Osa 3.
Koska KA ei tiennyt että kesäkuun alusta tuotantoon tulevat F kympit voidaan valmistaa haluamallani Beigellä kangasverhoilulla tilaukseni meni sisään mustilla penkeillä.
Sain sitten tiedon Ruotsista
5 Series foorumin kautta että näin todellakin on – verhoilu muuttui haluamakseni (tämä koski myös puolinahkaisia sporttipenkkejä). KA oppi uutta.
Sitten sain toukokuussa viestin että autoni menee kohta tuotantoon ja viimeiset muutokset on nyt tehtävä. Haluisin lisätä Ambient valopaketin mutta KA väitti että silloin on myös ostettava Comfort Access. En halunnut maksaa yli tonnia minulle täysin turhasta toiminnosta. Autossa on Keyless Start vakiona.
Viikko sen jälkeen bongasin, taas
5 Series foorumilla, nyt Puolalaisen uuden F10 auton jossa oli tyylikkäät Ambient valot mutta ei CA toimintoa. Soitin siitä heti KA:oon mutta silloin autoni lisävarusteet olivat jo lukittu. Kovan ja ankaran kinastelun jälkeen sain tästä hyvityksen.
Tämä ongelma oli kyllä enemmänkin BMW Suomen moka!
Noh, sitten tuli puhe luovutusajankohdasta. Luovutus oli arvioitu papereissa viikolle 29 mutta sähköposteissa puhuttiin aina viikosta 28.
Myyjä ottikin minulle yllättäen lomaa viikoille 27 – 29 joten hän ehdotti luovutusta vasta viikolle 30. Vastasin että siihen en suostu ja auto luovutettiin minulle perjantaina 16.7. toisen KA:n BMW myyjän avustukeslla.
Näin myös paperin (ensimmäisen rekisteriotteen, jossa autoni oli huollettu Hangossa jo 23.6. (viikko 25))!
Otin sen paperin mielestäni luovutushetkellä kassiini mutta nyt en löydä sitä mistään!?
Maksoin autoni välirahan käteisellä ja ajoin sen tyytyväisenä Stadiin.
Kuukausi sen jälkeen piti kaikki paperit allekirjoittaa uudelleen, joska alvi laskelmassa oli kuulemma 7 sentin virhe.
Mulla on mapissa kolme (!) erilaista lisävaruste laskelmaa!
Kuten yllä kirjoitin niin talvirenkaat piti tuoda ”KA:n pakulla” mun autorengas pajaan ja samalla hakea mun vaihtoauton talvi setti.
Mutta sitten saan puhelun lokakuisena aamuna "pajaltani" että Kiitolinjalla on Kampissa talvisettini!
Niidenhän piti tulla perille antamaani osoitteeseen.
Taas jouduin tekemään hommia että ne renkaat saatiin Kampista Hertsikaan ja vanhan autoni setti Vaasaan.
Kuka maksoi laskut ylimääräiset – autopajani tietenkin! KA delegoi työt, **ttu!
Taas pari tuntia turhaa duunia sekä multa että pajalta.
Kävin sitten katsomassa uutta talvirengassettiäni ja eiköhän niistä puuttuneet keskiöt (kuka on niin dorka että jättää vanteiden keskiöt lähettämättä? Eli täyttä vittuilua).
Taas duunia...
Sitten KA lähetti mulle vielä laskun siitä että toimittivat ne vi*un keskiöt, mutta kerrankin oikeaan osoitteeseen.
Pyysin laskusta hyvityslaskua ja sekin osui jo heti toisella yrittämisellä oikein...
Auton luovutuksen yhteydessä KA ei maksanut mulle täyttä tankkiä naftaa niinkuin kuuluu ja jopa pissapoika oli puolityhjä...
Premium BMW:n ostaminen on nykyään ainakin Käyttöauton palveluilla täyttä itsepalvelua.
Käyttöauto Vaasan vastauksensa mun valituksiin on:
Kun asiat rupeavat menemään pieleen, niin ne menevät.