HKPL7 vai ContiIceContact?

Yleistä keskustelua renkaista ja vanteista
Avatar
Tomppi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 145
Liittynyt: 25 Marras 2011, 19:36
Auto: F16 M50d 2015
Paikkakunta: Oulu

Kumpia suosittelette F11:een? Kokemuksia ?

Itselläni nykyisessä V70:ssä alla HKPL7:t. Alussa tuntui hyvältä, mutta nyt on ilmennyt pidon menetystä ja aika löysiltä tuntuvat. Rengasmelua on myös jonkin verran.

Kitkoja en tule laittamaan. Tiet ovat täällä niin jäisiä että nastat ovat must.
ex-bemarit: F11 525d TwinPower Turbo Touring Sport A -12
e39 525 TDS Touring A -97
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Mulla on tuossa uutukaisessa nuo Conti IceContact BD:t alla. Lyhyen kokemuksen jälkeen pidän niitä parhaina nastarenkaina millä olen ajanut. Renkaat ovat hiljaiset (tosin niin on F1x muutenkin), sopivan jämäkät olematta kuitenkaan kovat ja hyvin johdonmukaiset käytökseltään. Ajoin auton neitsytmatkan maanantain lumimyräkässä moottoritiellä ja hieman myös maaseudun auraamattomilla pikkuteillä ja hienosti toimi renkaat. Keltainen valo ei paljoa mittaristossa vilkkunut ja meno oli hyvin eleetöntä.

Kokemuksia Nokian Renkaiden tuotteista minulla on sekä kesä- että talvirenkaista, mutta ei tuosta uudesta Hakkapeliitta 7:sta. Edellisessä autossa oli HKPL 5:set ja ne oli aika nuljut loppuaikoina. Siksi päädyin Continentaliin, jonka kitkoista jäi hyvä kuva aikaisemmista autoista.
Ex: E60/F10
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Omassani F11 on Nokia HKPL 7 (run flat), en ole ollut tyytyväinen (n.2500km ajoa niillä takana), aika uraherkät ovat (motarilla ajaessa, ei pienissä nopeuksissa ongelmia) ja melko äänekkäät (verrattuna isompiin kesäkumeihin). Rengaspaineet joka kulmassa 3,0 (huollon "suosituksesta"). Jos eivät olis RF voisivat toki olla selkeästi paremmat molemmilla osa-alueilla (melu / uraherkkyys). Pidon puolesta liukkailla ei ole mitään valittamista.

Samaisista Nokian renkaista (EI RF) taas on pelkästään hyviä kokemuksia Audista.. Contista mulla ei ole kokemusta.
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Lisäyksenä vielä että mun Contit on non-RF. Uraherkkyyttä ei noilla ole havaittavissa.
Ex: E60/F10
juggernaut
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 23:23
Auto: E92 335i -07

Perheessä yksi F10 noilla HKPL7 runflateillä sekä oma E92 ContiIceContacteilla non-RF, kummatkin 225/xx/17. Mielestäni nuo Contin renkaat vievät voiton lähes joka osa-alueella Nokian renkaista. En tiedä, johtuuko RF-ominaisuudesta, mutta mielestäni suorastaan vaaralliset renkaat. Nyt kun joutunut ajamaan tuolla lumipöperössä noilla renkailla, ei voi kuin ihmetellä miten huonot ne ovat. ContiIceContacteilla auto taas menee kuin juna samoilla teillä enkä usko sen johtuvan siitä, että E92 sporttialustalla olisi jotenkin etevämpi talviauto kuin F10. Varmasti toisinpäin.
Avatar
Tomppi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 145
Liittynyt: 25 Marras 2011, 19:36
Auto: F16 M50d 2015
Paikkakunta: Oulu

Kiitoksia kommenteista. F11 esittelyautossa oli HKPL7 RF-renkaat enkä ollut ollenkaan vakuuttunut niistä. En sitten tiedä kuinka paljon RF noissa tekee. Nykyisessä autossani on HKPL7:t ei-RF renkaat enkä ole oikein niihinkään tyytyväinen, vaikka paremmalta tuntuivat F11 RF-versioihin verrattuna.

Taidanpa vaihtaa talvirengassetin Contiin (ei-RF).
ex-bemarit: F11 525d TwinPower Turbo Touring Sport A -12
e39 525 TDS Touring A -97
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

HKPL5 ja HKPL7 renkaista on paljon omaa kemusta bemareista ja muistakin automerkeistä. Continental on tehty saksassa ja se myös lukee niissä. Miksi maksaa ns. suomi-lisää Nokian-renkaista jotka on useimmiten vielä tehty halvan tuotannon maassa venäjällä ja niissä myös lukee se.

Continental ja Michelin on myös yleensä halvempi kuin Nokian.

Continentalin uutuusnastarengas on loistava ja johdomukainen, hienosti ohjautuva, jämäkkä ja hyvä ajettava. Helvetin hieno tuote! Se upea ajettava myös sulalla ja paljaalla asfaltilla jossa Nokian on ihmellinen nulju. Nokian on muutenkin löysä rungoltaan eikä sen ajattavuus tai ohjautuvuus ole Continentalin tai Michelinin tasoa. Conti tai Michelin olisi minun valinta. Niitä ei tarvitse katua eikä mene hieno auto renkailla pilalle! Ehdottomasti ota renkaasi myös ilman run flat-ominaisuutta. Siitä run flatista ei oo kuin riesaa.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Conti voisi olla minullekin vaihtoehto, kun alkaa olla aika unohtaa vanhan kakkosen nastojen irtoamiset joku vuosi sitten. Michelin X-Ice itselläni on ensisijaisena mielessä. Takavetoisessa en ole kitkoja rohjennut aiemmin kokeilla, mutta nyt sekin pyörii mielessä, kun minun talviajoistani on valtaosa sulalla tai suolatulla tiellä.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

X-Icessä on vaan huonompi pito talvella kuin Nokioissa ja Continentalissa. Omien kokemusten ja testienkin mukaan se uusi X-Ice North 2 on myös paljaalla tai märällä asfaltilla vähän kehno.
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Edellisessä autossa (118i) oli icecontactit ja tässä nykyisessä hkpl7, molemmat ei-RF. Ovat kyllä tosi hyviä renkaita molemmat, mitään uraherkkyyttä en ole huomannut. Uskoisin uraherkkyyden johtuvan nimenomaan runflat-ominaisuudesta. Ottaisin noista kahdesta ne mitkä saa halvemmalla.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Äsken kokeilin liukkaalla, vähälumisella tiellä meidän 523iA:n Hkpl seiskoja siinä mielessä, että miten paljon keltaisen valon saa vilkkumaan. Ei pahasti ollenkaan. Aika reilusti luistonesto päästää auton kiihtymään ja pientä perän luistoakin se sallii. Nämä ovat normaalit seiskat, ei RFT:t. Kohtuullisen hyvät renkaat mielestäni. Nastojen ropina asfaltilla hitaissa vauhdeissa tietty häiritsee. Siltikin hankkinen F30:een Misukat tai Contit kokeeksi.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Viime syksynä kun noita talvirenkaita olin taas ostamassa niin Nokian oli kallein ja Continental sekä Michelin samanhintaisia. E90:ssä on nyt nasta-Misukat jo toista talvea ja E46:een ostettiin nasta-Continentalit. En halunnut maksaa Venäjällä tehdystä Nokian-renkaasta enempää kuin Saksassa tehdystä Continentalista.

Ainut rengas jota olen kuullut haukuttavan on Nokian löysän runkonsa takia. Edellisessä Bemarissa oli rft Nokian hkpl 5:t, jotka olivat melko liukkaat ja näinollen pettymys. Tulivat auton mukana kun ostin käytettynä.

Michelinistä tai Continentalista ei mulla ainakaan ole muuta valittamista kuin hinta. Mutta köyhää se vain kirpaisee.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Minullekin näiden Hkpl 7:n tulo oli "virhe". Olen päättänyt, etten hanki venäläisvalmisteisia renkaita autoihini, mutta tuossa kohtaa tilausta tehdessä pääsi asia muussa uuden auton ostohuumassa unohtumaan. Hävettää nuo "Made in Russia" -tekstit Bemarin alla.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Tänään taas tuli liukkaalla ajeltua pääosin 60-80 nopeudessa ja HKPL 7:t toimivat hyvin, pitoa lyötyy eikä F11 ainakaan "sudi" juurikaan ja luistot mutkissa ovat pieniä ja helposti hallittavia (tosin tämä johtunee F11 hyvästä luistonestosta), eikä muutenkaan valittamista. Mutta kun motarille mennään niin melu on kova ja uraherkkyys vaivaa :( Mutta kyseessä siis RF-renkaat.

Itse ostaisin nyt ehdottomasti non-RF:t ja luultavasti mielenkiinnosta kokeilisin muita kuin Nokialaisia...
(lähes aina olen Nokialaisilla talvella ajellut, joten lähinnä siksi haluan seuraavaksi kokeilla muita)
Tuomo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Syys 2011, 21:05

Mullakin oli hakusessa conctin icecontactit F11 xdriveen. Tosin puolivahingossa tuli hankittua 19'' vanteet talveksi.. eikä conteja ollut siinä koossa, nastat kuitenkin halusin. ja alle siis HKPL 7(245/40/19) NON runflatit. Täytyy sanoa et olen ollut todella positiivisesti yllättynyt renkaiden ajoominaisuuksiin. Pitoa liukkaalla helvetin hyvin, ei nulju, eikä mun mielestä vetele urissa ekan 1000km jälkeen, nyt alla 6500km. Silti eniten yllättynyt oon renkaan hiljaisuuteen. Contit varmaan paremmat, mutta näilläkin ajelee mielellään, eikä mitään syytä vaihtaa.
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

J1978 kirjoitti: Continentalin uutuusnastarengas on loistava ja johdomukainen, hienosti ohjautuva, jämäkkä ja hyvä ajettava. Helvetin hieno tuote! Se upea ajettava myös sulalla ja paljaalla asfaltilla jossa Nokian on ihmellinen nulju. Nokian on muutenkin löysä rungoltaan eikä sen ajattavuus tai ohjautuvuus ole Continentalin tai Michelinin tasoa. Conti tai Michelin olisi minun valinta. Niitä ei tarvitse katua eikä mene hieno auto renkailla pilalle! Ehdottomasti ota renkaasi myös ilman run flat-ominaisuutta. Siitä run flatista ei oo kuin riesaa.
Yhdyn tähän täysin! Contit ovat parhaat nastarenkaat mitä mulla on tähän asti ollut. Mulla E60:sen alla. Hiljaiset (onhan e60: nenkin tosi hiljainen muutenkin), hyvät ajaa jäällä, lumella ja myös paljaalla asfaltilla. Mulla tulee ajetta paljon erilaisilla teilä kun ajelen mökille päin viikonloppusin. Isoa maantietä Kuusamoon päin ja n. 30km sivutietä joka on välillä jäässä ja välillä lumessa kun ei ole keretty vielä auraamaan sitä. Kaikenkaikkiaan olen erittäin tyytyväinen noihin Conteihin enkä muita enää laittaisi. Nokiat oli joskus ja ne olivat todellä äänekkäät jopa ujeltavat ja löysät, jääpito niissä oli ihan hyvä, mutta muutoin olivat lähes surkeat. Eikä myöskään Noksuissa sekään oikeen nappaa että ovat tehty jossain venäjällä. Contit ovat juuri sopivan jämäkät, ei siis kovat eikä liian löysätkään. Contit pitää myös kuin tauti lumi ja jääpinnoilla. Contit eivät myöskään vetele mihinkään vaikka mulla onkin 245/40-18 kokoisena tuo setti. Kerrassaan huippurengas! Suosittelen :thuup: .
Avatar
Ville
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 20:47
Auto: F10 525dA Sport

Itellä myös icecontactit (non-RF) F10:n alla vakio 17" koossa. Alussa nastat ropisi aika kuuluvasti, nyt niihin ei kiinnitä huomiota tai ovat hiljentyneet... Renkaista ei mitään pahaa sanottavaa, jopa vähäinen oikealle kampeaminen (F10n tai RF-renkaan ominaisuus?) ajossa loistaa poissa olollaan. Myöskään luistoneston kanssa ei mitään ongelmia, ei tehottomuutta tms. Talviajoa ei hirveesti ole tullut sattuneesta syystä tai säästä, mutta siitäkin vähästä voi sanoa että pito on hyvä. Renkaisiin voi luottaa kelissä kuin kelissä, joka minusta on tärkeää.

Tosin joku aika sitten huomasin, että takarengaista oli jo muutama nasta poikki. No keväällä sen sitten näkee montako nastaa on jäljellä.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Eli nastaongelma Conteissa jatkuu - ei hyvä. Minun ex-E60:n nokialaisista ei ollut kaiketi yhtään nastaa poissa kolmen talven jälkeen. Pitänee sitten valita Misukat, kun sellaisillakin olen yhden talven ajellut ilman nastahävikkiä.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Markku J kirjoitti:Eli nastaongelma Conteissa jatkuu - ei hyvä. Minun ex-E60:n nokialaisista ei ollut kaiketi yhtään nastaa poissa kolmen talven jälkeen. Pitänee sitten valita Misukat, kun sellaisillakin olen yhden talven ajellut ilman nastahävikkiä.
No ei mulla oo ainakaan yhtään nastaa poikki vaikka mulla oli nuo Contin nastarenkaat alla jo lokakuun puolivälissä. Joutuskohan nuo nastat muutenkin kovemmalle takavetoisessa autossa??? Tähän asti ole ainakin ollut tosi tyytyväinen ja nastat on tallessa ja kunnossa.
Avatar
Ville
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 20:47
Auto: F10 525dA Sport

Markku J kirjoitti:Eli nastaongelma Conteissa jatkuu - ei hyvä. Minun ex-E60:n nokialaisista ei ollut kaiketi yhtään nastaa poissa kolmen talven jälkeen. Pitänee sitten valita Misukat, kun sellaisillakin olen yhden talven ajellut ilman nastahävikkiä.
En tosiaan osaa vielä sanoa, onko tämä ongelma. Ja voihan niillä ajotottumuksilla olla myös osuutta nastojen puuttumiseen. Joskus aina unohtuu, että on nastat alla kun polkasee auton ohitukseen...
Joka tapauksessa tällä hetkellä olen erittäin tyytyväinen contien omistaja, ja kai näillä takuu on(?)
Vastaa Viestiin