Kuka Hakkapeliitta-testikuljettajaksi?

Yleistä keskustelua renkaista ja vanteista
NokianRenkaat
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Loka 2013, 15:14

Tervehdys BMW-forumin keskustelijoille!
Nokian Renkaat tekee kuluttajien kanssa yhteistyötä kerätäkseen tavallisten autoilijoiden aitoja rengaskokemuksia. Kahden vuoden ajan käynnissä ollut bloggariohjelma Hakkapeliitta Test Drivers (http://www.hakkapedia.fi" onclick="window.open(this.href);return false;) jalkautuu tänä syksynä autoilusta kiinnostuneiden aktiivien foorumeille. Etsimme sopivia henkilöitä ottamaan veloituksetta testikäyttöön uudet Nokian Hakkapeliitta -talvirenkaat. Tavoitteemme on löytää kirjoittajia, jotka kertovat blogimuodossa avoimesti ja rehellisesti omaan käyttökokemukseensa perustuvia mielipiteitään tuotteistamme.
Kiinnostuksensa tuotetestaajaksi ryhtymisestä voi ilmaista vastaamalla tähän viestiketjuun höystettynä muutamalla perustelulla. Pyydämme myös foorumin jäseniä suosittelemaan mielestänne keskustelufoorumin tämän hetken kiinnostavimpia nimimerkkejä, joiden blogia mielellänne seuraisitte. Katsomme tilanteen 10.10. ja teemme päätökset sen jälkeen pikavauhtia!

t. Nokian Renkaat
http://www.hakkapedia.fi" onclick="window.open(this.href);return false; | hakkapedia@nokiantyres.com
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

Harmi kun juuri eilen kerkesin tilata Hakkapeliitta kasit omaaan autoon :) Olisin ehdottomasti ollut kiinnostunut bloggaamaan Bemun ja Hakkapeliitan yhteistyöstä PK seudun liikenteessä ja myös pohjoiseen suuntautuvista pitemmistä reissuista.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

Onhan tämä oikeasti mielenkiintoinen mahdollisuus. Itse olen viimeiset 8 vuotta ajellut kitkarenkailla neliveto ja takavetoautoilla. Talvella tulee kilometrejä noin 15-20tkm moottoritiellä ja pääkaupunkiseudulla.

Yleensä talvirenkaiden valinta on "vaivalloista" puuhaa ja ehdottomasti kanssa autoilijoiden kokemukset ja kommentit olisivat tervetulleita, varsinkin kun ne tehdään puolueettomasti omiin kokemuksiin perustuen.

Itse olen kyllä asiasta kiinnostunut, vaikka nyt onkin Contin kitjat autossa alla :) ja mielelläni kirjoittelisin kokemuksia talviliikenteestä Nokialaisilla. Yksi asia mikä selkeästi puoltaa valintaa on syntämäpäivät, jotka on 10.10!
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Kyllä minä voisin testata Nokian 8 / R2:sta tai vaikka molempia, kun autojakin riittää ;)

Jos diiliin kuuluu, että rehellisesti kerrotaan omista kokemuksista, niin sehän kyllä onnistuu. Yhteenkään autoon en sinällään tarvitse uusia talvirenkaita, mutta sehän ei estä kokeilemasta.

Jos vertailukohdat kiinnostaa, niin vertailupohjaa löytyy parin viime vuoden ajalta Good Yearin kitkoista/nastoista, Michelinin nastoista ja Continentalin kitkoista. Aikalailla siis Nokian renkaiden pahimmista kilpailijoista.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Tänään tilasin Vianorilta toiseen autoomme Hakkapeliitta 8 -renkaat, joista voin pikimmiten alkaa kirjoitella kommentteja. Toiseen, vuodenvaihteessa tulevaan autoomme voisin ottaa R2 -kitkat ja vertailla niitä ja kaseja. Tarkoitus on myös opettaa avopuolisoni ajamaan kitkoilla, joita hän ei vielä tähän mennessä ole suostunut kokeilemaan.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Kyllähän nuo Nokian kitkrenkaat vois vaikka testata. En ole kitkoilla koskaan vielä ajanut(11 Bemua/31vuotta).
Nyt alla Nokian nasta Run flatit,joihinka en ole tyytyväinen(melu).Olikohan ne Hakkapeliitta Seiskat?
Uudet joka tapauksessa.
Ajo-olosuhteet ovat todella surkeat meilläpäin.Yleensä tie jääpinnalla pari kuukautta ja aura-auto liikkuu vasta yöllä lumisateen jälkeen,tuli lunta 5 tai 15cm.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

MINÄ, MINÄ!

Vannoutuneena Continental fanina en tosin usko, että muuttaisin mielipidettäni rengasvalinnan suhteen. Vanhojen hakkisten melu aiheuttaa vieläkin tinnitystä. Ja vaimo saisi sydärin, jos kohdalle sattuisivat kitkarenkaat, vaikka xDriveillä ajelemmekin.

t. mahdollisesti kohtapuolin iloinen leskimies
MKV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 287
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
Paikkakunta: Kainuu

Olen kiinnostunut testaamaan Nokian Hakkapeliitta- talvirenkaita, olivatpa ne sitten kitkat tai nastat. Oikeastaan ainoa rajoite on, että renkaiden koon olisi hyvä olla autooni sopiva alkuperäinen: eteen 245/45/18 ja taakse 275/40/18 tai vaihtoehtoisesti 245/45/18 joka nurkkaan. Autoni rengaskoko ei testimielessä välttämättä palvele suurinta osaa käyttäjistä, koska yleisin koko lienee useimmilla kapeampi ja pienempi talvisaikaan, mutta varmaan jonkinlaista informaatiota tuostakin saisi aikaiseksi isompien ja leveämpien rengaskokojen käyttäjille. Aikaisempiakin kokemuksia Nokialaisista, niin hyvistä kuin huonoistakin puolista löytyisi sekä kitkoista että nastoista.

Ajan autollani Kainuun, Koillismaan sekä osittain Keski-Suomen päällystetyillä pää- ja sivuteillä nykyisin n. 25tkm vuodessa ja tuosta määrästä tulee talvisin lähes 15tkm. Puhdasta maantieajoa n.90% ja loput n.10% kaupungissa/taajamassa ajoa. Kelit vaihtelevat talvirenkailla syksyn ensimmäisistä liukkaista sekä talven lumisadekeleistä aina kovimpiin pakkasiin sekä kevään polanteisiin ja loskakeleihin. Talvirengaskausi täälläpäin alkaa pääsääntöisesti lokakuun aikana ja päättyy monesti ainakin minun kohdaltani monesti vasta toukokuun alkupäivinä. Keli-, sää- ja vuodenajanvaihteluita ainakin siis olisi.

Muista nimimerkeistä tällä hetkellä ainakin kirjoittelun perusteella aktiivisimpia ja aiheesta riippuen jopa kiinnostavimpiakin ;) ovat mielestäni Ricracing, salmol sekä J1978.
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Täällä on myös yksi asiasta kiinnostunut.

Tällä hetkellä talvirenkaina on HKPL7:t (235/55-17 muistaakseni) ja on periaatteessa ihan sama, tulisiko nastat vai kitkat. Ehdin 1,5v ajella noilla nykyisillä.

Ajoni on käytännössä PK-seudun työmatkaliikennettä arkisin, ja silloin tällöin pidempiä reissuja sukulaisiin tai asiakkaille (noin pari kertaa kuukaudessa). Autossamme on myös vetokoukku ja perinteisesti talvirenkailla on käyty nostamassa vene merestä ja puskettu se navetan ylisille talvehtimaan. Perheessämme on vain yksi auto, joten sillä ajelee myös (avo)vaimoni. Tarvittaessa hänenkin kommenttejaan on saatavilla, myös englanniksi tai ranskaksi. Ajamme vapaa-ajanmatkat yleensä 50/50, mutta arkisin minä käytän autoa enemmän.

Talvirenkaat saisivat siis monenmoista kyytiä autossamme. Siis autoon asennettuina, ei kai niitä vain kyydissä kuskattaisi.

Olemme ajaneet autollamme myös alppien huipulla ja Puolan huonoilla maanteillä, ajokokemusta löytyy. Olen ajanut taksia ja täysperäyhdistelmää vuosien saatossa ja olen ollut testiryhmässä eräällä autolehdelle (en tosin enää vuosiin). Kokemusta erilaisista ajoneuvoista ja erilaisista ajotilanteista siis löytyy.

Jos alla olisi kitkarenkaat, miksi ei sitä intoutuisi käymään hieman ulkomaillakin, jos siitä jotain iloa lukijoille olisi.

En väitä olevani Eino Leinon vertainen kynäniekka, olenhan insinööritaustainen ihminen, jolla on kuitenkin kirjoittajakokemusta (mm. teknisenä kirjoittajana) sekä ihan julkaisutasolla mm. erääseen verkkolehteen viime vuosikymmenen puolella.

Myös työni ja elämäni osalta muuten pystyn kyllä repäisemään aikaa tällaiseen toimintaan.

Kamerakin löytyy ja valokuvausta on kevyesti harrastemielessä harjoitettu, joten tarvittaessa blogitekstejä voi keventää ns. tilannekuvilla.

Esim:

http://i44.tinypic.com/29zpwew.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://i50.tinypic.com/2ebfjaf.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://i39.tinypic.com/f56rl.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
äksäri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 09:46

Yllättävän niukalti tänne on "hakemuksia" saapunut ja minäkin enempi siksi täällä kun nastaryörien
hankinta on juuri nyt käsillä.

Olen Nokian 8:sta tarjouksia kysellyt koossa 225x50x17 ja tarjoushaarukka kyllä vähän ihmetyttää,
kalleimman ja halvimman tarjouksen ero nimittäin 180 € (920-1100) eli lähes 20%, joten ystävät hyvä
jaksakaa kysellä useampia tarjouksia, hommalle saa hyvän tuntipalkan.

Oma kiinnostukseni nastojen sielunelämään alkoi joskus 70-luvulla, taisi olla -76 kun ensimmäisien
Holkkinastojen kehitys alkoi olla tuotantoasteella, no siinä oli oiva aihe opiskelijalle pitää esitelmä
Holkkinastasta ja kiinnostus siitä oli erittäin suurta, koska muut eivät olleet koskaan kuulleetkaan
sellaisesta keksinnöstä vaikka olivat insinöörejä ja teknikoita koulutukseltaan.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Minä olen kiinnostunut myös, mutta minulla on kohtuu-uudet nastarenkaat (Nokian) ja en halua repiä niitä vanteilta vaan haluan mukaan jos uudet kumit tulevat Bemariin sopivilla vanteilla. Minä olisin hyvä testaaja koska pidän edellistä etuvetoautoani (Volvo) paljon parempana talvella kuin Bemaria joka on:

- takavetoinen
- huono talviauto
- neuroottinen luistonesto
- tosi tarkka rengastuksen suhteen
- huono vetopito

Eli osaan nähdä miten tuo takaveto toimii kunnon etuvetoon verrattuna, ja minulla on ollut talvirenkaita mallia nasta ja kitka, eli tiedän niidenkin erot, hyvät ja huonot puolet. Sen lisäksi ajan pitkää matkaa mökille joka viikonloppu lumisilla ja hyväkuntoisilla teillä, sekä pyörin työmatkaa Helsingissä ja Espoossa kiillotetuilla kaduilla päivittäin. Sen lisäksi kommunikoin tehokkaasti, foorumi todistanee. :)

Eipä minua parempaa testikuskia löydy. :)
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Olisi tietty kiva testata onko Nokian talvirenkaat yhä yhtä löysät ja meluisat kuin HP4:n aikoihin. Niillä meno oli kuin ilmatyynyaluksella ajaisi enkä ole Nokian renkaita sen jälkeen ostanut. Nyt on yhden talven ajetut Contin nastat ja ne ovat parhaat tähän mennessä kokeilemistani talvirenkaista, takavetokin muuttui ihan erilaiseksi talviautoksi. Tosin vannekokokin muuttui tuossa samalla ja silläkin oli suuri vaikutus. Auto on pysynyt samana 10 vuoden ajan, joten tiedän jo aika tarkkaan miten se parhaimmillaan etenee ja pysähtyy. Ehkäpä HP8 sitten on vielä parempi, pitäisi kai testata. Kertoisin kyllä rehellisen mielipiteeni, tiedä sitten kestäisittekö sitä... :)
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

--
Viimeksi muokannut Kuudensuora, 11 Loka 2013, 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi bloggariksi mikäli etsitte kirjoittajia jotka eivät ole ensikertalaisia Suomen talvikeleissä - tarjoan ajokokemusta niin taka- kuin etuvetoisilla autoilla, nastoilla tai ilman, Nokialaisilla ja muilla merkeillä. Pyörittelen renkaita lähinnä pk-seudun jäillä ja sohjoilla. Jos tuotteenne kestävät analyyttisen mutta käytännönläheisen tarkastelun, niin lähettäkää renkaani ystävällisesti lähimpään Vianorin toimipisteeseen, kiitos. Vastapalveluksena lupaudun kirjoittamaan kokemuksistani talvirengaskauden loppuun asti. Kuulemisiin.
Avatar
MTH
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 04 Huhti 2010, 09:27
Auto: VW Kupla 1300 -72
Paikkakunta: Ylämylly

Haaveilin vuosia BMW Z4 Roadsterista ja viimein kevättalvella sellaisen itselleni hankin normaaliksi, ympärivuotiseksi käyttöautokseni ajokilometrien ollessa n. 20 000 - 25 000 km/vuosi. "Kiitokseksi" auton hankinnasta olen kuunnellut perheenjäsenteni marmatusta täysin järjettömän ja epäkäytännöllisen auton hankinnasta siitä lähtien, vaikka ajan autolla 95% ajoistani yksin ja itse olen ollut haaveeni täyttäjään täysin tyytyväinen. Olisipa kiva kertoa näille "räksyttäville" perheenjäsenilleni, että se järjetön ja epäkäytännöllinen hankinta toi eteeni tilanteen, jossa saan käyttööni uudet Hakkapeliitta -talvirenkaat korvauksena siitä, kun kirjoittelen rehellistä blogia ajokokemuksista. Olisipa ainakin yksi asia autossa sen jälkeen järkevää, eli uudet talvirenkaat. :thup:
BMW G30 530e M-Sport
VW Kupla 1300 -72
--------------------
Ex BMW F30 330e M-Performance
Ex BMW F32 420i M-Performance
Ex BMW E92 325i
Ex BMW E85 Z4 3.0i
Ex BMW E46 325Ci M-sport II
Ex BMW E36 325CiA
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

^Onneksi olkoon, MTH!
NokianRenkaat
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Loka 2013, 15:14

Kiitokset kaikille. Palaamme pian päätöksen kanssa!

t. Nokian Renkaat
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Kiinnostaa myös täällä jos vain vielä joukkoon mahtuu? Olen hankkimassa juuri renkaita mutta odotan päätöstä sen aikaa että valitsette testikuljettajia. Jos pitää kertoa mihin tarkoitukseen tulee niin kehä3 sisäpuolisia ajoja 20tkm per vuosi. Olen sitä paitsi hyvin elastinen, huumorintajuinen ja ulospäin suuntaunut, ehkä vähän äksy aamuisin mutta kahvia kun juon niin olo siitä helpottuu, aamulääkkeiden jälkeen :lol:
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Minulla on Nokian Hakkapeliitta 8:t jo valmiina vanteilla talvea varten. Että tuleepahan takuulla testattua.
NokianRenkaat
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Loka 2013, 15:14

Nonniin,

Hienoja tarinoita, joiden joukosta valinta oli oikeasti vaikeaa. Päätös oli kuitenkin tehtävä ja niinpä testirenkaat saavat, jos vielä haluavat, nimimerkit

Ludwig
MTH

Näillä mennään tähän talveen. Kiitokset kaikille osallistumisesta! Ja kaikki mukaan seuraamaan, mitä mieltä kaverit ovat renkaista blogeissaan!

Ludwig ja MTH, ottakaahan yhteyttä privana.

t. Nokian Renkaat/ Anssi
Vastaa Viestiin