Ehdotuksia renkaaksi (225/50 R18, non-RF)

Aave
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Touko 2016, 23:18

Ehdotuksia renkaaksi (225/50 R18, non-RF)

Viesti Kirjoittaja Aave » 27 Heinä 2017, 19:27

Terve.

Minulle tuli hieman yllätyksenä, että kyseinen rengaskoko on "BMW-spesifinen", ja tämän vuoksi sen saatavuus eri rengasmerkeillä on heikko.

Vanhat runflatit (ContiSportContact 5 SSR) ovat kuluneet loppuun ja vaihto tulee ajankohtaiseksi vielä tänä kesäkautena. Uusien pitää olla ehdottomasti tavalliset renkaat eli ei runflat.

Onko valistuneita ehdotuksia? Olin alunperin ajatellut Contin PremiumContact kutosia / Nokian Hakka Blackejä, mutta eihän niistä tuota kokoa löydy. Ainoat mallit joita bongasin "parempien" merkkien puolelta olivat Michelin Primacy 3 ja Pirellin P Zero sekä Cinturato. Onko näistä mielipiteitä?

Kiitos etukäteen!

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3780
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ehdotuksia renkaaksi (225/50 R18, non-RF)

Viesti Kirjoittaja salmol » 27 Heinä 2017, 20:17

Tuo Pirellin P7 Cinturato on ainakin 17" runflattina tosi kestävä.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Merikotka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 192
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 19:33
Auto: F34 320i xDrive ///M

Re: Ehdotuksia renkaaksi (225/50 R18, non-RF)

Viesti Kirjoittaja Merikotka » 29 Heinä 2017, 19:53

Mulla on F34:ssä Primacy 3:t, joihin olen kohtuullisen tyytyväinen. M-Sport vanteille piti hankkia sekarengastus eli vaikka eturenkaat (18/50/225) ovat varsin hiljaiset (ainakin valmistajan db arvojen perusteella), tulee takaa (18/45/255) ääntä sitten hieman enemmän. Kokonaisuus kuitenkin hiljaisempi kuin Contin run-cräpit. Niihin verrattuna nuo on ajossa myös hieman pehmeemmän oloiset, eli jos kaipaa urheilullista tuntumaa, Primacyt voi olla väärä valinta.

Edellisessä F34:ssä run-cräppien äänitaso kasvoi sitä mukaa kun ne kuluivat. Nähtäväksi jää, miten käy Primacyjen kanssa.
F34: ex F34, E84, E92

Aave
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Touko 2016, 23:18

Re: Ehdotuksia renkaaksi (225/50 R18, non-RF)

Viesti Kirjoittaja Aave » 30 Heinä 2017, 02:59

Moi. Otin ja menin tilaamaan Primacy 3:t mainitussa koossa, eli en ruvennut kikkailemaan. Toivottavasti ovat selkeästi hiljaisemmat kuin nuo Contin runflätit. Mulla ei sekarengastusta, eikä ajotapakaan ole erityisen urheilullinen, joten varmaan palvelevat vähintään kohtuullisesti.

Kiitos vastauksista.

GTJanne
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 02 Heinä 2014, 13:39
Auto: F34 320i Sport Line

Re: Ehdotuksia renkaaksi (225/50 R18, non-RF)

Viesti Kirjoittaja GTJanne » 15 Elo 2017, 09:16

Rengaskoon harvinaisuus tuli eteen täälläkin, kun huomasin mustan Plussakortin haltijoiden saavan 50% alennuksen Contin kesärenkaista Volkkariliikkeistä. Ajoin toiveikkaana Vantaan VW Centeriin vaikka alkuperäiset runflat-Cinturatot eivät vielä aivan lopussa olekaan. Tiskillä kävi kuitenkin ilmi, ettei Contilla ole tarjolla tuohon kokoon mitään muuta kuin tuo yksi runflat-malli ja satsin -50% hinta asennettuna olisi ollut reilut 1200 EUR. Kiitos ja näkemiin.

Pohdin jo autoa ostaessa ottaako Athlete Edition -pakettiin kuuluneiden 18" pyörien sijasta mukavammat ja jatkossa edullisemmat 17-tuumaiset, mutta 17-tuumaisista olisi tuolloin joutunut maksamaan lisähintaa ja ovathan isommat pyörät komeammat... Itse asiassa 18" runflatit olivat uutena yllättävän hiljaiset ja mukavat GT:n alla, mutta kulumisen myötä melu ja uraherkkyys ovat lisääntyneet siinä määrin, ettei runflatteja enää alle tule. Primacy 3 näyttää tällä hetkellä parhaalta tarjokkaalta. Nettikaupoissa on tyrkyllä edullisempina ja jokseenkin luotettavien merkkien renkaina Vredesteinia, Kumhoa ja Yokohamaa, mutta mainostekstien mukaan ne yrittävät olla "urheilullisia" eli todennäköisesti Primacy 3 on mukavampi ja kestävämpi.

Mitä ilmeisimmin normirenkaiden asennuksessa runflat-vanteille ei ole mitään ongelmaa? Monilla valmistajilla näyttää olevan tarjolla runflatia fiksumpia ratkaisuja renkaan puhkeamisen varalle (Michelin Selfseal, Bridgestone Driveguard...), mutta eihän niitä ole tähän kokoon saatavilla. Joutunee siis hankkimaan uuden rengassatsin oheen paikkasarjan ja kompuran ja varautumaan rengasrikon yhteydessä myös paineanturin uusintaan, mitä lie maksavatkaan?

Merikotka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 192
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 19:33
Auto: F34 320i xDrive ///M

Re: Ehdotuksia renkaaksi (225/50 R18, non-RF)

Viesti Kirjoittaja Merikotka » 15 Elo 2017, 20:26

Normirenkaat orkkis vanteille ei ole ongelma. Teetä vaihto kuitenkin jossain laatuliikkeessä koska runflattien poisottaminen vaatii osaamista (renkaan kylki on todella jäykkä) ja paineanturit ovat herkkiä rikkoutumaan. TIRE Vantaan Tikkurilassa ainakin osasi hommansa hyvin ja sain mielestäni kohtuullisen tarjouksen myös itse renkaista.
F34: ex F34, E84, E92

GTJanne
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 02 Heinä 2014, 13:39
Auto: F34 320i Sport Line

Re: Ehdotuksia renkaaksi (225/50 R18, non-RF)

Viesti Kirjoittaja GTJanne » 16 Elo 2017, 10:51

Menin ja tilasin Primacyt riekko.eu:lta heidän tarjoamaansa Vantaan asennuspaikkaan (Vantaan Autokorjaamo). Toivottavasti osaavat hommansa.

Sen verran täytyy vielä runflateja kehua, että alkuperäis-Cinturatot pelastivat yhden työaamun auton ollessa vain muutaman viikon ikäinen. Rengaspainevalvonta piippasi heti käynnistyksen jälkeen ja nopea silmäily paljasti syyllisen: ruuvin kanta pilkotti kulutuspinnassa. Ei muuta kuin turvallisin mielin ajamaan lähimpään rengasliikkeeseen ja rengas kuntoon.