i3 kokemuksia

i3, i8, iX
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1556
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: i3 94Ah 2016
Paikkakunta: Nokia

Melkein jo parahdin että taas olisi tarvittu peräkärryä jota tällä epäkäytännöllisellä autolla ei voi vetää, mutta pyykinkuivausrumpuhan mahtuikin i3:n tavaratilaan heittämällä, tilan korkeus on taktisesti sopiva 61cm!
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 474
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Paikkakunta: LU

Nyt kun on katsellut ja kuunnellut eri sähköautoja ruuhkasuomen alueella niin yhtenä päivänä i3 erottui selkeästi joukosta. Istuskelin Porkkala Cafeessa jäätelöllä ja sillä tiellä näkyy aika paljon sähköautoja, kun vertaa ohiajavan leveärenkaisen sähköauton melutasoa vastaavaan laadukkaaseen bensavehkeeseen niin eroa ei kovakuulolta juurikaan ole. Käytännössä sadantonnin teslat ei erotu millään tavalla massasta sadantonnin bensamoottoriseen autoon, ei visuaalisesti eikä ohiajo melultaan.

Kerran sitten tuli i3 porkkalasta päin ja pisti vielä lapun lattiaan Cafeen kohdalla, oli aika eeppisen näköistä ja kuuloista kun olemattomat rengasäänet peittyi sähkömoottorin hienoon ujellukseen ja i3 näytti kiihtyvän ihan kivasti.

En tiedä mikä, mutta joku tässä autossa vetoaa ja on yksi kiinnostavimpia sähköautoja tällä hetkellä.
jparvio
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 04 Elo 2020, 22:21
Auto: Volvo V60 cc 2020, BMW i3 94Ah 2019

Mahtava pikkuauto, jonka kanssa viihtyy koko perhe.

Muttamutta... Sadattelun paikka on nopeasti kuluva rengastus. Yksi talvi takana* ja eturenkaissa 4+ milliä jäljellä, takana sentään kuusi... Tätä kuluerää en osannut ennustaa hankinnan aikana.

*Wetterin esittelyauto, jossa oli ostettaessa (v. 2020) mittarissa 1600 km, nyt hieman alle 25 000km.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1556
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: i3 94Ah 2016
Paikkakunta: Nokia

Oho. Minkä merkkiset talvirenkaat? Olen ajanut kahden vuoden aikana kolmisenkymmentä tuhatta (josta ehkä puolet talvirenkain), hyvin vähän on nokialaiset kuluneet. Vaikka kiihdyttelen ja sudittelen reippaasti koska se on niin hauskaa i3:lla, silmällä ei erota että joku rengas olisi kulunut enempää kuin toinen. Onko ohjauskulmat tai paineet pielessä jos saat takavetoisessa takapainoisessa autossa eturenkaat kulumaan nopeammin?
Avatar
ollibeib
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 96
Liittynyt: 03 Elo 2012, 13:19
Auto: i3 REX 94Ah -18
R25/3 vm. -54 ja R90S vm. -76.

Komppaan Wonderia, samoja havaintoja. 3 talvea takana Nokian kitkoilla, renkailla 15-20 tkm ja ajaa vielä ainakin yhden talven. Kaikki kulmat kuluneet tasaisesti. Sama juttu kesärenkaissa, alkuperäiset Bridgestone Ecopiat ja 2022 ajelee varmasti.

Mulla auto vaihtui Tesla Model Y:hyn tilantarpeen ja jatkuvien pidempien ajomatkojen takia. Tällä hetkellä viikon parin ajan molemmat autot ajossa ja tekee mieli surutta jättää Tesla parkkiin kun on asiaa Kehä 1 sisäpuolella. Sen verran nasta kaupunkipirssi tuo on verrattuna Y:hyn. Osaa jälleen eri tavalla arvostaa näppäryyttä, huippua kääntösädettä, mikroautomaista olemusta ja auton keveyttä. Jään kyllä kaipaamaan ja kovin.
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 276
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Tuli muös hankittua perheeseen jo toinen i3. Ehdittiin olla ilman n 4 kuukautta. Kun kakkosauton tarve iski, ei ollut kovin vaikea valinta. Valinta päätyi 94ah lci:hin. Pienet varustepuutokset, kuten proffanavin puute toki harmittaa.

Sanotaan nyt kuitenkin että ajan tällä mieluummin, kun ”ykkösautolla”. Ainoa harmitus on tuo etupään kolina, joka vaivasi aikaisempaakin yksilöä ja sitä ei saatu pois. Tämä menee tutkimuksiin perjantaina, saa nähdä.
Vastaa Viestiin