Kerava - Autosalpa Oy

Keskustelua jälleenmyyjien ja maahantuojan palveluista
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Minun kokemukseni Autosalvasta rajautuvat muutamaan näyttelyviikonloppu -vierailuun Keravan liikkeessä, jossa myyvät Volvoa "päämerkkinä". Itse vierastan tuota setuppia. BMW on aika sivuroolissa siellä, jokunen halliauto esillä. Miten sitten lienee Volvo -asentajien ammattitaito huoltaa ja korjata Bemareita ? Sivuutan tuon liikkeen kyllä ihan automaattisesti, kun ostomielessä Bemaria haen. Heidän "Ole Hyvä" -slogan ei myöskään minulle uppoa, eikä se kertakaikkiaan naurettavan näköinen rekisterin aluslevy, jossa on jopa keltaista ja sinistä väriä - sellaista en omaan autooni sallisi laitettavan.

Herttoniemen Laakkonen on toistaiseksi palvellut myyntimielessä todella osaavasti. Jari Peltoselle sinne täydet pisteet asiakkuuden hoidosta !
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Avatar
Worm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 314
Liittynyt: 03 Loka 2010, 14:25
Paikkakunta: Vantaa

Keravan Autosalpa on edellisistä Bemuistani poistanut nitinöitä ja korjaillut tehtaan jäljiltä peilin kiinnitystä,
ja kaikki sujunut mallikkaasti, ei moittimista.
Olen myös huollattanut kärryäni siellä, ja huolto toiminut paljon paremmin kuin Herttoniemen Laakkosella.
Tuolta saa joka kerta mukaan esim. BMW:n huoltoraportin, jota en koskaan saanut Laakkoselta.
Lisäksi kaikki pyydetyt korjaukset on tehty kerralla, samaa kun ei voi sanoa tuosta em. Hertsikan putkasta.

Kaikki Bemuni olen ostanut Karikon Autotalosta Mikkelistä, palvelu siellä erinomaista, kiitos Markus Vitikaiselle.
Herttoniemen Laakkoselta yritin, kerran, ostaa autoa, mutta siellä ilmeisesti ei pidetä potentiaalisena 50k€:n auton ostajana, jos on alle 30-vuotias sekä erehtyy paikalle vielä farkuissa :w00t:
Niin ylimielistä palvelua on ole, onneksi, saanut missään, joten kun sitten puolivahingossa työreissulla ajelin Mikkelin suunnalla, ostin kärryni sieltä.
Nyt jo kolmas Mikkelistä ostettu Bemari alla, je myös neljäs ostetaan sieltä :thup:

Lähti vähän OT:n suuntaan...sorry... :blush:
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Ostin edellisen autoni eli LCI E60 520dA:n Keravan Autosalpasta.

Itse osto toimi kuin elokuvissa, mutta kun vein autoni ensimmäiseen huoltoon niin ongelmat alkoivat.
He yrittivät laskuttaa liikaa ja odotinkin laskun selvittämistä varmaan tunnin.

Onneksi olin ottanut kirjallisen tarjouksen etukäteen ja laskun loppusumma pieneni n. satasella.

Mitä tästä opimme? Ottakaa kirjallinen tarjous jopa perushuollosta!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Worm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 314
Liittynyt: 03 Loka 2010, 14:25
Paikkakunta: Vantaa

Ricracing kirjoitti:Ostin edellisen autoni eli LCI E60 520dA:n Keravan Autosalpasta.

Itse osto toimi kuin elokuvissa, mutta kun vein autoni ensimmäiseen huoltoon niin ongelmat alkoivat.
He yrittivät laskuttaa liikaa ja odotinkin laskun selvittämistä varmaan tunnin.

Onneksi olin ottanut kirjallisen tarjouksen etukäteen ja laskun loppusumma pieneni n. satasella.

Mitä tästä opimme? Ottakaa kirjallinen tarjous jopa perushuollosta!
Nyt kun tuli puheeksi, niin kerran kävi myös minulle niin, että kysyin huollon hintaa varatessa puhelimessa, ja kun vein auton Keravan Autosalpaan, hinta oli pompannut 30€. Kyseessä siis aivan perushuolto, öljyt+suodattimet, ei mitään ylimääräisiä töitä.
Huomautin laskusta, ja kerroin että puhelimessa oli ilmoitettu halvempi hinta. Korjasivat sitten hintaa todeten " jos se on sillä luvattu niin sillä se tehdään".
Kyseessä ei ole iso summa, mutta periaatteesta en maksa ylimääräistä. Tuo kirjallinen tarjouksen pyytäminen on kyllä ihan viisasta.
JKK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 86
Liittynyt: 14 Tammi 2011, 16:42
Auto: BMW G30 530e X-Drive 2020
Paikkakunta: Järvenpää

Keravan Autosalpasta on kokemuksia vuodesta 2006 lähtien. Rahaa olen siihen puljuun kantanut tuhansia euroja vuosittain. Joten olen ollut siellä enemmän ja vähemmän kanta-asiakas. Ja homma toimikin hyvässä hengessä niin pitkään, kun varaosapuolen piällysmiehenä toimi eräs tyyppi, joka nyt on jo siirtynyt talosta pois. Muun "marmoriväen" kanssa siellä asioiminen onkin vaihdellut raivon ja keskinkertaisen asiakaspalvelun välillä. Aivan tyypistä ja tilanteesta riippuen.

Suurinta noottia annan ko. talolle soittopyyntöjen hoitamisen suhteen. Vuosien varrella olen jättänyt useita kymmeniä soittopyyntöjä erilaisten asioiden tiimoilta, ja en muista kertaakaan että joku olisi soittopyyntöön vastannut. Ja usein vielä siten, että kun soitat uudelleen ihmetelläksesi asiaa, ei soittoa kuulu vieläkään. Puhelimella läpipääsy on tuohon paikkaan erittäin hankalaa. Välillä tuntuu, että kyseessä on enemmän Volvo ja Renault -paja, kuin luunkova BMW-osaaja.
kemp-painen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Heinä 2012, 11:18

Täytyy sanoa, että ihan mukavaa porukkaa siellä töissä :)
K70
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 09 Touko 2011, 10:35
Auto: S212 350CDI, -11
Paikkakunta: Vantaa

Omat kokemukset parin viime vuoden ajalta pääosin hyviä, mutta jatkossa käännyn muualle.
Yllämainittuihin soittopyyntöihinkin sieltä on joka kerta vastattu. Puhelimella läpi pääseminen tosin vaikeaa, kuten kaiketi lähes kaikkiin autohuoltoihin,joilla vastauspalvelua ei ole ulkoistettu.

Mutta viimeisestä jäi paska maku, kun kävin vaihdattamassa tuulilasin siellä.
Soitin ja varasin aikaa toimenpiteelle. Kaikki toimi hienosti, kun puhelimessa todettiin, että sama setti kuin viime kerralla. Olin tyytyväinen, että kylläpä toimii hienosti.
Viime kerralla vaihdon yhteydessä pyysin kirkkaan tuulilasin (haljenneen) tilalle ylätummennuksella olevan.
Silloin asia hoitui hienosti.

No arvata saattaa, että nyt autossa on kirkas lasi.
Ja tuohan ei ole maailman suurin asia, eikä mun arkea ole häirinnyt.
Vaan se, miten suhtautuivat asiaan. Ensimmäinen kommentti oli, että nythän siinä on sellainen lasi, kuin pitääkin.
Itse totesin, että ei ole, kun pitäisi olla yläreunasta tummennettu. "No mutta tollasella kirkkaalla lasilla se on tullut tehtaalta".
Tyydyin osaani ja siirryin viereisellä tiskillä episodia kuunnelleen varaosamyyjän puoleen ja pyysin uudet pyyhkijänsulat. Ja pyysin hyvitykseksi niistä alennusta. Tämäkin jannu totesi, että nythän autossa on sellanen lasi, kuin siihen kuuluu. Eikä senttiäkään alennusta.
Siinä vaiheessa meni kuppi nurin ja siirryin kassalle maksamaan sulat ja poistuin rakennuksesta ja tuskin palaan.

Parin päivän päästä tuli tekstari, jossa kyseltiin arvosanaa heidän palvelusta. Annoin 0 ja kirjoitin episodista ja toivoin, että kukaan asiakas ei vie Autosalpaan samankaltaista autoa kolarikorjauikseen, kuin minulla. Mulla on jälkeenpäin vaihdettu M-sport korisarja.
Autosalvan logiikan mukaan vaihtavat vakiopuskimet, kun sellaiset on sattunut tehtaalta tullessa autossa olemaan.
hattiwatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 82
Liittynyt: 23 Helmi 2011, 22:04
Paikkakunta: Vantaa

Enpä mene itsekkään enää toiste tuonne. Palvelua ei saa kuin pyytämällä ja sittenkin raahataan se perse sieltä huoneesta puoli väkisin. Kyllä vaan muissa autoliikkeissä aktiiviseseti tahdotaan tehdä kauppaa ja palvella. Ehkä noilla menee niin hyvin ettei tarvitse? :thdw:
skaapa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Heinä 2012, 16:35

Karua on meininki Keravalla. Muuta ei voi sanoa. Vaimon E90:n radiota yrittivät onnettomat tuhertaa kuntoon kaksi kuukautta. Osia vaihdettiin ja tunteja kulutettiin. Itse asiassa yhdessä vaiheessa osat jopa unohtui tilata. Meillä on ollut bemari nyt reilut kolme kuukautta ja siinä ajassa olen yrittänyt etsiä tietoa muun muassa tältä foorumilta ja olen täysin varma että ymmärrän kyseisen mallin ongelmista enenmmän kuin tämän yrityksen työnjohto. Se ei anna kauhean ruusuista kuvaa.

Monta kertaa väittivät että nyt on kunnossa ja aina jouduin toteamaan että ei ole menty kuin korkeintaan huonompaan suuntaan. Vikan softa päivityksen jälkeen taas sanottiin että nyt kuuluu kanavat niin totesin että 99,4 (Radio City) ei edes löydy enää automaatti haualla. MIT VIT? Samaan hässäkkään pyysin tutkimaan apukuskin etuoven vesivuotoa ja kerroin että sieltä on luultavasti tiiviste irti niinkuin tältä foorumilta olin oppinut. Ei onnistunut korjaus.

Tämän jälkeen sulake paloi totaalisti ja kirjoitin tilitys meilin työnjohtajalle jossa asetin kyseenalaiseksi Autosalpan ammattitaidon. Seuraus: Tuukka Siren soitti minulle ja ilmoitti että asiakassuhde päätetään tähän päivään. Heille kuulemma riittää asiakkaita ilman minuakin. Heidän asentajiaan ja työnjohtajiaan ei ole sopivaa moittia. No tämähän minulle sopii paremmin kuin hyvin sillä moisille amatööreille en ropojani kanna. En nyt enkä tulevaisuudessa.

Lupaan tässä julkisesti että Autosalpasta en tule ostamaan ainuttakaan autoa - enkä varsinkaan tule sinne autoani huoltoon viemään. Turha myöskään toivoa että ostaisin ainuttakaan osaa tämän kioskin kautta. Toisaalta ei mulla sinne taida asiaa ollakaan kun aika tomerasti ilmoitti että meidän perhe ei sinne ole tervetullut :lol:

Totuus kirpaisee. Ja eiköhän toi puhelu ollut aika selvä luovutuksen merkki: ammattitaito ei taida riittää? Ilmoitin että mitään laskua ei tulla maksamaan ja sen sentäs Siren lupasi hoitaa.

Yläpuolella olevissa viesteissä kerrottiin kuinka asiakaskyselyyn oli annettu arvosanaksi 0. Mun on vissiin aika turha odottaa koko kyselyä :thup: Toisaalta laitoin kyllä samat arvosanat aika hyvien perusteluiden kera BMW:n omaan kyselyyn.

Minä asioin jatkossa Herttoniemen Laakkosen kanssa. Huonommin ei taatusti voi mennä kuin Keravan kollien kanssa.

-Sami
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Useassa ketjussa olen kertonut kuinka kaikki mahdolllinen Lahden Autosalvan tekemä asioiden jälkiasentelu meni tämän nykyisen autoni kohdalla moneen kertaan ties milloin mitenkin ketuilleen ja nyt ilmeisesti uusi juttu taas edessä.

Takapuskurin lastausuojateippi on varmaa asennettu ihan päin v----a sillä teipin ja puskurin väliin on ilmestynyt nyt jotain valkoista, eli niinkuin liotinta, liimaa tai jotain vastaavaa. Koko puskin päällipinta on siinä valkoisessa liemessä sieltä kalvon ja puskurin välistä. Empä ole muissa autoissani vastaavaa nähnyt vaikka niissä on ollut ihan vastaavia teippejä ja niitä on pesty ja vahattu alvariinsa eli tiuhempaan kuin tätä nykyistä. Puskuri on todella härskin näköinen siitä päältä. Näyttää ihan hullulta kun muu auto on nytkin putipuhdas ja se lastausuojateipin aluinen osuus on kuin kerman peitossa.

Tuo hommeli on ilmestynyt vasta nyt, eli siis vuoden verran teippi ja puskuri näyttivät ihan normaalilta.
Avatar
tommiristo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 31 Heinä 2012, 21:28
Auto: F30 316da
F20 120da
F25 Xdrive 2.0da

Uuden F20 BMW:n nouto 26.4.13

-Kaupanteko helmikuussa oli tiukka hintaneuvottelu satasista ja lopulta kympeistä väännettiin. Kaupanteossa häritsee se että joka satasen hinnan alennukseen pitää hakea lupa myyntipäälliköltä (tai ehkä se on vaan taktiikkaa) Hieman vapaammat kädet soisi olla, ainakin näille kokeneemmille myyjille. No lounas syötiin firman piikkiin ruokalassa.
- Luovutus oli ihan peruskauraa, papereiden allekirjoitusta ja auton tarkastus, jotta tilatut lisävarusteet löytyy
- Autoon perehdyttäminen jätettiin käytännössä väliin - Perheessä on jo vastaava auto, joten se ei ollut tarpeellista
- Myyjälle kk aiemmin laitettu sähköposti, jossa pyysin että autoon ei laiteta minkäänlaisia autoliikkeen mainoksia, oli mennyt roskakoriin ilman huomioita. Autossa oli siis Autosalvan rekkarintausta
- "lahjoja" ei pyytämättä saanut, mutta niitä tingatessa sai esitteestä valita bmw golftarvikkeet kuvastosta.
- Auto oli tankkaamatta, mutta myyjällä oli uskottava selitys sillä päivä oli sateinen eikä ollut halunnut liata autoa ennen luovutusta. Auto käytiin tankkaamassa luovutuksen jälkeen firman piikkiin.
- Vappuaattona tuli sit myyjältä tyytyväisyyden tarkastuspuhelu

Kaikin puolin olen tyytyväinen kaupantekoon ja myyjän toimintaan. Kiitokset siis Jaakko Savonteelle kaupoista. Nyt sit odotellaan uuden auton lahjoja postilla kotiin...
jtp
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 07 Loka 2011, 10:11
Auto: Volvo XC90 T8 Inscription 2017
Paikkakunta: Tuusula

Itselläni myös hyvinkin positiiviset kokemukset kaupanteosta Keravan Autosalvassa. Asialliset myyjät ja asialliset tarjoukset vaihtoautosta.
-aviator-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Huhti 2011, 11:21
Auto: Porsche 911s
ex. 335i (e92 2007)

Kävin vaihdattamassa Autosalpa:ssa autooni jarrunesteet (pikahuollossa), ihmettelin kun lähdin ajamaan että ottaapa poljin aika alhaalla mutta en sitten kiinnittänyt siihen enempää huomiota.
1 wk työmatkan jälkeen ajelin töihin ja yhdessä liikennevaloissa huomasin että jarru-avustin ei pidäkään autoa yhtään paikallaan.
No soitto Autosalpaan jossa sanottiin "joo, siihen on varmaan jäänyt ilmaa ja sen takia se ei pelaa -> pitää varata huoltoon aika" no niin kysyin sitten että milloinkas tuon auton sinne -> "no näyttäisi tuossa 3 viikon päästä olevan seuraava aika"
Nyt alkaa jo vähän kuumottamaan että mitä helv... siis eikö sitä voi tehdä pikahuollossa kun nuo nesteetkin vaihdettiin siihen pikahuollossa?
"ei kun siinä voi joutua nollaamaan vikakoodit myös" -> sanoin että kun siinä ei pala mikään vikakoodi niin miten niitä sitten pitää nollata? no eipä onnistunut väittely ja en saanut millään aikaa aiemmaksi kuin 3 viikon päähän.
(helvetin kiva ajaa töihin ja miettiä että mahtaakohan jarrut ottaa kohta ollenkaan)
No 3 wk kului ja vein auton sinne...n.1h päästä huoltomies SOITTAA minulle (vaikka ilmoitin odottavani yläkerran kahviossa operaation ajan) "joo ilmaahan siellä oli ja vaihdoin nyt uudestaan jarrunesteet, voit tulla noutamaan auton avaimet alhaalta" --> no menin alas sitten niin tämä yksi jantteri rupeaa kirjoittamaan minulle LASKUA sanoin että nyt kuule lopetapa tuo jo ihan alkuunsa....

että näin hyvin homma kusee Autosalvassa -> olipahan paskaa palvelua, jos puulaakissa ei osata edes jarrunesteitä vaihtaa niin mitenkähän mahtaa sujua muut työt...laitoin kyllä palautettakin sinne jossa ilmoitin että voitte olla varmoja että meikäläinen ei astu siihan liikeeseen enää tässä elämässä...have fun.
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

aviatorin viestiin tuossa yllä:

Huhhuh, hengenvaarallinen virhe tehty huollossa ja odotuttavat kolme viikkoa korjausta! Reklamaatiokorjaus pitäisi tehdä käsittääkseni per heti etenkin hengenvaarallisen ollessa kyseessä. Samoin tuo lasku, no, ehkä tieto ei ollut välittynyt, joten ei niin iso moka jos heti sanomisen jälkeen asia oli ok.
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Autosalpa: myynti toimii, huolto ei.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

japi2010 kirjoitti:Autosalpa: myynti toimii, huolto ei.
Sama homma itsellä huomattu. Autosalpa Porvoo, Lahti ja Kotka: kaikissa mennyt huoltohommat tai lisävarusteiden jäkiasennukset aina jotenkin ja joillaintavalla pieleen.

Myyntipuoli toiminut muuten ok, paitsi kerran unohtui itsellä tärkeä lisävaruste kokonaan pois myyjän mokan takia.

Varaosapuoli myös sössinyt muutaman kerran asioita.

Summasummarum: hyvä vaan,että jatkossa voi asioida muualla...
Sampo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 10:27
Auto: F20 120dA M-sport 2012 ja F20 120d xDrive 2013

Laitoin sähköpostilla hintakyselyn määräaikaishuollosta neljälle viralliselle huollolle. Muilta tuli vastaukset nopsaan, mutta Keravan Autosalvasta ei valitettavasti ole vielä kuulunut vastausta kahden päivän sisään. Omalla kohdalla tämä tarkoitti sitä, että sovin huollon muualle, vaikka Kerava olisi ollut esim. etäisyyden puolesta ihan OK vaihtoehto.
Vastaa Viestiin