E61 xDrive:hen vanteet
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 222
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
- Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09 - Paikkakunta: Tuusula
Pitäisi hommata toinen setti vanteita E61 530 xd:hen talveksi ja tarkoitus on laittaa talveksi mahdollisimman kapeat ja korkeat nastakumit, joten kapea 17" vanne olisi hakusessa. Tuossahan taitaa olla ET 43, joka näyttää rajoittavan aika paljon valikoimaa. Kuitenkin monet internetin vanne hakukoneet ja vanne/pyörä webstoret ehdottaa noille xdrivelle kuitenkin myös ET30:siä, joista löytyi myös mieleisen näköisetkin... Tähän asti olen aina pistänyt vanteet jonkin uuden auton jälleenmyyjän tai liisarifirman edustajan tms kautta hankintaan, joten vääntäkääs rautalangasta mitä tarkoittaa tuo ero ET:ssä eli voiko pienemmällä ET:llä varusteita pistää alle, onko odotettavissa renkaan ennenaikaista kulumista tai jotain muuta tekniikka murhetta? Tai mahtuuko (voiko?) tuollaisessa ET30:sen vanteen kanssa esim 225/50R17:set pyörimään E61 xdrivessä? Kesägummeina taitaa olla 245/45R17:set ja nekin tuntuu vetelevän täällä Suomessa jo ihan riittävästi...
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
ET30 vanne tulee 13mm ulommas kuin ET43. Plussana hieman vakaampi käytös, tuskin huomaat. Miinuksena kivet ja kurat lentää paremmin pitkin kylkiä. Jos itsellä olisi vastaava auto OEM ET43 vanteella niin käyttäisin 10-15mm speiceriä.
Oletan että sulla on OEM valssit alla nyt ja niissä jotkut premium renkaat. Etkös vasta hankkinut tuon germaniasta.
Niin laitat niille 245/45/17 laatu nastat. Misukka, Conti, etc...
Etsit 18-19 OEM tai BBS valssit ja niille hyvät kesäkumit. Hankook, Nankang, etc... Ei missään nimessä Misukkaa, Contia, etc... Runflat on se kaikkein pahin virhe.
Laitatat pyöränkulmat kohdalleen jossain asiantutevassa pajassa joka oikeasti hieroo ne kohdalleen eikä vain tyydy toteamaan että nyt ollan "vihreällä".
Silloin auto saa arvoisensa valssit jotka myös kestää käytössä kun et kumminkaa niitä pese kahdesti viikossa, eikä haittaa vaikka vähän ajaa kuopastakin.
Oikeilla rengas valinnoilla ja oikein säädetyllä autolla ajettavuus huippu luokkaa.
Oletan että sulla on OEM valssit alla nyt ja niissä jotkut premium renkaat. Etkös vasta hankkinut tuon germaniasta.
Niin laitat niille 245/45/17 laatu nastat. Misukka, Conti, etc...
Etsit 18-19 OEM tai BBS valssit ja niille hyvät kesäkumit. Hankook, Nankang, etc... Ei missään nimessä Misukkaa, Contia, etc... Runflat on se kaikkein pahin virhe.
Laitatat pyöränkulmat kohdalleen jossain asiantutevassa pajassa joka oikeasti hieroo ne kohdalleen eikä vain tyydy toteamaan että nyt ollan "vihreällä".
Silloin auto saa arvoisensa valssit jotka myös kestää käytössä kun et kumminkaa niitä pese kahdesti viikossa, eikä haittaa vaikka vähän ajaa kuopastakin.
Oikeilla rengas valinnoilla ja oikein säädetyllä autolla ajettavuus huippu luokkaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 222
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
- Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09 - Paikkakunta: Tuusula
No joo tuo 18" on käynyt mielessä varsinkin kun myyjäliike sanoi, että niillä saattaa olla jossain varastossa sellaiset, mutta niitä ei sitten löytynytkään... Joo Hampurista Ruotsin kautta ajelin tuon viime vkl:na ja siellä ei ollut urissa mitään ongelmia vaan kulki kuin juna aina tuonne 230:n nopeuksiin asti, mitä pystyi siinä keli- ja liikennetilanteessa kokeileen niin lyhyellä pätkällä
Uraherkkyys alkoi tuntumaan sitten Tukholman liepeillä... ja joo OEM 17":set (styling 277) ja alkuperäiset GY:N NCT RFT:ton alla joissa pintaa vielä noin 3-4mm:n verran, joten luulisi noidenkin menevän vaihtoon viimeistään ensi kesänä, joten ihan varteenotettava vaihtoehto... Pitää varmaan laajentaa hakua tuonne 18" puolelle...
Uraherkkyys alkoi tuntumaan sitten Tukholman liepeillä... ja joo OEM 17":set (styling 277) ja alkuperäiset GY:N NCT RFT:ton alla joissa pintaa vielä noin 3-4mm:n verran, joten luulisi noidenkin menevän vaihtoon viimeistään ensi kesänä, joten ihan varteenotettava vaihtoehto... Pitää varmaan laajentaa hakua tuonne 18" puolelle...
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 33
- Liittynyt: 20 Maalis 2011, 11:51
- Auto: Cayman S, Clubman Cooper S, BMW F30
Omat kokemukset 530xd- rengastuksesta:
Alkuperäiset 17" ET43 vanteet ja RF Kitkat vetelivät pahemmin kuin nykyiset (tavallisilla renkailla varustetut) 19" Kesärenkaat. Veikkaan, että kuluneet Runflatit ovat vielä pahemmat.....
Jos kompromissia ajettavuuden ja mukavuuden väliltä etsit, etsi sopivat 18" vanteet, esim uuden F30 tai F10:n vanteet osuvat ET:n puolesta varsin mukavasti ja ulkonäkökin uudistuu. Tai sitten E6X M-Sportin 8x18" ET43
- vanteet
Itselleni on vastaavassa autossa 8,5x19" ja 10x19" ja kilometreja liki 1000km viikossa ja kovin paljon (omasta mielestäni) tarvitse silti mukavuuttakaan uhrata. Tietysti vähän asenne- ja tottumuskysymys.
Alkuperäiset 17" ET43 vanteet ja RF Kitkat vetelivät pahemmin kuin nykyiset (tavallisilla renkailla varustetut) 19" Kesärenkaat. Veikkaan, että kuluneet Runflatit ovat vielä pahemmat.....
Jos kompromissia ajettavuuden ja mukavuuden väliltä etsit, etsi sopivat 18" vanteet, esim uuden F30 tai F10:n vanteet osuvat ET:n puolesta varsin mukavasti ja ulkonäkökin uudistuu. Tai sitten E6X M-Sportin 8x18" ET43
- vanteet
Itselleni on vastaavassa autossa 8,5x19" ja 10x19" ja kilometreja liki 1000km viikossa ja kovin paljon (omasta mielestäni) tarvitse silti mukavuuttakaan uhrata. Tietysti vähän asenne- ja tottumuskysymys.
Vanteiden leveydet ?reme kirjoitti:Sopiikohan tällainen setti: etu <a href="tel:225/40 19">225/40 19</a>" ET 30 ja taakse <a href="tel:255/35 19">255/35 19</a>" ET 41? Eipä oikein löytynyt mistään kokemuksia tällaisestä....
Nelivetojärjestelmä ei taida tykätä hyvää kovin suuresta halkaisijaerosta.
Noniin.
Osaisko tuota joku sanoa suoraan että pitääkö xDrive mallissa olla siis isompi ET vanteissa kuin takavetosessa e61?
Mulla on autona siis e61 Lci 530xda. Vakiovanteet nyt siis alla 7,5x17 ET43. Haluaisin alle 19" vanteet
Osaisko tuota joku sanoa suoraan että pitääkö xDrive mallissa olla siis isompi ET vanteissa kuin takavetosessa e61?
Mulla on autona siis e61 Lci 530xda. Vakiovanteet nyt siis alla 7,5x17 ET43. Haluaisin alle 19" vanteet
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Juu. Jos on 8" leveä vanne, niin nelivedossa ET on 43. Takavedossa ET on 20.karppa29 kirjoitti:Noniin.
Osaisko tuota joku sanoa suoraan että pitääkö xDrive mallissa olla siis isompi ET vanteissa kuin takavetosessa e61?
Mulla on autona siis e61 Lci 530xda. Vakiovanteet nyt siis alla 7,5x17 ET43. Haluaisin alle 19" vanteet
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i