Tampereen Autocenter vs Autokeskus

Keskustelua jälleenmyyjien ja maahantuojan palveluista
j4nne
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 15 Syys 2010, 11:48
Auto: f31 320da
Paikkakunta: Pirkanmaa

Minkälaisia kokemuksia olette saaneet Tampereen valtuutetuista bmw huoltopisteistä...
lähinnä takuu tai goodwill -aiheisissa asioissa.

Itsellä kun on molemmista paikoista suht positiivista kokemusta aikanaan, joskin siellä on nyt henkilöstöä vähän vaihtunut ja nyt on taas aika palata merkkihuollon pariin.
mik4
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 18 Elo 2015, 20:40
Auto: F10 520dA 2011

j4nne kirjoitti:Minkälaisia kokemuksia olette saaneet Tampereen valtuutetuista bmw huoltopisteistä...
lähinnä takuu tai goodwill -aiheisissa asioissa.

Itsellä kun on molemmista paikoista suht positiivista kokemusta aikanaan, joskin siellä on nyt henkilöstöä vähän vaihtunut ja nyt on taas aika palata merkkihuollon pariin.
Autocenterissä käytin perus 180tkm huollon viikko-pari sitten. Ei valittamista ja ammattitaitoinen kuva jäi paikasta. Varmaan seuraavakin huolto sitten siellä. Huoltoaika tosin meni parin viikon päähän soitosta, eli pitkähköt on jonot. Goodwilleistä ei tietoa. Tehdas varmaankin maksaa huonosti verrattuna asiakkaaseen, ja jos töitä riittäisi paljon tavallistenkin asiakkaiden osalta niin kannattaako tehdastakuukorjauksia tehdä.. Kannattaa varmaan soittaa ja kysellä jos jokin tietty takuukorjaus mielessä.
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Itsellä on viime ajoilta hyviä kokemuksia molemmista. Olen pääsääntöisesti käyttänyt Autokeskusta itselle sopivan sijainnin vuoksi yksinkertaisten määräaikaishuoltojen tekemiseen. Tuntuu, että Autokeskus on panostanut hommaan jo jonkin aikaa. Valitettavasti siellä pitää vaan osua oikealle huoltoneuvojalle jolla on tilannetajua ja on sisäistänyt paremmin oman roolinsa. Nuorempi kaveri vaatisi vähän koulutusta turhan tärkeeseen takakireyteensä ja käytännön ongelmanratkaisuun. Esimerkkinä tehtiin GT5:een takuukorjauksena Autokeskuksessa kohtuutyöläs keulan kennon ja ilmastointiputkien vaihto. Reklamoin sen viikko ennen tehdastakuun päättymistä ja tämä junnu sanoi, että ei enää mene takuuseen koska ei ole osia eikä ehditä tekemään takuuaikana. No menihän se takuuseen mutta piti taas käydä turhaa kirjeenvaihtoa.

Goodwill-tapauksista ei ole tuoreita kokemuksia. Vuonna 2009 eivät olleet kiinnostuneet Autokeskuksessa kun kattokaiteiden pinnoitteen irtoamisesta reklamoin. Syy oli selkeä pohjien viallinen teko joka hapetti pinnoitteen alta ja syntynyt pulveri irroitti pinnoitteen. Maailmalla BMW on niitä korjannut vuosien jälkeenkin takuun päätyttyä.

Kaksi viimeistä autoa mulle on tullut Autocenterin välittämänä. Heidän tyylinsä sopii mulle paremmin kuin kravattikaulainen virkamiesote jolla Autokeskuksessa on tarjouksia laadittu. Palvelu pelaa mallikkaasti. Bongasin autot itse ja he hoitivat loput. Toimitus suoraan kotiin ja vaihtoauton poisvienti vaikka en itse ollut kotona. Kerran autoa siellä huollattanut ja oli hyvä palvelu. Ovat rekrynneet Tampereen seudun kovimman bemariasiantuntijan huoltotiskille ja hänen kanssaan ei koskaan ole mikään jäänyt ratkaisematta. Näin siis jo silloin kun BMW oli Hatanpäällä Metro-Autossa edustettuna. On paljon niistä kavereista kiinni jotka tiskillä istuvat.

Goodwill casen kohdalla oma valinta näistä kahdesta olisi koittaa Autocenteriä, juuri henkilöstön vuoksi. Jos taasen olet uutena ostanut auton Autokeskukselta uutena niin solloin niillä voisi olla motivaatiota ajaa asiaasi eteenpäin. Muuten tuskin.

Sinä päivänä kun huoltoneuvoja tiskillä ymmärtää olevan sinun edustajasi heidän organisaatiossaan, on oivallettu ja avattu mahdollisuus asiakaslähtöiseen toimintaan. Tosta vinkistä voisi jo laskuttaa useamman konsulttitonnin mutta annetaan se nyt ilmaiseksi :cools:

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
j4nne
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 15 Syys 2010, 11:48
Auto: f31 320da
Paikkakunta: Pirkanmaa

:D alkohan se hymyilyttää... takakireä nuorikaveri. osu ja uppos... Itse asioineena v2007 lähtien näiden vanhempien asiantuntijaherrojen kanssa, se todellakin on hepusta kiinni kenen kanssa saat asioita käydä läpi. J on ollut hyvä lisä autokeskuksen tiimiin kun A poistui kilpailevalle... Molemmat omasta mielestä hyviä tyyppejä.

ja pistä vaan reilusti tonnin lasku menemään :)
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Tampereen Autocenterille tänään pisteitä 10/10. Olin viime viikolla varannut ison huollon huomiselle, mutta lomatunnelmissani menin sinne vahingossa jo tänään. Pyytelin anteeksi kun asia selvisi, mutta siitä huolimatta ottivat auton samantien huollettavaksi. Työtilaukseen asiakas sai ruksia laitetaanko tarvittaessa polttimoita/lasinpesunestettä/sulkija/jne. Lopputulos ja hinta oli jämptisti juuri se mitä oli sovittu, 80e halvempi kuin Autokeskuksen tarjoama hinta. Ainoana kauneusvirheenä ajotietokoneen katsastusaikamuistuttimeen oli laitettu auton nelivuotissyntymäpäivä.
Vastaa Viestiin