Erikoinen kannanotto ja syy olla menemättä Deltaan. Myyhän se Salpakin Daciaa, Suzukia ja Huyndaita. Ne kelpaa ja sellaisen liikkeen luo voitte mennä, mutta Lada-liike ei käy vaikka se ei enää edes myy Ladaa (Ladan myynti on lopetettu). Niin monta kertaa on asiat Salvassa tyritty mun kohdalla (vieläpä kolmella eri paikkakunnalla), jotta hyvä vaan kun eivät myy enää bemua. Myös huollon toiminta kussut aina, joten en huollakaan siellä.Turbo kirjoitti:Täysin samoilla linjoilla, en tarvitse mitään lasipalatsia auton ostoon. Onneksi AutoSalvassa BMW huolto jatkuu, joten siten asiakassuhde jatkuu. En todellakaan aio siirtyä minkään lada liikkeen tai airportin huolto asiakkaaksi!japi2010 kirjoitti:Tänään juttelin autosalvan johtajan kanssa asiasta koska he päättävät yhteistyön BMW:n myynnin kanssa. He kertoivat että BMW vaatii niin suuria investointeja että business muuttuu kannattamattomaksi. Lisäksi BMW ei hyväksy Volvoa saman katon alle ja siksi esim. salvan olisi pitänyt rakentaa kokonaan uusi halli viereen jotta BMW myynti olisi jatkunut.
Olen todella pettynyt tähän, minä en tarvitse mitään hienoja kulisseja kun autoa ostan, sen sijaan arvostan järki hintoja ja hyvää palvelua mutta uskoakseni ne molemmat ovat osa historiaa.
BMW Suomi Oy
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Uuden auton hintaan tämä tuskin vaikuttaa sillä liikkeet tekee mun käsittääkseni ne myymäliensä investoinnit, remontoinnit ja korjaukset itse ja ilman maahantuojan sponssausta. Uusien autojen hinnat taas määrää maahantuoja.japi2010 kirjoitti:Ehkä moni tietääkin jo että maahantuoja uudistaa konseptiaan ja jälleenmyyjäverkostoaan uusiksi.
Tänään juttelin autosalvan johtajan kanssa asiasta koska he päättävät yhteistyön BMW:n myynnin kanssa. He kertoivat että BMW vaatii niin suuria investointeja että business muuttuu kannattamattomaksi. Lisäksi BMW ei hyväksy Volvoa saman katon alle ja siksi esim. salvan olisi pitänyt rakentaa kokonaan uusi halli viereen jotta BMW myynti olisi jatkunut.
Karikon autotalo ja Autokilta päättävät myös yhteistyön, kuulemma ja juuri samoista syistä.
No, ihan sama kuka niitä myy mutta kuten jokainen ymmärtää niin mitä hienompi on autoliike sitä kalliimpi ja kovemmat kiinteät kulut niissä on ja sehän tarkoittaa vain yhtä asiaa, hinnat nousee, tai ainakin välirahat ja toisekseen kun tarjontaa supistetaan eli liikkeiden välistä kilpailua niin sekin vaikuttaa.
Olen todella pettynyt tähän, minä en tarvitse mitään hienoja kulisseja kun autoa ostan, sen sijaan arvostan järki hintoja ja hyvää palvelua mutta uskoakseni ne molemmat ovat osa historiaa.
Ainoa mihin tällä voi olla vaikutusta on autojen välirahat ja huoltojen hintojen nousu. Siis jos kyseessä on puljut, jotka eivät pysty hoitamaan investointeja muuten kuin nostamalla huoltojen hintoja ja tarjoamalla heikompia hyvityshintoja.
Delta on myynyt pitkään käytettyjä bemareita ja huoltanutkin niitä. Deltan nykyinen toimitusjohtaja teki ennen hommia BMW-suomen johdossa, joten ei se nyt ihan huonolta kuullosta. Osa Deltan automyyjistäkin on entisiä muualla uusia bemareita myyneitä heppuja. Myös huoltoon on rekrytoitu merkin parissa aiemminkin touhunneita kavereita. Uskon homman onnistuvan Deltalta ihan hienosti.
Se nyt on vaan valitettava trendi autoalalla ja monella muullakin alalla, että isot ketjut ja muut jätit syövät pienet perheyritykset ja muut vastaavat pienemmät puljut. Jäljelle ei jää kuin muutama isompi toimija ja ketju joilla on talous kunnossa ja vakaa pohja toimia.
S-kaupalla (autoliikkeet), Salvalla, Autokeskuksella ja Deltalla on kaikilla mennyt hieman heikosti. Siksi on toisaalta ihme, että esim. Autokeskus saa jatkaa bemarin myyntiä, vaikka sillä on mennyt muuten aika heikosti. Samaten erikoista, että Delta saa bemarin edustuksen vaikka sekin on liike jolla kauppa ei ole oikein käynyt ja talous on ilmaisesti ollut hieman heikoilla kantimilla.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Tuo on kyllä outo juttu. Kyllä se selvää on, että sellaisen miljoonien lasipalatsin rahoittamiseksi pitää myydä pitkään ja hartaasti autoa, eikä se todellakaan ole mikään pari satasta minkä hinta nousee per kärry tuohon johdosta. Sanoisin, että metalliväri + nahkapenkit voitaisiin tarjota jokaiseen autoon ilmaiseksi ainakin jos myyntipiste olisi perinteisempi peltihalli. Vaan tarjottaisiinko, siinäpä kysymys. Vaikeaahan tämä on. Ymmärrän päämiestäkin, laatua pitäisi hakea koko ketjussa. Tuntuu vaan järjettömältä näitä palatseja rakennella, kun kyse on vaan ihan kulutustavarasta muiden joukossa.japi2010 kirjoitti:Ehkä moni tietääkin jo että maahantuoja uudistaa konseptiaan ja jälleenmyyjäverkostoaan uusiksi.
Tänään juttelin autosalvan johtajan kanssa asiasta koska he päättävät yhteistyön BMW:n myynnin kanssa. He kertoivat että BMW vaatii niin suuria investointeja että business muuttuu kannattamattomaksi. Lisäksi BMW ei hyväksy Volvoa saman katon alle ja siksi esim. salvan olisi pitänyt rakentaa kokonaan uusi halli viereen jotta BMW myynti olisi jatkunut.
Karikon autotalo ja Autokilta päättävät myös yhteistyön, kuulemma ja juuri samoista syistä.
No, ihan sama kuka niitä myy mutta kuten jokainen ymmärtää niin mitä hienompi on autoliike sitä kalliimpi ja kovemmat kiinteät kulut niissä on ja sehän tarkoittaa vain yhtä asiaa, hinnat nousee, tai ainakin välirahat ja toisekseen kun tarjontaa supistetaan eli liikkeiden välistä kilpailua niin sekin vaikuttaa.
Olen todella pettynyt tähän, minä en tarvitse mitään hienoja kulisseja kun autoa ostan, sen sijaan arvostan järki hintoja ja hyvää palvelua mutta uskoakseni ne molemmat ovat osa historiaa.
Tuntuu se maitopurkki menevän kaupaksi stockan herkussakin vaikka täysin saman tuotteen saa huomattavasti halvemmalla lidlistä joten sinänsä jeesustelu autokaupan lasipalatseista on mielestäni aivan turhaa. Kyllä minä ainakin mieluummin istun lasipalatsin kahviossa juomassa lämmintä kahvia kuin patsastelen räntäsateessa rasvamontun vierellä kun autoani huolletaan.Pitkis kirjoitti:Tuo on kyllä outo juttu. Kyllä se selvää on, että sellaisen miljoonien lasipalatsin rahoittamiseksi pitää myydä pitkään ja hartaasti autoa, eikä se todellakaan ole mikään pari satasta minkä hinta nousee per kärry tuohon johdosta. Sanoisin, että metalliväri + nahkapenkit voitaisiin tarjota jokaiseen autoon ilmaiseksi ainakin jos myyntipiste olisi perinteisempi peltihalli. Vaan tarjottaisiinko, siinäpä kysymys. Vaikeaahan tämä on. Ymmärrän päämiestäkin, laatua pitäisi hakea koko ketjussa. Tuntuu vaan järjettömältä näitä palatseja rakennella, kun kyse on vaan ihan kulutustavarasta muiden joukossa.japi2010 kirjoitti:Ehkä moni tietääkin jo että maahantuoja uudistaa konseptiaan ja jälleenmyyjäverkostoaan uusiksi.
Tänään juttelin autosalvan johtajan kanssa asiasta koska he päättävät yhteistyön BMW:n myynnin kanssa. He kertoivat että BMW vaatii niin suuria investointeja että business muuttuu kannattamattomaksi. Lisäksi BMW ei hyväksy Volvoa saman katon alle ja siksi esim. salvan olisi pitänyt rakentaa kokonaan uusi halli viereen jotta BMW myynti olisi jatkunut.
Karikon autotalo ja Autokilta päättävät myös yhteistyön, kuulemma ja juuri samoista syistä.
No, ihan sama kuka niitä myy mutta kuten jokainen ymmärtää niin mitä hienompi on autoliike sitä kalliimpi ja kovemmat kiinteät kulut niissä on ja sehän tarkoittaa vain yhtä asiaa, hinnat nousee, tai ainakin välirahat ja toisekseen kun tarjontaa supistetaan eli liikkeiden välistä kilpailua niin sekin vaikuttaa.
Olen todella pettynyt tähän, minä en tarvitse mitään hienoja kulisseja kun autoa ostan, sen sijaan arvostan järki hintoja ja hyvää palvelua mutta uskoakseni ne molemmat ovat osa historiaa.
No okei hieman nyt kärjistän mutta ei bemari todellakaan ole yksin sen kanssa että puitteet pitää olla kunnossa kun asiakaskokemusta parannetaan. Kyllä tuota pirkkabemariakin saa melkoisista palatseista käydä ostamassa joten miksei aitoakin. Asia aivan erikseen on sitten se että jos bemarilla on myymälästä varattu vain pieni nurkka ja autoliikkeen fokus on jossain aivan muussa merkissä. Nyt kun saadaan bemarille omat myymälät niin ei tuo luulisi ainakaan huonontavan myyjien motivaatiota myydä omaa tuotettaan.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Stockan vertaus on huono kun sieltä ostetaan kaikkea muutakin samalla. Jos Stocka myisi pelkkää maitoa, varmaan Lidl olisikin ihan suvereeni johtaja kaupassa.dynamik kirjoitti:Tuntuu se maitopurkki menevän kaupaksi stockan herkussakin vaikka täysin saman tuotteen saa huomattavasti halvemmalla lidlistä joten sinänsä jeesustelu autokaupan lasipalatseista on mielestäni aivan turhaa. Kyllä minä ainakin mieluummin istun lasipalatsin kahviossa juomassa lämmintä kahvia kuin patsastelen räntäsateessa rasvamontun vierellä kun autoani huolletaan.
No okei hieman nyt kärjistän mutta ei bemari todellakaan ole yksin sen kanssa että puitteet pitää olla kunnossa kun asiakaskokemusta parannetaan. Kyllä tuota pirkkabemariakin saa melkoisista palatseista käydä ostamassa joten miksei aitoakin. Asia aivan erikseen on sitten se että jos bemarilla on myymälästä varattu vain pieni nurkka ja autoliikkeen fokus on jossain aivan muussa merkissä. Nyt kun saadaan bemarille omat myymälät niin ei tuo luulisi ainakaan huonontavan myyjien motivaatiota myydä omaa tuotettaan.
Saahan asiakaskokemus olla hyvä, ei se siitä ole kiinni. Mutta kelaa nyt itse, jos autoliike päättää mennä päämiehen vaatimuksen mukaan ja pistää 3,5 miljoonaa uuteen lasipalatsiin jossain landella, kuulostaako järkevältä? Siihen rahoitus päälle jne niin aika kauan saa laskea kärryä ulos että kannattaa. Pienempikin riittäisi. Se on ihan ok että yksinmyydään merkkiä, monimerkkitalo on IMO syvältä ja vaatimus pitääkin olla, että mitään vulvaa ole nurkissä pyörimässä. Helppohan isossa maailmassa kaikkea perustella, kun saattaa 5000 autoa vuodessa mennä kaupaksi. Kuvio on ihan eri. Mutta kun Suomessa puhutaan muutamista sadoista vuositasolla, niin entistä hullumpi tilanne. Konkursseja siitä seuraa, sitten ihmetellään, ettei ole myyjää koko maakunnassa. Onko se hyvästä - ehkä on, kun nämä meidän määrät on globaalisti yhtä tyhjän kanssa. BMW ei todellakaan ole yksin asian kanssa, ihan samassa veneessä muutkin. Yhtään sen järkevämmäksi se ei asiaa tee. Jos järkeä asioissa olisi, tällaisia maailmanluokan palatseja olisi varaa ehkä olla pari-kolme tässä maassa. Loput sitten jotain muuta. Ja jos päämies keksii jotain fiksumpaa tai uudistaa organisaation, sitten vedetään merkki pois ja olet niiden velkojen kanssa seiniä katselemassa. Motivoi investoimaan, totta kai.
Voi voi yhrenkerran.Pitkis kirjoitti:Stockan vertaus on huono kun sieltä ostetaan kaikkea muutakin samalla. Jos Stocka myisi pelkkää maitoa, varmaan Lidl olisikin ihan suvereeni johtaja kaupassa. Saahan asiakaskokemus olla hyvä, ei se siitä ole kiinni. Mutta kelaa nyt itse, jos autoliike päättää mennä päämiehen vaatimuksen mukaan ja pistää 3,5 miljoonaa uuteen lasipalatsiin jossain landella, kuulostaako järkevältä? Siihen rahoitus päälle jne niin aika kauan saa laskea kärryä ulos että kannattaa. Pienempikin riittäisi.
Sinä ilmeisesti luulet etteivät nuo ole tehneet strategiaa ja kannattavuuslaskentaa? Miksi Stocka myy tavaroitaan niin hienossa talossa niin hienolla paikalla? Eikös niitä voisi myydä teltoista??? NO EI, kun se ympäristö just se juttu. Jotkut haluavat mennä tuulupukukansan sekaan ostamaan tavaransa, toiset eivät. Taas makuasia. Ja Ei Stockakaan tappiolla myy ja asiakkaita riittää. Minä ostan autoni mieluummin isosta lasipalatsista jossa on marmorilattia kuin jonkun Kallen Kaaran parkkialueelta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
No joo, näyttää joku ottavan asian liian vakavasti kun puhutaan asioista niiden oikealla äänellä. Vertaan tilannetta politiikkaan, Kokoomus Suomen suurin puolue, miksi? Siksi koska se on vain niin trendikästä äänestää sitä mutta totuus on kuitenkin se että vain promille kokoomuksen äänestäjistä hyötyy heidän päätöksistään koska se on porvaripuolue. Se on vain niin kivaa olla kok. äänestäjä ja uskoa parempaan kun naapurikin tekee niin.
Sama tässä autokaupassa. Euroopasta tulee ohje rakentaa hieno lasipalatsi BMW myyntiä varten mutta kukaan muu kuin rehti busineksen tekijä ei ajattele asiaa sen pidemmälle, se maksaa, ja se maksaa saman kuin tehdä lasipalatsi BMW Niederlassungille Dusseldorfiin mutta heidän myyntimäärät on 10-20 x esim autokeskus airportin - ei tarvita niin suuria katteita Dusseldorfissa kuin airportissa, perusmatikkakin sen jo sanoo. Kiva se on litkiä kahvia autokeskus airportissa ja maksaa tuotteista ja palveluista kova hinta vain ja ainostaan kulissien vuoksi. Ihan yhtä hyviä autoja saisi esim. autosalvasta nykyisellä konseptilla ja autotalolla kuin airportista nykyisellään - mielummin asioin autosalvassa!
Miten se gigantinmainos menikään - "se nyt vaan on trendikästä maksaa liikaa"
Sama tässä autokaupassa. Euroopasta tulee ohje rakentaa hieno lasipalatsi BMW myyntiä varten mutta kukaan muu kuin rehti busineksen tekijä ei ajattele asiaa sen pidemmälle, se maksaa, ja se maksaa saman kuin tehdä lasipalatsi BMW Niederlassungille Dusseldorfiin mutta heidän myyntimäärät on 10-20 x esim autokeskus airportin - ei tarvita niin suuria katteita Dusseldorfissa kuin airportissa, perusmatikkakin sen jo sanoo. Kiva se on litkiä kahvia autokeskus airportissa ja maksaa tuotteista ja palveluista kova hinta vain ja ainostaan kulissien vuoksi. Ihan yhtä hyviä autoja saisi esim. autosalvasta nykyisellä konseptilla ja autotalolla kuin airportista nykyisellään - mielummin asioin autosalvassa!
Miten se gigantinmainos menikään - "se nyt vaan on trendikästä maksaa liikaa"
Kyllä se stockan vertaus toimii minusta edelleenkin oikein hyvin. Kyllä sieltä autokaupastakin saa paljon muutakin kuin autoja jos et ole huomannut? Ja suurimman osan täysin samoista palveluista saa jostain muualta halvemmalla mutta siellä sitä vaan porukka silti asioi. Eli jos hinta tuntuu korkealta niin ei muuta kuin ostamaan jotain muuta. Kyllä siinä vaan lähtökohtaisesti olisi jotain väärää jos painotetaan premiumtuotetta mutta sitten se pitäisi ostaa jostain Kallen Kaaran parkkialueelta niin kuin edellä mainittiin. En nyt ihan ymmärrä tätä haloota lasipalatseista muutenkaan sillä vantaallakin ei tarvitse montaa kilometriä autokeskukselta siirtyä kun näkee huomattavasti hulppeamman audi-talon.
Ei se ole hölmö joka pyytää vaan se joka maksaa? Vai miten se meni. Eli jos bemari pyytää (vaatii) jälleenmyyjiltä tiettyjä asioita niin ei kai se ole kenenkään muun vika kuin jälleenmyyjän jos he niihin ehtoihin suostuvat. Jos delta-auto on mukaan lähtenyt ja päättänyt investoida biljoona euroa niin tuskin ne nyt päätöstä ihan arpomallakaan päättivät. Karu totuus mutta oma on häpeänsä jos vituiksi menee.
Eikä tässä ongelma ole ne kulissit vaan se palvelu. Sitä päivää odotellessa kun autokauppa tajuaa että se tuote ei yksin myy vaan vielä pitäisi saada oikeasti hyvää palveluakin oli liikkeen lattian väri standardin mukainen tai ei. Toivottavasti miljoonainvestoinnista seuraa se väistämätön tosiasia että on pakko alkaa panostaa ihan kunnolla KOKO asiakaskokemukseen että saadaan velat joskus maksettua. Ei tuo kauhean hyvin näyttänyt toimivan noissa monimerkkiladoissa kun oli ne muut helpommin myytävät merkit kannattamassa taloutta.
Ei se ole hölmö joka pyytää vaan se joka maksaa? Vai miten se meni. Eli jos bemari pyytää (vaatii) jälleenmyyjiltä tiettyjä asioita niin ei kai se ole kenenkään muun vika kuin jälleenmyyjän jos he niihin ehtoihin suostuvat. Jos delta-auto on mukaan lähtenyt ja päättänyt investoida biljoona euroa niin tuskin ne nyt päätöstä ihan arpomallakaan päättivät. Karu totuus mutta oma on häpeänsä jos vituiksi menee.
Eikä tässä ongelma ole ne kulissit vaan se palvelu. Sitä päivää odotellessa kun autokauppa tajuaa että se tuote ei yksin myy vaan vielä pitäisi saada oikeasti hyvää palveluakin oli liikkeen lattian väri standardin mukainen tai ei. Toivottavasti miljoonainvestoinnista seuraa se väistämätön tosiasia että on pakko alkaa panostaa ihan kunnolla KOKO asiakaskokemukseen että saadaan velat joskus maksettua. Ei tuo kauhean hyvin näyttänyt toimivan noissa monimerkkiladoissa kun oli ne muut helpommin myytävät merkit kannattamassa taloutta.
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Itse en kanssa voi ymmärtää mitä merkitystä voi olla sillä, että saa ostaa autonsa lasipalatsista.
En mä oo autoa koskaan liikkeen ulkonäön takia ostanut vaan se tuote on se mikä ratkaisee auton ostossa omalla kohdalla. Hyvä asiakaspalvelu toki tulisi olla, mutta siihen tuskin tarvitaan sitä lasipalatsia vaan se lähtee ihan myyjästä itsestään.
En mitenkään siis ymmärrä tätä teennäistä imagon rakennusta (kun puhutaan myynnillisesti pienestä Suomesta).
Eiköhän se Delta itsensä vielä saa vaikeuksiin tämän takia (toivon kyllä ettei näin kävisi, mutta pahoin pelkään käyvän..).
Laittaisivat mielummin BMW:llä tuotteen laadun entistä parempaan kuntoon sille varmasti moni antaisi arvoa enemmän kuin lasipalatseille (ainakin itse näin tekisin). Eli nyt säästetään tuotantolinjalla ja samaan aikaan pitäisi tuotteet saada hienoihin lasipalatseihin myyntiin.
Tämä on vain minun mielipiteeni asiaan eikä tästä kenenkään kannata ottaa itseensä.
Jokaisella toki saa olla asiasta oma mielipiteensä...
En mä oo autoa koskaan liikkeen ulkonäön takia ostanut vaan se tuote on se mikä ratkaisee auton ostossa omalla kohdalla. Hyvä asiakaspalvelu toki tulisi olla, mutta siihen tuskin tarvitaan sitä lasipalatsia vaan se lähtee ihan myyjästä itsestään.
En mitenkään siis ymmärrä tätä teennäistä imagon rakennusta (kun puhutaan myynnillisesti pienestä Suomesta).
Eiköhän se Delta itsensä vielä saa vaikeuksiin tämän takia (toivon kyllä ettei näin kävisi, mutta pahoin pelkään käyvän..).
Laittaisivat mielummin BMW:llä tuotteen laadun entistä parempaan kuntoon sille varmasti moni antaisi arvoa enemmän kuin lasipalatseille (ainakin itse näin tekisin). Eli nyt säästetään tuotantolinjalla ja samaan aikaan pitäisi tuotteet saada hienoihin lasipalatseihin myyntiin.
Tämä on vain minun mielipiteeni asiaan eikä tästä kenenkään kannata ottaa itseensä.
Jokaisella toki saa olla asiasta oma mielipiteensä...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Kyllä, Delta oli 2009 velkasaneerauksessa ja senkin jälkeen aika kivinen tie ollut ja nyt sitten vielä rakentavat hienot palatsit että "saa" tai voi myydä BMW- nimistä autoa.
Audin airportista puheen ollen - pyysin viime vuoden lopulla vaihtotarjousta omaani (118da m-sport, jolla oli silloin ajettu 1000km - auton uushinta 47500 ja audi airport tarjosi <huikeat" 27000 euroa, eli hinta oli kuukaudessa pudonnut heidän laskelmien mukaan 20000 euroa. Ihan vedätystä mutta empä mennyt siihen lankaan. Sama laakkosella, hyvitys jossain 32000 hujakoilla, autokeskukselta en edes pyytänyt. Salpa sen sijaan hyvitti n. 39000 euroa tammikuun -13 alussa ja kilometrejä nyt 15tkm - repikää siitä. Kyllä se niin on että monimerkkitalot (ei palatsit) pystyy parempaan!
Audin airportista puheen ollen - pyysin viime vuoden lopulla vaihtotarjousta omaani (118da m-sport, jolla oli silloin ajettu 1000km - auton uushinta 47500 ja audi airport tarjosi <huikeat" 27000 euroa, eli hinta oli kuukaudessa pudonnut heidän laskelmien mukaan 20000 euroa. Ihan vedätystä mutta empä mennyt siihen lankaan. Sama laakkosella, hyvitys jossain 32000 hujakoilla, autokeskukselta en edes pyytänyt. Salpa sen sijaan hyvitti n. 39000 euroa tammikuun -13 alussa ja kilometrejä nyt 15tkm - repikää siitä. Kyllä se niin on että monimerkkitalot (ei palatsit) pystyy parempaan!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Paitsi ainakin Lahdessa (Delta) maalaavat ja puunaavat vaan samalla tontilla olevan ja jo valmiin rakennuksen. Eli muualla pitää rakentaa uusi halli, mutta Lahdessa käy vanhankin korjaaminen. Muutenkaan en ymmärrä yhtä asiaa: Vantaan Airportin myymälän piti olla BMW:n lippulaiva-myymälä ja ainoa ja ensimmäinen BMW:n uusien standardien mukainen myymälä. Nyt lehtijuttujen perusteella sitä onkin tuo uusi Lahden BMW-toimipiste.japi2010 kirjoitti:Kyllä, Delta oli 2009 velkasaneerauksessa ja senkin jälkeen aika kivinen tie ollut ja nyt sitten vielä rakentavat hienot palatsit että "saa" tai voi myydä BMW- nimistä autoa.
Audin airportista puheen ollen - pyysin viime vuoden lopulla vaihtotarjousta omaani (118da m-sport, jolla oli silloin ajettu 1000km - auton uushinta 47500 ja audi airport tarjosi <huikeat" 27000 euroa, eli hinta oli kuukaudessa pudonnut heidän laskelmien mukaan 20000 euroa. Ihan vedätystä mutta empä mennyt siihen lankaan. Sama laakkosella, hyvitys jossain 32000 hujakoilla, autokeskukselta en edes pyytänyt. Salpa sen sijaan hyvitti n. 39000 euroa tammikuun -13 alussa ja kilometrejä nyt 15tkm - repikää siitä. Kyllä se niin on että monimerkkitalot (ei palatsit) pystyy parempaan!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Jaa no minä sain kyllä viimeksi parhaimman tarjouksen Autokeskuksesta. Autosalpa olisi toki tarjonnut saman verran. Moni pienempi ja ei ketjuun kuuluva liike tarjosi minulle vähemmän. Esim. Lohjanportin auto tarjosi 4000 euroa vähemmän kuin Autokeskus! Eli ei pidä yleistää kun se ei näköjään päde aina.japi2010 kirjoitti:Kyllä, Delta oli 2009 velkasaneerauksessa ja senkin jälkeen aika kivinen tie ollut ja nyt sitten vielä rakentavat hienot palatsit että "saa" tai voi myydä BMW- nimistä autoa.
Audin airportista puheen ollen - pyysin viime vuoden lopulla vaihtotarjousta omaani (118da m-sport, jolla oli silloin ajettu 1000km - auton uushinta 47500 ja audi airport tarjosi <huikeat" 27000 euroa, eli hinta oli kuukaudessa pudonnut heidän laskelmien mukaan 20000 euroa. Ihan vedätystä mutta empä mennyt siihen lankaan. Sama laakkosella, hyvitys jossain 32000 hujakoilla, autokeskukselta en edes pyytänyt. Salpa sen sijaan hyvitti n. 39000 euroa tammikuun -13 alussa ja kilometrejä nyt 15tkm - repikää siitä. Kyllä se niin on että monimerkkitalot (ei palatsit) pystyy parempaan!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Kysymys on tosiaan siitä, että valmistaja BMW AG tjs. vaatii uusia bemuja myyvien liikkeiden olevan suomessa tälläisia ja jos haluat merkkiä myydä, on toimittava niinkuin he sanovat. Yhtä pilkuntarkkoja, hulluja ja käsittämättömiä on Audin ja Volkswagenin vaatimukset monessa asiassa. Saksalaismerkeillä moni asia on jälkimarkkinoinissa ja myynnissä yhtä pilkunviilausta. Muunmaalaiset valmistajat eivät ole yhtä hulluja sääntöjensä ja ohjeittensa kanssa.dynamik kirjoitti:Kyllä se stockan vertaus toimii minusta edelleenkin oikein hyvin. Kyllä sieltä autokaupastakin saa paljon muutakin kuin autoja jos et ole huomannut? Ja suurimman osan täysin samoista palveluista saa jostain muualta halvemmalla mutta siellä sitä vaan porukka silti asioi. Eli jos hinta tuntuu korkealta niin ei muuta kuin ostamaan jotain muuta. Kyllä siinä vaan lähtökohtaisesti olisi jotain väärää jos painotetaan premiumtuotetta mutta sitten se pitäisi ostaa jostain Kallen Kaaran parkkialueelta niin kuin edellä mainittiin. En nyt ihan ymmärrä tätä haloota lasipalatseista muutenkaan sillä vantaallakin ei tarvitse montaa kilometriä autokeskukselta siirtyä kun näkee huomattavasti hulppeamman audi-talon.
Ei se ole hölmö joka pyytää vaan se joka maksaa? Vai miten se meni. Eli jos bemari pyytää (vaatii) jälleenmyyjiltä tiettyjä asioita niin ei kai se ole kenenkään muun vika kuin jälleenmyyjän jos he niihin ehtoihin suostuvat. Jos delta-auto on mukaan lähtenyt ja päättänyt investoida biljoona euroa niin tuskin ne nyt päätöstä ihan arpomallakaan päättivät. Karu totuus mutta oma on häpeänsä jos vituiksi menee.
Eikä tässä ongelma ole ne kulissit vaan se palvelu. Sitä päivää odotellessa kun autokauppa tajuaa että se tuote ei yksin myy vaan vielä pitäisi saada oikeasti hyvää palveluakin oli liikkeen lattian väri standardin mukainen tai ei. Toivottavasti miljoonainvestoinnista seuraa se väistämätön tosiasia että on pakko alkaa panostaa ihan kunnolla KOKO asiakaskokemukseen että saadaan velat joskus maksettua. Ei tuo kauhean hyvin näyttänyt toimivan noissa monimerkkiladoissa kun oli ne muut helpommin myytävät merkit kannattamassa taloutta.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Kannattavuuslaskeman ja strategian tekemisellä ei ole mitään tekemistä sen suhteen, onko liiketoiminta kannattavaa tai yleensäkään järkevää. Muutoinhan nuo em. toimet tekemällä kaikilla menisi hyvin ja yrittäminen olisi helppoa. Se on vaan se, miten asiat tulkitaan ja halutaan nähdä. Jos lasketaan jokaisen vaihtohyvityksen olevan 4000e halvempi lasipalatsin kulujen kattamiseksi ja myyntimäärät entiset, hyvin menee. Kun on ihmisiä, jotka haluavat maksaa raameista, ehkä tuo voi toimia. Aika moni ei siitä lisähintaa halua maksaa. Jos tykkäät antaa autosi halvemmalla marmoripalatsiin, ihan vapaasti. Onneksi on vapaus valita - jos on.salmol kirjoitti:Sinä ilmeisesti luulet etteivät nuo ole tehneet strategiaa ja kannattavuuslaskentaa? Miksi Stocka myy tavaroitaan niin hienossa talossa niin hienolla paikalla? Eikös niitä voisi myydä teltoista??? NO EI, kun se ympäristö just se juttu. Jotkut haluavat mennä tuulupukukansan sekaan ostamaan tavaransa, toiset eivät. Taas makuasia. Ja Ei Stockakaan tappiolla myy ja asiakkaita riittää. Minä ostan autoni mieluummin isosta lasipalatsista jossa on marmorilattia kuin jonkun Kallen Kaaran parkkialueelta.Pitkis kirjoitti:Stockan vertaus on huono kun sieltä ostetaan kaikkea muutakin samalla. Jos Stocka myisi pelkkää maitoa, varmaan Lidl olisikin ihan suvereeni johtaja kaupassa. Saahan asiakaskokemus olla hyvä, ei se siitä ole kiinni. Mutta kelaa nyt itse, jos autoliike päättää mennä päämiehen vaatimuksen mukaan ja pistää 3,5 miljoonaa uuteen lasipalatsiin jossain landella, kuulostaako järkevältä? Siihen rahoitus päälle jne niin aika kauan saa laskea kärryä ulos että kannattaa. Pienempikin riittäisi.
Stocka on mulle ihan se päivittäinen ainoa ruoka- sun muu tavarakauppa. Siellä on kama hyvin yhdessä paikassa ja se on myös laadukasta. Mitään vastaavaa ostospaikkaa ei ole tarjolla, missä sama tavara on yhtä hyvin kasattuna yhden katon alle, toisin kuin autokaupassa. Ruokakin on huomattavasti laadukkaampaa siltä osin kuin laatuun voi vaikuttaa. Sen vuoksi siellä asioidaan, ei todellakaan puitteiden takia. Jotkut satunnaiskävijät kai niiden raamienkin vuoksi siellä käy ihan vain sen vuoksi, että kokevat sen hienoksi, vaikka voisivat asioida muualla. Sallittakoon se myös heille. Minä ainakin olen tilannut lähes kaikki autoni sähköpostilla, mun puolesta toimitus voisi voinut olla vaikka Cittarin takapihalla jos hinta on halvempi. Koeajoja on tullut tehtyä lasipalatseissakin, kun on ollut hyvin tarjolla.
Suurin hajotus tässä on se, että yrittäjät pakotetaan lasipalatseihin päämiehen taholta. Sitten saadaan huonommat hinnat imagon vuoksi. Lopulta yrittäjä on posessa niiden miljoonahallien kanssa kun taantuma alkaa purra, vaihtoehtoa kun ei ollut jatkaa muutoin merkin parissa. Autokauppa ei ole mikään sähkönmyyntibisnes, jossa kauppa käy vuodesta toiseen. Jos joku lasipalatsin vapaaehtoisesti haluaa rakentaa, sitä en kiellä, jos pystyy kestävän bisneksen rakentamaan niiden varaan.
Suomen Bemarille uusi vetäjä
Tiistai 04.06.2013 klo 12:02 (päivitetty ti 12:31)
BMW Group Suomen uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty heinäkuun alusta alkaen varatuomari Mia Miettinen, 41.
Miettinen tuli BMW Group Suomen palvelukseen myyntijohtajaksi vuonna 2011. Vuosina 2007–2011 Miettinen vastasi VV Auton liiketoiminnan kehityksestä ja jälleenmyyjäverkostosta.
"Sekä BMW- että MINI -jälleenmyyjät ovat tällä hetkellä sijoittamassa vahvasti molempien merkkiemme tulevaisuuteen Suomessa. Odotan innolla päästä jatkamaan jo aloitettua kehitystyötä sekä vahvistamaan entisestään organisaatiotamme ja merkkejämme", sanoo Miettinen.
Nykyinen BMW Group Suomen toimitusjohtaja Marcel Buining on nimitetty Alankomaiden MINI -johtajaksi heinäkuun alusta alkaen.
"Mia on ollut juuri se tarvittava moottori BMW Group Suomen viimeaikaisessa positiivisessa kehityksessä. Mia onkin oikea henkilö jatkamaan tätä kehitystyötä toimitusjohtajana", kertoo Buining.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1306433725" onclick="window.open(this.href);return false;
Tiistai 04.06.2013 klo 12:02 (päivitetty ti 12:31)
BMW Group Suomen uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty heinäkuun alusta alkaen varatuomari Mia Miettinen, 41.
Miettinen tuli BMW Group Suomen palvelukseen myyntijohtajaksi vuonna 2011. Vuosina 2007–2011 Miettinen vastasi VV Auton liiketoiminnan kehityksestä ja jälleenmyyjäverkostosta.
"Sekä BMW- että MINI -jälleenmyyjät ovat tällä hetkellä sijoittamassa vahvasti molempien merkkiemme tulevaisuuteen Suomessa. Odotan innolla päästä jatkamaan jo aloitettua kehitystyötä sekä vahvistamaan entisestään organisaatiotamme ja merkkejämme", sanoo Miettinen.
Nykyinen BMW Group Suomen toimitusjohtaja Marcel Buining on nimitetty Alankomaiden MINI -johtajaksi heinäkuun alusta alkaen.
"Mia on ollut juuri se tarvittava moottori BMW Group Suomen viimeaikaisessa positiivisessa kehityksessä. Mia onkin oikea henkilö jatkamaan tätä kehitystyötä toimitusjohtajana", kertoo Buining.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1306433725" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 102
- Liittynyt: 29 Tammi 2013, 07:25
- Auto: F31 320dXA M-Sport
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kyllähän me häntä pääsimme jo eilen näkemään ja kättelemään tuolla Premier Parkissa.
Kesä: K46 -12, Talvi: F31 -13
Nyt maahantuojan sivuilla jokaisesta mallisarjasta omat esitteet,harvinaisimmista ja uusimmista enkunkielisenä.
Tuota on tullut ihmeteltyä jo kauan,kun esitteet ovat puuttuneet joistakin malleista. No onhan ne voinut ladata muualta mutta onhan tuo palvelua kun oman maan sivuilta löytyy.
Naisenergiaa maahantuonnissa!
Tuota on tullut ihmeteltyä jo kauan,kun esitteet ovat puuttuneet joistakin malleista. No onhan ne voinut ladata muualta mutta onhan tuo palvelua kun oman maan sivuilta löytyy.
Naisenergiaa maahantuonnissa!
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.