Keskustelua talvirenkaista

Yleistä keskustelua renkaista ja vanteista
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 193
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

Nokian R2 kitkat 205/60-16 alla, ei moittimista. Hiljaiset ja kun ei ole RF-renkaat, niin ei hakeudu uriinkaan. Eräs mukavimmista bemareista joita on alla ollut tällä rengastuksella. Paineet 2.6/3.0 noin suunnilleen.
Avatar
-sami-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI
Paikkakunta: Imatra

Muutama sata km alla nyt uusilla 225/55-17 R2 renkailla. Verraten entisiin 2-4mm kulutuspintaisiin samankokoisiin R2 kumeihin. Vanhat Runflat. Uusissa parempi pito, mutta tuntuu huojakoilta ja kuin menisi kokoajan irtohiekan päällä. Melussa ei korvin kuultavaa eroa. Uudet ottaa poikittaisurat pehmeämmin.

Contit oisin ostanu jos ne ois sanu heti, hintaero 10€ sarjassa.
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

-sami- kirjoitti:Muutama sata km alla nyt uusilla 225/55-17 R2 renkailla. Verraten entisiin 2-4mm kulutuspintaisiin samankokoisiin R2 kumeihin. Vanhat Runflat. Uusissa parempi pito, mutta tuntuu huojakoilta ja kuin menisi kokoajan irtohiekan päällä. Melussa ei korvin kuultavaa eroa. Uudet ottaa poikittaisurat pehmeämmin.
Samaa on valitellut jotkut toisetkin R2:n kohdalla. Etenkin noilla korkeamman profiilin kumeilla. Paineita reilusti lisää vs. RF renkaat. Paranee jonkin verran. Ja tasoittuu lisää kilometrien karttuessa.
Donald60
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Kesä 2014, 23:53
Auto: BMW G05 45e -21

Minulla on ollut Contin eri kesärengas mallien kanssa ja eri Bemareissa, (kaikissa orkkis vanteet ja uusia kapistuksia) sanotaanko nyt että huonoa tuuria. 5 sarjaa ollut Contilaisia alla ja joka sarjassa ollut 1-3rengasta per sarja, epäpyöreitä. Contin tehtaan takuu käsittelijä viisasteli kun viimeinen sarja pyöri tasapainotuskoneessa että mitä valitat, ei ole kuin 1-1,5mm pystyheittoa pienimmillään kun pyöritti rengasta orkkisvateen päällä toiseen asentoonuseamman kerran. Sanoi että mahtuu Contin toreranssiin eikä anna aihetta reklamaatioon. Samalta istumalta ajoin toiseen liikkeeseen (tämä oli Contin asiamiesliike) ja totesin ettei meidän bemujen alle tule enää tuon firman kulmikkaita pyöriä. Mizukoiden kanssa ei ole tarvinut juosta rengasliikkeessä kuin aina uudet mizukat alle laitettaessa. Pyöreitä ovat olleet kaikki nuo 8 käyttämääni mizukan sarjaa. Toivottavasti muilla ei ole minun tuuria Contin renkaiden kanssa.
Ex: BMW E60 520DA -09, BMW F28 X3 2.0DA -12, BMW F29 X4 3.0DA-15, BMW G30 30dA -17, BMW X5 M Performance 45e -21 :drink:
Jipex
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 22 Maalis 2017, 12:10
Auto: F20 116iA -14

Pitäisi hankkia 1-sarjalaiseen uudet talvirenkaat. Suurin osa ajosta minulle tulee suolatuilla valtateillä, joten tärkeintä renkaissa on sulan kelin ominaisuudet. Alustavasti oli miettinyt Hankook W616 kitkoja.
Onko kenelläkään kokemuksia kyseisistä renkaista? Millaiset ovat ajaa sulalla tiellä?
Toimivatko 1-sarjalaisen herkän luistoneston kanssa?
Myös muita hyviä kitkarengas vaihtoehtoja saa ehdotella. :)
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Nokian R2 ajettu kahdessa eri f20Lci:ssä, toimii ja melkein yhtä hyvä pito kuin nastoissa pl. jäisellä kelillä sivuttaispito.
Tiik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Loka 2014, 19:08

Itse tilasin juuri ContiVikingContact 6:set omaan F21:seen. Edellisessä F20:sesssa oli ensimmäisenä talvena melko kuluneet 5:set, jotka kuluneinakin toimivat erittäin hyvin mielestäni täällä pääkaupunkiseudulla. Seuraavana talvena vaihdoin Michelinin Xi3:siin ja huomattavasti suuremmasta urasyvyydestä huolimatta renkaat eivät vakuuttaneet. Esim. runko Conteissa huomattavasti jäykempi ja rengas ei tunnu niin veltolta.

Nokian kitkoista omalle kohdalle on osunut lähinna pystyheitollisia yksilöitä, never again.
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

Tiik kirjoitti:Itse tilasin juuri ContiVikingContact 6:set omaan F21:seen. Edellisessä F20:sesssa oli ensimmäisenä talvena melko kuluneet 5:set, jotka kuluneinakin toimivat erittäin hyvin mielestäni täällä pääkaupunkiseudulla. Seuraavana talvena vaihdoin Michelinin Xi3:siin ja huomattavasti suuremmasta urasyvyydestä huolimatta renkaat eivät vakuuttaneet. Esim. runko Conteissa huomattavasti jäykempi ja rengas ei tunnu niin veltolta.

Nokian kitkoista omalle kohdalle on osunut lähinna pystyheitollisia yksilöitä, never again.
nämä meni itsellä myös tilaukseen 245/45-18 koossa :thuup:
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
lgr122
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 401
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
Auto: 325d e91 -08 M-Sport
Paikkakunta: Lappeenranta

Continental IceContact 2:set on nyt farkunkin alla. (205/55R16) Vaimon autossa tykästyin ajokäytökseen ja alhaiseen melutasoon, aiempiin nokialaisiin verrattuna, joten hankin samanlaiset myös omaani. Nokialaisella on paljon työtä tehtävänä, että koskaan enää ostaisin sen merkkisiä.

Tai no.. varastossa ne on, ei ihan vielä alla.. mutta valmiudessa. ;)
Viimeksi muokannut lgr122, 04 Loka 2017, 06:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
jarruvalo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 04 Kesä 2017, 11:54

Olisiko vinkkejä hyvistä budjettirenkaista ykkössarjalaiseen? Nykyisissä Bridgestonen runflat-renkaissa alkaa olla pito luokkaa hengenvaarallinen. Erityisesti sivuttaispito on ihan olematon.

Katselin TM:n testissa toiseksi sijoittuneita Hankookeja ja Nokian Nordman 7 renkaita, jotka irtoaisivat 205/55-16 koossa vajaalla 450 eurolla allelaitettuina. Saako edullisemmin mitään kelvollista? Näillä hinnoilla ero yllä mainittuun ja TM:n testivoittajaan Continental IceContact2:een on satasen luokkaa, joka on tietysti paljon rahaa sekin, mutta toisaalta hintaeron pienuus houkuttelisi upgreidaamaan, ellei tosiaan halvemmalla löydy jotain järkevää.
hokkarikamina
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Syys 2013, 10:09

Hankook I pike RS+ D testikakkonen ja Eskimo Ice kitkakakkonen ainakin riekkossa edullisia. https://riekko.eu
jarruvalo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 04 Kesä 2017, 11:54

425 olis nuo allelaitettuna. Ei paha, mutta tuli jo laitettua Continentalit tilaukseen... kesärengasvalinta ei mennyt ihan nappiin, joten tuli tässä pelattua nyt varman päälle.
wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04

jarruvalo kirjoitti:Olisiko vinkkejä hyvistä budjettirenkaista ykkössarjalaiseen? Nykyisissä Bridgestonen runflat-renkaissa alkaa olla pito luokkaa hengenvaarallinen. Erityisesti sivuttaispito on ihan olematon.

Katselin TM:n testissa toiseksi sijoittuneita Hankookeja ja Nokian Nordman 7 renkaita, jotka irtoaisivat 205/55-16 koossa vajaalla 450 eurolla allelaitettuina. Saako edullisemmin mitään kelvollista? Näillä hinnoilla ero yllä mainittuun ja TM:n testivoittajaan Continental IceContact2:een on satasen luokkaa, joka on tietysti paljon rahaa sekin, mutta toisaalta hintaeron pienuus houkuttelisi upgreidaamaan, ellei tosiaan halvemmalla löydy jotain järkevää.
Moi,

ostin nämä Hankookit pari talvea sitten pojan 316 compattiin ja hyvin ovat toimineet, 395€ alle laitettuna. Ehkä hiukan kovempi ääni kuin IC2:ssa, mutta muuten kyllä hyvät.
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

Ostin omaan 118i LCI: Hankookin 130 nastalliset viime syksynä, ei pahaa sanaa sanottavana. Ajan "aina" vakkarilla kun on mahdollista eikä minkäänlaista ongelmaa luistonestojärjestelmän kanssa. Jossain vaiheessa piti oikein kokeilla saako näitä kumeja luistamaan ollenkaan, normaaliajossa ei minkäänlaista lipsumista, suosittelen. Samoin rengasmelu on minusta vaimea, vertailuna edelliseen Chrysler 300C ja Nokian Hkpl 7.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Ostin vitoseen Michelin Xi3 245/45-18 nastarenkaat ja kyyti tuntui varsin mukavalta ja hiljaiselta 20" kesärunflatien jälkeen. Renkaat on paistettu viikolla 26/17. Talviominaisuudet jää nähtäväksi. Mulla on niin monena vuotena ollut Michelinit kesää talvea ettei ole tarvetta edes muuta merkkiä kysyä. Kokemukset on pelkästään positiivisia.
jarruvalo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 04 Kesä 2017, 11:54

jarruvalo kirjoitti:425 olis nuo allelaitettuna. Ei paha, mutta tuli jo laitettua Continentalit tilaukseen... kesärengasvalinta ei mennyt ihan nappiin, joten tuli tässä pelattua nyt varman päälle.
Nyt on 250km ajettu noilla Ice Contact 2:illa. Jämäkämpi runko tuntuu mukavalta löysiin nokian kesäkumeihin verrattuna, mutta sellainen pieni ropleema on että nämä tuntuvat täristävän rattia välillä n. 80 ja 100 km/h välillä. Tuo ei ole jatkuvaa, mutta välillä tuntuu että tien epätasaisuudet tms. tulee läpi rattiin asti. Onko normaalia vai renkaissa tai tasapainotuksessa vikaa? Vai voiko tämä vielä hävitä sisäänajon myötä?
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

jarruvalo kirjoitti:Nyt on 250km ajettu noilla Ice Contact 2:illa. Jämäkämpi runko tuntuu mukavalta löysiin nokian kesäkumeihin verrattuna, mutta sellainen pieni ropleema on että nämä tuntuvat täristävän rattia välillä n. 80 ja 100 km/h välillä. Tuo ei ole jatkuvaa, mutta välillä tuntuu että tien epätasaisuudet tms. tulee läpi rattiin asti. Onko normaalia vai renkaissa tai tasapainotuksessa vikaa? Vai voiko tämä vielä hävitä sisäänajon myötä?
Ei ne mahdolliset epätasapainosta johtuvat tärinät kyllä "sisäänajolla" häviä. Toivottavasti ei ole runkovikaa,kuten yhdelle tutulle sattui Conttien kanssa. Toisen takarenkaan rungossa oli pieni pullistuma muutaman päivien ajon jälkeen.

Onhan varma,ettei jarrut yhtään laahaa/ylikuumene tai alustassa yhtään välyksiä? Myös nuo aihettaa tärinää rattiin. Renkaiden tarkastamisella ja uudella tasapainoituksella aloittaisin. Koska ei ole tavatonta,että asennuksessa rengas ei ole "noussut" kunnolla vanteelle ja ajellessa sitten se haki paikkansa.
jarruvalo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 04 Kesä 2017, 11:54

Alustaa on tarkisteltu pariinkiin otteeseen kesän aikana eikä siellä välyksiä ole. Tärinä alkoi renkaanvaihdon myötä, joten ensimmäisenä kyllä syyttävä sormi kohdistuu sinne suuntaan. Täytyy tosiaan viedä rengasliikkeeseen tutkittavaksi. Ilmeisesti Continentalilla on pieniä laatuongelmia ja kaikki yksilöt eivät ole ihan pyöreitä.
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

jarruvalo kirjoitti:Alustaa on tarkisteltu pariinkiin otteeseen kesän aikana eikä siellä välyksiä ole. Tärinä alkoi renkaanvaihdon myötä, joten ensimmäisenä kyllä syyttävä sormi kohdistuu sinne suuntaan. Täytyy tosiaan viedä rengasliikkeeseen tutkittavaksi. Ilmeisesti Continentalilla on pieniä laatuongelmia ja kaikki yksilöt eivät ole ihan pyöreitä.
Minkä ikäinen auto kyseessä? Uusissa bemareissa on ollut todella paljon oem-vanteissa kieroja vanteita. Menevät kyllä tasapainoon ja ongelman huomaa vasta ajossa tärinänä. G30:n 17" talviventeista meni kaksi heti vaihtoon kun auto muuttui vibraattoriksi kun vauhti nousi yli 80 km/h. Huollosta kerrottiin, että näitä on ollut todella paljon.
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Antore kirjoitti:Uusissa bemareissa on ollut todella paljon oem-vanteissa kieroja vanteita. Menevät kyllä tasapainoon ja ongelman huomaa vasta ajossa tärinänä. G30:n 17" talviventeista meni kaksi heti vaihtoon kun auto muuttui vibraattoriksi kun vauhti nousi yli 80 km/h. Huollosta kerrottiin, että näitä on ollut todella paljon.
Tämä olikin uutta ja mielenkiintoista tietoa,kiitos.
Vastaa Viestiin