Tarkoitus olisi hankkia talvea varten aluvanteet. Kysyin alkuperäisen 17" aluvanteen hintaa BMW liikkeestä F10:iin, sain hinnaksi 1400€ setti. Vannemalli tuolloin se sama 10-puolainen tehdas alkuperäinen mikä tulee autonkin mukana vakiona.
Onko alkuperäisiä saatavilla muualta edullisemmin ? BMW replica vanne paikkoja voisi myöskin suositella, se olisi myöskin yksi vaihtoehto.
Aluvanteet (original / replica)
http://www.alloywheelsdirect.net/bmw_al ... wheel_1342" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta oon kattellu itte ensi suven vanteita (linkki suoraan suosikkivanteeseeni), alkuperäiset 17 tuumat jää talvivanteiksi... Punnan kurssi toki heiluttelee varmaan jossain määrin tuon saitin eurohintoja...
Tuolta oon kattellu itte ensi suven vanteita (linkki suoraan suosikkivanteeseeni), alkuperäiset 17 tuumat jää talvivanteiksi... Punnan kurssi toki heiluttelee varmaan jossain määrin tuon saitin eurohintoja...
Tuolla näyttäisi tälle 17" vanteelle:
http://www.alloywheelsdirect.net/bmw_al ... wheel_1339" onclick="window.open(this.href);return false;
tulevan hintaa keskiökapseleineen ja kuljetuksineen 1276€ (tämän päivän valuuttakurssin mukaan).
Eli reilun sata euroa edullisempi kuin Suomessa. Ero näyttäisi jäävän yllättävän pieneksi mielestäni.
http://www.alloywheelsdirect.net/bmw_al ... wheel_1339" onclick="window.open(this.href);return false;
tulevan hintaa keskiökapseleineen ja kuljetuksineen 1276€ (tämän päivän valuuttakurssin mukaan).
Eli reilun sata euroa edullisempi kuin Suomessa. Ero näyttäisi jäävän yllättävän pieneksi mielestäni.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Mihin malliin päädyit?Turbo kirjoitti:Päädyin sitten tilaamaan original vanteet suoraan paikallisesta BMW-liikkeestä, kun tuo ero jäin kuitenkin suht. pieneksi ~100€ ulkomaiseen kauppaan verrattuna.
Sieltä tulee nyt se sama 17" vanne kuin vakioakin, 10-puolainen.///Marko kirjoitti:Mihin malliin päädyit?Turbo kirjoitti:Päädyin sitten tilaamaan original vanteet suoraan paikallisesta BMW-liikkeestä, kun tuo ero jäin kuitenkin suht. pieneksi ~100€ ulkomaiseen kauppaan verrattuna.
Olisin periaatteessa halunnut eri vanteen talveksi, mutta jotenkin se vaihtoehtoinen 5-puolainen vaikutti todella raskaalta esittelyautossa.
Joten nyt kesä ja talvi vanne tulee olemaan sama tässä autossa. Näillä mennään.
Turbo kirjoitti: Sieltä tulee nyt se sama 17" vanne kuin vakioakin, 10-puolainen.
Olisin periaatteessa halunnut eri vanteen talveksi, mutta jotenkin se vaihtoehtoinen 5-puolainen vaikutti todella raskaalta esittelyautossa.
Joten nyt kesä ja talvi vanne tulee olemaan sama tässä autossa. Näillä mennään.
Ihan BTW olisiko tuo 5-puolainen 327 ollut saman hintainen?
You can't get ahead while you're getting even
Ei tullut sitten hintaa kysyttyä tuosta 5-puolaisesta, kun olin jo päätynyt 236 malliin.kivi kirjoitti:Turbo kirjoitti: Sieltä tulee nyt se sama 17" vanne kuin vakioakin, 10-puolainen.
Olisin periaatteessa halunnut eri vanteen talveksi, mutta jotenkin se vaihtoehtoinen 5-puolainen vaikutti todella raskaalta esittelyautossa.
Joten nyt kesä ja talvi vanne tulee olemaan sama tässä autossa. Näillä mennään.
Ihan BTW olisiko tuo 5-puolainen 327 ollut saman hintainen?
Tuolla alloywheelsdirectillä näyttäisi olevan 327 saman hintainen 236:n kanssa.
Original vanteissa keskimerkkejä ei tullutkaan paketin mukana (vaikka näin oletin kun BMW varaosatiskiltä vanteet tilasin), kuuluko niissä normaalisi se olla vakiona vai onko aina ylimääräinen kustannuslisä keskimerkistä ?
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Omalla osanumerollahan ne keskimerkit on eli ei periaatteesa tule vanteen mukana, mutta niiden saanti riippuu ihan myyjästä... Mutta ellet halua toisia ostaa, käytä niitä, mitkä on toisissa vanteissasi.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Ok, hyvä tietää tuo politiikka. Kun en silloin tilatessa marmoritiskillä älynnyt kysellä niitä mukaan, niin nyt jälkikäteen voi olla aika vaiketa saada niitä ainakaan veloituksetta. Ja varsinkin jos keskimerkki on omalla osanumerolla.-V- kirjoitti:Omalla osanumerollahan ne keskimerkit on eli ei periaatteesa tule vanteen mukana, mutta niiden saanti riippuu ihan myyjästä... Mutta ellet halua toisia ostaa, käytä niitä, mitkä on toisissa vanteissasi.
Mikäli helposti irtoaa kesävanteista keskimerkki, niin voisihan niitä käyttää suoraan talvivanteissa. Tai sitten vain hankin suosiolla toiset merkit.
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Ihan sormella sisäpuolelta painamalla ne irtoaa joten ei vaadi muuta kuin pienen vaivan.Turbo kirjoitti:Mikäli helposti irtoaa kesävanteista keskimerkki, niin voisihan niitä käyttää suoraan talvivanteissa. Tai sitten vain hankin suosiolla toiset merkit.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
- Auto: F25 X3 xDrive20d
- Paikkakunta: Jyväskylä
Tänne osioonhan voisi varmaankin heittää kysymyksen pyörän pulteistakin?
Onko BMW:n oma alumiinivanteen pultti, 60 asteisella suoralla kartiolla ja miten pitkä se on? Elikkäs käykö Bemarin omat pultit tarvikevanteisiin?
Meikäläisellä kun menee nämä hankinnat hiukan vika järjestyksessä. Sain tänään jo talvirenkaat vanteineen, mutta auto tulee vasta lumien tultua. Tarkoitus olisi viedä pyörät kauppiaalle joka lupasi laittaa ne alle ja jos auton omat pultit kävisi, olisi lukkopultitkin valmiina.
Jos joutuu laittamaan noilla tarvikevanteen pulteilla, niin onko pyörän keskiössä jotakin joka kärsii jos pultti on vähääkään liian pitkä?
Onko BMW:n oma alumiinivanteen pultti, 60 asteisella suoralla kartiolla ja miten pitkä se on? Elikkäs käykö Bemarin omat pultit tarvikevanteisiin?
Meikäläisellä kun menee nämä hankinnat hiukan vika järjestyksessä. Sain tänään jo talvirenkaat vanteineen, mutta auto tulee vasta lumien tultua. Tarkoitus olisi viedä pyörät kauppiaalle joka lupasi laittaa ne alle ja jos auton omat pultit kävisi, olisi lukkopultitkin valmiina.
Jos joutuu laittamaan noilla tarvikevanteen pulteilla, niin onko pyörän keskiössä jotakin joka kärsii jos pultti on vähääkään liian pitkä?
Kyllähän oli pirulliset pestä ja putsata nämä orginal 17" 10-puolaiset vanteet varastointia varten. Kesän jäljiltä oli jarrupöly ja muu moska etuvanteiseisiin tiukkaan kiinnittynyt. Erityisesti se puolien takana oleva vannetta kiertävä 5mm ura oli erityisen hankala saada puhtaaksi. Kai sitä täytyy hankkia kunnollinen erityinen vanteen pesuharja, jotta olisi seuraavalla kerralla helpompaa...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 126
- Liittynyt: 09 Marras 2010, 20:48
- Auto: Touring ilman G:tä
Suosittelen vahaamaan vanteet, niin lähtee jarrupöly helposti pois. Tietenkin kun vanteita on muutaman kerran pessyt niin voi toistaa vahauksen kesällä.Turbo kirjoitti:Kyllähän oli pirulliset pestä ja putsata nämä orginal 17" 10-puolaiset vanteet varastointia varten. Kesän jäljiltä oli jarrupöly ja muu moska etuvanteiseisiin tiukkaan kiinnittynyt. Erityisesti se puolien takana oleva vannetta kiertävä 5mm ura oli erityisen hankala saada puhtaaksi. Kai sitä täytyy hankkia kunnollinen erityinen vanteen pesuharja, jotta olisi seuraavalla kerralla helpompaa...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 126
- Liittynyt: 09 Marras 2010, 20:48
- Auto: Touring ilman G:tä
Tietääkö kukaan mistä saisi euroopassa ADV.1 vanteita? Tuon toisen kuvalinkin takaa löytyy joku UK firma, mutta onko kellään kokemusta tuosta firmasta? Olen tykästynyt noihin "concave" eli koveriin vanteisiin ja tuolla valmistajalla olisi tuo malli ADV5.1 sellainen mitkä pitäs saada. Myös tuo ADV10 malli on todella hieno, mutta varmasti 3-osaisena kallis.
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
Suosittelen vannepesuainetta ja painepesuria, niin ei tarvitse käsin koskea. Oman kokemuksen perusteella kiiltävän puhdasta on aina tullut.Juh1s kirjoitti:Suosittelen vahaamaan vanteet, niin lähtee jarrupöly helposti pois. Tietenkin kun vanteita on muutaman kerran pessyt niin voi toistaa vahauksen kesällä.Turbo kirjoitti:Kyllähän oli pirulliset pestä ja putsata nämä orginal 17" 10-puolaiset vanteet varastointia varten. Kesän jäljiltä oli jarrupöly ja muu moska etuvanteiseisiin tiukkaan kiinnittynyt. Erityisesti se puolien takana oleva vannetta kiertävä 5mm ura oli erityisen hankala saada puhtaaksi. Kai sitä täytyy hankkia kunnollinen erityinen vanteen pesuharja, jotta olisi seuraavalla kerralla helpompaa...
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Tuo olikin hyvä vinkki, kiitos. Siis vannepesuaineen ostoon. Olen nimittäin pessyt auton aina jo vuosia painepesulla+liotinpesuaineella, samaa mitä myös kuorma-autoilijat käyttää. Tehoaa hyvin kyllä peltiin, mutta aluvanteisiin ei.altsu kirjoitti:Suosittelen vannepesuainetta ja painepesuria, niin ei tarvitse käsin koskea. Oman kokemuksen perusteella kiiltävän puhdasta on aina tullut.Juh1s kirjoitti:Suosittelen vahaamaan vanteet, niin lähtee jarrupöly helposti pois. Tietenkin kun vanteita on muutaman kerran pessyt niin voi toistaa vahauksen kesällä.Turbo kirjoitti:Kyllähän oli pirulliset pestä ja putsata nämä orginal 17" 10-puolaiset vanteet varastointia varten. Kesän jäljiltä oli jarrupöly ja muu moska etuvanteiseisiin tiukkaan kiinnittynyt. Erityisesti se puolien takana oleva vannetta kiertävä 5mm ura oli erityisen hankala saada puhtaaksi. Kai sitä täytyy hankkia kunnollinen erityinen vanteen pesuharja, jotta olisi seuraavalla kerralla helpompaa...
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
on muuten eroa, kuin yöllä ja päivällä jos testaa liuottimen jälkeen vannepesuainetta vanteisiin. Vannepesuaineen ei tarvitse edes olla mitään supermerkkiä, ihan tavallinen Carlake käy.Turbo kirjoitti:Tuo olikin hyvä vinkki, kiitos. Siis vannepesuaineen ostoon. Olen nimittäin pessyt auton aina jo vuosia painepesulla+liotinpesuaineella, samaa mitä myös kuorma-autoilijat käyttää. Tehoaa hyvin kyllä peltiin, mutta vanteisiin ei.
Hauskana anekdoottina, että Fairyn Power Spray irottaa erinomaisen tehokkaasti vannelian. Se on vaan huomattavasti huoltoasemien vannepesuainetta kalliimpaa.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 28 Huhti 2011, 11:40
- Auto: 520 E60
- Paikkakunta: Kokkola
ei kellään olis tiedossa hyviä netti saitteja euroopassa josta voisi löytä 19" BBS replicat E60:een.
8,5*19
jenkkilässä olisi mutta jos olen oikein ymmärtänyt niin tuo rahti on niin kova että voipi saada saksasta tai briteistä halvemmalla vikka itse vanteen hinta hivenen kalliimpi olisikin. Kokemuksia jos joku on tällaisia jostain hankkinut
8,5*19
jenkkilässä olisi mutta jos olen oikein ymmärtänyt niin tuo rahti on niin kova että voipi saada saksasta tai briteistä halvemmalla vikka itse vanteen hinta hivenen kalliimpi olisikin. Kokemuksia jos joku on tällaisia jostain hankkinut