RunFlat renkaan paikkaus

Yleistä keskustelua renkaista ja vanteista
mkn1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 21 Huhti 2012, 15:40
Auto: BMW F10 520dA Business 2011

Tuli tilanne, että ruuvi on keskellä kulutuspintaa. Pitää vielä paineet ilmeisesti? Mutta voiko noita paikata, muistaakseni RunFlat renkaita ei saisi paikata, vaan vaihtaa uusi samanlainen tilalle?

Muistanko oikein?
Ex BMW: t 323i Special Edition '86 nro 17/100, 318iS '90' 518i '94, 320Ci '99, 325CiA '01, 525i E60 ' 03, Z4 2,5 '05 ja 520dA Lci '07.
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

mkn1 kirjoitti: Mutta voiko noita paikata, muistaakseni RunFlat renkaita ei saisi paikata, vaan vaihtaa uusi samanlainen tilalle?
Voi paikata, samalla tavoin kuin minkä tahansa tupelesrenkaan.
Korkeintaan jos joku rengasvalmistaja on ehdottomasti kieltänyt oman merkkinsä paikkauksen, niin voi tehdä poikkeuksen?
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

EPJBMW kirjoitti:
mkn1 kirjoitti: Mutta voiko noita paikata, muistaakseni RunFlat renkaita ei saisi paikata, vaan vaihtaa uusi samanlainen tilalle?
Voi paikata, samalla tavoin kuin minkä tahansa tupelesrenkaan.
Korkeintaan jos joku rengasvalmistaja on ehdottomasti kieltänyt oman merkkinsä paikkauksen, niin voi tehdä poikkeuksen?
Tästä löytynee joku vanha keskustelu. Goodyearin sai paikata kerran muitikuvani mukaan, joillain valmistajilla paikkaus on kielletty. Paikkautin oman renkaan ja asentaja kertoi / luki jostain. Sama tubelesspaikkahan sinne meni kun muuhunkin renkaaseen. Jos ei tarvii ajaa paineettomana renkaalla niin paikkaus aina parempi, siihenhän on joku kilometriraja mitä saa ajaa.
Jos osuma on ihan sivussa niin oli rft tai ei niin paikkaus ei onnistu.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
mkn1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 21 Huhti 2012, 15:40
Auto: BMW F10 520dA Business 2011

Minulla on tämä ruuvi ihan keskellä kulutuspintaa. Aika syvälle se oli mennyt ja teräväkärkinen vielä. Otin ruuvin pois ja ainakin näyttäisi, että pitää paineet renkaassa. Rengas on ensiasennus Bridgestone Turanza ER300:nen. Hieman kyllä epäilyttää toi rengas, mutta laitetaan alle ja katsotaan, miten käy: Kestääkö vai ei?
Ex BMW: t 323i Special Edition '86 nro 17/100, 318iS '90' 518i '94, 320Ci '99, 325CiA '01, 525i E60 ' 03, Z4 2,5 '05 ja 520dA Lci '07.
Avatar
-sami-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI
Paikkakunta: Imatra

Orkkis GoodYeariin meni ruuvi eturenkaaseen. En edes ottanut rengasta pois kun tökkäsin paikan ja paineet perään. 10tkm ajettu sen jälkeen eikä ongelmia.
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Tästähän oli ketju jo jossain olemassa muistaakseni ja asiaa on ruodittu. Voi olla että tyhjänä pitkään ajettu runflat ei enää ole samanlainen kuin ennen tyhjänä ajoa, vaan runko on kärsinyt, joten saattaa paikkauksen jälkeen poiketa auton muista renkaista. Vaikuttaako ajettavuuteen, kellään kokemuksia?
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Avatar
Hastra
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 17 Marras 2011, 15:48
Auto: 320iA E91 2008
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

-V- kirjoitti:Tästähän oli ketju jo jossain olemassa muistaakseni ja asiaa on ruodittu. Voi olla että tyhjänä pitkään ajettu runflat ei enää ole samanlainen kuin ennen tyhjänä ajoa, vaan runko on kärsinyt, joten saattaa paikkauksen jälkeen poiketa auton muista renkaista. Vaikuttaako ajettavuuteen, kellään kokemuksia?
Ei kokemuksia, mutta uskoisin olevan juurikin näin että tyhjänä ajettua rengasta ei saisi enää paikata. Mutta jos ruuvi on ollut keskellä kulutuspintaa eikä rengas ole ruuvi paikallaan ollessa tyhjentynyt kannattaa varmaan laittaa sellainen "nauhapaikka" reikään. Nuo paikkausvaahdothan on tarkoitettu vain hätäapu korjaamiseen. Saattavat myös tukkia venttiilin tai saada sen vuotamaan. Eivätkä rengasasentajat yleensä hymyile noita vaahdolla korjattuja renkaita vaihtaessaan, on meinaan aika paskaista hommaa.
pkonsta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 05 Elo 2011, 18:05

Meni pultti renkaaseen,Euromasterilla kietäytyivät paikkaamasta, 40 tuhatta ajettu,puolikulunut,eikä voinut uutta laittaa kun neliveto-auto 530 xda. Nyt alla uudet michelinit tavalliset renkaat,kyllä kyyti parani nuomattavast,minulle riitti RFT renkailla
kokeilu suomessa. Espanjassa ajelen 1 bemarilla,siellä kyllä ymmärrän Rft renkaat,koska joutuu usein pysäköimään toisen sivun
jalkakäytävän päälle,oliskohan siinä yksi syy kyseisten renkaiden ensiasennukseen.
client
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 27
Liittynyt: 03 Touko 2012, 10:38

Tänään paikattu runflatti liikkeessä niillä kamelin paskoilla vai mitä ne on ne pitkät roilot. Raportoin tänne miten pitää ilmat.....

Ruosteinen pieni naulan kärki oli mennyt kuvion pohjalta läpi...prkl
client
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 27
Liittynyt: 03 Touko 2012, 10:38

Nyt ajeltu noin muutama tuhat paikkauksen jälkeen, no problemos.

Eli kyllä se on ihan puppua ettei runflattia voi paikata. Pitää vaan siitä huolen ettei aja sillä yhtään tyhjänä niin rengas ei vaurioidu....

Itsellä on kompressori autossa mukana sitä varten, että voi jatkaa matkaa vaikka järjestelmä ilmoittaa alentuneesta paineesta...
massive
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 80
Liittynyt: 02 Loka 2011, 17:32
Auto: F20 116iA 2012

Moi,

Eilen huomasin, että keskellä vasenta eturengasta nököttää syvässä kiinni oleva ristipääruuvi. Ja vuoto oli, kun ruuvin tienoilta kuului hiljaista suhinaa.

Tänään sitten selvittelin liikkeistä korjauksen / vaihdon mahdollisuutta. Vianorin mukaan korjaus ei RF-kumeissa tule kysymykseenkään Varaosamaailman huollon mukaan puolestaan onnistuu tietyin edellytyksin.

Paineet olivat renkaassa pysyneet 2 barin tienoilla, kun ongeman huomattuani kävin ne kokeilemassa. Teoriassa on mahdollista kuitenkin, että ruuvi on ollut tuossa jo ehkä pidempäänkin, kun kesäkumit tuli vaihdettua alle vasta juuri, enkä niitä talven aikana sen kummemmin tarkastellut. Syksyllä tosin mitään varoituksia tai ongelmia renkaissa tuntunut.

Nyt tässä pohdin, että mikähän olisi paras ratkaisuvaihtoehto - rengasvakuutus on ja se korvaa korvauksen ilman omavastuuta tai vaihdon 50e:n omavastuulla.
Kuva
BMWLIEBER
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Touko 2013, 18:11
Auto: F10/550/2012

Eilen huomasin, että keskellä vasenta eturengasta nököttää syvässä kiinni oleva ristipääruuvi. Ja vuoto oli, kun ruuvin tienoilta kuului hiljaista suhinaa.

Tänään sitten selvittelin liikkeistä korjauksen / vaihdon mahdollisuutta. Vianorin mukaan korjaus ei RF-kumeissa tule kysymykseenkään Varaosamaailman huollon mukaan puolestaan onnistuu tietyin edellytyksin.
Star-Rengas IKEAn vieressä paikkaa runflatit sujuvasti, jos ovat paikattavissa. Olen asioinut 3 eri reiän kanssa, joka kerta homma onnistunut. Tietysti rengasvalmistajat myisivät uuden renkaan tilalle... Suomen nopeuksissa paikattu rf toimii, eri asia on sitten Saksan moottoriteillä 250 km/h.
Vastaa Viestiin