Moi
onko kenelläkään kokemusta VMR vanteista Suomen kuoppaisilla teillä? Ajattelin tuollaisia 18" kokoisina vaihtoehtona nykyisille BMW 189 vanteille.
Miten vertautuvat esim BBSiin?
Onko muita ideoita, olen ajatellut BMW OEM 216, BBS CK tai CH tai sitten noita VMR CSL kopioita.
Yleinen kesävannekeskustelu
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
- CLiK
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 372
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
- Auto: E61 LCI
+ 987 + w450
Ei ole kokemusta, joten seuraa mielikuva-mutua. Jenkeissä VMR on todella yleinen ja mallit sopii hyvin Bemuihin. Siellä hinnaltaan kohtuullinen ja minulle on jäänyt mielikuva, että merkkinä arvostetaan laadullisesti keskitason yläpuolelle. Siis jotain esim. TSW:n yläpuolella, mutta jää selvästi jälkeen BBS:stä. Valmistusmaasta ei ole mitään tietoa.
VMR:n saatavuus Euroopassa on ollut onneton ja sitä kautta hinnat aivan jotain muuta kuin USA:ssa. Löytyykös näille nykyään joku kohtuuhintainen kanava Suomeen?
Mihin autoon näitä ollaan hankkimassa? BBS:lta kannattaa katsoa CH-R, jossa on enemmän bemuun sopivaa concavea kuin CK/CH:ssa.
VMR:n saatavuus Euroopassa on ollut onneton ja sitä kautta hinnat aivan jotain muuta kuin USA:ssa. Löytyykös näille nykyään joku kohtuuhintainen kanava Suomeen?
Mihin autoon näitä ollaan hankkimassa? BBS:lta kannattaa katsoa CH-R, jossa on enemmän bemuun sopivaa concavea kuin CK/CH:ssa.
ex. E63 650i, E88 125i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 66
- Liittynyt: 03 Joulu 2011, 15:40
- Auto: E61 LCI
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Moro !
Mites herkkiä noi kiillotetut vanteet on maantiesuolalle ? Tiedän, että vain kesäkäyttöön, mutta meneekö kiilto "samantien, jos syksyllä jää kesärenkaiden vaihto ekoille suolakeleille. Kannattaisko tollaset kiilotetut heti lakata ? Kokemuksia kellään...
Mites herkkiä noi kiillotetut vanteet on maantiesuolalle ? Tiedän, että vain kesäkäyttöön, mutta meneekö kiilto "samantien, jos syksyllä jää kesärenkaiden vaihto ekoille suolakeleille. Kannattaisko tollaset kiilotetut heti lakata ? Kokemuksia kellään...
Terve,
minulla e90 vm 2006 joka madallettu eibachin sportline jousilla (edestä 45-50 ja takaa 35mm). Kiinnostaisi ostaa huulivanteet joiden koko edessä 19x8,5 ja takana 19x9,5 ja ET15. En noista ET:stä tajua juuri mitään, mahtuukohan pyörimään osumatta..onko tietoa?
/ Tommi
minulla e90 vm 2006 joka madallettu eibachin sportline jousilla (edestä 45-50 ja takaa 35mm). Kiinnostaisi ostaa huulivanteet joiden koko edessä 19x8,5 ja takana 19x9,5 ja ET15. En noista ET:stä tajua juuri mitään, mahtuukohan pyörimään osumatta..onko tietoa?
/ Tommi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 199
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 21:38
- Auto: M3 F80,i4 M50 G26,320d xdrive G20,320d xdrive G20
- Paikkakunta: Vantaa
Riippuu rengaskoosta, mut väittäsin että ei mahdu pyörimään olkoon renkaat mitkä tahansa. ET luku siis ihan liian pieni.Tommi kirjoitti:Terve,
minulla e90 vm 2006 joka madallettu eibachin sportline jousilla (edestä 45-50 ja takaa 35mm). Kiinnostaisi ostaa huulivanteet joiden koko edessä 19x8,5 ja takana 19x9,5 ja ET15. En noista ET:stä tajua juuri mitään, mahtuukohan pyörimään osumatta..onko tietoa?
/ Tommi
560hv/780nm & 544hv/795nm & 239hv/504nm & 239hv/504nm
Kiitos nopeasta vastauksesta.335i kirjoitti:Riippuu rengaskoosta, mut väittäsin että ei mahdu pyörimään olkoon renkaat mitkä tahansa. ET luku siis ihan liian pieni.
Rengaskoot olisi eteen 235/35 ja taakse 265/30. Onko tietoa millä ET:n välimaastolla kannattaisi 19" vanteita katsella? Haluaisin ne vanteet mahdollisimman ulos myös ulkonäöllisistä syistä.
- henripit
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
- Auto: e90 330dA -06
- Paikkakunta: Vantaa
eteen 235/35 19x8,5 ET 30-32 ja taakse 265/30 19x9,5 ET 25! Siinä varmasti toimiva kombo ja tulee sopivasti kaarelle. Itselläni m-sport alusta eikä ota isommissakaan joustoissa kiinni. Ulommas ei kyllä mahtuisi tulemaan.Tommi kirjoitti:Kiitos nopeasta vastauksesta.335i kirjoitti:Riippuu rengaskoosta, mut väittäsin että ei mahdu pyörimään olkoon renkaat mitkä tahansa. ET luku siis ihan liian pieni.
Rengaskoot olisi eteen 235/35 ja taakse 265/30. Onko tietoa millä ET:n välimaastolla kannattaisi 19" vanteita katsella? Haluaisin ne vanteet mahdollisimman ulos myös ulkonäöllisistä syistä.
- Vähempi parempi -
Kiitos!henripit kirjoitti:eteen 235/35 19x8,5 ET 30-32 ja taakse 265/30 19x9,5 ET 25! Siinä varmasti toimiva kombo ja tulee sopivasti kaarelle. Itselläni m-sport alusta eikä ota isommissakaan joustoissa kiinni. Ulommas ei kyllä mahtuisi tulemaan.
Sinullako tuollainen kombo? Minkälaiset vanteet löytyy, onko kuvia? Tuosta pikkukuvasta ei näy muuta kuin että siisteiltä näyttäisivät..
Edit: Eli joku tälläinen BBS CK2 Air 9,5x19" ET32 (eteen ja taakse) ois varmasti passeli tai Vertini magic concave: 8,5x19" ET35 - 9,5x19" ET45 ja uskaltaisi tilata?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 174
- Liittynyt: 24 Marras 2011, 13:28
- Auto: - F11 520xda LCI
- Supra mk4 LHD 6mt Single - Paikkakunta: Helsinki
Rengaskoot olisi eteen 235/35 ja taakse 265/30. Onko tietoa millä ET:n välimaastolla kannattaisi 19" vanteita katsella? Haluaisin ne vanteet mahdollisimman ulos myös ulkonäöllisistä syistä.[/quote]
eteen 235/35 19x8,5 ET 30-32 ja taakse 265/30 19x9,5 ET 25! Siinä varmasti toimiva kombo ja tulee sopivasti kaarelle. Itselläni m-sport alusta eikä ota isommissakaan joustoissa kiinni. Ulommas ei kyllä mahtuisi tulemaan.[/quote]
ET 30/25 on toimiva ratkaisu. Mulla 55/40 madallus coilovereilla ja takna ET25 mahtuu pyörimään hyvin, vielä voisi 3-5mm tulla ulommaksi. Edessä nyt ET40 ja jää todella sisään mutta on tulossa 10mm spacerit, varmaan 15mm:kin menisi..
eteen 235/35 19x8,5 ET 30-32 ja taakse 265/30 19x9,5 ET 25! Siinä varmasti toimiva kombo ja tulee sopivasti kaarelle. Itselläni m-sport alusta eikä ota isommissakaan joustoissa kiinni. Ulommas ei kyllä mahtuisi tulemaan.[/quote]
ET 30/25 on toimiva ratkaisu. Mulla 55/40 madallus coilovereilla ja takna ET25 mahtuu pyörimään hyvin, vielä voisi 3-5mm tulla ulommaksi. Edessä nyt ET40 ja jää todella sisään mutta on tulossa 10mm spacerit, varmaan 15mm:kin menisi..
Mä vielä vähän jossittelen/kyselen kun näitä vanteita ei oikein pääse sovittamaan ennen ostoa.
Jos ostaisinkin 20 tuumaista. Vertini Magic Concave 8,5x20" ET20 ja taakse 10x20" ET20, niin noilla ei toivoa pyöriä nätisti ilman kaarikosketusta? Mutta nämä 8,5x20" ET35 ja taakse 10x20" ET35 toimisi ilman ongelmaa? Vai olisiko se vaan parasta/varminta hommata 19 tuumaista...siinäpä pulma.
Jos ostaisinkin 20 tuumaista. Vertini Magic Concave 8,5x20" ET20 ja taakse 10x20" ET20, niin noilla ei toivoa pyöriä nätisti ilman kaarikosketusta? Mutta nämä 8,5x20" ET35 ja taakse 10x20" ET35 toimisi ilman ongelmaa? Vai olisiko se vaan parasta/varminta hommata 19 tuumaista...siinäpä pulma.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 199
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 21:38
- Auto: M3 F80,i4 M50 G26,320d xdrive G20,320d xdrive G20
- Paikkakunta: Vantaa
Tommille ja muille yleisesti omia kokemukia:
335i (vm. 2010) + bmw perfomance alusta, takakaaret kevyesti rullattu:
Edessä ja takana 8x19 et 35 + 235/35/19 Nokia WR G2, ei ongelmia vakio kaarilla.
Edessä ja takana 8x19 et 25 + 235/35/19 Nokia WR G2, ottaa satunnaisesti edessä/takana kiinni todella vähän kiinni.
Edessä 8.5x19 et 35 235/35/19 ja takana 9.5x19 et 35 265/30/19 Nankang NS-2, ei ongelmia edes vakio kaarilla takana.
Edessä 8.5x19 et 32 235/35/19 ja takana 9.5x19 et 32 265/30/19 Toyo R888, edessä ei ongelmia, takana ottaa kiinni, joutui muokkaa kaaria kevyen muokkauksen jälkeen vielä uusiksi. Takapuskurin kulmaan hiukan välillä kiinni.
Edessä 8.5x20 et 35 235/30/20 ja takana 10.5x19 et 35 285/25/20 Falken FK-452, edessä ei ongelmia, takana otti kiinni oikein reilustu, joutui muokkaamaan kaaria vielä lisää reilusti, sekä takapuskurin "kulmaa". Kankainen sisälokasuoja "roikkuu" ja ottaa välillä kiinni kevyesti. Ulkoisesti et huomaa eroa, mutta jos kaksi samanlaista autoa vierekkäin, niin ero merkittävä takakaarien ja takapuskurin asennoissa.
335i (vm. 2010) + bmw perfomance alusta, takakaaret kevyesti rullattu:
Edessä ja takana 8x19 et 35 + 235/35/19 Nokia WR G2, ei ongelmia vakio kaarilla.
Edessä ja takana 8x19 et 25 + 235/35/19 Nokia WR G2, ottaa satunnaisesti edessä/takana kiinni todella vähän kiinni.
Edessä 8.5x19 et 35 235/35/19 ja takana 9.5x19 et 35 265/30/19 Nankang NS-2, ei ongelmia edes vakio kaarilla takana.
Edessä 8.5x19 et 32 235/35/19 ja takana 9.5x19 et 32 265/30/19 Toyo R888, edessä ei ongelmia, takana ottaa kiinni, joutui muokkaa kaaria kevyen muokkauksen jälkeen vielä uusiksi. Takapuskurin kulmaan hiukan välillä kiinni.
Edessä 8.5x20 et 35 235/30/20 ja takana 10.5x19 et 35 285/25/20 Falken FK-452, edessä ei ongelmia, takana otti kiinni oikein reilustu, joutui muokkaamaan kaaria vielä lisää reilusti, sekä takapuskurin "kulmaa". Kankainen sisälokasuoja "roikkuu" ja ottaa välillä kiinni kevyesti. Ulkoisesti et huomaa eroa, mutta jos kaksi samanlaista autoa vierekkäin, niin ero merkittävä takakaarien ja takapuskurin asennoissa.
560hv/780nm & 544hv/795nm & 239hv/504nm & 239hv/504nm
- henripit
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
- Auto: e90 330dA -06
- Paikkakunta: Vantaa
autotallin puolelta löytyy. Henripit/330daTommi kirjoitti:Kiitos!henripit kirjoitti:eteen 235/35 19x8,5 ET 30-32 ja taakse 265/30 19x9,5 ET 25! Siinä varmasti toimiva kombo ja tulee sopivasti kaarelle. Itselläni m-sport alusta eikä ota isommissakaan joustoissa kiinni. Ulommas ei kyllä mahtuisi tulemaan.
Sinullako tuollainen kombo? Minkälaiset vanteet löytyy, onko kuvia? Tuosta pikkukuvasta ei näy muuta kuin että siisteiltä näyttäisivät..
Edit: Eli joku tälläinen BBS CK2 Air 9,5x19" ET32 (eteen ja taakse) ois varmasti passeli tai Vertini magic concave: 8,5x19" ET35 - 9,5x19" ET45 ja uskaltaisi tilata?
- Vähempi parempi -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Onko antaa vinkkiä mistä Suomesta saisi mustia pyörän pultteja pitkässä koossa? Koko olisi M12x1.5 40mm. Toisella palstalla suosittelevat Saksan ebaytä mutta olen niin vanhanaikainen etten oikein lämpene noille ostoille eikä mulla ole PayPal tiliäkään jota edellytti käytettäväksi.
Kuvittelisin että on hassun näköinen jos edessä on mustat pultit ja takana kromatut? Enkä millään viitsisi ostaa eteenkin uusia pultteja.
-p
Kuvittelisin että on hassun näköinen jos edessä on mustat pultit ja takana kromatut? Enkä millään viitsisi ostaa eteenkin uusia pultteja.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
- Hastra
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 111
- Liittynyt: 17 Marras 2011, 15:48
- Auto: 320iA E91 2008
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Schmiedmannilla ei näköjään ollut pitkiä pultteja mustana, mutta sieltä löytyis mustia peitelätkiä pulteille. Itse olen suunnitellut sellaisten ostoa nyt toukokuusta lähtien kun ostin kirkkaat lukkopultit. Ei vaan oo saanu aikaseks.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 23
- Liittynyt: 02 Syys 2011, 19:58
Otettiin parempia kuvia autosta. Vanteet siis 18x9.5 et35 edessä ja 18x9.5 et22 takana.Molemmissa Hankook ventus v12 koossa 235/40/18. Kaarille ei ole tehty mitään. Auto madallettu Hr:n jousilla 35mm edestä ja 20mm takana. Ei toistaiseksi ole ottanut mihinkään kiinni. Etuvanne on 2mm päässä etuiskarista.Säädettävän kanssa joutuisi laittamaan speisserin.
- Hastra
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 111
- Liittynyt: 17 Marras 2011, 15:48
- Auto: 320iA E91 2008
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Nyt löytyi helppo tapa saada vähän piristystä vanhoihin vanteisiin ensi kesäksi.
Plasti Dip/Youtube
Kuka kokeilisi ensimmäisenä?
Plasti Dip/Youtube
Kuka kokeilisi ensimmäisenä?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
- Auto: F25 X3 xDrive20d
- Paikkakunta: Jyväskylä
No tuohan se vasta evästä on!Hastra kirjoitti:Nyt löytyi helppo tapa saada vähän piristystä vanhoihin vanteisiin ensi kesäksi.
Plasti Dip/Youtube
Ymmärsinkö oikein, että tuo olisi jonkinlaista ruiskutettavaa "muovipinnoitetta"?
Jos tuon saa noin helposti käsin pois, niin kuinkahan kestävää tuo on maantiellä kivisateessa ja tuulessa ja tuiskussa
- Hastra
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 111
- Liittynyt: 17 Marras 2011, 15:48
- Auto: 320iA E91 2008
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Vanteisiin tuota on näköjään paljon laitettu. Jollakin youtube videolla näytti kestävän ainakin painepesuripesun lähietäisyydeltä.EPJBMW kirjoitti:No tuohan se vasta evästä on!Hastra kirjoitti:Nyt löytyi helppo tapa saada vähän piristystä vanhoihin vanteisiin ensi kesäksi.
Plasti Dip/Youtube
Ymmärsinkö oikein, että tuo olisi jonkinlaista ruiskutettavaa "muovipinnoitetta"?
Jos tuon saa noin helposti käsin pois, niin kuinkahan kestävää tuo on maantiellä kivisateessa ja tuulessa ja tuiskussa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 63
- Liittynyt: 09 Syys 2012, 10:35
- Auto: Porsche Cayenne e-hybrid
BMW G30 530e ///M-Sport - Paikkakunta: Helsinki
Joo, nyt pitäisi alkaa miettimään tuohon X3:een kesärenkaita ja vanteita.
Näyttää kovasti siltä että alle tulee 21" koossa olevat vanteet. Mutta eipä ole vielä löytynyt mun silmään sopivia...
kumit varmaankin 245&275 tai 245/285
Style 128 olisi lähinnä mun silmää...
Näyttää kovasti siltä että alle tulee 21" koossa olevat vanteet. Mutta eipä ole vielä löytynyt mun silmään sopivia...
kumit varmaankin 245&275 tai 245/285
Style 128 olisi lähinnä mun silmää...
Daily BMW 530e ///M-sport Alpinweiß mit 19"
Daily BMW 535i ///Non-sport Havanna mit 21"
Daily BMW 535i ///Non-sport Havanna mit 21"