Tunkin tarve lähetyy. Pitäisi ostaa autotalliin tunkki tulevaa ja tulevia kausirenkaanvaihtoja silmällä pitäen.
Kaupoissa näkyy paljon punaisia 20 euron "hallitunkkeja". Kaverillani oli saman kaliiberin laite mallia biltema ja se vaikutti aika surkealle hallitunkiksi. Vrt korjaamomallit. Kaipaisin korjaamomalleista tuttua pitkää vipuvartta jne. Toisaalta käyttö on vähäistä joten satasia tuskin kannattaa maksaa laitteesta jos 20 eurolla saa melkein yhtä helppokäyttöisen laitteen.
Tunkin ei tarvitse olla pieni ja mukana kulkeva. Suosituksia ?
Tunkki autotalliin
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Omakohtaista kokemusta Motonetin halvimmista tunkeista, eli nimenomaan tuosta punaisesta 20eur tunkista ja sen isommasta versiosta.
Hyvin on molemmilla "halpatunkeilla" pärjätty ja tuo pienempi ja halvempi on monessa tilanteessa osoittautunut paremmaksi kuin isompi ja kalliimpi. Lähinnä pienempi tunkki on huomattavasti helpompi käsitellä, mutta vipuvarsi saisi olla ehkä aavistuksen pidempi. Toki hyvin sillä lyhyelläkin varrella on jaksanut auton nostaa ylös ja toisaalta isomman tunkin jatkovartta ei tule käytettyä koskaan, koska se on jo niin pitkä että se itsessään vie aika paljon tilaa. Isompi tunkki taas sitten laskeutuu alemmas, joka on monessa kohtaa etu verrattuna tuohon pienempään.
Eli jos jotain osaa itse suositella, niin sellaista mallia joka nostaa mahdollisimman alhaalta niin hyvällä tuurilla autoa ei tarvitse ajaa minkään päälle, että tunkki mahtuu alle.
Hyvin on molemmilla "halpatunkeilla" pärjätty ja tuo pienempi ja halvempi on monessa tilanteessa osoittautunut paremmaksi kuin isompi ja kalliimpi. Lähinnä pienempi tunkki on huomattavasti helpompi käsitellä, mutta vipuvarsi saisi olla ehkä aavistuksen pidempi. Toki hyvin sillä lyhyelläkin varrella on jaksanut auton nostaa ylös ja toisaalta isomman tunkin jatkovartta ei tule käytettyä koskaan, koska se on jo niin pitkä että se itsessään vie aika paljon tilaa. Isompi tunkki taas sitten laskeutuu alemmas, joka on monessa kohtaa etu verrattuna tuohon pienempään.
Eli jos jotain osaa itse suositella, niin sellaista mallia joka nostaa mahdollisimman alhaalta niin hyvällä tuurilla autoa ei tarvitse ajaa minkään päälle, että tunkki mahtuu alle.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 35
- Liittynyt: 09 Touko 2011, 10:35
- Auto: S212 350CDI, -11
- Paikkakunta: Vantaa
Itsellä on Bilteman kolmen tonnin tunkki. Hommasin sen, kun entisellä kimppatallilla tuli kaksi noita kahden tonnin tunkkeja tiensä päähän hyvin lyhyellä käyttöiällä.
Tuo on toiminut hyvin. Siinä on pitkä varsi, jonka saa pätkiksi, niin tunkin saa nätisti pöydän alle jemmaan.
Vähän kolhohan tuo on verrattuna noihin halvimpiin, mutta se kai on tarkoituskin, kun kyseessä järeämpi laite.
Jos auto on madallettu, niin suosittelen mahdollisimman matalaa mallia. Oman autoni kanssa joudun nostamaan nostolautasen aina pois, kun ei sen kanssa mahdu auton alle.
Hintaa näyttää olevan 99,90.
Tuo on toiminut hyvin. Siinä on pitkä varsi, jonka saa pätkiksi, niin tunkin saa nätisti pöydän alle jemmaan.
Vähän kolhohan tuo on verrattuna noihin halvimpiin, mutta se kai on tarkoituskin, kun kyseessä järeämpi laite.
Jos auto on madallettu, niin suosittelen mahdollisimman matalaa mallia. Oman autoni kanssa joudun nostamaan nostolautasen aina pois, kun ei sen kanssa mahdu auton alle.
Hintaa näyttää olevan 99,90.
Entäs tämä laiskan renkaanvaihtajan 2t sähkötunkki, 69€ ?
Houkuttelisi kovasti, mutta tekeekö tuolla mitään ?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... nin-15367/" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT:
tai sitten Clasohlson 1t sähkötunkki, 49,95€ ?
http://www.clasohlson.fi/Product/Produc ... =167195971" onclick="window.open(this.href);return false;
Houkuttelisi kovasti, mutta tekeekö tuolla mitään ?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... nin-15367/" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT:
tai sitten Clasohlson 1t sähkötunkki, 49,95€ ?
http://www.clasohlson.fi/Product/Produc ... =167195971" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 35
- Liittynyt: 09 Touko 2011, 10:35
- Auto: S212 350CDI, -11
- Paikkakunta: Vantaa
Kyllähän noilla varmaan renkaan saa ilmaan, tai ehkä tolla jälkimmäisellä ei.
Itse en kyllä uskaltaisi noiden varassa rengasta riuhtoa irti, mutta onhan noilla saksitunkeilla vaihdettu renkaita iät ajat.
Sen jälkeen, kun kerran jarrulaikka on maata (tai jalkapöytää) vasten, niin kannattaa harkita kunnon tunkin hankkimista...vaikka sitten sitä 2t hallitunkkia. Parempi sekin, kuin tollanen huojuva liekinvarsi.
Itse en kyllä uskaltaisi noiden varassa rengasta riuhtoa irti, mutta onhan noilla saksitunkeilla vaihdettu renkaita iät ajat.
Sen jälkeen, kun kerran jarrulaikka on maata (tai jalkapöytää) vasten, niin kannattaa harkita kunnon tunkin hankkimista...vaikka sitten sitä 2t hallitunkkia. Parempi sekin, kuin tollanen huojuva liekinvarsi.
Aika kiikkerän malliselta tuo clasun sähkötunkki ainakin vaikuttaa. Vannehan kuitenkin on tiukkaan kiinni ja jos siihen potkaisee kunnolla, niin saattaa kaatua tunkki alta.K70 kirjoitti:Kyllähän noilla varmaan renkaan saa ilmaan, tai ehkä tolla jälkimmäisellä ei.
Itse en kyllä uskaltaisi noiden varassa rengasta riuhtoa irti, mutta onhan noilla saksitunkeilla vaihdettu renkaita iät ajat.
Sen jälkeen, kun kerran jarrulaikka on maata (tai jalkapöytää) vasten, niin kannattaa harkita kunnon tunkin hankkimista...vaikka sitten sitä 2t hallitunkkia. Parempi sekin, kuin tollanen huojuva liekinvarsi.
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Ettei aina tarvitsisi matalien sporttialustojen kanssa kikkailla lankunpaloilla/vast, vaan tunkki mahtuisi normaalisti myös BMW:n alle, itseäni kiinnostaisi matalampi hallitunkki, joka ei kuitenkaan olisi liian suurikokoinen pitkällä varrella että mahtuu tallissa ja katoksessa sitä veivaamaan ilman että seinät on tiellä. Esim tällainen jossa minimikorkeus on 85mm
http://www.ikh.fi/Tyokalut/Tunkit_prass ... LA_MEGANEX" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ikh.fi/Tyokalut/Tunkit_prass ... LA_MEGANEX" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Kävinpä moisen tunkin äsken ostamassa kun jäi asia päivällä hautumaan Näyttäisi olevan ensimmäinen minulla tunkki oleva joka mahtuu tehtaan sporttialustaisen Bemunkin alle. Viikonloppuna jos kokeilisi vaihtaa talvirenkaat alle niin saa lisää käyttökokemuksia. Paketissa lukee että minimikorkeus 84mm.-V- kirjoitti:Ettei aina tarvitsisi matalien sporttialustojen kanssa kikkailla lankunpaloilla/vast, vaan tunkki mahtuisi normaalisti myös BMW:n alle, itseäni kiinnostaisi matalampi hallitunkki, joka ei kuitenkaan olisi liian suurikokoinen pitkällä varrella että mahtuu tallissa ja katoksessa sitä veivaamaan ilman että seinät on tiellä. Esim tällainen jossa minimikorkeus on 85mm
http://www.ikh.fi/Tyokalut/Tunkit_prass ... LA_MEGANEX" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Minimikorkeuksista puheen ollen, missähän tunkissa olisi mahdollisimman pieni tuo korkeus? 84mm alkaa olemaan ja aika hyvä, mutta itselle saisi olla vieläkin matalampi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 97
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 20:51
- Auto: E90 320d M-sport '06
- Paikkakunta: Porvoo
Bahcolta löytyy tunkkeja 70mm minimikorkeudella.
http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/6169 ... -ja-matala" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/6169 ... itunkki-2t_-" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/6169 ... -ja-matala" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/6169 ... itunkki-2t_-" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut MarkusK, 13 Marras 2011, 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Olen samaa mieltä. Jos tunkin meinaa ostaa niin kyllä siihen kannattaa panostaa, tietenkin kohtuuden rajoissa, mutta kaikkia halpistunkkeja ainakin itse välttäisin.Turbo kirjoitti:Aika kiikkerän malliselta tuo clasun sähkötunkki ainakin vaikuttaa. Vannehan kuitenkin on tiukkaan kiinni ja jos siihen potkaisee kunnolla, niin saattaa kaatua tunkki alta.
Oma tunkkini on melkosen järeä, muistaakseni jotain 2-3 tonnin väliltä ja siinä on myös jalalla pumpattava systeemi jatkovarren lisänä. Tuo poljin on kyllä kätevä varsinkin kun tallissa vaihtaa renkaita ja jatkovartta käytettäessä seinät ovat liian lähellä (ainakin toisella puolen tallia mulla on näin). Mulla tuo poljin on vielä niin tehokas, että sillä jo pelkästään nostaa auton ylös. Eli Suosittelen mallia jossa on tuo poljin lisänä.
Tunkin korkeudesta en osaa sanoa pitäis ihan käydä mittaamassa se, mutta vaivattomasti se on ainakin mun auton alle sujahtanut ja en kyllä pidä sitä korkeana.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
uppia
Auto+ merkkinen halpatunkki hajosi auton alla. Renkaan kiinnityksestä mutteri irtosi -liekö ollut löysällä, mutta ei ole käyttäjän tehtävä tarkistaa tunkin käyttökelpoisuus. Tunkki kesti kaksi nostoa ja kolmannella ratkesi.
Miksi muuten bemareissa on auton mukana tulevan tunkin vastakappaleen paikka pohjassa, kun ainakaan omasani runflat-renkailla varustetussa autossa ei ole koko tunkkia!? Miten tuo on tarkoitus tunkata näillä tunkeilla kun kiinnike on erilainen?
Auto+ merkkinen halpatunkki hajosi auton alla. Renkaan kiinnityksestä mutteri irtosi -liekö ollut löysällä, mutta ei ole käyttäjän tehtävä tarkistaa tunkin käyttökelpoisuus. Tunkki kesti kaksi nostoa ja kolmannella ratkesi.
Miksi muuten bemareissa on auton mukana tulevan tunkin vastakappaleen paikka pohjassa, kun ainakaan omasani runflat-renkailla varustetussa autossa ei ole koko tunkkia!? Miten tuo on tarkoitus tunkata näillä tunkeilla kun kiinnike on erilainen?
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 20 Loka 2010, 18:55
- Auto: 118i sportline business 2012
^ Jotta saadaan Bemarin oma, aika tyyriinpuoleinen renkaanvaihtosetti kaupattua asiakkaalle. Toimii kyllä hyvin, ei siinä mitään. Tinkasin aikanaan omani kaupantekijäiseksi muiden pikkujuttujen ohella.
Pakko oli mennä tunkkikauppaan, kun autossa ei ollut mitään tunkkia, paikkaussetti vain. Ostin ensin Motonetin saksitunkin, sillä ei vain jaksanut nostaa, eli veivaus oli vaan ihan helvetin raskasta. Toisena oli saman kaupan halppiskiinahallitunkki (20€). Se ei mahtunut etuosan alle. Pakko oli mennä liikkeeseen vaihdattamaan, kun rupes väsyttämään noiden tunkkien kanssa. Seuraavaksi pitää etsiä joku kohtuu kokoinen ja matalalle menevä malli.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Lelutunkit alkoivat hajottaa ja niiden kanssa leikkimisessä meni hermot. Menin Motonettiin ja lätkäisin tiskiin sen parhaan näköisen: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=80-7515" onclick="window.open(this.href);return false;
Olen erittäin tyytyväinen. Varma, tukeva ja nopea tunkki. Hyvin mahtuu nostamaan vaikka M3 on madallettu ihan lattiaan, hyvä että kengänkärjet menee alle enää muutoinkaan. Toisaalta maasturi nousee kokonaan ilmaan vain toiselta puolelta yhdestä nostopisteestä, saa vaihdettu molemmat kumit yhdellä kertaa. Suosittelen.
Olen erittäin tyytyväinen. Varma, tukeva ja nopea tunkki. Hyvin mahtuu nostamaan vaikka M3 on madallettu ihan lattiaan, hyvä että kengänkärjet menee alle enää muutoinkaan. Toisaalta maasturi nousee kokonaan ilmaan vain toiselta puolelta yhdestä nostopisteestä, saa vaihdettu molemmat kumit yhdellä kertaa. Suosittelen.
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Itse ostin Biltemasta 99e:n sinisen matalien autojen tunkin. Nyt mahtuu auton alle ja rakenne vaikuttaa tukevalta. Massaakin se 30kg jotain, joten on eri luokkaa motonetin halvimpien rihvelien kanssa. Ylläoleva motonetin vehje lienee tosin pätevän oloinen.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Tuo Motonetin tunkki painaa 40 kg. Ei ole tosiaan lelu ja todella tukeva. Varmaan halvemmallakin pärjää, mutta ongelma on se kokeilu. Pitäisi päästä tunkittamaan ja testaamaan. Ottaa pattiin pistää kohtuudella fyrkkaa johonkin mikä ei pelaa.Hiace kirjoitti:Itse ostin Biltemasta 99e:n sinisen matalien autojen tunkin. Nyt mahtuu auton alle ja rakenne vaikuttaa tukevalta. Massaakin se 30kg jotain, joten on eri luokkaa motonetin halvimpien rihvelien kanssa. Ylläoleva motonetin vehje lienee tosin pätevän oloinen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Tämmösellä olen autoani nostellut. 3 tonnia nostaa ja hyvin mahtuu auton alle. Tuosta tunkista löytyy myös tuo poljin systeemi, joka on kyllä tosi kätevä varsinkin kun mulla tallissa toisen puolen seinä on aika lähellä autoa ja jatkovartta ei sillä puolen voi oikeen käyttää paitsi jos asettaa tunkin tavallaan vähän vinosti. Tuolla pelkällä polkimellakin jaksaa auton nostaa ylös.
Viimeksi muokannut Mosku, 18 Huhti 2014, 09:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itsellä ollut muutaman vuoden tämä:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=80-7505" onclick="window.open(this.href);return false;
Mahtui jopa Cabrion alle, tosin ei enää 2 cm jackpadin kanssa. Toisaalta myös nostovaraa on reilusti, edellisen auton kanssa parinkympin tunkeista loppui nostokorkeus kesken.
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=80-7505" onclick="window.open(this.href);return false;
Mahtui jopa Cabrion alle, tosin ei enää 2 cm jackpadin kanssa. Toisaalta myös nostovaraa on reilusti, edellisen auton kanssa parinkympin tunkeista loppui nostokorkeus kesken.