Espoo - Laakkonen

Keskustelua jälleenmyyjien ja maahantuojan palveluista
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Siirrän kommenttini suoraan tänne BMW F10 5-sarjalainen sivustolta sen enempää tässä jaarittelematta...:

(olen siis hankkinut heiltä uuden 5-sarjalaisen)

osa 1: Nyt se auto on valmis mutta yllätys, laakkonen yrittää vedättää 3000 euroa lisähintaa enemmän kuin mitä sopimuksessa on mainittu, selitellen sitä että olen tehnyt kaupat ennen alv muutosta. Olen tehnyt useita kauppoja ennen ja jälkeen 1.7, jolloin vero muutui. Tähän syynä se että jokaisen varustemuutoksen jälkeen tulee uusi sopimus ja viimeisin on elokuussa allekirjoitettu. Näin he pääsee vedättämään hintaa ylöspäin, vedoten näihin "sotkuihin" mutta viimeisin sopimus, jossa on allekirjoitukseni pitää kutinsa - tähän aion nojata!

Olen ollut tässäkin kaupassa sen verran kiltti että annoin vaihtoautoni jo 3 kk siten heille (jonka he saivat heti kaupaksi) ja maksanut muutamaa varustetta lkm koko kauppahinnan ja nyt he sitten laskevat tahallisesti päin peetä :curse:

Onko ideoita, onko oikeus purkaa koko kauppa vedoten tähän ja mielipahaan, jonka olen kokenut?

osa 2: Alkaa tilanne kääntyä minun edukseni pikkuhiljaa, heidän moka laskutuksessa. Nyt kun laskin jo maksetut summat ja vähennän sen auton kauppahinnasta, tilanne kääntyi 2-1 minun hyväkseni eli laakkonen joutuu palauttamaan takaisin. Katsotaan nyt mitä tapahtuu, juuri tein lakselmat sähköpostilla, joten jään odottelemaan heidän vastinettaan

osa 3: Autoani en vieläkään saanut vaikka olen sen maksanut - voitteko kuvitella että laakkonen espoo ei osannut sitä laskea vaan laittoivat joensuun pääkallopaikan kontolle asian. Tein asiasta valituksen kuluttaja-asiamiehelle joten katsotaan mitä he tuumaavat asiasta, haluan vain oikeutta itselleni jotta en tule huijjatuksi. Kannattaa siis laskea hinnat sopimuksessa tarkoin koska niissä on piilovirheitä hyvin paljon, ainakin minun sopimuksessani on.

Mikä eniten ihmetyttään on se että autoni seisoo laakkosella rekisteröitynä ja maksettuna mutta eivät sitä ole luovuttaneet, eivät edes pahoitelleet sotkua, saatika antaneet sijaisautoa edes viikonlopun ajaksi - en pyytänyt mutta se kuuluisi ilmanmuuta hyviin asiakaspalvelu tapoihin mutta laakkonen ei sitä osaa :mad:

Maksoin autoni jo kesäkuun lopussa, joten kyllä pistää vihaksi tämmöinen toiminta!

En suosittele Laakkosella asiointia ja nk. minulle vastattiin toisella palstalla niin heillä on ilmeisesti liikaa asiakkaita koska on varaa toimia tällä tavoin. BMW myyntiä onneksi on myös Autokeskus Tikkurila ja Autosalpa Kerava (pääkaupunkiseutu), jossa myynnin puoli toimii hienosti (kokemusta on muutaman vuoden takaa...)
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Vielä piti sanoa se että Laakkonen on ollut kuluttaja-asiamiehen "hampaissa" ennenkin, eli ihmetystä herättää miten tuollainen autokauppa voikin pyöriä noin hyvin, uusia tilattuja autoja on pihat täynnä mutta kuinka kauan :conf:

Kuinka paljon lie ovat asiakkailta rahaa vedättäneet vuosien kuluessa, hyväuskoisia kun suurin osa ihmisestä on.
Avatar
TKU
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 341
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:27
Paikkakunta: Jyväskylä

Onko tuohon joku erikoinen syy, että olet maksanut autosi jo noinkin aikaisessa vaiheessa? Itse olen aina omani maksanut vasta luovutusvaiheessa.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

TKU kirjoitti:Onko tuohon joku erikoinen syy, että olet maksanut autosi jo noinkin aikaisessa vaiheessa? Itse olen aina omani maksanut vasta luovutusvaiheessa.
Voisi arvailla syyksi arvonlisäveron nouseminen 23 prosenttiin heinäkuun alusta 2010. Omaa autoa tilattaessa oli kova kiire saada auto rekisteriin ennen 30.6.2010. Toisaalta turhaan, sillä en tiennyt että auton olisi voinut maksaa jo ennen luovutusta vanhan 22%:n alvin mukaan. Tosin ei sitä tiennyt automyyjänikään.
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Kyllä, eli alv korotuksen vuoksi maksoin auton ennen 1.7. Tein muutaman varustelisäysken alv korutksen jälkeen ja niistä joudun maksamaan korotetun alvin mutta ne ovat pieniä summia...

Kumma että aina käy niin että liike yrittää veloittaa asiakkaaltaa liikaa eikä liian vähän :mad:
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Loppu hyvin, kaikki hyvin - he olivat laskeneet alvin muutoksen vuoksi auton päin peetä, joten kannatti avata nokka ni tuli asia kuntoon :)
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

japi2010 kirjoitti:Loppu hyvin, kaikki hyvin - he olivat laskeneet alvin muutoksen vuoksi auton päin peetä, joten kannatti avata nokka ni tuli asia kuntoon :)
:thuup:
Avatar
sami68
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 19 Elo 2010, 07:53
Auto: 330dA Coupe E92 2009 M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala

Oon muutaman kerran soittanut ja kerran käynnyt paikalla varusteasioissa. Palvelu ja tieto/taito on ollut hyvää ja ammattitaitoista :thuup:
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Uusien autojen puolella en ole päässyt vielä kertaakaan asian ytimeen, käytettyjen puolella kyllä jo useammankin kerran. Varusteasioissa olen saanut palvelua, joskin joskus on sähköpostitiedusteluun jäänyt vastaus tulemattakin. Paikan päällä aina asiallista. Huollon puolella palvelu on ollut ystävällistä niin normaalissa huollossa kuin takuuasioissakin, kuten myös suorapalvelussa. Tänään jätin ykköseni ensimmäiseen huoltoonsa sinne, vastaanotto oli erinomainen, katsotaan miten huomenna nouto sujuu.

Kokemukset siis positiivisia, vaikka uusien autojen myynnissä en olekaan vielä löytänyt "sitä oikeaa" myyjää.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Mikäs toi laakkosen suorapalvelu on ? Pikahuoltoko.

Tuulilasi meni kesällä päreiksi ja tarjosivat sillon aikaa jonnekin 2 viinkon tai kuukauden päähän. vrt autokeskukselta sai ajan seuraavalle päivälle ja jopa sijaisauto tuli kaupan päälle. Laakkosen palvelu on ollut myyntipuolella jotenkin ylimielistä kun vaihdoin vanhasta pikkuautosta tähän nykyiseen. Loppujen lopuksi siis kauppoihin ei olla päästy siis koskaan autonvaihtopuolella eikä huollossa Espoon Laakkosella.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
bmw05
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 30 Marras 2010, 10:21

xstr kirjoitti:Mikäs toi laakkosen suorapalvelu on ? Pikahuoltoko.

Tuulilasi meni kesällä päreiksi ja tarjosivat sillon aikaa jonnekin 2 viinkon tai kuukauden päähän. vrt autokeskukselta sai ajan seuraavalle päivälle ja jopa sijaisauto tuli kaupan päälle. Laakkosen palvelu on ollut myyntipuolella jotenkin ylimielistä kun vaihdoin vanhasta pikkuautosta tähän nykyiseen. Loppujen lopuksi siis kauppoihin ei olla päästy siis koskaan autonvaihtopuolella eikä huollossa Espoon Laakkosella.
Suorahuolto on se mihin voi auton viedä periaattees ilman ajanvarausta. Eli nopein on voittaja. Siellä ne ei kuitenkaan tuulilasia ala vaihtaan, ku itekin reilu vuos sitten kyselin, vain aika pitää varata normi huoltoon. Suorahuollossa on kyllä vaihdettu öljyt ja muuta pikkunippeliä. Aina oon saanu loistavaa palvelua niin paikanpäällä kuin puhelimitsekin.

Varaosapuolella myös erittäin hyvä palvelu ollut joka kerta. Muusta ei sitten kokemusta.
Avatar
JP-76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
Auto: 2014 550iX
Paikkakunta: Kanta-Häme

Suorahuollossa eivät vaihda lasia kun tuon liimalasin pitää asettua aika monta tuntia (12h oli kai jossain suosituksena).

Tosin yhteen Hiaceen laittoivat lasin 8:n aikaan aamulla ja antoivat ajoon klo 12, että tiiä sitte...

Myöskään laseja ei pidetä varastossa vaan ne tilataan autokohtaisesti joten ajan joutuu muutenkin varaamaan.
Aika tuuri on kyllä käynyt jos Autosalvalla on ollut juuri oikea lasi varastossa :wassat:

Espoon laakkosesta ei ole ollut kokemusta muuta kuin huollon puolelta, mutta erinomaista palvelua olen aina saanut ja huollon hinnat on joskus arvioitu jopa yläkanttiin tai sitten ovat olleet sitä mitä on sovittu.
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
jpufin69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Elo 2013, 21:07

3 vuotta vanha 318 alkoi nykimään, pian paloi jo varoitusvalo mittaristossa. Auto hinaukseen ja Espoon Laakkoselle. Vika löytyi parin päivän odottelun jälkeen.
Korjaus meni takuuseen, mutta itse autoa jouduin odottamaan reilun kuukauden.
Siinä meni sitten kesälomasuunnitelmat.
Sijaisautoa ei otettu edes puheeksi, saatikka oltaisiin pahoiteltu asiaa.
BMW Suomelta otti 5 vkoa tapahtuneen jälkeen yhteyttä henkilö joka kyseli auton sen hetkistä tilaa. Varmaan kesätyöntekijä, kun asiakaspalvelusta ei minkäänlaista tietoa.
Noudin autoni, enkä yllättynyt yhtään ettei sitä oltu edes pesty kuukauden ulkona seisomisen jälkeen.

Otin yhteyttä BMW Ag Saksaan, mutta valitettavasti sinne saapuvat palautteet ohjataan tänne Pellehetmanneille.

Varmaan joku on saanut positiivisia kokemuksia Laakkoselta. Minä valitettavasti en, enkä aio enää kokeillakaan. :dumb:
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Etkö saanut osia vai miksi auto seisoi kuukauden? BMW:llä on ollut ongelmia toimittaa varaosia kun he ovat vaihtaneet tietokone systeemeejään.Eipä taida oikein mistään saada sijaisautoa 3 vuotta vanhalle autolle.Eihän siinä ollut edes takuuta enään voimassa.Enpä usko ,että kovinkaan monessa paikassa pestään auto kun viet auton huoltoon.Ei ole kertaakaan mulle edes terjottu sellaista mahdollisuutta.Uusia autoja ollut vuodesta -72 lähtien.
Jouduitkos maksamaan työstä ,jonka tekivät.Omasta E90:stä meni Tanskassa ohjaustehostin.Hinattiin paikalliseen liikkeesseen ja 4 päivä oli korjaamolla.Takuu oli mennyt umpeen 2 kuukkautta aikaisemmin.Osat sain takuuseen mutta työ maksoi 580€.Sijaisauton sain BMW sopimuksen mukaan.
kimmop
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 30 Maalis 2010, 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Bemuawd kirjoitti:Eipä taida oikein mistään saada sijaisautoa 3 vuotta vanhalle autolle.Eihän siinä ollut edes takuuta enään voimassa.Enpä usko ,että kovinkaan monessa paikassa pestään auto kun viet auton huoltoon.Ei ole kertaakaan mulle edes terjottu sellaista mahdollisuutta.
Njaa. Reilu 4v vanhasta Audi A6:sta korjattiin ovet tehtaan piikkiin, sijaisauto tottakai tarjottiin täksi ajaksi. Myös pesu kuului normihuoltoon, yleensä kielsin konepesun niin pesivät käsin jos pesijällä oli tilaa.

Eli ihmettelisin jos takuuseen korjattavan auton odotusajaksi ei automaattisesti tarjota sijaisautoa?
Sampo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 10:27
Auto: F20 120dA M-sport 2012 ja F20 120d xDrive 2013

Kokemuksia Espoon Laakkosesta uuden auton oston yhteydessä:

+ asiallinen palveluasenne, ei turhaa ylimyymistä tai tyrkyttämistä
+ osaavan oloinen henkilökunta
+ uusien tarjouksissa hyvät käteisalennukset (=alennus ilman vaihtoautoa)

- tarjottu hyvitys käytetystä on nyt omalla kohdalla ollut kaksi eri kertaa järjestään huonoin ja selvällä marginaalilla verrattuna muihin jälleenmyyjiin. Viimeksi "käytettyjen hallissa oli juuri vastaava vaihdokki, joka ei ole oikein mennyt kaupaksi" :rolle:. Myyjä lupasi neuvotella vaihtoautopäällikön kanssa välirahatarjousta paremmaksi ja palata asiaan, mutta näin ei koskaan käynyt, myös tästä miinusta. Olisi tyylikästä palata asiaan kun on luvattu, vaikka sitten vain toteamalla, että parempaan tarjoukseen ei päästäkään. Kun palasin asiaan itse, niin käteisalennus nousi hieman mutta hyvitys vaihdokista pysyi täsmälleen samana. Ero oli niin merkittävä muiden liikkeiden tarjouksiin, että kaupanteko on tyssännyt käytännössä tähän.
Jukka-Pekka B.
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 03 Joulu 2014, 14:53
Auto: BMW 750d xDrive 2014
Paikkakunta: 00890

Vain hyviä kokemuksia.

Myynti toimii hyvin, ostokokemus oikein miellyttävä sekä huoltokin pelannut kiitettävästi.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Minunkin kokemus on oikein erinomainen. Hyvä palvelu ja systeemi toimii. Lisäksi myin nyt F30:n sinne takaisin, maksoivat niin hyvän hinnan ilman uuden ostamista tilalle, että Nettiautossa en olisi samalla saanut varmaan kaupaksi aikoihin jos ollenkaan.
Avatar
hege
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
Auto: G30 530e Luxury Line
Paikkakunta: Espoo

Hyviä kokemuksia pääsääntöisesti mullakin. Sieltä yhden käytetyn BMW Premium Selection -auton olen ostanut, uusia olen koeajanut ja huollossa käyttänyt lähes poikkeuksetta siellä nykyistä ja edellistä ja kaikessa homma toiminut mallikkaasti.
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Pitkis kirjoitti:Minunkin kokemus on oikein erinomainen. Hyvä palvelu ja systeemi toimii. Lisäksi myin nyt F30:n sinne takaisin, maksoivat niin hyvän hinnan ilman uuden ostamista tilalle, että Nettiautossa en olisi samalla saanut varmaan kaupaksi aikoihin jos ollenkaan.
No, miksi päätit myydä F30?
Vastaa Viestiin