Moro !
Jos ostat uutta biiliä valitse ihmeessä tavalliset kumit.
Nää Pirellit runflatit on aivan paskat. 400-sarjan auto hakee kaikki urat ja on meluisa.
Runflat-kumit
Laita lisää paineitä niin voi helpottaa vähän. Itselläni noin 2.8 joka kulmassa. Vetelee edelleen mutta vähemmän.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 08 Huhti 2014, 00:31
- Auto: 530e xdrive msport -21
Mulla on uusi harrastus , lähes joka päivä huoltoasemalla ilmaletku kädessä kiertämässä autoa....
Paineet nyt takana 3.0 edessä 2.8 . Auto on melkein mahdoton ajettava moottoritie nopeuksilla.
Taitaa runcrapit lähtee kohta töölöön.
Ei ole koskaan ollut missään autossa näin huonoja renkaita.
Paineet nyt takana 3.0 edessä 2.8 . Auto on melkein mahdoton ajettava moottoritie nopeuksilla.
Taitaa runcrapit lähtee kohta töölöön.
Ei ole koskaan ollut missään autossa näin huonoja renkaita.
Autoissa on myös 5tkm/6kk aurauskulmatakuu. Ei nämä sileällä pinnalla vetele moottoritienopeuksissa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Enpä usko, että BMW päästää autoa liukuhihnalta ulos väärillä kulmilla. Ja paineen on ohjeiden mukaiset.
vm. 2005 156 Romeo kulkee kuin sukkasillaan "Continental" suoraan kuin juna. Aivan sama millainen tie.
Runflat renkaat on paskat eikä toimi suomettuneilla kinttupoluilla.
vm. 2005 156 Romeo kulkee kuin sukkasillaan "Continental" suoraan kuin juna. Aivan sama millainen tie.
Runflat renkaat on paskat eikä toimi suomettuneilla kinttupoluilla.
- eesau
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 89
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 15:13
- Auto: F30 320dA X-drive vm. 2017
- Paikkakunta: Espoo
Kokeile ensin eteenkin 3,0 paineita. Ellei parane osta tavalliset renkaat. Minulla tavalliset 205 x 60 ja silti paineilla 3,0 joka renkaassa ja sillä tavoin 320dA on erinomainen ajaa.Kurt kirjoitti:Mulla on uusi harrastus , lähes joka päivä huoltoasemalla ilmaletku kädessä kiertämässä autoa....<br abp="261">Paineet nyt takana 3.0 edessä 2.8 . Auto on melkein mahdoton ajettava moottoritie nopeuksilla.<br abp="262">Taitaa runcrapit lähtee kohta töölöön.<br abp="263">Ei ole koskaan ollut missään autossa näin huonoja renkaita.
BMW 1502 (75hv), 316 (90hv), 520i (125hv), 320i (125hv), 520i (125 hv), 520i (150 hv), 320iA (150 hv), 320dA (184 hv), 320dA X-drive (190 hv)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 287
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
- Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
- Paikkakunta: Kainuu
Usko mitä haluat. Kerronpa kuitenkin omakohtaisen kokemuksen. Olen omistanut kaksi bemaria E46:n ja F10:n. Molemmista piti säätää kulmia jo tuoreeltaan n. 2tkm ajon jälkeen, koska oli huono ajaa. Joko puolsi tai veteli ja toisessa ratti oli lisäksi vinossa. Säädön jälkeen jopa tuo F10 on ollut oikein hyvä ajaa 18" rf-continentaleilla.Mark kirjoitti:Enpä usko, että BMW päästää autoa liukuhihnalta ulos väärillä kulmilla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Just näin. Toki tehtaan "toleranssit" ovat sen verran väljät, että melkein mikä tahansa alustansäätö on "oikein". Totuus on kuitenkin tuo, mitä MKV:kin sanoi. Usko tai älä...MKV kirjoitti:Usko mitä haluat. Kerronpa kuitenkin omakohtaisen kokemuksen. Olen omistanut kaksi bemaria E46:n ja F10:n. Molemmista piti säätää kulmia jo tuoreeltaan n. 2tkm ajon jälkeen, koska oli huono ajaa. Joko puolsi tai veteli ja toisessa ratti oli lisäksi vinossa. Säädön jälkeen jopa tuo F10 on ollut oikein hyvä ajaa 18" rf-continentaleilla.Mark kirjoitti:Enpä usko, että BMW päästää autoa liukuhihnalta ulos väärillä kulmilla.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Usko vaan, rahdissa voi mennä ja mulla tehtiin kulmien säätö takuuseen, olivat vinksallaan.Mark kirjoitti:Enpä usko, että BMW päästää autoa liukuhihnalta ulos väärillä kulmilla. Ja paineen on ohjeiden mukaiset.
vm. 2005 156 Romeo kulkee kuin sukkasillaan "Continental" suoraan kuin juna. Aivan sama millainen tie.
Runflat renkaat on paskat eikä toimi suomettuneilla kinttupoluilla.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 125
- Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
- Auto: G31 540i xDrive Msport
Mikä logiikka on laittaa "kovat" paineet runcrappeihin, kun niiden ominaisuus on jo lähtökohtaisesti olla kovat, jäykät etc.
Oman kokemuksen mukaan (ja omaan makuun) ajettavuus parani, kun päinvastoin laskin paineita alaspäin kolmesta barista about sinne tehtaan suosituksiin.
Mulla on tossa F30 xdrivessä edessä 225 ja takana 255 leveät/kapeat 'crapit ja 3bar lähestyvät paineet ei kyllä toiminu ollenkaan. Jousituskaan ei enää hanskaa painavaa kumi/vanne -yhdistelmää kovilla paineilla, vaan menettää kontaktin tiehen todella herkästi. Tämä tulee välittömästi ilmi hiekkatiellä, missä on vähänkään nimismiehen kiharaa tai kuoppia.
Pitäis varmaan nyt oikein punnita toi takakiekko, menisköhän sinne 30kg lähelle ja kun koko on kuitenkin maltillinen 18".
Löysärunkoisilla tavallisilla nastarenkailla olen sitten haarukoinut paineet sinne kolmeen baariin. Renkaanvaihto ei kuitenkaan, eikä tietenkään, poista tuuliherkkyyttä. Ei F30 ole mikään matka-auto, se on koko ajan vähän hermostuneen oloinen renkaista riippumatta.
Huollossa pyysin suuntaamaan kulmat, mutta olivat kuulemma "ok" ja kommentit koeajon jälkeen "tämmösiä nämä ovat".
Oman kokemuksen mukaan (ja omaan makuun) ajettavuus parani, kun päinvastoin laskin paineita alaspäin kolmesta barista about sinne tehtaan suosituksiin.
Mulla on tossa F30 xdrivessä edessä 225 ja takana 255 leveät/kapeat 'crapit ja 3bar lähestyvät paineet ei kyllä toiminu ollenkaan. Jousituskaan ei enää hanskaa painavaa kumi/vanne -yhdistelmää kovilla paineilla, vaan menettää kontaktin tiehen todella herkästi. Tämä tulee välittömästi ilmi hiekkatiellä, missä on vähänkään nimismiehen kiharaa tai kuoppia.
Pitäis varmaan nyt oikein punnita toi takakiekko, menisköhän sinne 30kg lähelle ja kun koko on kuitenkin maltillinen 18".
Löysärunkoisilla tavallisilla nastarenkailla olen sitten haarukoinut paineet sinne kolmeen baariin. Renkaanvaihto ei kuitenkaan, eikä tietenkään, poista tuuliherkkyyttä. Ei F30 ole mikään matka-auto, se on koko ajan vähän hermostuneen oloinen renkaista riippumatta.
Huollossa pyysin suuntaamaan kulmat, mutta olivat kuulemma "ok" ja kommentit koeajon jälkeen "tämmösiä nämä ovat".
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 132
- Liittynyt: 15 Marras 2012, 23:14
- Auto: BMW 318dA LCI 2009
Oman kokemukseni mkaan runflat-talvirenkaat (Hakkapeliitat) toimivat oikein hyvin.
Kesärenkaissa (Michelin) on uraherkkyyttä, ja olinkin aluksi valmis vaihtamaan rf:t tavallisiin kumeihin mahdollisimman pian. Mutta aika pian noihin runflateihinkin tottui, eikä vetelyyn nykyään kiinnitä juurikaan huomiota.
Ja mannermaalla urattomilla teillä rf:t ovat vallan erinomaiset.
Kun vaihdatin ensimmäisen kerran talvirenkaat kesärenkaisiin, auto oli todella hankala ajettava ja lisäksi tärisi tyhjäkäynnillä kuin paraskin traktori. Kävi ilmi, että takarenkaiden aurauskulmissa oli paljonkin heittoa. Sen jälkeen olen myös aina renkaiden vaihdon yhteydessä tasapainotuttanut renkaat. Siitä pitäen ovat kesärenkaatkin toimineet olosuhteisiin nähden hyvin. Tuota uraherkkyyttä toki ilmenee, eikä siitä taida Suomen teillä eroon päästäkään. Mutta kuten todettua, siihenkin on jo sillä tavall tottunut, ettei siihen juurikaan kiinnitä huomiota.
Kesärenkaissa (Michelin) on uraherkkyyttä, ja olinkin aluksi valmis vaihtamaan rf:t tavallisiin kumeihin mahdollisimman pian. Mutta aika pian noihin runflateihinkin tottui, eikä vetelyyn nykyään kiinnitä juurikaan huomiota.
Ja mannermaalla urattomilla teillä rf:t ovat vallan erinomaiset.
Kun vaihdatin ensimmäisen kerran talvirenkaat kesärenkaisiin, auto oli todella hankala ajettava ja lisäksi tärisi tyhjäkäynnillä kuin paraskin traktori. Kävi ilmi, että takarenkaiden aurauskulmissa oli paljonkin heittoa. Sen jälkeen olen myös aina renkaiden vaihdon yhteydessä tasapainotuttanut renkaat. Siitä pitäen ovat kesärenkaatkin toimineet olosuhteisiin nähden hyvin. Tuota uraherkkyyttä toki ilmenee, eikä siitä taida Suomen teillä eroon päästäkään. Mutta kuten todettua, siihenkin on jo sillä tavall tottunut, ettei siihen juurikaan kiinnitä huomiota.
Mulla on ollut vuokra-autoina käytössä sekä F30 että F31, ja kun vertaan niitä omaan F34:ään, niin olen havainnut saman. Eihän toi F30/31 mikään mahdoton ole, mutta niihin nähden F34 menee maantiellä kuin juna ja ajaminen on todella rentoa. Tähän vaikuttanee pidemmän akselivälin ohella neliveto, sensodrive ohjaus ja suurempi paino, kääntöpuolina ovat varsin iso kääntösäde ja suurempi kulutus varsinkin takavetoiseen F30/31:een verrattuna.Seppo(nimi muutettu) kirjoitti:Ei F30 ole mikään matka-auto, se on koko ajan vähän hermostuneen oloinen renkaista riippumatta.
Runflateistä olen ollut tähän asti samaa mieltä mitä tässä ja monessa muussakin ketjussa on kirjoitettu. Ilmeisesti niissäkin on kuitenkin eroja, koska mulla on alkuperäisasennuksena Contin 18" 225/55 runflatit ja F34 menee niillä suoraan ilman vetelyitä. Olin tästä positiivisesti yllättynyt aiemman X1:n jälkeen, joka tuntui lähtevän rtf:llä käsistä vaikka neliveto olikin. Kun vaihdoin siihen normirenkaat parani auton ajettavuus radikaalisti.
Olin jo valinnut tähänkin nykyiseenkin normaalirenkaat, mutta kävi ilmi, että niitä ei oikein ole tuossa vakiokoossa. Kesän aikana tuli 9 tkm eikä rtffät harmita enää lainkaan. Ääntä toki Conteissakin piisaa vaikka F34 on ehkä hieman sedania ja farkkua hiljaisempi; vaihdoin jokin aika sitten alle Goodyearin uudet 17" kitkat ja auto muuttui samalla todella hiljaiseksi.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
Samaa mieltä. Itsellä edessä 2,4 ja takana 2,9. Erityisesti eturenkaiden paineenalennus auttoi oleellisesti.Seppo(nimi muutettu) kirjoitti:Mikä logiikka on laittaa "kovat" paineet runcrappeihin, kun niiden ominaisuus on jo lähtökohtaisesti olla kovat, jäykät etc.
Oman kokemuksen mukaan (ja omaan makuun) ajettavuus parani, kun päinvastoin laskin paineita alaspäin kolmesta barista about sinne tehtaan suosituksiin.
Itse vaihdoin talvirenkaat(Michelin) 17 tuumaisiin ja taakse kovat paineet (2,8) ja edessä taas 2,5 . En ole huomannut mitään erityistä ongelmaa sivutuulen kanssa.Seppo(nimi muutettu) kirjoitti:Löysärunkoisilla tavallisilla nastarenkailla olen sitten haarukoinut paineet sinne kolmeen baariin. Renkaanvaihto ei kuitenkaan, eikä tietenkään, poista tuuliherkkyyttä. Ei F30 ole mikään matka-auto, se on koko ajan vähän hermostuneen oloinen renkaista riippumatta.
- GTA1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 275
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
- Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport
Tänään vaihdoin 10tkm ajetut 19" runflätit talvirenkaisiin jotka on NRF nasta contilice contact 235/45?R18. RF;ät on jo selkeästi muuttuneet uraherkiksi ja muutenkin levottomiksi. Vaikka en talvirenkailla äsken ajanutkaan kuin alle 10km niin positiivisen eron huomas. Ei enää vetelyä ja rauhattomuutta. Äänimaailmakaan ei juuri muuttunut paitsi ihan hiljaa rullatessa kuuluu vaimea nastojen rapina.
Juuri tuli vaihdetuksi F30:n alta Pirellin 225/50-17 RF-kesärenkaat Continentalin 205/60-16 normi-IceContacteihin. Johtuuko sitten renkaiden kokoerosta vai runflat/non-runflat-erosta, joka tapauksessa tuntuu siltä kuin alla olisi aivan eri auto! Pirelleillä auton ratista sai pitää kaksin käsin kiinni, ettei urat olisi heittäneet pöheikköön kun taas nyt riittää yhden käden kevyt ohjailu. Nyt ei urat tunnu yhtään. Edellisen kanssa siis Pirelleistä täysin samaa mieltä!
Pirellit on huonot, mutta en halua luopua runflat-ominaisuudesta, joten onko hyvää RF-rengasta olemassa joka ei vetele?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Michelin PRIMACY HP ja Good Year Effient Grip oman kokemuksen mukaan parhaimmat RFT:t. Vetelee vähemmän, mutta ei ne tavallisille kumeille pärjää!salmol kirjoitti:Pirellit on huonot, mutta en halua luopua runflat-ominaisuudesta, joten onko hyvää RF-rengasta olemassa joka ei vetele?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Varmaan profiilikin vaikuttaa ja uutena vielä RT:t jotenkin siedettävät. Mutta kun kuluneet niin ovat kyllä aidosti paskat Suomen teillä. Nyt kun ovat vielä kunnostautuneet urapaikkauksissakin tekemään melkosia glimppejä. Siihen kun ajaa vähän huolimattomasti niin jo taas tempoillaan.
Talvikumit olen aina laittanut normeina ja autot olleet hyviä ajaa. Tehtaan kesäkumit olen ajanut loppuun ja sitten non-RF:t alle. Muutos on huomattava. Jos sitten menee rengas pahassa paikassa niin tiepalvelusta tarvittaessa jeesiä.
-p
Talvikumit olen aina laittanut normeina ja autot olleet hyviä ajaa. Tehtaan kesäkumit olen ajanut loppuun ja sitten non-RF:t alle. Muutos on huomattava. Jos sitten menee rengas pahassa paikassa niin tiepalvelusta tarvittaessa jeesiä.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 132
- Liittynyt: 15 Marras 2012, 23:14
- Auto: BMW 318dA LCI 2009
Minulla on E90:ssä kesärenkaina Michelinit. Nyt, kun ensi kevääksi pitää hankkia uudet kumit, olen ajatellut kokeilla juuri noita Goodyeareja.J1978 kirjoitti: Michelin PRIMACY HP ja Good Year Effient Grip oman kokemuksen mukaan parhaimmat RFT:t. Vetelee vähemmän, mutta ei ne tavallisille kumeille pärjää!
Michelinit vetelevät urissa, mutta kuiten toisaalla jo kirjoitinkin, aika nopeasti runflatien käyttäytymiseen kuitenkin tottui. Suomen ulkopuolella runflatit ovat mitä mainioimmat, eikä tarvitse pelätä renkaan räjähtämistä. Minulla on kesärenkaissa oletusarvoa korkeammat paineet 2,5 ja 2,8.