Moi
Tänään kävin ensimmäistä kertaa huoltamassa autoni (330d, E91) Schmiedmannissa. Etujarrupalat sensorineen vaihdettiin uuteen + mikrofiltteri uusittiin. Pyysin samalla ohjaustehostimen tarkastusta kun välillä ohjaus tuntuu raskaalta.
Palvelu pelaa tosi hyvin, ystävällistä ja ymmärtävät asiakasta aika hyvin. Ilman muuta vien jatkossakin autoni sinne Laakkosen sijaan!! Laakkosella perivät samanlaisesta hommasta lähes 2x hintaa!
Ainut asia mitä kaipaan on Schmiedmannin kotisivuun enemmän tietoja huollosta. Nyt siellä on vain mainintaa
"Huolto
ma-pe klo 08.00-16.00"
, ei yhtään sen enempää tietoja huollon olemassaolosta.
P.s. Bongasin siel pihalla hieno tummanharmaa F10 M-sport. Tunnustaako kukaan?:P
Huoltopalvelu Schmiedmannissa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Oikein hyvä kuva tästä puljusta jäi. Nettisivuilla näkisin miellään kaikken huoltoliikkeiden NIIN varjeleman hinnaston! Vaikeaa?
Tiskillä oltiin ystävällisiä ja hinta, aikataulu piti. Noh, ei täydellistä kuitenkaan: vararenkaan paineita ei tarkistettu ja vinkuva kytkin jäi huomaamatta (unohtui mainita). Suurin miinus tulee siitä, ettei mitään raporttia huollosta saanut. Olikohan kaikki vuodot nyt sitten tarkastettu vai ei, kun kerran rengaspaineet jäi tarkistamatta?
Tiskillä oltiin ystävällisiä ja hinta, aikataulu piti. Noh, ei täydellistä kuitenkaan: vararenkaan paineita ei tarkistettu ja vinkuva kytkin jäi huomaamatta (unohtui mainita). Suurin miinus tulee siitä, ettei mitään raporttia huollosta saanut. Olikohan kaikki vuodot nyt sitten tarkastettu vai ei, kun kerran rengaspaineet jäi tarkistamatta?
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Että mikä Schmiedmann ja missä? Laita se nettisivukin esille niin myös me (tyh... lais...) saadaan tietoa.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 97
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 20:51
- Auto: E90 320d M-sport '06
- Paikkakunta: Porvoo
http://suomi.schmiedmann.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Niittyläntie 2, 00620 Helsinki
Niittyläntie 2, 00620 Helsinki
Minkä laajuisia huoltoja tekevät kyseisessä paikassa? Itselläni tulossa eteen laakereiden vaihtoa yms.
e46 -05
e46 -05
F11 518dA -17 (02/2024 -->
F31 318dA -13 (12/2018 - 02/2024)
E91 320dA -07 (01/2014 - 12/2018)
E46 316i -05 (04/2011 - 01/2014)
E46 316i -99 (03/2006 - 04/2011)
F31 318dA -13 (12/2018 - 02/2024)
E91 320dA -07 (01/2014 - 12/2018)
E46 316i -05 (04/2011 - 01/2014)
E46 316i -99 (03/2006 - 04/2011)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 59
- Liittynyt: 14 Kesä 2011, 18:53
- Auto: 435d
- Paikkakunta: Helsinki
Varmasti onnistuu laakerien vaihdot yms.
Itselläni positiivinen kokemus e46:sen öljynvaihtohuollosta. Erinomainen erittely tehdyistä töistä, ennalta annettu hinta-arvio piti paikkaansa ja hinta oli huomattavasti edullisempi kuin Laakkosella. Huollon yhteydessä oli tehty myös yleishuomioita auton kunnosta.
Suosittelen.
Itselläni positiivinen kokemus e46:sen öljynvaihtohuollosta. Erinomainen erittely tehdyistä töistä, ennalta annettu hinta-arvio piti paikkaansa ja hinta oli huomattavasti edullisempi kuin Laakkosella. Huollon yhteydessä oli tehty myös yleishuomioita auton kunnosta.
Suosittelen.
Freude am Fahren
Tänään ensimmäistä kertaa käytin autoa huollossa täällä ja kaikki meni kuten piti. Positiivisena koin myös sen, että huollon varaaminen onnistuu sähköpostilla. Sain myös auton luovutuksen yhteydessä pienen raportin siitä on autosa havaittu jotain vikaa. Oli tehty autoon samalla silmämääräinen katselu. Tästä plussa, että tehtiin enemmän mitä pyydettiin sen kuitenkaan vaikuttamatta loppusummaan.
Ennalta annettu arvio työstä piti paikkansa ja palvelu oli hyvää.
Jos ei välttämättä halua marmoritiskille mennä niin tämä on kyllä oma ykkösvaihtoehto.
Ennalta annettu arvio työstä piti paikkansa ja palvelu oli hyvää.
Jos ei välttämättä halua marmoritiskille mennä niin tämä on kyllä oma ykkösvaihtoehto.
nykyiset: BMW E61 530da -09 Volvo C70 T5 -98
Ex: Volvo V70 D5 -07, Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 tdi -98, Citroen Xsara VTS -99, Citroen Saxo -98, Volvo 460 GLE
Ex: Volvo V70 D5 -07, Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 tdi -98, Citroen Xsara VTS -99, Citroen Saxo -98, Volvo 460 GLE
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 126
- Liittynyt: 09 Marras 2010, 20:48
- Auto: Touring ilman G:tä
Vaihdatettu termari, vesipumppu, nesteet ja öljyt. Tarjous kahdesta tunnista, tekstari tuli 2,5h päästä viennistä eli auto huollettiin heti aamusta. Kokonaishinta jäi tarjouksesta kympin. Enkä huomannut autossa mitään sanottavaa, eli tyytyväinen täytyy olla. Hintakin ihan ok kokonaisuudessaan. Vien uudestaankin, kun pääsee huollon ajaksi töihinkin kävelemällä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 35
- Liittynyt: 07 Loka 2012, 23:00
- Auto: F30 328iA M Sport '13
Hyviä kokemuksia itsellänikin, mutta ei täydellisiä.
Positiivista: ainoa huoltopalvelu, joka on koskaan alittanut kustannus/aika-arvion. Myös yhteydenpito reaaliaikaan muutoksista ja selvinneistä ongelmista on ollut hyvää ja palvelu tiskillä samoin. Huoltomiehen saa paikalle kertomaan mitä on tehty ja miksi. Bonuksena yleiset korjausehdotukset ovat yleensä tulleet samalla mukaan. Tuntitaksa edullisempi kuin merkkihuollossa, ja tuntuu että sillä ajalla tehdään ihan oikeasti duunia eikä katsota vain toimenpiteen hintaa hinnastosta.
Neutraalia: nettiläsnäolo on huomaamaton, ekaa kertaa viedessä ei ollut soittamatta varma edes koko huollon olemassaolosta. Kerran oli tilattu tai tullut väärän mallin osa, joten tuli turha reissu. Viimeisin vika ei korjautunut, mutta se olikin melko mystinen ja kaikki toimenpiteet mitä tehtiin olivat järkeviä - silti 600 euroa hukkaan on aina tylsää.
Negatiivista: varaosavalikoima ei pärjää marmoripalatseille, eli pikahuoltoon ei voi yleensä viedä. Nykyään myös vikakoodien luku ja resetointi on hintavaa kuten muuallakin.
Huvittavana yksityiskohtana joskus vein autoa sinne, koska pakoputken kiinnitysruuvit olivat maatuneet ja auton (bensa-v8) soundit olivat lievästi sanottuna... urheiluhenkiset - siinä määrin, että vaimo ei kehdannut autolla ajaa ja radiota ei kuullut. Tiskillä nuori kaveri (harjoittelija kenties) kysyi vaan autoa takapihalle viedessään että minkä putkiston olen siihen vaihtanut Siinä kohdassa tuli hieman vanha olo!
Positiivista: ainoa huoltopalvelu, joka on koskaan alittanut kustannus/aika-arvion. Myös yhteydenpito reaaliaikaan muutoksista ja selvinneistä ongelmista on ollut hyvää ja palvelu tiskillä samoin. Huoltomiehen saa paikalle kertomaan mitä on tehty ja miksi. Bonuksena yleiset korjausehdotukset ovat yleensä tulleet samalla mukaan. Tuntitaksa edullisempi kuin merkkihuollossa, ja tuntuu että sillä ajalla tehdään ihan oikeasti duunia eikä katsota vain toimenpiteen hintaa hinnastosta.
Neutraalia: nettiläsnäolo on huomaamaton, ekaa kertaa viedessä ei ollut soittamatta varma edes koko huollon olemassaolosta. Kerran oli tilattu tai tullut väärän mallin osa, joten tuli turha reissu. Viimeisin vika ei korjautunut, mutta se olikin melko mystinen ja kaikki toimenpiteet mitä tehtiin olivat järkeviä - silti 600 euroa hukkaan on aina tylsää.
Negatiivista: varaosavalikoima ei pärjää marmoripalatseille, eli pikahuoltoon ei voi yleensä viedä. Nykyään myös vikakoodien luku ja resetointi on hintavaa kuten muuallakin.
Huvittavana yksityiskohtana joskus vein autoa sinne, koska pakoputken kiinnitysruuvit olivat maatuneet ja auton (bensa-v8) soundit olivat lievästi sanottuna... urheiluhenkiset - siinä määrin, että vaimo ei kehdannut autolla ajaa ja radiota ei kuullut. Tiskillä nuori kaveri (harjoittelija kenties) kysyi vaan autoa takapihalle viedessään että minkä putkiston olen siihen vaihtanut Siinä kohdassa tuli hieman vanha olo!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Palvelu oli ystävällistä ja asiantuntevaa, huolto valmistui jopa hieman odotettua aiemmin ja sovittu hinta piti. Lisää mielenrauhaa toi se, kun tiesi asentajien tuntevan bemarit. Mukaan tarttui myös raitisilmasuodatin 1/3 autokeskuksen marmoritiskillä pyydettävästä hinnasta.
Jos hinnat pysyvät kilpailukykyisinä niin tuolla tulee käytyä toistekin vaikka 100km päässä asustelenkin. Tuleepahan tehtyä koeajolenkki samalla kun ajelee kotiin
Jos hinnat pysyvät kilpailukykyisinä niin tuolla tulee käytyä toistekin vaikka 100km päässä asustelenkin. Tuleepahan tehtyä koeajolenkki samalla kun ajelee kotiin
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Ongelmana schmiedmanilla on niiden myytävien tuotteiden kanssa, ne myy jatkuvasti "ei oota", jos siis tuotetta ei ole hyllyssä niin saat varautua pitkään toimitusaikaan - kokemusta on ja en tilaa koskaan mitään. Toisinaan heidän sivuilaan onkin maininta että päävarasto tanskassa lomilla joten toimitukset viivästyvät, silloin voi omien kokemuksien pohjalta sanoa että auto on jo vaihtunut ennen kuin osat tulee.
Juuri tuon takia huollatan auton Espoon Laakkosella, niillä kuitenkin jonkinlainen perusvarasto tarvikkeista
ja Tukholman päävarastosta tulee varaosa seuraavaksi päiväksi.
Perus huollossakin voi tulla eteen jonkin pienen osan korvaaminen ja jos se on saatavilla, niin sen voi laittaa.
Jos taas osia ei oikein ole, niin huolto on pelkkien nesteitten uusimista.
ja Tukholman päävarastosta tulee varaosa seuraavaksi päiväksi.
Perus huollossakin voi tulla eteen jonkin pienen osan korvaaminen ja jos se on saatavilla, niin sen voi laittaa.
Jos taas osia ei oikein ole, niin huolto on pelkkien nesteitten uusimista.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Nämä yhden asian takia rekisteröityneet on niin nähty. Kyllä harmittaa, kun joku häkkikorjaamo on sössinyt ja luullaan, että kaikki maailman vääryys on nyt sitten tapahtunut omalle kohdalle.
Jos ei käytä merkkikorjaamoa, niin ottaa tietoisen riskin, ja joskus se vaan sitten potkaisee nilkoille. Se ”säästäminen”. Tuon ongelman olisi voinut googlata etukäteen, tai vaihtoehtoisesti käyttää asiantuntevaa liikettä. Ja huom: liikkeestä ei tee asiantuntevaa se, että ne itse itse sanoo niin...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Niinpä. Ei tulisi kyllä mieleenkään viedä ainakaan tuollaisen vian vuoksi autoa muualle kuin merkkikorjaamoon.Juha kirjoitti: ↑29 Maalis 2019, 18:52Nämä yhden asian takia rekisteröityneet on niin nähty. Kyllä harmittaa, kun joku häkkikorjaamo on sössinyt ja luullaan, että kaikki maailman vääryys on nyt sitten tapahtunut omalle kohdalle.
Jos ei käytä merkkikorjaamoa, niin ottaa tietoisen riskin, ja joskus se vaan sitten potkaisee nilkoille. Se ”säästäminen”. Tuon ongelman olisi voinut googlata etukäteen, tai vaihtoehtoisesti käyttää asiantuntevaa liikettä. Ja huom: liikkeestä ei tee asiantuntevaa se, että ne itse itse sanoo niin...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Huivei kirjoitti: ↑29 Maalis 2019, 19:39Niinpä. Ei tulisi kyllä mieleenkään viedä ainakaan tuollaisen vian vuoksi autoa muualle kuin merkkikorjaamoon.Juha kirjoitti: ↑29 Maalis 2019, 18:52Nämä yhden asian takia rekisteröityneet on niin nähty. Kyllä harmittaa, kun joku häkkikorjaamo on sössinyt ja luullaan, että kaikki maailman vääryys on nyt sitten tapahtunut omalle kohdalle.
Jos ei käytä merkkikorjaamoa, niin ottaa tietoisen riskin, ja joskus se vaan sitten potkaisee nilkoille. Se ”säästäminen”. Tuon ongelman olisi voinut googlata etukäteen, tai vaihtoehtoisesti käyttää asiantuntevaa liikettä. Ja huom: liikkeestä ei tee asiantuntevaa se, että ne itse itse sanoo niin...
Merkkikorjaamon osaaminen on lähinnä vikakoodien luku ja sitten osien vaihtoa. Tässä taas toinen pienipaja tunsi asiaa ja pystyi korjaamaan heti vian.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Sen takia sanoinkin, että pitää käyttää asiantuntevaa liikettä. Itse en ole ”merkkiliikettä” käyttänyt 20 vuoteen. Mutta käytän asiantuntevaa liikettä.Kuudensuora kirjoitti: ↑29 Maalis 2019, 21:00Huivei kirjoitti: ↑29 Maalis 2019, 19:39Niinpä. Ei tulisi kyllä mieleenkään viedä ainakaan tuollaisen vian vuoksi autoa muualle kuin merkkikorjaamoon.Juha kirjoitti: ↑29 Maalis 2019, 18:52
Nämä yhden asian takia rekisteröityneet on niin nähty. Kyllä harmittaa, kun joku häkkikorjaamo on sössinyt ja luullaan, että kaikki maailman vääryys on nyt sitten tapahtunut omalle kohdalle.
Jos ei käytä merkkikorjaamoa, niin ottaa tietoisen riskin, ja joskus se vaan sitten potkaisee nilkoille. Se ”säästäminen”. Tuon ongelman olisi voinut googlata etukäteen, tai vaihtoehtoisesti käyttää asiantuntevaa liikettä. Ja huom: liikkeestä ei tee asiantuntevaa se, että ne itse itse sanoo niin...
Merkkikorjaamon osaaminen on lähinnä vikakoodien luku ja sitten osien vaihtoa. Tässä taas toinen pienipaja tunsi asiaa ja pystyi korjaamaan heti vian.
Merkkikorjaamossa on se etu, että yleensä vastaavat töistään, eikä tommosia munuaisten pöllimisiä kovin usein esiinny.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Pitäisi pienempi huolto teettää autoon + jarruneste ja ilmastointihuolto. Kysyin Schmiedmanilta tarjousta ja hintaa enemmän kuin Laakkosella. En ehkä odottanut mitään ilmaista huoltokäyntiä, mutta sentään halvempaa kuin marmori