Sivu 30/34

Re: Yleinen kesärengaskeskustelu

Lähetetty: 29 Maalis 2017, 21:40
Kirjoittaja bobmarley
Tänään f30:een alle 225/50R17 Continental Premium Contact 6:t ja ensivaikutelma todella hyvä. Ovat hiljaiset eivätkä uraherkät.

Re: Yleinen kesärengaskeskustelu

Lähetetty: 31 Maalis 2017, 10:35
Kirjoittaja MPK
F30, alla nyt Continental Sport Contact 5 225/45R18 & 255/40R18. Snadisti aamuliukkautta havaittavissa.

Re: Yleinen kesärengaskeskustelu

Lähetetty: 13 Huhti 2017, 15:02
Kirjoittaja bemul13
Juu, näin on, että Conti 6 ei tehdä 225/55/17 koossa, Conti 5 tarjotaan siihen.

Onko porukoilla kokemusta Goodyear Efficient Grip Performance 101V XL renkaasta 225/55/17 koossa ?
Ulkomailla jonkin verran moititaan kulutuskestävyyttä. Oisko mukavampi alla kuin Y -nopeusluokan renkaat ?
Olisi kohtuuhintainen n 600 e / sarja

Entäs Michelin Primacy 3 101W XL ?

Pikkasen hakusessa, mitä alle laittais kuluneitten Rf kumien jälkeen ,
Auto F10 xdrive.

Re: Yleinen kesärengaskeskustelu

Lähetetty: 14 Huhti 2017, 22:34
Kirjoittaja Galaxy1223
Tänään vaihtui kesärenkaat alle. Talvirenkaat Nokian R2 kitka runflatit 16" ja kesärenkaat SportContact 5 runflattinä 225/50/17. Ensin pesu ja sitten kesärenkaat (Painepesurissa ei oikein teho riittänyt kunnon vaahtoon :thdw: ):

Kuva

Kuva

Kesärenkaissa oli ilmaa n. 2.1 bar kaikissa kulmissa enkä ehtinyt käydä täyttämässä renkaita vaan piti lähteä ajamaan noin 40km päähän. Ajettavuus aivan jäätävän hirveä tyhjillä renkailla :lol: Täytyy korjata tilanne kyllä.

edit: linkit kuviin korjattu

Re: Yleinen kesärengaskeskustelu

Lähetetty: 14 Huhti 2017, 22:37
Kirjoittaja salmol
Galaxy1223 kirjoitti:Tänään vaihtui kesärenkaat alle. Talvirenkaat Nokian R2 kitka runflatit 16" ja kesärenkaat SportContact 5 runflattinä 225/50/17. Ensin pesu ja sitten kesärenkaat (Painepesurissa ei oikein teho riittänyt kunnon vaahtoon :thdw: ):

Kuva

Kuva

Kesärenkaissa oli ilmaa n. 2.1 bar kaikissa kulmissa enkä ehtinyt käydä täyttämässä renkaita vaan piti lähteä ajamaan noin 40km päähän. Ajettavuus aivan jäätävän hirveä tyhjillä renkailla :lol: Täytyy korjata tilanne kyllä.
Ei näy kuvat.

Re: Yleinen kesärengaskeskustelu

Lähetetty: 20 Elo 2017, 07:00
Kirjoittaja CEO
Morjens! Osaisko joku jeesata pikkukysymyksen kanssa eli olen ostamassa tällaisia renkaita

Dunlop SportMaxx GT SP Dunlop Sport Maxx GT - 275/35 R20 102Y XL (J) MFS TL

Suluissa oleva J kirjain tarkoittaa Jaguarin speksejä / ensiasennusrenkaita.

Osaako joku sanoa, että onko noissa jotain niin erikoista, etteivätkö toimisi hyvin Bemarin Seiskan alla?

Re: Yleinen kesärengaskeskustelu

Lähetetty: 20 Elo 2017, 11:57
Kirjoittaja Heguli31
No on minullakin ollut Mersuun ja Porcsheen "tarkoitettuja" renkaita käytössä. Ja en minä niissä mitään poikkeavaa huomannut. Toki kannattaa varmistaa,ettei vanneprofiilissa ole mitään eroja.

Re: Yleinen kesärengaskeskustelu

Lähetetty: 07 Loka 2017, 16:31
Kirjoittaja VolvostaBemariin
Hyppäsin sitten kertalaakista Continentalista Hankookin maailmaan molempien autojen osalta. Paikallisesta putiikista sain niin hienon tarjouksen, että tartuin siihen. Nismoon tuli Ventus S1evo2 ja F10:iin Ventus Prime3. Ihan ensihuomio oli, että F10:ssä nuo Prime3:t ovat todella hiljaiset. Ans kattoo kuinka nää pitkässä juoksussa pelaa

Re: Yleinen kesärengaskeskustelu

Lähetetty: 07 Loka 2017, 19:58
Kirjoittaja Inkinen
Iltaa!

Ajattelin laittaa kuvassa olevat vanteet&renkaat (Michelin X-Ice North 18" nastat) myyntiin, kunto hyvä. Saisko jelppiä paljonko setistä voi pyytää?

Re: Yleinen kesärengaskeskustelu

Lähetetty: 12 Loka 2017, 11:17
Kirjoittaja mikkod
Pitäisi varmaan ensi kesäksi tohon GT ostella valssit. Mielessä on pyörinyt BBS CH-R II 21" koossa tai sitten Hamann Anniversary EVO silver 22" koossa. Ja nyt olisi kiva saada talveksikin jotkut 20" vanteet. Tehtaalta toi oli tullut 20", mutta "yllättäen" on hävinneet jossain vaiheessa.

Jos nurkissa pyörii STYLE 253 / 303 / 311 niin laitappa viestiä...

Kuva
:love:

EDIT:

Ostin 22" eteen 255/30 ja taakse 295/25 kesäksi ja talveksi tuli ostettua OEM 20"

Re: Yleinen kesärengaskeskustelu

Lähetetty: 25 Touko 2018, 00:23
Kirjoittaja Jerry90
:) En köytänyt keskustelua rengas koon tärkeydestä xdrivessä, sehän on neliveto ja mun matikalla vaatisi saman pyörintänopeuden joka kulmaan. Näitä seka korkuisia rengastuksia on näkyny olevan myynti ilmoituksissa (korkeus eri, tuumat samat) Olenko väärässä?

Re: Yleinen kesärengaskeskustelu

Lähetetty: 25 Touko 2018, 04:37
Kirjoittaja Juha
Erittäin harvinaista on, että eri korkuisia renkaita olis myynnissä...

Onhan sulla selvillä että esim. 225/45-17 ja 255/40-17 ovat samankorkuisia? Tai vaik 245/40-19 ja 275/35-19.

Re: Yleinen kesärengaskeskustelu

Lähetetty: 25 Touko 2018, 06:04
Kirjoittaja Jerry90
Juha kirjoitti: 25 Touko 2018, 04:37 Erittäin harvinaista on, että eri korkuisia renkaita olis myynnissä...

Onhan sulla selvillä että esim. 225/45-17 ja 255/40-17 ovat samankorkuisia? Tai vaik 245/40-19 ja 275/35-19.
Ei kyllä ole minun mielestä, 45 ja 40 ja 35 on kumin osan korkeuksia, halkaisijas tulee eroo?

Re: Yleinen kesärengaskeskustelu

Lähetetty: 25 Touko 2018, 08:05
Kirjoittaja Aero
Se korkeusprofiili on suhteellinen leveyteen nähden, ei absoluuttinen. Eli esim. 225/45:n korkeus on 45% 225:stä.

Re: Yleinen kesärengaskeskustelu

Lähetetty: 25 Touko 2018, 08:12
Kirjoittaja Juha
Juuri niinku Aero sanoi. Mun volkkarin pullakoko 17” voi olla

236/65-17
255/60-17
275/55-17
295/50-17

Ja kappas, ne on kaikki täsmälleen yhtä korkeita, eli vierintäkehä on sama.

Re: Yleinen kesärengaskeskustelu

Lähetetty: 25 Touko 2018, 08:24
Kirjoittaja Jerry90
Tein vertailua https://rengasnuora.fi/rengastietoa/rengaslaskuri/

Pieniä eroja oli juhan mainitsimis kokois, tämähän ei haittais niin paljon jos ne ois ristikkäin ja tasauspyörästöt avittas mutta miksi kiusata järjestelmää turhaan ja laitontakin kait

Re: Yleinen kesärengaskeskustelu

Lähetetty: 25 Touko 2018, 09:26
Kirjoittaja Aero
Eipä se juuri järjestelmää kiusaa - xDrive on kytkimellä ja pakkohan sen on luistattaa tai aukoa kytkintä joka tapauksessa mm. aina kun auto kääntyy, niin tilanne ei sinänsä ole sille outo. Ja niihin saa (tai oletuksena tulee) tehtaalta staggered -settejä (joissa siis eturenkaat on eri kokoisia kuin takarenkaat) eli se on otettu suunnittelussakin huomioon.

Jos tehtaalta olisi merkittävästi eri kokoiset renkaat edessä ja takana (kuten useissa nelivetotraktoreissa on), kannattaisi pysyä suurinpiirtein siinä kokoerossa, koska se olisi erittäin todennäköisesti otettu huomioon jo voimansiirron välityssuhteissa.

Re: Yleinen kesärengaskeskustelu

Lähetetty: 25 Touko 2018, 10:14
Kirjoittaja Jerry90
Aero kirjoitti: 25 Touko 2018, 09:26 Eipä se juuri järjestelmää kiusaa - xDrive on kytkimellä ja pakkohan sen on luistattaa tai aukoa kytkintä joka tapauksessa mm. aina kun auto kääntyy, niin tilanne ei sinänsä ole sille outo. Ja niihin saa (tai oletuksena tulee) tehtaalta staggered -settejä (joissa siis eturenkaat on eri kokoisia kuin takarenkaat) eli se on otettu suunnittelussakin huomioon.

Jos tehtaalta olisi merkittävästi eri kokoiset renkaat edessä ja takana (kuten useissa nelivetotraktoreissa on), kannattaisi pysyä suurinpiirtein siinä kokoerossa, koska se olisi erittäin todennäköisesti otettu huomioon jo voimansiirron välityssuhteissa.
Rattoreita nyt ei voi verrata oikein henkilöautoon.

Vaikka siellä se kytkin onkin niin luistatusta tapahtuisi huomattavasti enemmän eri renkailla (myös suoralla) mutta hienoa jos tämmöinen on otettu jo tehtaalla huomioon, opettelen vasta bmw tietämystä.

Re: Yleinen kesärengaskeskustelu

Lähetetty: 25 Touko 2018, 11:10
Kirjoittaja Aero
Kyllä niitä tässä voi, kun samat lainalaisuudet pätee niihinkin :). Niissä vaan helpommin näkyy noita niin selkeitä kokoeroja, että akseleilla on pakko olla eri välitykset, siksi listasin esimerkiksi. Teknisesti mikään ei estä käyttämästä samaa ratkaisua henkilöautoissa (jos joku keksii teknisen esteen niin kertokaa ihmeessä), vaikka se onkin vähintään harvinaista, mahdollisesti jopa täysin käyttämätöntä.

Ja joo, luistelee se toki vähemmän jos pyörintänopeuserot kytkimen yli onnistuu mahdollisimman hyvin eliminoimaan. Mutta joka tapauksessa se joutuu luistelemaan elämänsä aikana aika paljon, joten pakkohan se on ollut pyrkiä rakentamaan mahdollisimman luistonkestäväksi. Ei niitä tiettävästi kovin usein ole kulumisen takia vaihdettukaan.

Re: Yleinen kesärengaskeskustelu

Lähetetty: 25 Touko 2018, 11:30
Kirjoittaja Juha
Jerry90 kirjoitti: 25 Touko 2018, 08:24 Tein vertailua https://rengasnuora.fi/rengastietoa/rengaslaskuri/

Pieniä eroja oli juhan mainitsimis kokois, tämähän ei haittais niin paljon jos ne ois ristikkäin ja tasauspyörästöt avittas mutta miksi kiusata järjestelmää turhaan ja laitontakin kait
Kyllä auto kuin auto tommoset erot hyväksyy. Onhan kuluneen ja uuden renkaankin korkeusero parhaillaan puolitoista senttiä...