Autokeskus Konala

Keskustelua jälleenmyyjien ja maahantuojan palveluista
mikoskin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 12:09

Piti oikein luoda tunnarit, jotta voi kertoa Autokeskuksen huollosta. Kyseessä 2009 E61 525d.

Teetin öljynvaihtohuollon, johon sisältyi suodatin + raitisilmasuodatin. Samalla lupasivat hoitaa tehtaan akkukaapelikampanjan.

Ilmeisesti perjantai on huono päivä huollolle, koska öljynvaihdon tarpeen ilmaisinta ei oltu jaksettu nollata eikä huoltokirjaan oltu raapustettu mitään.

Akkukaapelikampanjan ovat varmaan jättäneet kokonaan tekemättä. Autossa on nimittäin tehdasvarusteena kaksi akkua. Varsinainen aķku on lisävarusteakun alla. Minulla puuttui toinen mutteri lisävarusteakun kiinnikkeestä. Huollon jälkeen mutteri puuttui edelleen. Mitään pääakun tarkistusta ei ole voitu tehdä ilman lisävarusteakun irroittamista. Ennen huoltoa kyselivät, saako vaihtaa polttimoita, jos ovat palaneet;)

Toivottavasti vaihtoivat edes öljyt.
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

mikoskin kirjoitti:Toivottavasti vaihtoivat edes öljyt.
Kuitissa lukee, tosin omalla kohdalla meni nyt Nesteen CityPro 10W-40. Itse öljynvaihtohan oli yli 200€ ja jotenkin tuntuu huijatulta, että käytetään jotain muuta kuin BMW-kyltitettyä tai Castrolin tuotetta.
Trooper
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Tammi 2015, 19:46

Jep jep, samaa olen itsekin ihmetellyt; miksei BMW-merkkihuollossa käytetä niitä moottoriöljyjä, joita BMW itse suosittelee.
Toki Autokeskuksessa saa Castrolin öljyjä myös, mutta eri hintaan. Ja kun on autohuoltojen toimintaa noin 20 vuotta seurannut, niin en minä ainakaan usko että sillä eri hinnalla saisi Castrolia. Sinne halliin kun ei pääse asiaa tarkastamaan. Parempi vaihtaa öljyt itse.

Autokeskus Konala yllätti minutkin tässä taannoin huonoissa merkeissä. Auto oli siellä takuuhuollossa yhden työpäivän. Lähes kaikki huoltoa tilatessa raportoidut viat olivat korjaamatta sen huoltopäivän päättyessä. Kun ei ollut mitään tarvittavia varaosia ja kun en kaikki pitää Saksasta tilata.
Sovimme uuden huollon noin 3 viikon päähän. Vein auton taas aamulla aikaisin samaan paikkaan ja huoltoneuvoja kuittasi sen sisään. Illalla minulle soitettiin, että osia ei ole vielä tullut ja siksi hommia ei voitu tehdä. Eli ne huoltoneuvojat eivät viitsi aamulla autoa sisään ottaessaan edes tarkastaa, että kolme viikkoa aikaisemmin tilatut osat olisivat tulleet.

Autohuoltobusineksessa on jotain aivan käsittämätöntä laatuajattelun puutetta. Näillä tällaisilla firmoilla ei kaiken järjen mukaan voi olla mitään laatusertifikaatteja/vast. kun rutiinit ovat noin kertakaikkisen heikoissa kantimissa.

Kilpailevalla LAAKKOSELLA aivan sama ongelma; huoltojen ja korjausten jälkeen toimivuutta ei kukaan tarkasta, vaan se puoli jätetään asiakkaan huoleksi.

Suomessa olisi tilaus jollekin, esim. virolaiselle, yrittäjälle perustaa merkkihuoltokorjaamoketju, jossa homma lähtisi perusasioista. Rutiinit kuntoon, rekrytointi kuntoon, ja siitä se lähtisi.
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Trooper kirjoitti:
Autokeskus Konala yllätti minutkin tässä taannoin huonoissa merkeissä. Auto oli siellä takuuhuollossa yhden työpäivän. Lähes kaikki huoltoa tilatessa raportoidut viat olivat korjaamatta sen huoltopäivän päättyessä. Kun ei ollut mitään tarvittavia varaosia ja kun en kaikki pitää Saksasta tilata.
Sovimme uuden huollon noin 3 viikon päähän. Vein auton taas aamulla aikaisin samaan paikkaan ja huoltoneuvoja kuittasi sen sisään. Illalla minulle soitettiin, että osia ei ole vielä tullut ja siksi hommia ei voitu tehdä. Eli ne huoltoneuvojat eivät viitsi aamulla autoa sisään ottaessaan edes tarkastaa, että kolme viikkoa aikaisemmin tilatut osat olisivat tulleet.

Autohuoltobusineksessa on jotain aivan käsittämätöntä laatuajattelun puutetta. Näillä tällaisilla firmoilla ei kaiken järjen mukaan voi olla mitään laatusertifikaatteja/vast. kun rutiinit ovat noin kertakaikkisen heikoissa kantimissa.

Kilpailevalla LAAKKOSELLA aivan sama ongelma; huoltojen ja korjausten jälkeen toimivuutta ei kukaan tarkasta, vaan se puoli jätetään asiakkaan huoleksi.

Suomessa olisi tilaus jollekin, esim. virolaiselle, yrittäjälle perustaa merkkihuoltokorjaamoketju, jossa homma lähtisi perusasioista. Rutiinit kuntoon, rekrytointi kuntoon, ja siitä se lähtisi.
Ei ole näköjään mikään muuttunut. Jokunen vuosi sitten totesin E60 pakosarjan vuotavan ja vein auton Konalaan sen vaihtamiseksi. Sovittiin erityisesti , että auto jää korjaamolle , kunnes homma on hoidettu , vaikka menisi parikin päivää. Heti aamupäivällä tuli tekstari " auto on valmis noudettavaksi". Noudettaessa todettiin , että pakosarja on halki ja että pitää tilata aika sen vaihtoon !
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Ongelmana noissa huollon palveluissa ja toiminnoissa on kai se, että tekevät homman miten tahansa, niin koko
ajan huoltoon on noin 2 viikon jono. Siis töitä riittää tehtiin sitä nyt vähän sinne päin tai sitten hyvin.
Se ihmetyttää, että ihan samalla vaivalla ainakin töiden vastaanotossa vois hommat hoitaa hyvin, mutta
kuten moni on todennut, niin aika lepsusti siellä hommia tehdään eikä tämä koske pelkästään Autokeskusta.
Avatar
rBoost
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 15 Helmi 2012, 12:23
Auto: Porsche Cayman S '14
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Jännä paikka tämä Konalan autokeskus. Ei ennen ole ollut ongelma saada autoa yöksi koeajoon, mutta tuollapa se ei onnistu (kuulemma ihan autokeskuksen sääntö nykyään, siis oikeasti?). En ole ostanut ja ei ole aikeissa ostaa autoa liikkeestä ilman että se on mulla koeajossa yön yli.

Kuulemma sellainen ihmeellinen asia onnistuisi että auton saisi 10 ja 18 välille ajettavaksi arkena. Eli siis mun pitäisi ottaa vapaapäivä jos haluan auton koeajaa? Omasta mielestä tuo on aika helvetin kallis koeajo :)

Muutenkin palvelu oli aivan käsittämättömän tahmaista. Auton ympärillä piti pyöriä ties kuinka kauan että kukaan tuli edes kysymään tarvitsenko palvelua. Sitten kun yritän autosta kysellä niin myyjä vastaa nopeasti jotain ja lähtee hoitamaan muita asioita. Jotenkin vain pakosti tulee sellainen fiilis että mut arvioitiin asiakkaana sellaiseksi että "ei tuolla ole tuohon varaa, eikä se sitä osta kuitenkaan". Parastahan tässä oli se että myyjän käytös muuttui täysin kun hänelle selvisi mikä auto minulla olisi tulossa vaihtoon... siis sen jälkeen kun lopulta sain myyjän kiinni ja kyseltyä saisiko autosta jopa tarjoustakin.

Vieläkö tälläistä on varaa tehdä nykypäivänä?
Saab 9000 turbo '85
Saab 900 '86
Saab 900 '94
Saab 9-3 SS 2,8TS V6 Aero '07
BMW e92 320dA Coupé '08
BMW f20 125dA M-Sport '12
BMW e92 M3 DCT Coupé '10
BMW f20 M140i xDrive '16
Porsche Cayman S '14
spjarv
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Loka 2012, 23:00
Auto: F30 328iA M Sport '13

Melkoista touhua... uutta bemaria myydään ja pitäisi käydä duunin jälkeen viiden ja kuuden välissä ajamassa liittymästä motarille ja takaisin, ja sitten rahat tiskiin.

Espoon Laakkoselta sain juuri koeajoon auton lauantaista maanantaihin kun rouvalle ei sopinut muut aikataulut kuin sunnuntai. Auto tilattiin vielä maahantuojalta, kun sattui olemaan harvinaisempi malli. Kauppoja ei tullut juuri tästä mallista, mutta palvelua ei voi moittia ja helppo valita mihin menen asioimaan kun auton vaihto realisoituu. Laakkosen Sami hoiti kyllä meikäläisen asioinnin hienosti jo edelliselläkin kerralla, vaikka mitään "näyttöä" maksukyvystä ei silloin vielä ollut.

Jos tällainen linjaus siis Konalassa on, niin muualta saa yhä entiseen malliin.
Avatar
rBoost
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 15 Helmi 2012, 12:23
Auto: Porsche Cayman S '14
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Jeps, juurikin näin!

Vielä mainittakoon että tuo kyseinen auto oli käytettyjen puolella. :)
Saab 9000 turbo '85
Saab 900 '86
Saab 900 '94
Saab 9-3 SS 2,8TS V6 Aero '07
BMW e92 320dA Coupé '08
BMW f20 125dA M-Sport '12
BMW e92 M3 DCT Coupé '10
BMW f20 M140i xDrive '16
Porsche Cayman S '14
mikse
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 09 Helmi 2013, 13:51
Auto: G30 530ex M-Sport

Täälläkin kertomani moottorinvaihto-E91 kävi koneenvaihdon jälkeen kaksi kertaa hinurilla Konalan Autokeskuksessa, koska olivat unohtaneet laittaa starttimoottorin herätevirtapiuhan kunnolla kiinni. Myös moottorin päällä oleva muovisuoja oli jäänyt alkuperäisellä käynnillä laittamatta paikoilleen. Palvelu oli erittäin mukavaa koko ajan, mutta kyllähän se vitutti pari kertaa ylimääräistä tuolla ravata.
Autokeskus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 11:47

rBoost kirjoitti:Jännä paikka tämä Konalan autokeskus. Ei ennen ole ollut ongelma saada autoa yöksi koeajoon, mutta tuollapa se ei onnistu (kuulemma ihan autokeskuksen sääntö nykyään, siis oikeasti?). En ole ostanut ja ei ole aikeissa ostaa autoa liikkeestä ilman että se on mulla koeajossa yön yli.

Kuulemma sellainen ihmeellinen asia onnistuisi että auton saisi 10 ja 18 välille ajettavaksi arkena. Eli siis mun pitäisi ottaa vapaapäivä jos haluan auton koeajaa? Omasta mielestä tuo on aika helvetin kallis koeajo :)

Muutenkin palvelu oli aivan käsittämättömän tahmaista. Auton ympärillä piti pyöriä ties kuinka kauan että kukaan tuli edes kysymään tarvitsenko palvelua. Sitten kun yritän autosta kysellä niin myyjä vastaa nopeasti jotain ja lähtee hoitamaan muita asioita. Jotenkin vain pakosti tulee sellainen fiilis että mut arvioitiin asiakkaana sellaiseksi että "ei tuolla ole tuohon varaa, eikä se sitä osta kuitenkaan". Parastahan tässä oli se että myyjän käytös muuttui täysin kun hänelle selvisi mikä auto minulla olisi tulossa vaihtoon... siis sen jälkeen kun lopulta sain myyjän kiinni ja kyseltyä saisiko autosta jopa tarjoustakin.

Vieläkö tälläistä on varaa tehdä nykypäivänä?
Kiitos palautteestasi! Konalan vaihtoautopäällikkö on saanut tiedon tästä keskustelusta ja asia on käyty liikkeen sisällä läpi. Vaihtoauton koeajo yön yli on valitettavasti hieman haasteellinen, yksittäisten väärinkäytösten vuoksi emme enää niitä suosittele.

Autokeskus ei missään nimessä luokittele asiakkaita eriarvoisiksi ja olemme pahoillamme jos tällainen tunne on sinulle syntynyt. Pyrimme jatkavasti parantamaan palveluamme ja jos haluat, voit jättää vielä henkilökohtaisen palautteen linkistä http://bit.ly/1B4NRfv" onclick="window.open(this.href);return false;

Terveisin,
Juhana / Autokeskus
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Onkos nettietikettiin tullut viime aikoina muutosta, vai miten yksityishenkilöiden foorumille yhtäkkiä tulee autoliike kommentoimaan asioita?

Yhteistyökumppaneille ja muille yrityksille on oma osionsa.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Onko tänne kielletty yritysten laittaa vastinetta asioihin? Mielestäni se on jopa hyvä asia.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

salmol kirjoitti:Onko tänne kielletty yritysten laittaa vastinetta asioihin? Mielestäni se on jopa hyvä asia.
No eihän se nyt kiellettyä ole...

Puhuin yleisesti kaikista forumeista. Näihin päiviin asti on ollut kirjoittamaton sääntö ettei tämmöstä, mutta kai se sitten tälle forumille sopii?
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Ok. Millä foorumilla tuo esimerkiksi on kielletty tai missä se on ns. kirjoittamaton sääntö?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Nettietikettiin kuuluu tällainen sääntö:

Do not use a forum to promote your product, service or business.

Voipi olla, että olen ainut, joka suhtautuu skeptisesti tällaisiin vastineisiin, jotka mielestäni vain yrittävät korjata jo tapahtunutta vahinkoa, eikä vilpittömyys mitenkään erikoisesti paista vastineesta.

Itse olen aina saanut autot koeajoon viikonlopuksi, joten Konala erottautuu nyt virallisesti mukavien autokauppojen joukosta pois sanomalla sen julkisesti, että "tuu virka-aikaan tekemään kauppas"... ja lopuksi "älä huutele tämmösiä julkisesti, vaan jätä tähän meidän liikkeen nettiosoitteeseen se palaute"...

Just my 2 cents.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Nakkisoturi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Loka 2012, 23:20
Auto: e91 Alpina D3 Biturbo #115

Ja toisekseen, taitaa heilläkin olla autot liikennekäytöstä poistettuja, jolloin niitä ei voida edes yön yli antaa koejaoon. Siis ilman liikennekäyttöön palautusta...
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

salmol kirjoitti:Onko tänne kielletty yritysten laittaa vastinetta asioihin? Mielestäni se on jopa hyvä asia.

Samaa mieltä.
Usein tälläkin ja myös muilla autofoorumeilla pohditaan, että lukevatko autoliikkeet edes näitä purkauksia.
Onhan se hyvä saada tieto, että palaute on luettu ja asia on käsitelty liikkeessä.
jlindholm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Maalis 2015, 11:59

Juha kirjoitti:Nettietikettiin kuuluu tällainen sääntö:

Do not use a forum to promote your product, service or business.

Voipi olla, että olen ainut, joka suhtautuu skeptisesti tällaisiin vastineisiin, jotka mielestäni vain yrittävät korjata jo tapahtunutta vahinkoa, eikä vilpittömyys mitenkään erikoisesti paista vastineesta.

Itse olen aina saanut autot koeajoon viikonlopuksi, joten Konala erottautuu nyt virallisesti mukavien autokauppojen joukosta pois sanomalla sen julkisesti, että "tuu virka-aikaan tekemään kauppas"... ja lopuksi "älä huutele tämmösiä julkisesti, vaan jätä tähän meidän liikkeen nettiosoitteeseen se palaute"...

Just my 2 cents.
Moi, ihan oleellisia ajatuksia. Voihan osallistumisen ymmärtää promoamisenakin. Emme halua rikkoa nettietikettiä. Koska foorumin aihealue liittyy kuitenkin BMW-jälleenmyyjiin ja meiltä saatuun palveluun, päätimme osallistua keskusteluun.

Tarkoituksena ei ole mainostaa Autokeskusta vaan päästä kiinni tilanteeseen, jossa asiakas ei jostain syystä ole saanut meillä hyvää palvelua. Emme halua mitenkään rajoittaa keskustelua foorumeilla tai muissa kanavissa. Eihän negatiivinen palaute koskaan mukavalta tunnu, mutta pahempi tilanne on, jos emme pääse käsittelemään asiaa ja parantamaan omaa toimintaamme sen perusteella. Toivomme palautteen omien www-sivujemme kautta siksi, ettei kovin moni varmaan halua ilmoittaa yhteystietojaan julkisella foorumilla - meille taas yhteystiedot ovat tärkeitä, että voimme ottaa asiakkaaseen yhteyttä ja selvittää, mitä asiakaspalvelutilanteessa on tapahtunut.

Pyrimme juuri tällä hetkellä laajentamaan palveluamme sähköisellä puolella verkossa liikkeiden aukioloaikojen ulkopuolella. Koitamme parantaa myös koeajoasiaa. Haasteena saattaa joissain tapauksissa olla se, että suuri osa vaihtoautoistamme on kustannussyistä myynnin ajaksi poistettu liikennekäytöstä ja osa esittelyautoistamme on ns. punakilpisiä esittelykäyttöön rekisteröinnistä aiheutuvan ALV-verohaitan vuoksi. Se ei saisi huonontaa asiakaspalvelua - niinkin ikävä kyllä joskus käy. Kilpailukyvyn varmistamiseksi on mielestämme kuitenkin parempi, mitä vähemmän tällaisia välillisiä kuluja joudumme veloittamaan asiakkaalta kaupan yhteydessä. Palautetta saa jatkossakin antaa ja keskustelu yleensä auttaa kaikkiin asioihin, vaikka se välillä kirpaisisikin :) .

- Jari Lindholm, Autokeskus -
Avatar
rBoost
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 15 Helmi 2012, 12:23
Auto: Porsche Cayman S '14
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Pyrimme jatkavasti parantamaan palveluamme ja jos haluat, voit jättää vielä henkilökohtaisen palautteen linkistä http://bit.ly/1B4NRfv" onclick="window.open(this.href);return false;
Pistin viimeviikolla tuon osoitteen kautta palautetta, mutta ainakaan vielä ei ole mitään kuulunut takaisin. Palautteessa oli valittuna "Haluan, että minuun otetaan yhteyttä: Sähköpostitse".

Vähän vie tuollaisen "palauterasian" uskottavuutta, kun tehokkaammin palaute tuntuu uppoavan alan foorumin kautta. :D
Saab 9000 turbo '85
Saab 900 '86
Saab 900 '94
Saab 9-3 SS 2,8TS V6 Aero '07
BMW e92 320dA Coupé '08
BMW f20 125dA M-Sport '12
BMW e92 M3 DCT Coupé '10
BMW f20 M140i xDrive '16
Porsche Cayman S '14
BRot
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 15 Marras 2012, 00:41

Samanlainen formi tuli tässä vähänaikaa sitten itse maahantuojalta, mutta vielä ei ole mailia kuulunut.
Vastaa Viestiin