, kun tämä tehtaalta hakeminenkaan ei onnistu kuin harvojen huippuautojen - ja Volvon kohdalla. Muutoinkin täällä on iät ja ajat ollut monella merkillä ja mallilla supistetut valikoimat niin tekniikan kuin varusteidenkin osalta.

Esimerkiksi Audiin saa Saksassa valita rengasmerkinkin, joilla auto toimitetaan. Suomessa ei onnistu ja se on sitten herran haltuun, mitä alle sattuu osumaan. Jälleenmyyjä vaan levittelee käsiään ja esittää tietämätöntä, kun asiakkkaana tuollaista kyselee. Maahantuoja ei ole vastannut kysymykseeni lainkaan.

Käyn juuri henkistä kamppailua F10:n suhteen eli auto miellyttää ja työnantajalta sellainen irtoaisikin työsuhdeautoksi, mutta kun oma mieli ei tahdo taipua hankkimaan autoa suomalaiselta dealeriltä. Jotenkin kutkuttaisi hakea oma suoraan tehtaalta. Olishan täällä kotikylälläkin tosin BMW-dealerillä sentään verhoilla eristetty luovutustila, jossa näkyi olevan kaksi Ikean soffaa.

--

Volvon sai ainakin vuonna 2005 haettua Göteborgista, vaikka kaupat oli tehty suomalaisessa liikkeessä. Autossa oli ruotsalaiset siirtokilvet.

A-sarjan Mersun saa nyt halutessaan noutaa Ukista. Mahtaako niiden Suomi-Mersujen osalta olla koko A-sarjan mallipaletti tarjolla vai valmistetaanko Suomessa vain jotain tiettyjä malleja?

Ukin autotehtaan referenssit alkavat viimeistään Porschen ja Mersun jälkeen olla sellaiset, ettei yhtään hämmästyttäisi, vaikka tulevaisuudessa näkisimme myös BMW:n tuotantoa Suomessa.
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

herr Quandt kirjoitti:Ei tuossa mistään autoverotuksesta ole kyse. Autoveroa maksetaan sentilleen saman verran riippumatta siitä, kuka ja kuinka uuden auton Suomeen kuljettaa.

Kyse ei ole myöskään rekisteröinnin ongelmista, koska autoon saa Saksasta punapäiset siirtokilvet. Ne ovat vain siirtokilvet, eikä auton ensirekisteröinti tapahdu niitä käytettäessä. Ensirekisteröinti tapahtuu vasta Suomessa, kun auto kilvitetään suomalaisilla kilvillä. Näin tehtaalta asiakkaan toimesta haettu auto on asiapapereiden mukaan aivan yhtä aito Suomi-auto kuin suomalaiselta dealeriltäkin luovutettu.

Jäljelle jää siis vain suomalaisen maahantuojan ja jälleenmyyjien etujen valvonta ja kähmintä.

Itse olen ollut hakemassa useampaakin uutta autoa (mm. MB Vitoja, Vw Passat) Saksasta suoraan tehtaiden "automaailmoista" ja siellä ne ovat sovitusti odottaneet hakijaansa punapäisissä siirtokilvissä. Kaupat oli toki tehty halvimman tarjouksen tehneen kauppiaan kanssa ja ne tarjoukset tulivat Saksasta ja Hollannista.
Hmm. Punapäiset on kylläkin vientirekisterikilvet ja kyllä niissä auto pistetään rekisteriin,
etkai sekoita keltapäisiin?
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
herr Quandt
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 80
Liittynyt: 07 Syys 2013, 14:00
Auto: F11 520d

Major kirjoitti:
herr Quandt kirjoitti:Ei tuossa mistään autoverotuksesta ole kyse. Autoveroa maksetaan sentilleen saman verran riippumatta siitä, kuka ja kuinka uuden auton Suomeen kuljettaa.

Kyse ei ole myöskään rekisteröinnin ongelmista, koska autoon saa Saksasta punapäiset siirtokilvet. Ne ovat vain siirtokilvet, eikä auton ensirekisteröinti tapahdu niitä käytettäessä. Ensirekisteröinti tapahtuu vasta Suomessa, kun auto kilvitetään suomalaisilla kilvillä. Näin tehtaalta asiakkaan toimesta haettu auto on asiapapereiden mukaan aivan yhtä aito Suomi-auto kuin suomalaiselta dealeriltäkin luovutettu.

Jäljelle jää siis vain suomalaisen maahantuojan ja jälleenmyyjien etujen valvonta ja kähmintä.

Itse olen ollut hakemassa useampaakin uutta autoa (mm. MB Vitoja, Vw Passat) Saksasta suoraan tehtaiden "automaailmoista" ja siellä ne ovat sovitusti odottaneet hakijaansa punapäisissä siirtokilvissä. Kaupat oli toki tehty halvimman tarjouksen tehneen kauppiaan kanssa ja ne tarjoukset tulivat Saksasta ja Hollannista.
Hmm. Punapäiset on kylläkin vientirekisterikilvet ja kyllä niissä auto pistetään rekisteriin,
etkai sekoita keltapäisiin?
En ole satavarma puna- ja keltapäisten kilpien eroista, mutta kaivoin tänään isäukon matkailuauton paperit esiin ja ei sielläkään rekisteriotteessa ole mitään merkintää ulkomaisesta tunnuksesta. Liimakoppi on siis ostettu uutena Saksasta, ajettu punapäisillä kilvillä Suomeen ja ainakin suomalaisen katsurin kantana oli kyseessä olevan ensirekisteröinti Suomeen.

Tottahan ne tilapäiskilvet jonkilaisen rekisteröinnin synnyttävät, aivan kuten Suomen tarrakilvetkin. Eihän niissä olisi mitään järkeä, jos tiettyä tunnusta ei yhdistettäisi yksilöityyn autoon ja sen omistajaan. Se kai on rekisteröimisen tarkoituskin.

Suomessakin voi ostaa auton tarrakilvillä ilman, että autoa rekisteröidään Suomeen. Ensirekisteröinnin ei siis katsota tapahtuvan tarrakilpiin laittamisella.

Jos ehdottoman varmuuden haluaa, niin eipä rekkarahditkaan pahan hintaisia ole. Saksasta kotiovelle Suomeen kulkee auto 500 eurolla ja itse voi lentää BMW-maailmassa käynnin jälkeen kotiin odottamaan uutukaisen saapumista. Sama 500 kuluisi kuitenkin polttoaineisiin ja laivalippuihin. Ajamisen ilo vaan jäisi pois. :)
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Nyt taas kun ostin uuden autoni kyselin auton noutamisesta Weltistä.Ei käynyt päinsä.Tämä oli jo kolmas kerta kun
olisin halunnut noutaa autoni Munchenistä 2004 jälkeen.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Tässähän näitä viestejä on tullut lähinnä siinä mielessä, mikä se syy ei ainakaan ole. Mutta lopullinen syy ei ole edelleenkään selvinnyt. En ymmärrä, että jos tilaan auton Laakkoselta ja sovin hinnan ja maksan sen, miksi en voisi hakea sitä Weltistä? Eihän siinä mitään kukaan menetä? Maahantuoja eikä diileri.Tai en siis ymmärrä, miksi menettäisi. Voisihan sen auton velvoittaa tuomaan vaikka diilerille tarkastukseen hakemisen jälkeen, jos jostain kiinni on. Vai onko niin, että päämies säätää tässä vastaan ja jos hakee auton tehtaalta, silloin menettää jotain. En vain tajua, miksi niin olisi, kun muissa maissa onnistuisi.

Nyt kun kelasin, tiedän yhden tapauksen, missä kotimainen kaveri haki BMW M:ltä M3:n ja jätti ulkomaille. Mutta myynti tuli BMW Suomi Oy:n kautta kuitenkin.
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

Ja ostamalla se esim. Saksalaisen ketjun kautta tienaa kyllä matkarahat moneen kertaan...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Vastaa Viestiin