Run flat renkaista hyvää sanottavaa.

Yleistä keskustelua renkaista ja vanteista
Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

Pannaan yksi plussa run flat renkaista. Tänä aamuna motarilla rengaspainemonitori ilmoitti, että vasen takarengas vajaa. Ajoin huoltoasemalle ja perskule, ruuvi tai naula ja vuoti kuin seula. Painetta oli se n. kilo. Heitin ilmaa renkaaseen vaikka vuoti suhisemalla kuin seula ja soitin rengasliikkeeseen jossa korjasivat renkaan kuntoon eli vanteelta pois, renkaan tarkistus ja paikkaus. Sanoivat, että sen max. 100km voi ajaa enintään 80km/h nopeudella MUTTA sen jälkeen rengas on sitten entinen eli murenee sisältä. Uusi RF olisi maksanut 384e koossa 255/40/18 ja nyt selvisi 50e paikkauksella.

Tärkeintä tässä oli se, että matka jatkui korjaamolle normaalisti ajaen, toisin kuin ei olisi normaalirenkailla jatkunut (koska mulla ei mukana kompuraa saati paikka-ainetta). Lisäksi opin sen, että kyllä se RF rengaskin kannattaa laittaa vuodosta huolimatta ilmaa täyteen, niin kestää ilman rikkoontumista korjaamolle eli pitää mennä ostamaan 12V kompura autoon.
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Olipa kallis paikkaus, minä olen selvinnyt toistaiseksi paljon halvemmalla. Mutta jos yhdestä renkastakin pyydetään tuollainen hinta niin...

http://www.rengas-online.com/cgi-bin/rs ... p=R-196485" onclick="window.open(this.href);return false;
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

xstr kirjoitti:Olipa kallis paikkaus, minä olen selvinnyt toistaiseksi paljon halvemmalla. Mutta jos yhdestä renkastakin pyydetään tuollainen hinta niin...

http://www.rengas-online.com/cgi-bin/rs ... p=R-196485" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo, hätä ei lue lakia eli otin lähimmän rengasliikkeen jonka löysin. Tosin palvelu oli nopeaa ja hyvää ja kyllä siinä se 30 minuuttia meni, kun ottivat renkaan pois autosta ja vanteelta, ja paikkasivat kunnolla + tutkivat renkaan sisäpuolen ettei ollut tullut kudos tms. vaurioita. Sitten rengas vanteelle, tasapainotus ja takas alle.

Renkaan kokohan on 255/40/18 eli sulla tuossa esimerkissä vakiokoko 225 leveenä.

Tässä oikeampi rengas http://www.rengas-online.com/cgi-bin/rs ... p=D-112512
eli se mitä tarjosivat ja jollainen on autossa abaut nyt alla. On siinä silti jo satanen renkaalla lisähintaa tosin se oli asennettuna alle eli tohon Rengas Onlinen renkaaseen tulee vielä postikulut + asennus eli senkin hinnan voi laskea sinne 350e tietämille.

Tosin en usko, että enää ostan ROF renkaita, kunhan noi kuluu veks vaikka tässä tätä casea kehuinkin.
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Mulla on ei ole runflat renkaita ja tuon rengasrikkotilanteen olen ratkaissut niin,
että mulla on peräkontissa yksi talvirengas, jonka vaihdan alle, jotta voin tarvittaessa ajaa rengasliikkeeseen.
Talvella taas yksi kesärengas kontissa. Poistan renkaan kontista vain, kun tarviin tilaa.
Ajamisen kannaltakin on hyvä, että kontissa on vähän painoa mukana.
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

kokkopa1 kirjoitti:
xstr kirjoitti:Olipa kallis paikkaus, minä olen selvinnyt toistaiseksi paljon halvemmalla. Mutta jos yhdestä renkastakin pyydetään tuollainen hinta niin...

http://www.rengas-online.com/cgi-bin/rs ... p=R-196485" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo, hätä ei lue lakia eli otin lähimmän rengasliikkeen jonka löysin. Tosin palvelu oli nopeaa ja hyvää ja kyllä siinä se 30 minuuttia meni, kun ottivat renkaan pois autosta ja vanteelta, ja paikkasivat kunnolla + tutkivat renkaan sisäpuolen ettei ollut tullut kudos tms. vaurioita. Sitten rengas vanteelle, tasapainotus ja takas alle.

Renkaan kokohan on 255/40/18 eli sulla tuossa esimerkissä vakiokoko 225 leveenä.

Tässä oikeampi rengas http://www.rengas-online.com/cgi-bin/rs ... p=D-112512
eli se mitä tarjosivat ja jollainen on autossa abaut nyt alla. On siinä silti jo satanen renkaalla lisähintaa tosin se oli asennettuna alle eli tohon Rengas Onlinen renkaaseen tulee vielä postikulut + asennus eli senkin hinnan voi laskea sinne 350e tietämille.

Tosin en usko, että enää ostan ROF renkaita, kunhan noi kuluu veks vaikka tässä tätä casea kehuinkin.
No tuo leveys selittää jo hintaa, miten sen noin pieleen katsoinkin. Ja sinällään, kyllä hyvästä palvelusta pitääkin maksaa eikä aina ostaa havinta netistä -> jonka jälkeen palveluita ei enään ole.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

Joo riippuu hintaerosta. Jos hintaeroa alkaa olla rengaskierroksella kaikkineen esim. 100e-200e, niin kyllä kallistun tilaamaan netistä, koska ne saa tilattua suoraan asennusliikkeeseen, jonne ajetaan auto ja ootellaan kun se valmistuu. Esim. viime talvena pojan autoon juurikin Rengas Onlinesta tilailin renkaat niin hinta asennuksineen 380e, kun sama rengas oli Suomessa 560e asennettuna kierros.
äksäri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 09:46

Kismittää nuo RFT kumit ajossa, mutta rengasrikon sattuessa mieli kummasti muuttuu, itsellä kolme! rengasrikkoa
vajaassa kahdessa kesässä on saanut mielen muuttumaan niin, että taitaa seuraavatkin kesäkumit olla RFT, tosin
ei Pirelli. Toisaalta on herännyt ajatus, josko nämä jäykkäreunaiset ovat alttiimpia rikolle. Kaksi rikkoutunut sepelin
työntymisestä renkaaseen ja yksi keräsi tieltä 10x100 pultin suoraan renkaaseen.
Sepelipistot korjattu "kamelinpaskoilla" irroittamatta rengasta jolloin korjaus on huomattavasti nopeampi kuin jos
rengas irroitetaan vanteelta, pultinreikään laitettiin tossu, toivoen, että loppukesän kestää ennen uutta rengaskierrosta,
hyvin on korjaukset toimineet vaikka näiden RFT kumien korjausta ei suositellakkaan.
Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

Kävin eilen hakemassa peräkonttiin 20 € 12V kompuran niin ei mene run flattikaan rikki, kun voi laittaa vaikka 10km välein ilmaa.
derjou
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Elo 2015, 11:43
Auto: X3 3.0d F25 v.2011 aj. 92 tkm
Paikkakunta: Helsinki

Mullakin vain hyvää sanottavaa RF renkaista, koska kesällä euroopanreissulla Puolassa meni helvitin iso naula oikeaan eturenkaaseen ja ilmat pihalle. Ei muuta ku ajeltiin lähimpään hotelliin yöksi ja aamulla etsittiin rengasliike. Paikkaus ei muuten kestänyt ku 5 minuuttia ja maksoi 5 eguu. Ei otettu vanteelta pois, vaan laitettiin vain paikka. Sen jälkeen on jo ajettu 5 tkm, eikä ole ollut mitään ongelmia. Niitä on ihan turha repiä vanteelta pois, ku vain vaihdon yhteydessä.
Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

derjou kirjoitti:Niitä on ihan turha repiä vanteelta pois, ku vain vaihdon yhteydessä.
Tämän ainakin mä jätän ammattilaisten harkintaan. Sama, kun mä rupeaisin sanomaan leikkausta kaipaavalle, ettei sua tarvii leikata. Otat vaan lääkettä.

Rengas on kuitenkin ainoa kosketuspinta tiehen joka ajotilanteessa.
Vastaa Viestiin