Joensuu - Avain Vaunu

Keskustelua jälleenmyyjien ja maahantuojan palveluista
Avatar
MTH
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 04 Huhti 2010, 09:27
Auto: VW Kupla 1300 -72
Paikkakunta: Ylämylly

Joensuussa Avainvaunu kyllä saa kiitosta palvelualttiudesta, mutta lievä kusetuksen maku on jääny suuhun pari kertaa siellä asioidessa. Karuin esimerkki oli ehkä se, kun autoa huollattaessa otin puheeksi, ettei kuljettajan istuimen korkeussäätö ole toiminut sinä aikana, jonka auton olen omistanut ja voisiko siitä ottaa selvää, mikä on vikana kun autoa muutenkin huolletaan. Hain autoni muutaman päivän kuluttua ja huollon vastaanottanut henkilö totesi, että penkin ohjainyksikkö on heidän tutkimustensa perusteella rikki ja uuden vaihtaminen maksaa töineen 250 €. Totesin sen olevan niin kallis operaatio, etten raaskinut sitä teetättää. No, meni tovi jos toinenkin aikaa eteenpäin, kun autoa imuroidessani huomasin jonkun piuhan roikkuvan kuljettajan penkin alla. Laitoin piuhan sille kuuluneeseen pistokkeeseen ja a'vot, korkeussäätö alkoi pelaamaan täysin ongelmitta. Ja toimii myös edelleen, tottakai. Että se siitä penkin ohjainyksikön uusinnasta...
BMW G30 530e M-Sport
VW Kupla 1300 -72
--------------------
Ex BMW F30 330e M-Performance
Ex BMW F32 420i M-Performance
Ex BMW E92 325i
Ex BMW E85 Z4 3.0i
Ex BMW E46 325Ci M-sport II
Ex BMW E36 325CiA
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Tuo MTH:n tapaus osoittaa,että kannattaa edes vilkaista vikakohdetta ennen viemistä korjaamolle.Kusetusta tuo on aivan selvästi.Sinun kyllä kannattaa kertoa tuo tapaus ko.huollolle,mitä lie vastaavat... Kait se on,että auto laitetaan piuhan perään ja todetaan että virtaa ei tule ko.ohjainyksikölle sen kummemmin vilkaistamatta kohdetta.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Itse olin aikanaan kovinkin tyytyväinen kuin jälleenmyynti ja huolto siirtyi Hartikaiselta Avain Vaunuun, mutta kovin monelta on kuulunut huonoa palautetta Vaunun toiminnasta. Ja yleensä jos sitä huonoa palautetta on kuulunut, niin se ei ole ollut mitään pientä vaan juuri tuollaista yllä mainitun kaltaista, jossa asiakkaalle on jäänyt suoranaisesti kusetettu olo. Todella törkeitäkin tapauksiakin olen kuullut, mutta ei niistä sen enempää koska väitteiden taakse ei minulla ole esittää faktaa.

Yksi tapaus oli kun juuri takuun päätyttyä tuttavan isän auton käynti alkoi pätkimään ja autoa tutkittiin Avaun Vaunussa. Syyllinen oli moottorin johtosarja, joka oli päässyt hankautumaan rikki. Koska auton takuu oli päättynyt niin korjaus yritettiin veloittaa asiakkaalta, vaikka moottorin johtosarja ei missään nimessä ole perinteinen kuluva osa, vaan sen olettaa kestävän hiukan pidempään kuin takuuajan.

Onneksi asiakas oli harrastaja ja muutenkin tilanteen tasalla, joten hän osasi vaatia johtosarjaa maahantuojan piikkiin yllä mainituin perustein. Vaunulta ilmeisesti otettiin (tai ainakin piti ottaa) yhteyttä maahantuojaan ja Vaunun huoltoneuvoja kertoi vastauksen olleen, että ei korvata eli asiakkaan tulee maksaa korjauksesta koituneet kulut Vaunulle. Tämän jälkeen otettiin itse yhteyttä maahantuojaan ja pari päivää myöhemmin sama huoltoneuvoja soittaa ja kertoo maahantuojan maksavan korjauksen. Jokainen voi spekuloida itse tilanteen todellisen kulun maahantuoja/Avain Vaunu -akselilla.

Itsellä ei kauheasti ole Vaunun toiminnasta pahaa sanottavaa, sillä viime talvena oman auton akku oli pitkän seisomisen jälkeen laskenut varaustaan sen verran ettei enää jaksanut startata. Soitto Vaunulle 5min ennen sulkemisaikaa ja auto luvattiin ottaa sisälle kunhan se sinne saapuu. Taisi mennä tunti yli sulkemisajan kun auto vihdoin saapui Vaunulle, mutta huoltoneuvoja oli jäänyt odottamaan autoa. Seuraavana päivänä hakemaan autoa ja kaikki oli kunnossa, eikä maksanut mitään. Akusta kuitenkin mainittiin, että auto olisi hyvä käyttää testerissä ettei mitään ole hajonnut jännitteen laskemisen takia.

Muutama päivä myöhemmin toin autoni testiin ja tottakai ajattelin ettei testi maksa mitään, olihan autolla vielä takuuta ja edellinen huolenpitotoimenpidekin oli ollut ilmainen. Yllätys oli suuri kun tiskin takana ollut eri huoltoneuvoja veloitti toimenpiteestä ~130eur, eikä mitään vikaa löytynyt. Takuu ei kuulemma toimi koska olin itse halunnut testin tehtävän ja testin syy oli oma moka. Periaatteessa ymmärsin veloituksen, mutta käytännössä en kuitenkaan, enkä varsinkaan että testi maksoi 130eur.

Sinänsä harmittavaa, että periaatteessa todella hyvästä palvelusta jäi lopulta kuitenkin paskan maku suuhun. Joka tapauksessa Tervosen Kallelle todella iso kiitos siitä, että jäit odottamaan autoa vielä omalla ajalla. Kallen kanssa on muutenkin palvelu pelannut joka kerta moitteettomasti :thuup:
Vastaa Viestiin