Onko kokemuksia kehutusta Kiinalaisesta..vai sopiiko unohtaa saman tien??
http://www.vannetukku.fi/greenmax-uhp-t ... 43899.html
Uskaltaisko kokeilla 2006 E61 dieselin alle... !?!
Jussi
Onko kokemusta :Linglong GreenMax UHP TM-testisensaatio!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 06 Loka 2014, 23:22
- Auto: F10 530d xDrive
Ex: E81 120d - Paikkakunta: Espoo
Olikos se tämä rengas joka myöhemmin tehdyssä testissä reputti ihan tyystin? Joku TM/Tullilasin yllätysmenestyjä todettiin X kesää myöhemmin muuttuneen täysin siitä menestyneestä renkaasta.
Itse uskaltauduin "testimenestyksen" (TM:ssä kaksi tähteä viidestä...) ja positiivisten nettikommenttien perusteella nämä tilaamaan, ajatuksena säästää muutama satanen. 18" merkkirengaskierros on kuitenkin melkoisen hintainen, mutta turhempaan en olekaan sitten koskaan rahaani käyttänyt.
Kaarreominaisuudet olivat kuivallakin asvaltilla lähinnä pelottavan ja naurettavan välillä. Rengas oli veltto, kuin kitkarengas, eli ei mistään kotoisin ajettavuudeltaan. Vaihtuivatkin sitten oikeisiin renkaisiin parin päivän päästä.
Jos tämä oma kokemus estää jotain muuta tekemästä samaa virhettä, niin hyvä niin.
Kaarreominaisuudet olivat kuivallakin asvaltilla lähinnä pelottavan ja naurettavan välillä. Rengas oli veltto, kuin kitkarengas, eli ei mistään kotoisin ajettavuudeltaan. Vaihtuivatkin sitten oikeisiin renkaisiin parin päivän päästä.
Jos tämä oma kokemus estää jotain muuta tekemästä samaa virhettä, niin hyvä niin.
Itse kanssa ostin joskus nuukuuksissani kinkkirenkaat ja virheostos oli. Kuluttivat löpöä paljon enemmän kuin edelliset Nokian renkaat. Kulutuserolla olisi ostanut paremmat renkaat. Mutta kaupan päälle tuli kuitenkin umpisurkeat ja jopa vaaralliset ajo-ominaisuudet.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Mulla on talvikitkoina Pirellin Kiinassa valmistetut gummit ja
vanteina Brockin BMW replikat TUV talvi hyväksytyt vanteet.
Pari talvea on mennyt ihan OK.
vanteina Brockin BMW replikat TUV talvi hyväksytyt vanteet.
Pari talvea on mennyt ihan OK.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Mutta ne on Pirellit kuitenkin. Eri juttu kun jotkut greatwall tai vastaava kiinamerkki.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Minkähän merkkiset/malliset oli kyseessä ja mikä on paljon?Meillä vaihtui kakkosautoon (X3:een) 235/50R18 ja 255/45R18 ko. Greenmaxit,eikä mitään pahaa sanottavaa.Hiljaisetkin vielä,vaikka rengaspaineet on 3bar ympäriinsä.Eli noita Kiinankumejakin on "montaa laatua".Ei pitäisi täysin yleistää,kun nyt aiheena oli:salmol kirjoitti:Itse kanssa ostin joskus nuukuuksissani kinkkirenkaat ja virheostos oli. Kuluttivat löpöä paljon enemmän kuin edelliset Nokian renkaat.
"Onko kokemusta :Linglong GreenMax UHP TM-testisensaatio!"
Taisi olla merkki Nangkang, koko 18" (225/45?) ja monta vuotta sitten oli nuo ja voineet kehittyä paljon sen jälkeen.
Kulutti varmaan 0.5-1.0 litraa enemmän 100 kilometrillä. Kun laskee kilometrit renkaan elinaikana (40 tkm?) niin se vie löpöä 200-400 litraa enemmn kuin merkkirengas. Eli noin 300-550€. No tuolla välirahalla saa jo paremmat renkaat.
Jos haluaa pilata 60 t€ auton ajo-ominaisuudet Tokmannin renkailla, niin siitä vaan.
Kulutti varmaan 0.5-1.0 litraa enemmän 100 kilometrillä. Kun laskee kilometrit renkaan elinaikana (40 tkm?) niin se vie löpöä 200-400 litraa enemmn kuin merkkirengas. Eli noin 300-550€. No tuolla välirahalla saa jo paremmat renkaat.
Jos haluaa pilata 60 t€ auton ajo-ominaisuudet Tokmannin renkailla, niin siitä vaan.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Aivan.Minullakin oli yhdessä autossa ostettaessa täysin paskat (uudet) Goodride-kinkit.Liukkaat kuivalla,märällä hengenvaaralliset ja helvetin äänekkäätkin kaiken lisäksi.Kuin muovista olisi valmistettuja.Vaihtui viikossa Goodyearin F1:iin.salmol kirjoitti:Taisi olla merkki Nangkang
Mutta ei pidä silti yleistää,kun kyse oli noista otsikon renkaiden kokemuksista.Itse tykkään niistä ihan oikeasti,jos tuollaisina vaan pysyvät.Eikä kuluessaan muutu radikaalisti tai tule tasapainoitusongelmia.Eivätkä kulahda liian nopeasti.Ja toiset ei taas tykkää ollenkaan,kuten tuossa ylempänkin lukee.
Iltasanomien testissä on nyt tuo mainostettu vanhemman Nokia renkaan "tappaja", Triangle Ice Link -nastarengas.
Testiautona BMW 320d xDrive 2010. Testihän on normi käyttöä läpi talven.
Jälleenkerran todettu, että kesärenkailla (run flat) melua (mitattu) on tasan yhtäpaljon, kuin kiinalaisilla nastarenkailla.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1447151867308.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Testiautona BMW 320d xDrive 2010. Testihän on normi käyttöä läpi talven.
Jälleenkerran todettu, että kesärenkailla (run flat) melua (mitattu) on tasan yhtäpaljon, kuin kiinalaisilla nastarenkailla.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1447151867308.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Kaikilla meillä on kuitenkin Kiinassa valmistetut kännykät ja tietsikat... Ja mikä maa ostaa puolet maailman raaka aineista? Robootit tekevät missä vaan laatua, mutta myös sutta ellei valvonta ja viimeistely ole kondiksessa.
Suurilla tuotemerkeillä kuten esim. Apple ei ole varaa myydä sekundaa.
Suunnittelu ja testaus on sitten ihan eri asia.
Suurilla tuotemerkeillä kuten esim. Apple ei ole varaa myydä sekundaa.
Suunnittelu ja testaus on sitten ihan eri asia.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Linglongit 600tkm ajettuun W124 200 D mersuun alle, niin rupes renkaat vinkumaan kuivalla asfaltilla paikaltaan kiihdyttäessä :D Mikään sudittelupelihän toi ei tunnetusti ole hurjilla tehoillaan...
Kiinan maine kyllä paranee jatkuvasti. Vaimolla on Huawein kännykkä Honor 7, johon ollut täysin tyytyväinen. Itsekin olen huomannut tuon kaikinpuolin erinomaiseksi laitteeksi.Ricracing kirjoitti:Kaikilla meillä on kuitenkin Kiinassa valmistetut kännykät ja tietsikat... Ja mikä maa ostaa puolet maailman raaka aineista? Robootit tekevät missä vaan laatua, mutta myös sutta ellei valvonta ja viimeistely ole kondiksessa.
Suurilla tuotemerkeillä kuten esim. Apple ei ole varaa myydä sekundaa.
Suunnittelu ja testaus on sitten ihan eri asia.
Itselläni on vm. 2015 C-sarjan sedan mersu, joka on valmistettu Saksassa. Nyt jos ostaisin saman auton, se valmistettaisiin Etelä-Afrikassa. Jos haluaisin Saksassa tehdyn, pitäisi ostaa farkku.
Olen ollut autoon todella tyytyväinen ja ostaisinkin saman uudelleen, vaikka se tosiaan tehdäänkin nykyään Afrikassa.
Mutta ostaisinko Kiinassa valmistetun bemarin?
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Aidot elokuvarenkaatmasaf1 kirjoitti:Linglongit 600tkm ajettuun W124 200 D mersuun alle, niin rupes renkaat vinkumaan kuivalla asfaltilla paikaltaan kiihdyttäessä :D Mikään sudittelupelihän toi ei tunnetusti ole hurjilla tehoillaan...
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Ostin keväällä Linglong:t, kun tiesin auton lähtevän vaihtoon ja vanhat Nokian zLinet olivat sakkorajalla. Kerkesin Linglongeilla ajaa noin 2,5tkm. Koko oli 245/45R18. Paineina käytin 2,5-3,2. Koitin hakea sitä sopivaa painetta. Rengas oli lähes OK alle 80km/h nopeuksissa, mutta sitä suuremmissa nopeuksissa se oli aivan yliherkkä reagoimaan pieniinkin ohjaus liikkeisiin. Todella ärsyttävä ajettava 120km/h nopeuksissa. Paineen lasku hiukan paransi tilannetta, mutta silti todella herkkä ohjauksinen. Kaveri laittoi renkaat vanteelle ja totesi jo siinä vaiheessa, että ompa selvästi jäykempi runkoiset, kun Noksut. Voisiko johtua "ongelma" siitä...
Rengasäänet OK, samaa luokkaa, kun loppuun ajetuissa Noksuissa. Sade ominaisuudet OK ainakin, kun rengas oli aivan uusi. Sama kantavuus 100 XL oli Noksuissa ja Linglong.
Tulipahan kerran todella halppisrenkaat ostettua ja koettua. Toisten en itselleni osta (ellei ole auto juuri lähdössä vaihtoon). Aivan eriluokkaa on Nokian, Contin, Misukan, jne renkaat.
Rengasäänet OK, samaa luokkaa, kun loppuun ajetuissa Noksuissa. Sade ominaisuudet OK ainakin, kun rengas oli aivan uusi. Sama kantavuus 100 XL oli Noksuissa ja Linglong.
Tulipahan kerran todella halppisrenkaat ostettua ja koettua. Toisten en itselleni osta (ellei ole auto juuri lähdössä vaihtoon). Aivan eriluokkaa on Nokian, Contin, Misukan, jne renkaat.
Nyt on tonnin verran kokemuksia LingLongeista.
Parilla työkaverilla on ollut hyvät kokemukset niin uskalsin minäkin alle laittaa. Edeltävät olivan Kumhon KU39:it, eivät ihan lopussa mutta melkein.
Rengas reagoi ehkä hiukan hitaammin ohjaukseen kuin Kumho mutta mitään merkitystä tällä asialla ei ole. Eilen ajoin reilun sata kilsaa ukkomyräkässä ja mitään ropleemia isoissakaan vesilätäköissä ei ole.
Kuivalla motarilla ja kantateillä kulkee suuntavakaasti ja ainakaan Kumhoihin verrattuna kulutus ei ole noussut. Rengasäänistä en osaa korvakuulolla sanoa muuttuivatko mihinkään suuntaan.
Syksyn kylmiä odotellessä rengas tuntuu todella hyvältä. Lehtien testeissä saadaan varmasti hituserot kaivettua esiin mutta onko niillä reaalielämän kanssa mitään tekemistä on toinen juttu.
Parilla työkaverilla on ollut hyvät kokemukset niin uskalsin minäkin alle laittaa. Edeltävät olivan Kumhon KU39:it, eivät ihan lopussa mutta melkein.
Rengas reagoi ehkä hiukan hitaammin ohjaukseen kuin Kumho mutta mitään merkitystä tällä asialla ei ole. Eilen ajoin reilun sata kilsaa ukkomyräkässä ja mitään ropleemia isoissakaan vesilätäköissä ei ole.
Kuivalla motarilla ja kantateillä kulkee suuntavakaasti ja ainakaan Kumhoihin verrattuna kulutus ei ole noussut. Rengasäänistä en osaa korvakuulolla sanoa muuttuivatko mihinkään suuntaan.
Syksyn kylmiä odotellessä rengas tuntuu todella hyvältä. Lehtien testeissä saadaan varmasti hituserot kaivettua esiin mutta onko niillä reaalielämän kanssa mitään tekemistä on toinen juttu.
530xd
R1100GS
R80G/S
R1100GS
R80G/S
Tuohon voi tietysti olla montakin syytä. Itse ostin eka kiinankumit keväällä ja merkki oli Landsail jamasaf1 kirjoitti:Mietin tässä, että mikä ihme saa vaikka 530xd omistajan ostamaan Linglongit? Säästäminen vai? Miksei osta hiljaisimpia tai ns. premium-merkkejä, kun autokin on?
hinta 330,- alle laitettuna ja tasapainotettuna. Minulla tosin autona Audi A6, mutta hintaluokaltaan
vastaa 530:stä. Renkaista ei mitään moitittavaa, ratin takana en koe mitään eroa premium renkaisiin.
Syy miksi ostin oli se, että tuolla hinnalla voin renkaat uusia halutessani vaikka joka kevät ja jos en olisi
ollut noihin tyytyväinen, niin eipähän olis korkealta pudonnut, vaikka olis joutunut heti vaihtamaan.
Ja kyllä noilla conteilla ja misukoilla rengasmelu kasvaa, kun seisovat yhden talven ja kumi kovenee
eivätkä ne uutenakaan kovin hiljaisia ole.
Uusi rengas on aina alussa hiljainen, joten voin siis halutessani laittaa ensi keväänä taas tuoretta alle.
Mulle renkaan hiljaisuus on täällä kehä kolmosen sisällä se tärkein asia ja siksi kokeilin Landsailia.