Bmw 528 F 10 Lukkopultit

Yleistä keskustelua renkaista ja vanteista
Karvesak
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Tammi 2011, 16:26
Auto: BMW-528 Sport A F10
Paikkakunta: Vantaa

No niin elikkä kysessä aivan uusi BMW 500 sarjalainen ja ongelmana Maahantuojalla asennetut Lukkomutterit Aluvanteissa. Kokeiltiin irroittaa mukana olevalla avaimella seurauksena adapterin välitön rikkoutuminen.Joku mestari laittanut pulttipyssyllä kiinni kuivana ja ylikireälle.No kolmet avaimet rikottu ilman tulosta,eli seuraavaksi järeämmät keinot ja vanteen menetys.No Maahantuojan piikkiin menee mutta kyllä harmittaa moinen ammattitaidottomuus renkaita asennettaessa.Itse en olisi missään nimessä halunnut moisia Lukkomuttereita vanteisiin.Elikkä tiedoksi kaikille uuden 500:sen ostaneille varmistakaa heti lähteekö auki omalla mukana tulevalla avaimella...Näitä tapauksia on Laakkosen mukaan nyt jo useita ja nimenomaan näissä F 10 malleissa joissa erillainen Lukkomutteri kuin 300:sarjassa.Keksintö on susi ja aiheuttaa vielä monille harmaita hiuksia Keväällä kun pitäisi Renkaat vaihtaa.Rikkoutuneen Lukkomutteri avaimen saa tilattua hintaan 25e kpl.Mutta jollei aukea ja rikkoutuu homma menee vaikeaksi.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Nyt en ymmärrä :conf: Miksi et heti kääntynyt ensimmäisen yrittämän jälkeen myyjän puoleen? Kyllä tuollainen kuuluu takuun piiriin, olettaisin.
Karvesak
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Tammi 2011, 16:26
Auto: BMW-528 Sport A F10
Paikkakunta: Vantaa

Olet oikeassa Takuun piiriin menee koko lysti.Mahdollisine Vanteen vaihtoineen.Ei tässä omaa vastuuta olekaan vain se,että miten tällaista typeryyttä yleensä pääsee tapahtumaan.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Jep, mainitsit tuon takuu homman jo tuossa ekassa viestissäsi. En vaan huomannut sitä, sori :dumb:
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Onneks omat lähti silloin syksyllä hyvin auki, onkohan maahantuojalla kesän jälkeen asentaja vaihtanut pulttipysyyn tiukemman momentin...

Keväällä näkee miten talven suolan jälkeiset hapettumat on vaikuttanu, suihkautin kyllä CRC:tä pulttien päihin ennen asennusta.
Avatar
TKU
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 341
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:27
Paikkakunta: Jyväskylä

Itsellä kävi sama homma 3-sarjalaisessa viime syksynä, kun kesärenkaita irroitettiin. Adapteri oli sellainen ontto eli pultissa oli keskellä "piikki". Adapterin ontto pää jäi nätisti pulttiin, kun adapterin kanta pyörähti hylsykoneessa. Vaihdossa oli viimeinen rengas eli kolme ensimmäistä adapteri oli kestänyt avata. Kävin välissä naapurin merkkiliikkeessä, jonne matkalla adapterin jämät onneksi irtosivat pultin syvyyksistä pois ja vähän voimakkaampi asentaja sai pultinkin irti. Rengasliike korvasi onneksi homman ja uudet lukkopultit. Samassa liikkeessä nuo kesärenkaatkin oli aikanaan vaihdettu ja varmaankin vähän liian tiukalle mennyt.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

TKU kirjoitti: Samassa liikkeessä nuo kesärenkaatkin oli aikanaan vaihdettu ja varmaankin vähän liian tiukalle mennyt.
Sen pulttipyssyn monenttia pystyy säätämään. Lähes kaikki vanteet ovat nykyään alumiinista.
Ihme ettei Laakkonen sitä tiedä tai on hankkinut halvan laitteen. :conf:

Omassa rengasvaihtoliikkeessä on ammattilaisia jotka aina rasvaavat pultit, muuten ei heillä kävisikään.

Lukkopulttejen kanssa mulla ei ole koskaan ollut ongelmia.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne
Paikkakunta: Hki

No vastapainoksi mun F11 lukkopultit oli jätetty Laakkosella kokonaan kiristämättä - toisaalta vakiopultit oli kuivana täräytetty noin viisinkertaiseen momenttiin :mad:
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

altsu kirjoitti:No vastapainoksi mun F11 lukkopultit oli jätetty Laakkosella kokonaan kiristämättä - toisaalta vakiopultit oli kuivana täräytetty noin viisinkertaiseen momenttiin :mad:
Mikä BMW valtuutettua huoltoa ja myyntiä vaivaa?

Kukaan siellä ei tunnu osaavan tahi tietävän yhtään mitään?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
masaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Kesä 2011, 13:44

Minulla on samanlainen kokemus kuin Altsulla: Autokeskuksessa oli uuden F10:ni talvipyörien tarkistus tasapainoituksen jälkeen jäänyt lukkopultit vallan kiristämättä ja yksi puuttui kokonaan... Onneksi kaikki muut neljä pulttia per pyörä olivat lujasti kiinni.

Antoivat korvaukseksi uudet lukkopultit ja niihin kaksi avainmutteria. Ja kiinnittivät eturoiskeläpät ilmaiseksi kiinni.
Digi78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 21 Marras 2010, 20:59
Auto: 530e (G30)
ex 520d (F10)

Mulla hieman vastaavia ongelmia. Kävin tänään hakemassa uuden avaimen Laakkoselta ja sama tulos. Avain lähtee kääntymään ja nousemaan pultissa. Pultit on vedetty momentilla kiinni, mutta auto on sen jälkeen käynyt 30k huollossa. Tietääkö kukaan, että irroittavatko pultit/renkaat ko. huollon yhteydessä?

Ensimmäistä kertaa eläessäni käy näin - syö miestä kun ei saa kunnon kumeja alle....
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Kuulostaa jotenkin niin tutulta. Mulla E60:ssä Vianor rikkoi pultin räikällä soiroksi. Vein auton Laakkoselle Helsinkiin, missä saivat pultin auki rikkomatta vannetta. Huoltoneuvoja sanoi silloin ettei BMW:n lukkopulttia saa kiristää kuin käsin - ei pulttipyssyllä yms. Ihme juttu että ei talon sisällä viesti mene eteenpäin. Vianorilla muuten sanoivat MB:llä olevan samaa vikaa lukkopulteissa.
Ex: E60/F10
Avatar
hege
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
Auto: G30 530e Luxury Line
Paikkakunta: Espoo

Mulla kanssa syksyllä autoa ostaessa sovittiin, että alle laitetaan uudet talvirenkaat. Nyt keväällä kun yritin käydä vaihtamassa niitä itse pois niin normaalipultit olivat varmaan viisinkertaisella momentilla kiristetty ja hampaat irvessä sai niitä aukoa. Samalla myös sit lukkopultit ottivat osumaa ja sovitin meni entiseksi. Onneksi sitten rengasliikkeessä rengasvaihdon yhteydessä sain kinuttua normaalit pultit lukkojen tilalle, kun noista tuntuu olevan enemmän haittaa kun hyötyä, varsinkin kun niitä "ammattilaiset" on alunperin kiristelleet.
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
Vastaa Viestiin