Miksi ostaa kallis BMW, jos ei välitä auton parhaista ominaisuuksista juurikin hyvillä renkailla.
Kikkaillaan RF-kumeilla ja kovilla paineilla. Kumitkin pitäisi saada halvalla. Samaan pääsee ostamalla "halpa Toyota". Sitä joko haluaa laatua tai sitten ei. KELE
Runflat-kumit
Itsellä autossa alla nyt Nokian R kitkat run flattina(225-55-17), ja en pidä niitä erityisen hiljaisina. Oletin että oisivat, mutta pitäis kait kitkatkin olla normikumit jotta hiljaiseksi auto muuttuisi..
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- ollibeib
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03 Elo 2012, 13:19
- Auto: i3 REX 94Ah -18
R25/3 vm. -54 ja R90S vm. -76.
Totta kai pitävät meteliä kun kova vahvike ottaa ja välittää tärinät ihan eri tavalla aina ohjaamoon asti. Kaikki nykyiset run-flat -tekniikat kärsivät samasta ongelmasta, tämän toki tietänet.
Tuli aikamoinen ero omassa, lähinnä ajettavuudessa. Tuonti-X1:ssä oli Dunlopin all-season -kitkat (keskieuroopan) ja kaiken kukkuraksi run-flatit. Oi sitä ulinan määrää. Vaihdoin Pirellin nastat, tavalliset kumit. Vaikka Pirellit ovatkin testien mukaan äänekkäät nastarenkaiksi, ovat silti pehmeämmät, hiljaisemmat, epävelelevämmät sekä miellyttävämmät kuin nuo edellä mainitut kuivalla +5°C asfaltilla (johon olivat tiedettävästi suunnitellut...).
Kuten aiemmin mainittu, "parhaan" run-flat -renkaan tittelin ajetuista RFT kumeista annan myös Michelin Primacy HP:lle. Oli E87:ssa alla hetken (n. 500km), eivät olleet niin pahat kuin alkuperäisrenkaat (Continental) tai Nokian R RFT kitkat (225/45/R17 kaikki).
Tuli aikamoinen ero omassa, lähinnä ajettavuudessa. Tuonti-X1:ssä oli Dunlopin all-season -kitkat (keskieuroopan) ja kaiken kukkuraksi run-flatit. Oi sitä ulinan määrää. Vaihdoin Pirellin nastat, tavalliset kumit. Vaikka Pirellit ovatkin testien mukaan äänekkäät nastarenkaiksi, ovat silti pehmeämmät, hiljaisemmat, epävelelevämmät sekä miellyttävämmät kuin nuo edellä mainitut kuivalla +5°C asfaltilla (johon olivat tiedettävästi suunnitellut...).
Kuten aiemmin mainittu, "parhaan" run-flat -renkaan tittelin ajetuista RFT kumeista annan myös Michelin Primacy HP:lle. Oli E87:ssa alla hetken (n. 500km), eivät olleet niin pahat kuin alkuperäisrenkaat (Continental) tai Nokian R RFT kitkat (225/45/R17 kaikki).
muutaman kk odottelun jälkeen tuli uusi 518d pihaan, mahtavan näköinen laite. 2tkm ajelin ja ihmettelin koko ajan auton järkyttävää sisämelua jo 50 vauhdissa kun tilasin nimenomaan vakiokoon kitkoilla mukavuuden takia. Rengaspaineita kokeiltu useita, ei vaikutusta. Äsken kävin sitten tallilla tutkimassa renkaita ja selvisihän se syykin sieltä. Nokian hakkapeliitta r2 ja 97r frt eli runflatit. Jututin tallilla taksikuskia jolla bemari alla ja hän vahvisti että heille ei tule yhtiäkään runflattejä enää alle. Huomenna rengasliikkeeseen vaihtamaan autokauppiaan laskuun tavallisia todnäk continentaleja koska niistä on kokemusta mukavina renkaina. En suosittele kyllä kellekkään kun pilaavat mukavan auton enkä muista että itelläni olis koskaan puhjennut rengas.Mark kirjoitti:Moro !
Jos ostat uutta biiliä valitse ihmeessä tavalliset kumit.
Nää Pirellit runflatit on aivan paskat. 400-sarjan auto hakee kaikki urat ja on meluisa.
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
Itselle tuli kans auton mukana originaalit rft kesärenkaat. Kyllähän noilla ajelee, mutta ovat sateella varsin liukkaat, mikä ei välttämättä ole aina huono asia
Kun ne aikanaan tulee ajettua loppuun hankin kyllä tavalliset renkaat.
Kun ne aikanaan tulee ajettua loppuun hankin kyllä tavalliset renkaat.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 06 Marras 2011, 00:40
- Auto: BMW X5 E70 4.0d
ex BMW F10 530 da
Tänään tuli laitettua f10 530d:n alle kesäkumit Bridgestone Potenza RE050A rf:t edessä 245/40 R 19 ja takana 275/35 R 19, renkaat tulivat vanteiden mukana käytettynä. Auton kuljettajan puoleisessa ovessa ilmoitetaan rengaspaineiksi kolmelle hengelle eteen 2.0 ja taakse 2.3, kuulostaa aika matalilta. Onko kokemuksia samasta rengaskoosta?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 43
- Liittynyt: 05 Elo 2010, 18:32
- Auto: F30 335iA Sport 2012
- Paikkakunta: Luxembourg
Mulla on F30:ssa kaksi sarjaa RunFlateja enkä oikeastaan osaa niistä valittaa. Talvirenkaina on Pirellin 225/45/R18 95V W240 Sottozerot ja kesärenkaina saman valmistajan 225/45/R18 91Y Cinturato P7:t. Molemmat toimivat Keski-Euroopan tasaisilla asfalteilla ihan mainiosti ja autobahnilla on turvallisempi olo +200 km/h vauhdeissa kun tietää ettei rengas mahdollisesti puhjetessaan mene heti ihan flätiksi. Voi olla että kyse on vain psykologiasta, mutta ei siitä varmaan haittaakaan ole.
Viime kesänä suorastaan pelkäsin tulla ekaa kertaa Suomeen noilla kesärenkailla kun olin lukenut toinen toistaan kauheampia juttuja uravetelyistä. En huomannut juuri mitään ongelmia neljän viikon aikana vaikka aika uraisiakin teitä tuli koluttua. Itse asiassa, kun tarkemmin miettii, voi jopa ajatella että renkaan tuleekin antaa informaatiota tien pinnasta joten ehkä pieni vetely urissa voi olla hyväksikin.
Viime kesänä suorastaan pelkäsin tulla ekaa kertaa Suomeen noilla kesärenkailla kun olin lukenut toinen toistaan kauheampia juttuja uravetelyistä. En huomannut juuri mitään ongelmia neljän viikon aikana vaikka aika uraisiakin teitä tuli koluttua. Itse asiassa, kun tarkemmin miettii, voi jopa ajatella että renkaan tuleekin antaa informaatiota tien pinnasta joten ehkä pieni vetely urissa voi olla hyväksikin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Sama koko itsellä. Pidän edessä 2,6 ja takana 2,8. Ajelen pääsääntöisesti yksin.tomtom kirjoitti:Tänään tuli laitettua f10 530d:n alle kesäkumit Bridgestone Potenza RE050A rf:t edessä 245/40 R 19 ja takana 275/35 R 19, renkaat tulivat vanteiden mukana käytettynä. Auton kuljettajan puoleisessa ovessa ilmoitetaan rengaspaineiksi kolmelle hengelle eteen 2.0 ja taakse 2.3, kuulostaa aika matalilta. Onko kokemuksia samasta rengaskoosta?
Enemmänkin voi pitää, mutta sitten rupeaa jo käymään mukavuuden päälle.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Tätä minäkin haluaisin muistuttaa. Ajelin kesällä Saksan ja Espanjan sileitä teitä 18-tuumaisilla ja 19-tuumaisilla RF-renkailla ja nautin suunnattomasti. Rengasmelukin oli melko olematonta. Ajokkeina olivat F20 ja F30. F30 sport-ohjauksella ja sekarengastuksella oli niin nautinnollinen ja johdonmukainen ajettava, etten edes osannut kaivata parempaa.kaius kirjoitti:Mulla on F30:ssa kaksi sarjaa RunFlateja enkä oikeastaan osaa niistä valittaa. Talvirenkaina on Pirellin 225/45/R18 95V W240 Sottozerot ja kesärenkaina saman valmistajan 225/45/R18 91Y Cinturato P7:t. Molemmat toimivat Keski-Euroopan tasaisilla asfalteilla ihan mainiosti ja autobahnilla on turvallisempi olo +200 km/h vauhdeissa kun tietää ettei rengas mahdollisesti puhjetessaan mene heti ihan flätiksi. Voi olla että kyse on vain psykologiasta, mutta ei siitä varmaan haittaakaan ole.
Viime kesänä suorastaan pelkäsin tulla ekaa kertaa Suomeen noilla kesärenkailla kun olin lukenut toinen toistaan kauheampia juttuja uravetelyistä. En huomannut juuri mitään ongelmia neljän viikon aikana vaikka aika uraisiakin teitä tuli koluttua. Itse asiassa, kun tarkemmin miettii, voi jopa ajatella että renkaan tuleekin antaa informaatiota tien pinnasta joten ehkä pieni vetely urissa voi olla hyväksikin.
Jos runflat-renkaat oikeasti olisivat huonot, ei maailman yksi suurimmista autotehtaista koskisi niihin kepilläkään. Syyllinen huonoon ajokokemukseen RF-kumeilla on suomalainen poliittinen järjestelmä, nastarenkaat ja arktinen ilmasto. Tiet ovat nykyisin niin rupisia, kuoppaisia ja uraisia, ettei niillä voi yksinkertaisesti nauttia ajamisesta millään autolla.
Harkitsen vahvasti siirtymistä halvemman hintaluokan autoon, koska BMW:n hyvät ominaisuudet menevät Suomessa suurelta osin hukkaan. Tehoa ja varusteita saa perusautoistakin nykyisin. BMW:n tai jonkun muun laatuauton voi sitten vuokrata kätevästi ulkomaisilta lentokentiltä ja hyödyntää ominaisuuksia paremmin. Suomessa BMW-kuski kärsii vielä lisäksi parkkihalliterroristeista, jotka kolhivat ovia nähdessään vieressä omaa autoaan kalliimman auton. Puhumattakaan siitä, ettei BMW-kuljettajille anneta Suomessa tilaa kaistaa vaihtaessa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
"Jos runflat-renkaat oikeasti olisivat huonot, ei maailman yksi suurimmista autotehtaista koskisi niihin kepilläkään. Syyllinen huonoon ajokokemukseen RF-kumeilla on suomalainen poliittinen järjestelmä, nastarenkaat ja arktinen ilmasto. Tiet ovat nykyisin niin rupisia, kuoppaisia ja uraisia, ettei niillä voi yksinkertaisesti nauttia ajamisesta millään autolla.
Harkitsen vahvasti siirtymistä halvemman hintaluokan autoon, koska BMW:n hyvät ominaisuudet menevät Suomessa suurelta osin hukkaan. Tehoa ja varusteita saa perusautoistakin nykyisin."
Höpsis. Saksa oli ensimmäisten maitten joukossa, jossa BMW taipui kuluttajien reklamaatioihin kelvottomista run-flateista ja tavalliset renkaat palautettiin vaihtoehdoksi.
Harkitse mielummin vaikkapa e65 tai F01 ostamista. Niillä ajaminen on mukavaa, vaikka tie olisi kuinka huono ja alla voi pyöriä mikä tahansa rengas
300-sarja ja run-flat on yhdistelmänä kaikkein kamalin, mitä BMW tarjoaa..,
Harkitsen vahvasti siirtymistä halvemman hintaluokan autoon, koska BMW:n hyvät ominaisuudet menevät Suomessa suurelta osin hukkaan. Tehoa ja varusteita saa perusautoistakin nykyisin."
Höpsis. Saksa oli ensimmäisten maitten joukossa, jossa BMW taipui kuluttajien reklamaatioihin kelvottomista run-flateista ja tavalliset renkaat palautettiin vaihtoehdoksi.
Harkitse mielummin vaikkapa e65 tai F01 ostamista. Niillä ajaminen on mukavaa, vaikka tie olisi kuinka huono ja alla voi pyöriä mikä tahansa rengas
300-sarja ja run-flat on yhdistelmänä kaikkein kamalin, mitä BMW tarjoaa..,
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Onko mitään estettä vaihtaa RF-renkaat tavallisiin samalla vanteella? Tuli vaihdettua kesärenkaat alle, jos vaikka näin karkean tien aikaan kuluisivat sopivasti, että pääsisi ostamaan kunnolliset ja ennen kaikkea hiljaisemmat kumit alle..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Näin juuri olen itse tehnyt. En ole koskaan missään törmännyt että ei voisi. Ajoin toisesta autosta runflatit loppuun ja tavalliset tilalle samoille vanteille. Todella iso muutos. Toisen auton kanssa joutuu vielä sietämään tämän kesän ennen kuin saa siittä nuo runflatit kulutettua vaihtokuntoon.Petteri75 kirjoitti:Onko mitään estettä vaihtaa RF-renkaat tavallisiin samalla vanteella? Tuli vaihdettua kesärenkaat alle, jos vaikka näin karkean tien aikaan kuluisivat sopivasti, että pääsisi ostamaan kunnolliset ja ennen kaikkea hiljaisemmat kumit alle..
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
- Auto: X5 45e
Petteri75 kirjoitti:Onko mitään estettä vaihtaa RF-renkaat tavallisiin samalla vanteella? Tuli vaihdettua kesärenkaat alle, jos vaikka näin karkean tien aikaan kuluisivat sopivasti, että pääsisi ostamaan kunnolliset ja ennen kaikkea hiljaisemmat kumit alle..
Eipä rft-kumien vaihto tavallisiin ole mitään estettä, siis kun on auton jo hankkinut, kun tilaa uuden, hinnastosta kyllä selviää mille vanteelle voi tavallisenkin renkaan valita. Älä huoli kyllä ne näillä nastojen raiskaamilla teillä kuluu liiankin joutuin...mutta se kait ihmisillä toiveena onkin että äkkiä kuluis kelvotomiksi:tong:
niin kuin jatkossakin...tieverkon korjausvelka on yli miljardin, eipä ihme kun talvella laitetaan nastojen edesauttamuksella koko tieinfra täysin pilalle...saapa siihen rahaa syytää, mutta se raha ei kauaa näy. Tällaistapa se kolhoosi hommissa yleensä on, toiset hajottaa, toiset korjaa ja kaikki häviävät
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Mun nykyisen käsityksen mukaan normaalit renkaat voi laittaa ihan millaisille bemun omille vanteilla vaan ikinä tahtoo. Ei tarvi olla ne mitkä hinnaston mukaan on nimetty normikumien kavereiksi. Ne on vaan ne koot ja mallit, missä saat normaalit kumit jo tehtaalta. Ei se tarkoita sitä, että muille alkuperäisvanteille ei kävisi normaalit kumit.rusticolus kirjoitti:Petteri75 kirjoitti:Onko mitään estettä vaihtaa RF-renkaat tavallisiin samalla vanteella? Tuli vaihdettua kesärenkaat alle, jos vaikka näin karkean tien aikaan kuluisivat sopivasti, että pääsisi ostamaan kunnolliset ja ennen kaikkea hiljaisemmat kumit alle..
Eipä rft-kumien vaihto tavallisiin ole mitään estettä, siis kun on auton jo hankkinut, kun tilaa uuden, hinnastosta kyllä selviää mille vanteelle voi tavallisenkin renkaan valita. Älä huoli kyllä ne näillä nastojen raiskaamilla teillä kuluu liiankin joutuin...mutta se kait ihmisillä toiveena onkin että äkkiä kuluis kelvotomiksi:tong:
niin kuin jatkossakin...tieverkon korjausvelka on yli miljardin, eipä ihme kun talvella laitetaan nastojen edesauttamuksella koko tieinfra täysin pilalle...saapa siihen rahaa syytää, mutta se raha ei kauaa näy. Tällaistapa se kolhoosi hommissa yleensä on, toiset hajottaa, toiset korjaa ja kaikki häviävät
Viimeksi muokannut J1978, 21 Maalis 2015, 11:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Jep nimenomaan saksassa jo E90/E91 LCI:n aikaan tuli tavalliset kumit tarjolle vaihtoehdoiksi tehdastilauksen yhteydessä. Syy oli nimenomaan saksalaiskuljettajien reklamaatiot rft-renkaiden epämukavuudesta. Tästä on ollut mm. autolehdissä ja netissä monta monta juttua. Täällä tuo mahdollisuus tuli vasta sitten, kun tuli F-sukupolven autot 3-sarjaan. Pahin tuo run flat on käyttäjien mukaan juuri 1- ja 3-sarjoissa ja F-sukulpolvea edeltäneissä malleissa. Olisko sitten noiden edellisen sukupolvien ykkös- ja kolmossarjojen raidelevys tai joku muu asia alustassa se juttu, että miksi ne tuntuu täällä suomessa niin hirveän epämukavilta sekä huonoilta. Uudemmat toimii paremmin, joko kumit on kehittyneet ja/tai alustat. Raideleveys on ainakin isompi.Juha kirjoitti:"Jos runflat-renkaat oikeasti olisivat huonot, ei maailman yksi suurimmista autotehtaista koskisi niihin kepilläkään. Syyllinen huonoon ajokokemukseen RF-kumeilla on suomalainen poliittinen järjestelmä, nastarenkaat ja arktinen ilmasto. Tiet ovat nykyisin niin rupisia, kuoppaisia ja uraisia, ettei niillä voi yksinkertaisesti nauttia ajamisesta millään autolla.
Harkitsen vahvasti siirtymistä halvemman hintaluokan autoon, koska BMW:n hyvät ominaisuudet menevät Suomessa suurelta osin hukkaan. Tehoa ja varusteita saa perusautoistakin nykyisin."
Höpsis. Saksa oli ensimmäisten maitten joukossa, jossa BMW taipui kuluttajien reklamaatioihin kelvottomista run-flateista ja tavalliset renkaat palautettiin vaihtoehdoksi.
Harkitse mielummin vaikkapa e65 tai F01 ostamista. Niillä ajaminen on mukavaa, vaikka tie olisi kuinka huono ja alla voi pyöriä mikä tahansa rengas
300-sarja ja run-flat on yhdistelmänä kaikkein kamalin, mitä BMW tarjoaa..,
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
- Auto: X5 45e
Tätä juuri tarkoitin, kun on jo hankkinut auton, rf tai normaaleilla, silloinhan ollaan jo viestini ensimmäisen rivin ensimmäisessä osiossa....eli valinta on vapaa.J1978 kirjoitti:Mun nykyisen käsityksen mukaan normaalit renkaat voi laittaa ihan millaisille bemun omille vanteilla vaan ikinä tahtoo. Ei tarvi olla ne mitkä hinnaston mukaan on nimetty normikumien kavereiksi. Ne on vaan ne koot ja mallit, missä saat normaalit kumit jo tehtaalta. Ei se tarkoita sitä, että muille alkuperäisvanteille ei kävisi normaalit kumit.rusticolus kirjoitti:Petteri75 kirjoitti:Onko mitään estettä vaihtaa RF-renkaat tavallisiin samalla vanteella? Tuli vaihdettua kesärenkaat alle, jos vaikka näin karkean tien aikaan kuluisivat sopivasti, että pääsisi ostamaan kunnolliset ja ennen kaikkea hiljaisemmat kumit alle..
Eipä rft-kumien vaihto tavallisiin ole mitään estettä, siis kun on auton jo hankkinut, kun tilaa uuden, hinnastosta kyllä selviää mille vanteelle voi tavallisenkin renkaan valita. Älä huoli kyllä ne näillä nastojen raiskaamilla teillä kuluu liiankin joutuin...mutta se kait ihmisillä toiveena onkin että äkkiä kuluis kelvotomiksi:tong:
niin kuin jatkossakin...tieverkon korjausvelka on yli miljardin, eipä ihme kun talvella laitetaan nastojen edesauttamuksella koko tieinfra täysin pilalle...saapa siihen rahaa syytää, mutta se raha ei kauaa näy. Tällaistapa se kolhoosi hommissa yleensä on, toiset hajottaa, toiset korjaa ja kaikki häviävät
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 135
- Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35
Laitoin kesäpyörät alle uuteen F10:in ja kyseessä alkuperäinen BMW 18" kevytmetallivanne V-spoke 328 (2K2). Pyörät tulivat alkuperäisen 17" tilalle liikkeestä. Liike on laittanut vanteille Continental ContiSportContact 5 -renkaat tyyppiä 245/45 R 18 Y XL. Mistään en löydä Run Flatiin viittaavaa merkintää. Tuo XL tulee sanoista Extra Load. Mutta onko sama kuin Run Flat? Itselläni on ollut aina Run Flatit alla ja olen pitänyt niistä.
Jos jollekin teistä on viime aikoina tullut F10/F11 18" pyörillä tehtaalta, mitä rengasta ovat käyttäneet?
Jos jollekin teistä on viime aikoina tullut F10/F11 18" pyörillä tehtaalta, mitä rengasta ovat käyttäneet?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Kyllä runflateissa aina sen kertova merkintä on. Tuo XL viittaa kantavuuteen.SportySedan kirjoitti:Laitoin kesäpyörät alle uuteen F10:in ja kyseessä alkuperäinen BMW 18" kevytmetallivanne V-spoke 328 (2K2). Pyörät tulivat alkuperäisen 17" tilalle liikkeestä. Liike on laittanut vanteille Continental ContiSportContact 5 -renkaat tyyppiä 245/45 R 18 Y XL. Mistään en löydä Run Flatiin viittaavaa merkintää. Tuo XL tulee sanoista Extra Load. Mutta onko sama kuin Run Flat? Itselläni on ollut aina Run Flatit alla ja olen pitänyt niistä.
Jos jollekin teistä on viime aikoina tullut F10/F11 18" pyörillä tehtaalta, mitä rengasta ovat käyttäneet?
Millä tavalla olet pitänyt runflateista???
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 135
- Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35
Tai sanotaanko etten itse ole havainnut mitään negatiivista niissä. Onhan tuo myös turvallisuuskysymys sekä jos sattuu renkasrikko niin pystyy jatkamaan.Juha kirjoitti:Kyllä runflateissa aina sen kertova merkintä on. Tuo XL viittaa kantavuuteen.SportySedan kirjoitti:Laitoin kesäpyörät alle uuteen F10:in ja kyseessä alkuperäinen BMW 18" kevytmetallivanne V-spoke 328 (2K2). Pyörät tulivat alkuperäisen 17" tilalle liikkeestä. Liike on laittanut vanteille Continental ContiSportContact 5 -renkaat tyyppiä 245/45 R 18 Y XL. Mistään en löydä Run Flatiin viittaavaa merkintää. Tuo XL tulee sanoista Extra Load. Mutta onko sama kuin Run Flat? Itselläni on ollut aina Run Flatit alla ja olen pitänyt niistä.
Jos jollekin teistä on viime aikoina tullut F10/F11 18" pyörillä tehtaalta, mitä rengasta ovat käyttäneet?
Millä tavalla olet pitänyt runflateista???