Näin minäkin olen kuullut, että vanteissa olisi eroja, mutta mitään faktatietoa en ole asiasta nähnyt..J1978 kirjoitti:Osaako muuten joku sanoa todeksi sen, että tarviiko run flat rengas oikeasti erilaisen vanteen kuin ns. tavallinen rengas?
Mm. Bridgestonen sivut väittää, että ei käy mikä vanne vaan ja erään ison vannetukkurin omistajatkin väittävät kanssa, että run flat rengas tarvitsee vanteen mikä on suunniteltu just sille.
Netíssä on kyllä joitain vannekauppoja joissa kyllä lukee jonkun tietyn vanteen kohdalla, että suunniteltu nimenomaan bemariin tai suunniteltu nimenomaan run flat renkaille.
Runflat renkaiden vaihto uutena
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Voi olla mutta silti kummastuttaa, että ison rengasvalmistajan Bridgestonen sivuilla sanotaan niin, että tarvitsee...pumafi kirjoitti:Runflat-renkaat eivät tarvitse erilaisia vanteita. Piste.
Niin ja se ison alalla vuosikymmeniä olleen ja suomeen useita vannemerkkejä tuovan fiman omistajan kommentti oli aivan samanlainen...
Itse hypistelin niitä tarvikevanteita jotka oli muka tarkoitettu just nimenomaan run flateille ja ne oli paljon painavammt kuin vierssä olleet muut tarvikevanteet. Muuta eroa en huomannut.
- Tomm1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
- Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
- Paikkakunta: Kaarina
Ongelmahan on oikeasti suomen tiet. Saksassa on tullut ajeltua useaa eri autoa joissa kaikissa on ollut rf:t alla. Eikä ole pahaa sanottavaa ollut. Heti kun laivasta Hesaan on ajanut niin huomaa kyllä tuon huomattavan eron.
Painon/kustannusten säästö on tehtaan tuohon valintaan ajanut.
Painon/kustannusten säästö on tehtaan tuohon valintaan ajanut.
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Miksi ne ovat sitten saksassa nykyisin lisähintainen varuste, jos ne ovat kerta siellä niiden teillä niin hyvät???Tomm1 kirjoitti:Ongelmahan on oikeasti suomen tiet. Saksassa on tullut ajeltua useaa eri autoa joissa kaikissa on ollut rf:t alla. Eikä ole pahaa sanottavaa ollut. Heti kun laivasta Hesaan on ajanut niin huomaa kyllä tuon huomattavan eron.
Painon/kustannusten säästö on tehtaan tuohon valintaan ajanut.
Nettisaiteilta muistan lukeneeni, että saksassakin on tullut asiakkailta palautetta et run flatit on huonot ja siksi ne on nyt optiona. "Leikin" just saksan bemarin kofiguraattorilla ja F10:ssä ja F11:sta on samalla lailla run flatit lisähintainen optio kuin ne on siellä E90 ja E91 malleissakin. Vakiona on tavalliset renkaat+mobility set eli paikkapullo+kompura.
Eivät tarvitse, mutta tyhjänä ajamiseen suositellaan RF-renkaalle suunniteltua vannetta.pumafi kirjoitti:Runflat-renkaat eivät tarvitse erilaisia vanteita. Piste.
Näissä RF-vanteissa on eri profiili kuin normaaleissa vanteissa. Siellä on yksi kyhmy lisää (extended hump, EH2) estämässä renkaan irtoamista nollapainetilanteessa.
Esimerkiksi tässä homma selitetään kuvilla:
http://www.oponix.pl/view/page/id/3746/ ... gi+i+opony" onclick="window.open(this.href);return false;